BFSJM, příteli můj. Ano, je to pravda, protože jsem si objednal před týdnem nový šroubák ze sušičkou a ten starý který jede bez problému jako pila a opatruji ho již pár let jako oko v hlavě si nechám jako rezervní. Nový bude naštěstí v listopadu, kdy byly ještě komponenty a je to ještě poctivý Český Orlík na kterého nedám dopustit i díky servisu.Ukázali mi nové ceníky co měli připravené na leden a to jsem se už zatřepal, teď vím že se budou znovu měnit a to bych se už celý asi už i osypal. Na některé kompresory se čeká i 8 -10 měsíců. Cena kterou jsem dostal oproti tomu co bude stát mi jasně ukázala kde se to vše posune z cenami strojů, vybavením a nákladům na energie. a nejedná se o jednotky %, ale desítky. Ekonomika už mnohé nepustí dělat za tašku hrušek, nebo jablek. Servis strojů bude opravdu velmi drahý a tak záruky a kvalita výrobků bude hrát velkou roli.Levná Čína už jen díky dopravě nebude skoro existovat a tam si pak každý rozmyslí zda koupit podrobek, nebo si koupí něco pořádného, ale na to si zase musí vydělat a ne to co vidíme teď velmi často, kdy mnohé servisy dělají jak dělají. Jen pro zajímavost nedávno bylo takové docela zajímavé sezení a počítala se rentabilita autoservisu, kdy se došlo aby to vůbec nějak vycházelo celkově na chod a náklady na hodinu 650,- bez DPH. A co vidíme: Fuj, ani to tu nebudu u garažfušermagormistrů psát. Vidíme to všude kolem nás. A co bude? To je napsáno asi teď jen ve hvězdách. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 26. října 2021
BFHezký sobotní den přeji. Taky souhlasím že stálí, věrní zákaznici a ti co chtějí pneu mají vždy absolutní přednost Je sobota 16.30hod., ještě doděláváme pořádek a dnešní den byl přesně o tom, že jsou objednaní stáli věrní zákazníci a k tomu se ještě dostalo na pět zcela náhodných kteří si přijeli vyloženě koupit pneumatiky. Další tři kteří přijeli jen jestli náhodou není hned okamžitě místo na přehoz jejich pneu se do řady už nedostali. Nové neměl nikdo. Nebyli to vůbec ani mi zákazníci, chtěli hned okamžitě což jsem se jen usmál, že se musí napřed objednat a nebo postavit auto na celý den a ve volné chvilce to nějak třeba i zvládneme, nebo na konec směny. To nechtěl nikdo, to jsou přesně ti urpuťáci- teď hned okamžitě!. jinak je už pozdě a pyskují co to jsou za služby? Jednomu jsem přímo dnes řekl po jeho držkování, že kde žije, že jezdí někde jinde a najednou se objeví tady a my se máme z toho zbláznit? Máte doktora jsem se zeptal a on proč? Máte? Mám odpověděl. Tak máte mít i svůj servis který se o Vás postará a ne že v sobotu v 11 hodin přijdete suveréně do cizího servisu a řeknete já jsem tady, tak vy na mém autě bleskem makéjte. Jestli jste nezaregistroval že je jiná doba, tak je mi Vás líto a teď promiňte musím jít dělat ty své věrné zákazníky kterých si vážím a kteří mne živí už roky, na rozdíl právě od takových jako jste Vy který jen příjde, ani neumí vůbec slušně pozdravit a div ne si poroučí. Bohužel nemohu Vám osobně sloužit , musíte se obrátit na jiný servis a hlavně tu nepotřebuji já ani mi lidé být v sobotu kvůli takovým nezodpovědným lidem do sobotního večera. Mí zákazníci se umí včas objednat a věřte, že teď dalších 14 dní mám tolik práce, že nevím kde dřív skočit a to se bude dále i posunovat. A odešel s výrazem tváře který mi dodal jen důkaz, že vola dělat každému nikdy já určitě nebudu. Ano, potěšilo mne 5 sad navíc, ale opravdu vše musí být s mírou. Čekají mne ještě poslední asi 2 max 3 soboty než to zase umře jak to bývá tady zvykem a tak každá guma vydaná ze skladu se počítá. Týden byl velmi náročný a příští ani raději nemluvím co mne čeká za masakr, ale nestěžuji si, takhle jsem se kdysi rozhodl a tak musím bojovat. Vím však že je třeba využít situace která tady nastala a hlad po pneu je opravdu hodně velký. Strach, obavy z toho co teprve přijde a bude mám trochu i já, ale teď se musí ze skladu koulet gumy na sezouvačku a vyvažovačku co to jde nejvíce, protože nová vyvažovačka, geometrie, špičkový zvedák, teď čerstvě objednaný šroubový kompresor, nový samonivelační zvedák na vyvažovačku a další věci prostě něco stojí a je třeba na to jednoznačně vydělat, než se to sekne. A že to příjde, je už jisté. Kdo bude trochu aspoň připraven, nebude pak tak moc i zbytečně překvapen.
