BFMíšo tak ceník zimních nokianu máš na mailu. Žádná hitparáda v cenách to však není. Nejvíce mne však pobavil dovětek kolegy ke kterému jsem ještě něco připsal --- Vzhledem k neprofesionální obchodní politice Nokianu v loňském roce se obávejme podobné situace i letos (nabídka internetových prodejců a nabídky ze zahraničí včetně dalších ruznorodých podivných nabídek ) --Osobně si taky myslím, že tady je možné už předem očekávat neprofesionální přístup. Podle % které teď dali si myslím že se tomu ani nemůžeme pak divit. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 3. června 2013
BFPrávě jsem se vrátil do Třince a cestou z čech jsem projel úplným deštivým peklem ale i krásným počasím. Rozdíl v teplotě byl 10 stupňů. Také jsem se teď dozvěděl, že Hrouda provádí evakuaci jeho servisu v Litoměřicích. Labe nebezpečně stoupá a je ohrožen jeho servis a zároveň i vedle stojící dům kde žije s rodinou. Nesmírně ho obdivuji, protože to už zažil a z celého srdce mu přeji aby to k němu vůbec nedošlo.Věřím že všichni přítomní servisáci a dodavatelé v jeho těžké chvíli jsou s ním a držme mu prosím pěsti pro štěstí ať ho to nezasáhne. Teď když konečně je servis jeho, kdy se zbavil dluhů, kdy začal krásnou rekonstrukci ho chce přírodní živel připravit o vše co má. Ať se to prosím nestane. Drž se chlape, jsme s tebou. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 2. června 2013
BFJen pro zajímavost. Zrovna se kolega podíval na 195/65R 15 91T Barum Polaris 3 do Polska při dnešním kurzu 6,008 výjde tato pneu s slevou 39,53%. Já mám předobjednávat do 39%???? Byl bych blázen! A mimochodem je to na 4ks s dovozem na servis. Při větší objednávce a dovozu svépomocí nad 200ks se cena pohybuje úplně někde jinde. A to ještě nezačalo žádné naskladňovací šílenství. Tak a co mi na to chcete odpovědět přátelé výhradní? Raději nic jak už teď dobře vím. Proto nenaskladňovat za současné situace je můj názor a vím dobře proč. Takže teď už ostatní výhradní než vyjdete s cenami a slevami dobře, dobře a ještě jednou dobře přemýšlejte. Servisy už nejsou ty tupé hlavy za které jste nás dlouho měli. A chcete-li prodat tak nabídněte pořádnou kvalitní cenovou předobjednávku nejenom chudou nabídku kterou pak 3x ještě podrazíte jak je často u Vás zvykem. Letos na to totiž pak ani nebudete mít moc času a příležitosti. Sklady jsou plné a ekonomika nedobrá. Nezapomeňte a přemýšlejte. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 1. června 2013
BFPříští týden bude dost hektický. Jednání bude s některými dodavateli velmi zajímavé a docela se na to těším. Do toho už vím přijdou nové ceníky na zimu 2013 od některých výhradních dodavatelů a tam čekám určité perličky na trhu pneu. Ať už pozitivní tak ty negativní. Začíná silný boj o trh a je zajímavé sledovat co se u koho vyvrbí. Podle mne tuto zimu bude rozum jednoznačně převládat před ziskem. Ti rozumní snad pochopí co je potřeba a částečně vyhrají, ti ostatní budou zase jen střílet do prázdna formou internetu, zaregistrovaných poukázek apod. Musí si však uvědomit kolik toho zůstalo z minulého roku, nastavit ceny a slevy a pokud ne tak pak je zbytečné cokoliv řešit. Uvidíme s čím se naši dodavatelé pochlapí. Sám jsem na to hodně zvědavý. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 1. června 2013
