Pneurevue.cz » Profil » eguma

Příspěvky v diskuzích

egumaRoman: No, zrovna u elektroniky je podle mne servis důležitější než jinde (TV - přijímače, frekvence a plynulost obrazu, konektivita. To samé projektory. Sportovní potřeby - já si rád nechám poradit s výběrem rakety na badminton. Ale pokud vidim, že se mne borec buď jen snaží natáhnout nebo netuší, nebo nemá čas, tak půjdu buď jinam, nebo koukpim na netu a budu doufat :)) S tím jídlem - došlo k nepochopení. Myslel jsem obchody typu Rohlík, Tesco, Kolonial nebo Lidl. Tzn. potraviny. Ale i to, co popisuješ, už přeci dávno existuje - říká se tomu korkovné. Já netvrdím nic v tom smyslu, že to mají pneuservisy spočítané. To je blbost a to víme oba. hlavní myšlenka byla taková, že se musí adaptovat (jako výše uvedené obory) na novou situaci.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 19. prosince 2017
 
egumaAd Michelin: Tam je to jednodušší než jednoduché – na Crosslimatu postavili marketing a nejede to, jak si myslí. Proto střílí ostrýma. U nás Micheliňáci naopak sami potvrzujou, že CC jsou jen na prodloužení termínu přezutí a pak na zimu nejsou úplně košer.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 19. prosince 2017
 
egumaTáák, po víkendu, odpočatý a připravený na vánoce :) Každopádně: 1. Shambo: „Má náskok před eshopy v tom, že zvládá funkce nákup + prodej + práce + osobní kontakt + naskladnění + technická konzultace + má výhodu v tom, že produkt (pneumatiku) ohodnotí v praxi.“ To zní jako situace, která se nedá prohrát… Ale přesto se to, podle zdejšího stěžování v mnoha případehc děje. Možná bych se v pozici pneuservisů naučil slova jako „marketing“ a prozákaznický přístup (sortování zákazníků tomu fakt strašně moc pomáhá). A pokud sám píšeš, že v první řadě došlo ke ztrátě důvěry ze strany servisů díky internetu… Snaha bojovat s internetem (ať už tehdy, nebo teď) je zkrátka zbytečná (měl jsem připravené jiné slovo, ale to si nechám při jiné). Nemůžu si pomoct, ale s nástupem e-shopů se musel vyrovnat snad každý obor. Dneska se na netu prodává kde co. Od sportovních potřeb přes složitou elektroniku, nábytek, knížky a dokonce i jídlo. Tzn. věci, které dřív byly úzce spojené právě s osobním servisem nebo s kamennými prodejnami. A ti, kteří byli jako ty opičky se zakrytýma rukama/očima/ušima, případně nepřišli s jakýmkoliv novým nápadem… Tak ti si tu prostě nezasloužili být. Mimochodem, abyste měli o čem přemýšlet: tak kromě Mallu začala prodávat pneumatiky aj Alza. A asi víte, jak umí dělat reklamu. Nepřehlédnutelně. Ten E-bay mechanismus je zajímavý, ale u nás zatím nevidím moc nikoho, kdo by se do toho pustil. BF: Tady mne uklidňuje, že váš servis zůstane nezávislý, což je očividně i vaše snaha. Kromě největších nesmyslů (splatnost 3. den? Nastavení cen? Prodat přezutí za jakoukoliv (drahou) cenu?) jde třeba i o exkluzivitu – logickou snahou je přeci ve větších městech (především) větší pokrytí a výběr. Takže 15-20 km je úplně mimo. Ale jak říkám – chcete být nezávislí – váš boj. A že by klasické e-shopy vytlačily vámi zmíněné sítě… Ehm… tak… :D Dobře :D Budu vám věřit :D SJM: Já nečekám otevřené obětí. To v žádném případě. Ale dělat, že e-shopy připravily o část zisků jen vaši branži, je mimo. Tzn. vy nemáte rádi nás, my vás nebereme jako konkurenci. Ale protože z netu chceme nabídnout co nejlepší služby, chceme s vámi nějak spolupracovat. A buď nějakej realistickej model (viz výše :)) najdeme, nebo ne. Opět – na internetu se toho prodává čím dál víc e nezastaví se to. Roman: Odpovědnost za záruku – ok, tohle jsem neřešil a musel bych si zjišťovat. Nicméně pokud e-shop sídlí v Praze nebo v dalším velkém městě, tak ty kontejnery na odběr tam má taky. A fakt mu je tam nevozí jen lidi, co nakoupili na jeho webu.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 19. prosince 2017
 