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 23. října 2021
BFChci jen říct, že jsem rád když prodám 2-3 -4 sady denně v sezoně a za každou navíc jsem nesmírně rád. Zatím je to pozitivní extrém co se děje, ale nevím jak dlouho to ještě potrvá. A tím, že jsem kdysi nastavil pravidla dovozu svých gum, možná dnes z toho v této době těžím. Ostatní servisy kolem mne a je jich tu skutečně mraky rubou internety ve velkém, ale pak někteří přijedou ke mne a kňourají že mají zkaženou čínskou vyvažovačku, že nemají na zvedák a že potřebují nějaké gumy ať něco mají a můžou vůbec hned nabídnout. A o to i jde. Jeden dělá, myslí, pracuje a druhý napřed kazí pak jen už čumí a brečí jak malé děcko. A můžete jim to říkat dokola, ti to nepochopí a nenechají si poradit. A že jsem jich zažil hodně co dnes nejsou je taky pravda . Každý to má nějaké a každý si to vede určitou svou cestou. Trochu, částečně to ale vždy jde ovlivnit tím jak se k tomu ten servisák postaví. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 18. října 2021
BFHroudo zlatý, jsou prostě obrovské rozdíly a to je jasné a vidím to taky. Jestli já prodávám gumy bez problémů dnes objednal dalších 42 kol a namontoval svých 9 nových zimních sad a zítra už vím na beton o 7 a ty tam jen jak říkáš hodně boucháš všude přítomný internet a nové gumy ti jdou občas, pak mne to hodně mrzí. Já ho opravdu teď neznám a nevím co to vlastně je, nikdo mi tu nedovezl svou novou sadu minimálně měsíc, nechybí mi to a stejně bych ho ani teď neudělal. Až mne to štve u tebe, jaké to tam blbé máš, protože vím jaký jsi dříč. Kde je chyba fakt nevím, to bych tam musel mít servis (((-: O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 18. října 2021
BFHroudo, naprosto souhlasím, ale já se bavil výhradně o osobních zimních pneumatikách. V nákladním sektoru je to velmi žalostné až katastrofální. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 17. října 2021
BFCo je pozitivní na dnešní situaci je to, že přepravci nechtějí vozit pneumatiky lidem z ulice. Raději to vozí na servisy kde mají jistotu přebrání a ne honění lidi po panelácích apod. Další výhoda je i to že velkoobchodníci zdražili pneumatiky velmi razantně, protože ví že mnohé rozměry a značky pneumatik nebudou a tím pádem se mnozí garažfušermistři dostali do situace kdy téměř nic neprodají, ale jen budou dělat špinavou práci za montáž. Pokud nezdražili, pak jen zapláčou nad výdělkem. Líto je mi však slušných pneuservisáků kteří nemají v současnosti přístup např. k výhradním dodavatelům a tím pádem se dostávají do nepříjemné situace kdy často taky nejsou schopni nabídnout dobrou cenu pneu s potřebným ziskem, tam nastává velký problém i pro jejich budoucnost. Láme se chleba u mnohých menších jen pneuservisů a to si myslím zcela vážně. Autoservisy, které dělají další služby jsou na tom podstatně líp, protože vlastně kradou jen pneuservisům práci a ti bohužel potřebují vydělávat hlavně pneuservisní činností s potřebným prodejem pneumatik a protože je situace s pneumatikami jaká je, tak vidím že mnozí doslova pláčou nad tím že nemají možnost nakoupit dobře pneu a zůstává jim jen ta práce, která ale díky mnohým okolnostem zdaleka nepokryje potřebné náklady a hlavně nepřinese zisk pro další žití, nebo rozvoj. Ano myslím si a jsem přesvědčen, že tyto pneuservisy mají a budou mít největší problémy pro přežití této nelehké situace. Tohle se dnes děje a příkladem je třeba to, že kolega pneuservisák který má skladem několik tisíc pneumatik prodává dnes mnohým malým pneuservisům a má to krásně rozděleno. Ti co brali už roky mají slevy, ti co najednou teď přilezli chtějí slevy, ale nemají je vůbec takové jaké by chtěli a mají to prostě podle internetu a jsou vůbec rádi, že gumy mají, protože vázne doprava a sortiment je velmi na internetu omezen a zdražen což mu nahrává a je spokojen se ziskem pro tyto lumpy kteří roky si brali od překupníků a teď jsou namydlení a jsou rádi, že vůbec něco seženou. Sám to taky praktikuji, sice v mnohem menším měřítku, ale i já rozděluji na stále, věrné a ty co najednou po xx letech přilezli odněkud a chtějí gumy, protože jim třeba Polsko nedodává, nebo mají špatnou cenu od jejich dodavatelů kterou zákazník už nerespektuje. A to je dobře pro pročištění celkového pneu trhu. Rozumné malé jen vyloženě pneuservisy, se musí podle mne napojit na ty větší, kteří mají potenciál jim pomoc a podpořit je. Myslím si a jsem přesvědčen, že tohle je jedna z cest aby i ti menší, šikovní, poctiví pneuservisáci se nemuseli obávat o svou budoucnost, protože za sebou budou mít fér větší pneuservis který je rád podpoří a vydělají na tom absolutně všichni. Můj názor. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 17. října 2021
BFHezký sobotní večer přeji přátelé gum. Další pracovní týden za námi a jaký byl? Náročný a to hodně. Práce je nad hlavu, prodej pneu je zatím stále na velmi vysoké úrovni a už teď mám svou plnou rezervaci na servise do konce října, bez možnosti se rezervovat přes mé internetové stránky a hlavně bez jakéhokoliv dovozu nových pneu z netu, či odkudkoliv. A tady mne to jen utvrzuje že jsem dobře udělal, když jsem ho zakázal k sobě vozit a jaká je i celková situace na pneu trhu. Nejsou lidi a kapacita servisů absolutně téměř všude nestíhá. Tento týden jsem ve vši slušnosti ale i bez ni odmítnul několik firem které chtěli nabídku spolupráce na pneuslužby. Jedna asi s 20 auty která chodí tady ke konkurenci řadu let, ale protože díky kapacitě servisů nestíhá se se mnou snažila i diskutovat jak výhodné to pro mne bude. Vyvedl jsem je z omylu velmi rychle a vysvětlil že není doba kdy se diskutuje, ale kdy se přímá od pneuservisu jen to co je u něho za možnost. A protože mé možnosti jsou taky omezené raději takovéto firmy už vůbec nenabírám, protože bych už nestihl své věrné a stálé zákazníky a pak jsou mnohem lepší ti co přijedou noví a cizí z ulice a kupují gumy než takovéto firmy, které chtějí slevy, platí fakturou se splatnosti. A jsem zastánce, že raději mít peníze hned na dřevo, než čekat až se laskavě zaplatí fakturu a u firem není nikdy jistota co, kdo a jak se tam někdo vyspí a možná pak i zaplatí. Možná si někdo teď řekne, že jsem blázen, že nedělám dobře, že můžu mít super kšef. Já mu budu hned oponovat Nechci víc už mít stresů než mám a že jich je, nechci další především mladé lidi na servis kteří si dnes neumí často vážit práce, neumí se zařadit do pracovního procesu, nechtějí zodpovědně a tvrdě pracovat, snaží se sami sebe už šidit, apod. A hlavně si svou prací v pneuservise nejsou schopni si na sebe pak už mimo sezonu pneu vydělat. Je fajn vydělat v sezoně, ale co pak mimo ni? A nějaké jen pomocníky já určitě nechci. Dnes je to o velké zodpovědnosti a hlavně o dřině, kdy mnozí servisáci mají velké problémy se zdravím a tak se tedy do pneuservisu starší zodpovědní lidé vůbec nehrnou a ani se to již nestane, protože je to opravdu velmi náročná fyzická práce. No a mladí by chtěli přijít do práce nejdřív na 9 a ve 14hod už skončit. A to mezitím telefon aspoň 4 hodiny na soc. sítích. Proto i když mám dnes poptávky dalších firem, tak nechci zbytečně stresovat sebe a co mám za to jsem moc rád. Raději vrabce v hrsti než holuba honit někde na střeše. Práce je dostatek pro mé lidi na to abych si řekl že mi to stačí a že chci žít a ne jen přežívat. Ne opravdu děkuji za nabídky firem které často nemají ani šajnu o tom jak a co se děje u nás a kteří si své manýry chtějí testovat i na nás. Bohužel tady u mne jim pšenka nepokvete a jak to je ať to i klidně zůstane. Takže přátelé, věřím že máte plné dílny a daří se Vám prodávat gumy jak si to přejete a ať Vám to vydrží co nejdéle. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 16. října 2021
BFHezký den přátelé gum.
Další týden za námi a je vidět, že se lidi obávají. Chodí se ptát, objednávají se, kupují pneumatiky. Jsem rád, že jsem letos nabral tolik pneu co jsem za 10 let minimálně na skladě na zimu neměl. Tím, že jsem objednal včas na jaře, tak ještě za dobré ceny s garancí. Rozdíl v dokupu je už teď velmi markantní a protože pneu nejsou banány které se zkazí, pak se nebojím díky zdražování že to je i špatná investice kdyby náhodou zůstaly na příští rok. Nejenom že to pokryje inflaci, zdražování energii apod., ale ještě to pořád na sebe i vydělá oproti některým rokům nazpátek kdy pneumatiky neustále zlevňovaly a co zůstalo na skladě bylo už pak ztrátové. A než mít dneska peníze v bance, tak je mít v gumách není tak špatné. Ano zabírá to místo, ale to už je prostě věc s kterou se musí počítat. Musím říct a usmívám se že tento týden přijeli pro gumy ke mne dva servisy které mne tady nemají vůbec rádi a roky zbrojili. Co se stalo? Nemají totiž přístup ke gumám, kromě Polského dovozu, který teď taky moc nefunguje díky tomu co se děje s pneumatikami. Nemají dobrý nákup, nejsou konkurence schopní internetům, ale ani mne jako servisu v městě. Jediné co umí je kazit cenu práce a to jsem zamezil tím, že lidé z ulice si nemohou koupit jen samostatně pneu za stejnou cenu jako ti kteří si je nechávají přezout z kompletním servisem. Jednoduché, aby to nepřeváželi garažfušermistrům za 500,-komplet přehoz, bez papírů. Cena u mne zakoupených pneu s montáží je xx kč, pokud si je jen odváží je tam cena s výskladným, výkulným, naložením. Zcela legální možnost udělat to tak, že se jim už nic nikde nevyplatí odvážet. A funguje to velmi dobře..
Proto mne oslovili a šup, najednou i kupují. Doba se mění, doba pneuoboru bude brzo zcela jiná a o tom jsem naprosto přesvědčen. Dohnala ho k tomu situace na celkovém Českém trhu, jak v oblasti prodeje pneu, tak především v té pracovní kdy nejsou lidi, kdy vše zdražuje kolem energii a kdy celkové náklady rostou jak houby po dešti.
Ještě dva zážitky tohoto týdne. Oslovila mne napřed firma která poslala tabulku asi 40 pneu které chtějí a kolik to bude s montáží a uskladněním stát. Šlo poznat, že jsou u mé blízké konkurence a protože v tabulce byly velké chyby, tak jsem jim jen napsal, že to nemohu vypracovat, protože je to ztráta mého času. Pokud něco chtějí, musí specifikovat zcela jinak své požadavky. Tady bylo jasné, kdo bude levnější ten vyhraje a to je pro mne zbytečně trávený čas. Ještě větší měli odvahu z blízké 1 km vzdálené betonárky, kdy si chtěli dovézt jen své nové EM pneu a přezout v neděli. Tak jsem se jen usmál a řekl, že tato služba u nás není, ale pokud budou respektovat to, že přezutí které stojí normálně kolem 20 tisíc korun a bude zaplacena celá smluvní částka 40 000 Kč dopředu, pak se se mnou o tom můžou bavit. koukali na mne jak péro z gauče. Gumy na to stojí nějakých 250 000,-bez Dph a myslí si že jim budeme dělat vola, otroka, či sluhy. Spletli se. Řekl jsem jim, zavolejte si mobilní službu na tu vaši požadovanou neděli a poznáte co opravdu stojí dnešní práce. A udělejte to včas než padne sníh, jinak je pak cena zcela jiná tam i u mne.Jste trochu mimo obor a nevíte nic o servisu pneu. Ne opravdu není čas ztrácet čas nad těmito jakoby nabídkami. Takže zajímavý týden za mnou a co přinese ten další? No to uvidíme. Hezký zbytek neděle přeji všem rozumným v oboru.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 10. října 2021
BFhttps://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/firmy-maji-problem-nemohou-najit-zamestnance-personaliste-vy/r~0e55506ac84011eba824ac1f6b220ee8/ A takovýchto článků najdete teď nespočet. Ptám se. Jak to bude dál třeba a právě s pneuoborem? O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 3. října 2021
BFAno Roberte, je to velký boj a to ještě chci napsat hlavně toto: Dnes ale chci napsat jednu podstatnou věc která je myslím velmi důležitá by si servisáci uvědomili co se opravdu děje. A příčina je více jak jasná a jasně dokazatelná a lékaři potvrzená. Dlouhodobé zatěžování páteře a kloubů v pneuservise, kdy se milionkrát ohnete, kleknete, nazvedáte tuny a tuny v gumách a discích. Za poslední měsíce jsem svědkem obrovského nárůstu velkých zdravotních problémů pneuservisáků. Jeden má kolena tak zničené, že u ani neklekne a půjde na operaci. Další leží v nemocnici v Šumperku, díky páteři v obrovských bolestech, kdy mu noha ochrnula a aby mohl vůbec existovat je na nějakých opravdu už kapačkách které jsou na bázi morfinu. Další kolega majitel musel odejít ze servisu, protože u něho začaly velké problémy s bederní a krční páteří a jeho stav jako u ostatních je že může skončit na vozíku. Další je po operaci kyčelního kloubu a má problémy již dlouho s páteří taky. A jeden kolega který má něco přes 30let, je v takovém stavu díky podlomenému zdraví z pneuservisu, že už bere antidepresiva a prášky na spaní aby mohl vůbec žít.A ty Hroudo taky sám víš, že jednoho dne ti hrozí okamžitý a brutální stopstav, pokud nezvolníš. A to musím taky napsat i o vyhořelých majitelích pneuservisů, kterých je teď jak hub po dešti. Absolutní bezmoc pneuservisáků místy zavládla, díky situaci která nastala všude kolem nás jak s cenami všeho, tak i díky zdraví. Zaměstnanci často požadují větší platy a domnívám se že je to I za tu těžkou práci správné a zaslouží si to, ale to prostě nejde ani zatím splnit, díky tomu že tady je stále cenový dodavatelský pneu nesmysl mezi servisy a ostatními prodejci pneu a ještě je taky všude obrovský přetlak pneuservisů a s tím i velký tlak na cenu práce být stále levný a tím pádem nelze zaplatit všechny náklady které tak prudce rostou. Nemůžeme se divit, že pak tito zaměstnanci utíkají jinde, za lehčí práci a větší peníze jinam. A je jich hodně co odchází a noví nikde. Nelze sehnat ani kvalitní brigádníky a tak už tuto letošní zimní sezonu si myslím budou velké problémy napříč celou ČR. Jestliže neseženete teď zedníka, vodaře, topenáře, elektrikáře, kominíka a když ano pak se pořádně finančně prohnete, pak pneuservis najdete na každém rohu, že je to často plechboudař lidi neřeší pokud jim to prostě nějak přezuje za tašku hrušek. A tam je zakopaný pes, že jich je tady moc. Celkové klíma v pneuoboru není vůbec dobré a příznivé a prohlubuje se deprese, stres a nepřispívá k tomu ani podlomené zdraví mnohých z nás. Vždyť to nejsou jen 50tnici, ale běžně chlapi kteří mají 40 i méně let kteří jsou vážně nemocni a to už je na pováženou co dál. Přiznám se, že i Já který letos překročil padesátku a docela dost sportuji a kdysi jsem haroval gumy jednou rukou dnes už velmi dobře přemýšlím co a jak dál. Zda se na to třeba už i nevykašlat, protože i když jsem ještě jakš takš v celku tak pociťuji jednoznačně že mládí je v prd... a do důchodu velmi daleko a taky bych se toho nemusel dočkat v přijatelném zdraví. Vidím mezi majiteli pneuservisu tolik bolesti a tolik špatných indicií, že je třeba opravdu přemýšlet jak jít dál. Jsem rád, že jsem před léty zvolil cestu že raději udělám méně práce za větší peníze, než mít servis od rána do večera plný, ale mít méně díky levným službám, rozbité vybavení, vysoké náklady na vše a hlavně lidi totálně dobité a zničené, které bych dnes ani už ani neměl díky situaci která tady vládne. Proto stále preferuji cestu že méně je někdy více a nebudu zatím určitě nic měnit. A všem opravdu všem rozumným pneuservisákům přeji pevné zdraví, ať se šetří a hlavně ať přemýšlejí co a jak dál, aby to ve zdraví přežili. Hezkou neděli přeji. Bořek. O všem, co hýbe gumařinou