BF Míšo, možná jsme se nepochopili jak jsi napsal- Vím, že to trochu popírá, co Bořku říkáš, že by bylo nejlepší urvat co nejvíce dobrého v předobjednávce. Já to myslel vyloženě na výhradní k předobjednávce -myšlenka pro všechny dodavatele je -co neurvete hned v kvalitní a motyvující předobjednávce, pak už ničím nenahoníte pokud však neuděláte zase jen podraz na servisy které vám to stejně vrátí. A když se v předobjednávce nesejdou čísla, chybu hledejte většinou u sebe. Nic víc, nic míň.--- Samozřejmě Míšo teď jsme v situaci kdy počkat neuškodí a díky plným ostatním skladům nemám obavy že nebudou muset reagovat a rádi v případě Barumu ještě příjdou s upravenou cenovou nabídkou. Víš já jsem zastánce motivace a rychlosti. Zažil jsem a vím o pár příkladech i v jiných produktech že to funguje velmi dobře. Má představa je že v předobjednávce vyloženě pro servisy příjdou se špičkovou, jedinečnou cenou která nepůjde pak NIKDE během sezony už řešit a bude limitována krátkým časem. Říkám tomu rychlá smrt. Prostě osloví servis, ne však blbým mailem, ale telefonicky majitele, pak až pošlou nabídku kde mu dají bombastickou cenu a dají krátký časový úsek na možnost super nákupu před sezonou. Hotovost je samozřejmě dalším bonusem. Co se stane? Každý dobrý a odborně rozumný majitel ví na co má, ví co prodá a kolik si může dovolit vzít. Bude ho to motivovat, protože ví že cena v sezoně ho neohrozí a může vydělat. A pokud se najdou nějací spekulanti z řad servisů kteří by to chtěli poslat na internet a zkazit cenu pak je možnost je odstřihnout pro příště velmi rychle. V tomhle jsou SHAMBO, Čendo právě skvělí ti kluci opálení z Turecka. Klobouk před nimi dolů a AM pneu taky. Co se týče LASSY je to vzorný příklad rozumu, citu a nechamtivého přístupu. A jak dokazují rostou a to velmi zajímavě. V době kdy Michelin, Bridgestone a další řeší problém odbytu a života některých závodů, řeší Turci rozvoj, rozšíření výroby a zvětšení výroby i prodeje. Trošku zvláštní ne? Bude to i tím že v těžkých dobách internetového prodeje nepodlehli tomuto líbidlu a dělali to tak že dnes jim to přináší ovoce. A že ano o tom se z nikým nebudu přít. To vidím na vlastní oči. Conti musí najít jinou cestu než je. Vždyť příkladem je náš všude oblíbený TAXI služebník. Jestliže teď na léto má přes 40% tak co máme čekat na zimu? I když posílá kolo s 99 kč a sníží se tak cena pro lidi z ulice , přesto má pořád přes 40%!!!!! Nám dají na předobjednávku 38-39???? Trošku mimo realitu dnešních dní. Pokud se na tom rychle někdo nezamyslí, nevymyslí rozumný tah, tak nemá šanci na trhu uspět. Právě jsem v Doksech na víkend a cestou z Třince jsem se včera stavil do 3 větších servisů se kterými jsme probírali vše možné. Nebylo to však pro Conti i některé další výhradní nijak povzbudivé. Máme velmi podobné názory a věřím že i opodstatněné. Zima je téměř v předobjednávkách před dveřmi a je na nich co nabídnou v této době. Moc času ale na to aby nabídli nadstandard už nemají. Pak si to koupíme kdekoliv a za lepších podmínek než nám zatím nabídli. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 1. června 2013
BFPokud Míšo zdražili tak to je hodně špatné a pro Barum nedobré. Já ceníky zatím nestudoval a ani moc pokud to tak je nebudu. Pokud jsou ale dražší tak raději nenakupovat! Protože gum z minulého roku je na skladech všude možně absolutně přebytek a jestli se pohyboval prodej kolem 40% tak nás letos pak totálně převálcují a předobjednávka ztrácí význam za nějakých 38-39%. Tyto pneu se stanou těžce výdělečné a hlavně co je podstatné i prodejné. Zaplaceno oni budou mít a my na skladech ležáky. Takže ti co jim zůstalo z min. roku vydělají na rozdíl od nás čerstvých předobjednavkářů peníze, my budeme živořit a jen skladovat? Raději obětuji předobjednávku a v sezoně je koupím od kdejakého strejdy příhody lépe a bez jakéhokoliv stresu že v tom leží zase jen peníze a někdo se směje na můj úkor jak hezky zase servisu prodal. Neprodá moc pokud předobjednávka nebude na lepší ceně než minulý rok. Na zdražení není čas, prostor a hlavně vůbec žádný nárok. Jít cestou snižování výroby, zdražováním a zvyšováni zisku jen pro sebe není to co mi osobně voní. Jde to chvíli, ale pak se to zasekne a pohoří tento směr obchodu. A jsem rád že to např. Lassa konečně letos po minulém roce pochopila a slevila % kolem 13% na rozměr. Vždyť jen 195/65-15 koupím za lepší peníze než Barum s 41%, který mi naši přátelé s Conti ani nedají. Raději si pak vemu tuto značku ve velkém, protože vydělám krásné peníze a nikdo mi nepokazí cenovou politiku na rozdíl od zkažené BA CO. A na obsazenost trhu v ČR si může hrát jak jsem i včera zažil zástupce Conti jak chce. Mi osobně i většina zákazníkům je to jedno kolik koláče % mají v ČR. A každý malý díl procenta ukradený monopolům je jen přínos pro jakýkoliv trh. Dominance, nekonkurence a suverenita není a nebude nikdy nijakým přínosem pro obchod jako takový. Zdravá konkurence je potřebná a nutná. proto zopakuji co ve čtvrtek-co neurvete hned v kvalitní a motyvující předobjednávce, pak už ničím nenahoníte pokud však neuděláte zase jen podraz na servisy které vám to stejně vrátí. A když se v předobjednávce nesejdou čísla, chybu hledéjte většinou u sebe. Nic víc, nic míň. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 31. května 2013
BFJá mám v nabídce Barumku stéjně a Conti trochu méně. Nabídka to není nijak závratná a okouzlující, ale dnes se hraje i už o desetiny %. Je pravda že díky kurzům se dá pracovat s maržemi a Poláci jsou něco jiného než naše slavná EU. Je někdy velký rozdíl přepočítavat koruny na eura a pak z koruny na zloté. S tím se mnoho lidí ještě nedokáže ani v Continentálu ani jinde vypořádat. To samé se někdy děje se Sloveskem. Kurzy jsou jak na houpačce a když se zadaří rozdíl je pak markantní. Znám pár lidí kteří v tom umí chodit a plavat jako štika a taky vydělávají na tomto typu obchodu. Takže těsně přes 41% je reálná cena za které to jde podle mne koupit. Taky je pravda že pokud se objeví 35% a 43% i více na internetu ztrácí obchod s BA COs poměrem 38-47 na servisech smysl a proto je pak každá desetina % někdy vícemeně dobrá. Barum je v situaci která není nijak výhodná. Je však zde možnost řešit několika způsoby některé % body a sám jsem zvědav co se z toho ještě teď kdy je možnost a hlavně šance i díky třeba snaze výrobce něco při naskladnění prodat vyvrbí. Pak to totiž bude už nemožné, protože ostatní značky vykryjí předobjednavky a ty dokupy to většinou už nijak moc nepolepší a hlavně i nezachrání. A v dnešní těžké době je to skoro víc než jisté. Moje myšlenka pro všechny dodavatele je -co neurvete hned v kvalitní a motyvující předobjednávce, pak už ničím nenahoníte pokud však neuděláte zase jen podraz na servisy které vám to stéjně vrátí. A když se v předobjednávce nesejdou čísla, chybu hledéjte většinou u sebe. Nic víc, nic míň. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 30. května 2013
BFGumar1 máš pravdu. Já třeba pokles v prodeji nemám žádný. Díky lednu, únoru a především super dubnu to bylo skvělé. Květen je zatím velmi slušný. Samozřejmě že ten pokles bude především u výrobců. Zima bude možná ještě více horší díky plným skladům mnohých. Je to číslo částečně zavadějící ale nepodceňujme ho. S boudami taky souhlasím a i když stále rostou nové a nové a myslí si že je to super kšeft dochází u těch starších které si to taky nedávno ještě mysleli že je to vše tak jednoduché jako facka k jejich zániku. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 25. května 2013
BFSJM díky za tvůj vstup a příspěvek. Hlavně to v té nové práci nepřežeň a šetři se. Nejsi už žádný mladík. Jinak s tebou souhlasím se vším co jsi napsal. Situace není a nebude ještě dlouho dobrá. Výkyvy které jsou mi připominají maniodepresivní psychozu. Je to jak na houpačce. Radostná šťastná mánie se střídá s depresí. Více je te škaredé ohavné deprese, to světélko štěstí na konci tunelu je často hodně vzdálené a jakmile se k němu trochu přiblížíme (více práce,lepší prodej pneu, hezká pneusezona) tak se za chvíli zase vzdálí k té ponuré náladě která panuje v naši společnosti. Evropská únie nás nutí nešetřit a více utrácet. Div že to nepřikážou zákonem.Já si jen říkám kam by to vedlo? Oni nám nepomohou a sami padnou na pusu tak co nám tady doporučují a přikazují za nesmysly. Sami za to mohou a teď kdy neví kudy kam jsou chytří jak rádio. Neřešme to při sobotě. Sice je tady škaredě, ale až to ve 12 hod. zavřu budu i rád. Jsem jaksi po tom hektickém týdnu rozlamaný. Japonci mne nějak zmohli. Když naši někteří poblaznění a zakomplexovaní dodavatelé nejsou schopni přijít za servisy včas a s kvalitním produktem, tak se pak nemůžou divit že jim prodaná kola jiných výrobců utíkají pod rukami. A jestli si někdo dnes chce namlouvat že je to jedno tak se mu směju do očí a přímo řikám že je mimo realitu tohoto sektoru. Jen pro zajímavost. Vždyť už 52% všech prodaných pneu v ČR za minulý rok prošlo přes servisní sítě! Toto číslo se bude zvětšovat a kdepak asi naši neschopní dodavatelé chtějí v budoucnu dodávat, když to jde ze zahraničí tak jednoduše? Nějaké hlášenky na životko je to nejmenší. Nikde nebudou dodávat když se neproberou, protože pořád dokola vidíme co dělají za nesmyslné manažerské a business kroky, přešlapy a chyby. Koláč prodeje v ČR se brzy už rozdělí do skoro definitivní podoby a nikdo nikdy víc moc už neurve. Snad jen když nějaká síť vypadne, nebo výrobce zruší podporu. Nic víc nic míň se jinak nebude dít. Výrobce který bude respektovat trh, potřeby servisů a nabídne možnost rozvoje bude částečně vítězem v budoucnosti. Jsem rád že to Japonci z Yokohamy + celé evropské vedení pochopilo a nabídlo skutečně perfektní pomocnou ruku. Jestli podají tu ruku i pro zimu 2013 tak jako se teď děje na jaře a jak jsme se teď o tom radili a řešili, tak se nebojím o podporu prodejců a majitelů na pneuservisech. Všichni ať chceme nebo né to děláme pro zisk a v dnešní době obzvlášť a jestli nabízejí něco co je nadstandart jak pro servis tak hlavně zákaznika, tak je škoda a hlavně hřích ho nevyužít. Pokud peníze leží na zemi je potřeba a nutnost se ohnout a hlavně je také rychle zvednout. A že ty rezervy mají všichni to mne nikdo nemusí houpat kecami a mazáním medu kolem pusy. Tady rozhodují činy ne plky. Hezký víkend přátelé gum. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 25. května 2013
BFHezký páteční večer přátelé gum. Shambo jsem zvědav na čísla v dubnu u nás. Jak jsem již přal první čtvrletí dopadlo velmi špatně. -19% oproti minulému roku je až děsivé číslo a svědčí to o něčem co se tady u nás děje. Prodeje nových vozidel je jasnou indicií a šetření na všech frontách jde poznat všude a to nejsme ještě nijak daleko s poklesem. Na chviku přijde oživení ale jen na chvilku. Nákladní pneupropad za minulý rok byl ještě větší a nelze očekávat nějaké příliš velké zlepšení. Když jsem teď během pár dní hovořil s několika servisáky a pověděli mi kolik mají v nezaplacených fakturách od prosince v kamionových dopravách, tak jsem je jen mohl politovat. Většinu už ani neuvidí a to je skutečnost. Tohle není dobrý byznys tohle je sponzorství firem které jsou kolikrát před krachem. Je smutné a je to i tak že si z pneuservisů udělali mnozí banku a půjčovnu. Před léty jsem se rozhodoval zda to vytřídit a vyhodit anebo se pořád bát, prosit, psát upomínky, volat, mít zkažené vánoce. Nakonec jsem zvolil většinou je vyhodit a nelituji vůbec toho dodnes. I když jsem ztratil přes 8mil. obratu mám klidné spaní, nestresuji se tolik a kdo chce stéjně přijede, zaplatí hotově max. kartou a jsem v klidu. Faktury dávám jen vyjimečně a to firmám které dobře znám a které neustále sleduji jak dělají a jak fungují celkově. A mimochodem skoro všechny co jsem vyhodil dnes už nefungují-zkrachovali. Soustředím se na jiné věci které přinášejí částečně potřebnou pohodu v rámci dnešních skromných možností. Servis jede dobře, pneu se prodává už o něco pomaleji, ale jde to. Hezký večer přátelé gum a Michale, SJM a další připište pár řádků s činnosti dnešních dní. O všem, co hýbe gumařinou