eguma Shambo: Není zač. Samozřejmě, že zlo není v internetu. Sarcasm_alert: Zlo je v lidech, kteří na něm koupí pneumatiky (Teď budu citovat: „Chtěl jsem interneťáky úplně odradit, ať nezdržují“, případně „já tyhlety hotentoty z internetu taky moc nemusim“ nebo „Takže pokud příjde momentálně a chce přezout z internetu gumy má smůlu několik dní…“) Přitom pokud mají pneuservisy někde výhodu, tak v práci s lidma. V přímém kontaktu. Můžou vysvětlovat, argumentovat ukazovat… Tohle e-shop nikdy mít nebude. O tom, že 5% marže není únosná, o tom se přít nechci. Jenže zatímco „internet“ má marži jen na prodané pneumatice, pneuservis má marži na prodané pneumatice a na práci (tady je podle mne zásadní prostor, jak s člověkem pracovat). A mne by zajímalo, s jakou marží na pneumatice pneuservisy začínaly (Dobře už bylo?)… Nicméně internetové obchody musí taky řešit nějaký progres – (technologický, logistický, nadstandardní služby a koneckonců i tu koexistenci s pneuservisy). Některé to zvládají líp, jiné hůř. A některé se chovají jako svině a prodají cokoliv za cokoliv. A ano, je to o nějaké kultivaci prostředí. Tím blbějším cílem jsem měl na mysli to, že větší e-shopy neberou pneservisy jako konkurenci. Alespoň pokud se bavíme o cenách pneumatik. Pokud pneuservis bude nadávat na ceny pneumatik e-shopařům, tak ti ho nikdy neuslyší. A uslyší-li, nevyslyší. A vyslyší-li… Tady si nejsem úplně jistý, jestli se to někdy stalo. Proto ta poznámka o blbém terči. E-shop bude vždycky spíš řešit e-konkurenci, než prakticky kterýkoliv servis. Ale zase – jak jsem psal. E-shop, který bude prodávat jen pneumatiky, se bude mít dobře. Ale ve chvíli, kdy někdo vymyslí fungující symbiózu e-shop + pneuservis… Věřím, že z toho budou mít profit oba subjekty. Blbý je, že k tomu zatím nevidím moc vůli ani na jedné straně (a tady dávám za pravdu Hroudovi. Mimochodem, já si text předepisuju vedle do wordu a pak jen kopíruju. Tzn. nehrozí Enter).
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 14. prosince 2017
 
egumaAle přesně to se tady děje :) Co jsem tady už viděl? Poradenství, jak nepřezouvat internet. Internet kazí ceny. Borci z internetu nikdy neviděli sklad a nezamazali si ručičky. Eshopaři jsou, pokud už nejsou nahraní (což je očividná hloupost)... Tzn. já neházím pneuservisy do jednoho pytle... Jen jsem přesvědčenej, že si vybrali ten větší a jednodušší (ale zároveň o to blbější) cíl...
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 14. prosince 2017
 
egumaMne tu baví ty nesmírné hejty na internetové prodejce. Protože zákazník přeci nemá mít právo na levnější cenu, než mu nabídnete vy… A zákazník přeci musí mít zájem na tom, abyste vy i se svojí cenou pneumatik prosperovali a mohli ceny ještě zvýšit. A teď vážně – každý výrobce vám řekne, že pneumatik na internetu se prodává rok od roku víc. To nezlomíte, to je fakt. A buď se s tím někdo smíří/naučí žít/naučí pracovat, nebo proti e-shopům povede nějakou válku, který si ty e-shopy ani nevšimnou. Zeptejte se sami sebe – jak můžete získat další zákazníky? Spoléháte na dobrou pověst a to, co si lidi řeknou. Proti tomu jsou e-shopy s masivní reklamou (která funguje, viz výše) nebo cenama (který jsou ale fakt někdy dost z*** zkažený), údaji o zákaznících, propočítávání a velkými odběry (i pro velké množství pneuservisů, mimochodem). A nebo si sami e-shop založte – nebrání vám nic. Ale dokud tu budou příběhy, že přijede ženská do pneuservisu s celoročníma pneumatikama a borec jí přesvědčuje, že nakoupila blbě a celoroky jsou jen zimní (to se stalo), tak tím podrážíte nohy jakýkoliv snaze o dobrou reputaci. Mám z toho pocit, že žijete v nějakém omylu, že se vás e-shopy snaží zničit. To je blbost, protože i ony vědí, že je třeba někde tu pneumatiku přezout. Ale normálně se snaží vydělávat, v drtivé většině případů dokonce i podle zákona. Možná by některým z vás prospělo, aby si vytáhli hlavu hlavu odkudkoliv a spíš než na e-shopy se zaměřili na kultivaci pneuservisní branže.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 14. prosince 2017
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz