BFJeště snad k tématu o kterém jsem psal v minulém příspěvku vidím v současnosti třeba problém u neoriginálních neznačkových čidel. Neříkám ani netvrdím že nemůžou být kolikrát třeba i kvalitativně srovnatelné s originálem, ale, ale jsou tu právě ty ale. Příklad však mám zde a je právě aktuální. Zákazník si našel na internetu na zimní sadu Porsche NEORIGINÁLNÍ senzory protože originální se mu zdáli příliš drahé a chtěl je tam po svém pneuservise objednat. Kolega pneuservisák se na to chtěl vykašlat, nedělat nikomu vola a nic z toho nemít, ale nedalo mu to a milému dodavateli zavolal. Prodejce senzorů se zachoval obchodně velmi slušně a dal milému pneuservisu 20% slevu. Solidní na tuhle dobu. Zisk byl přiměřený a tak se domluvili. A co se však nestalo? Senzory byly namontovány, ale od začátku byly problémy, po pár dnech přestali komunikovat a fungovat. Takže se dohodli a přijdou nové, jiné a milému pneuservisákovi zůstali skoro oči pro pláč. Musí zdarma přehodit kompletně pneu, namontovat senzory zdarma, vyvážit atd. Zisk je kompletně v čudu a naštěstí není aspoň OSTUDA díky tomu že si to ten zákazník sám našel na internetu a jen to pneuservisu řekl kde jsou a ať si je objedná on. Kdyby si je objednal ten zákazník taky by mu to nefungovalo, ale musel by kompletní přehoz znovu zaplatit. Co je pak lepší? Dělat zákazníkovi doslova vola a nechat se dotlačit ke koupi něčeho kde to nemusí být vždy ok, nebo objednat sice dražší, ale bezproblémový senzor od dodavatele který má značkové zboží a je možné se s ním kdykoliv domluvit na nějaké kompenzaci v případě problému. Protože tyto řádky určitě čte právě ten prodejce špatných senzoru na Porsche poradím mu vřele aby kontaktoval pneuservis kterému prodal nefunkční senzory aby předešel budoucím problémům a snažil se kompenzovat ztrátu servisu za který pneuservis vůbec nemůže. Toto pak bude svědčit o solidnosti obchodních partneru a nenaruší to další případné obchody. Také bych to poradil ostatním prodejcům a to nejenom TPMS aby se vyvarovali tohoto velkého nešvaru mnohých jen obchodníku. Hledat jen hloupé výmysly, záminky a výmluvy je časté. Za chyby se všude platí a servisáci nemají co doplácet na chyby druhých. Zvlášť ne obchodníků kteří jen jakékoliv zboží překupují nic víc s ním neprovádí, nepotřebují vybavení, stroje, diagnostiku apod. Pneuservisy mají a budou mít svých starostí a nákladů díky a kolem čidel až moc. O tom jsem docela přesvědčen. EU nám naděluje a ještě nadělí mnoho a mnoho většinou nemilých překvapení. Pamatujte však prosím že TPMS je určitá šance, možnost se i třeba odlišit od těch různých jako by si hrajících dílen na pneuservisy. Hezkou pohodovou noc přeji všem. Bořek Filipec
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 22. prosince 2013
BFHezký večer přátelé gum. Tentokrát z Doks kde jsem zajel načerpat vánoční atmosféru. Nedá mi však napsat něco co momentálně cítím jako důležité. Na jaře jsem se ptal co budou muset kvalitní pneuservisy řešit v blízké budoucnosti a bez čeho s moc nepohnou dopředu. Tady mi nenapsal nikdo a odpověděl mi přesně jen Milan a to telefonicky. Proto dnešní řádky bych chtěl věnovat věci která bude v roce 2014 docela aktuální. Je to samozřejmě problematika TPSM která bude mít náběh s přiblížením nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 661/2009 ze dne 13. července 2009. Mnozí z pneuservisů v současnosti tomuto bodu vůbec nebo jen velmi málo věnují pozornost a proto bych chtěl trošku oživit tuto věc která bude brzy skutečností. Problematika TPSM je dozajista velmi široká a každý má na to svůj názor. Jedno je však jisté. Od listopadu 2014 nevyjede z linek evropských automobilek vozidlo bez senzorů tlaku v pneumatikách ať se nám to líbí či ne. Výjimkou snad možná může být jen Audi, ale i tam považuji některé věci zatím jen za velká slova. Je jasné že naši prodejci v ČR se budou snažit tlačit každý svůj produkt a je a bude těžké rozlišit kdo je lepší, kdo má navíc, kdo dokáže skloubit kvalitní služby a produkty. Každý má něco do sebe a každý má něco nej. Ať je to TG PNEU s ventily Tech a multisensory, http://www.tgpneu.cz/vybaveni-servisu/tpms-monitorovani-tlaku-v-pneumatikach/stranka-1-30.html , BVBCZ s Aligátorem a Sens.it Alligatorem http://www.bvbcz.cz/mainpage_news.php?id=84 , DDPNEU s Schradrem a jeho EZ sensorem http://www.ddpneu.cz/product-category/tpms-ez-sensor.html nebo myslím že u nás největším dovozcem neoriginálních senzorů Valor http://www.racing-line.cz/tpms-elektronicke-senzory-snimace-tlaku-v-pneu-valor.html Jak bude vypadat zima 2014 ještě přesně nevím, ale je více než jasné že pokud vyjedou z linek nové vozy a lidé budou muset pokud si zakoupí druhou sadu disků opatřit i tuto senzory. Bude to pak více než zajímavé jak to dopadne u zákazníků kteří zjistí kolik vše najednou stojí a co to vše obnáší. Pneuservisy budou muset být dobře zdůrazňuji velmi dobře připraveni a hlavně perfektně vybaveni jinak přijdou třeba díky autorizovaným servisům o jistou práci. Na rozdíl od nich kdy jim bude stačit pro jednotlivou značku minimální pořizovací náklady na výbavu bude muset mít kvalitní pneuservis s obsluhou TPSM mnohem větší technický záběr a odbornou kvalifikaci. Je toho hodně co je obsahem a problémem kolem systému čidel, není to jednoduché a nebude to vůbec levné. Nemůžu se zbavit dojmu určitého lobingu a tlačenky. Když jsem nedávno hovořil s kolegou z STK a ten mi potvrdil že by to měla být při nefunkčnosti systému TPSM závada C a to znamená těžká závada byl jsem trošku v šoku. Zjišťování je velmi jednoduché ať už pomocí kontrolky na přístrojovce, nebo podle roku výroby a v neposlední řadě s elektronickou výbavou na stk už vůbec není problém. Už vidím a umím si i velmi dobře představit jak přijede časem človíček např. s i10 na stk a na zimní sadě nebude mít senzory, budou třeba odpojeny a bude následně hned odstaven a odvezen na lafetě, protože je neprovozuschopný. Tak zní zákon, tak jeslavné nařízení EU. Neumím si však představit ty reakce lidí co nebudou chápat co se to kolem děje. Amerika to má dávno za sebou, tam je to už řadu let, bezpečnost a život je tam nade vším. U nás to bude ještě asi hodně trvat a bez potřebné včasné informovanosti to přinese více zlosti než užitku. Pneuservisy si můžou říkat co chtějí, záleží však také hodně na nich jak se k tomu postaví a jakou zaujmou pozici. Jestli bude vyčkávací nebo aktivní a informovaná. Já jsem se rozhodl jít cestou informovanosti. Tak jak se rozhodnete vy? Hezký večer. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 22. prosince 2013
BFHezké mrazivé ráno přeji tady ze smogového Třince všem. Měl jsem také možnost dostat ceník Lassa pro letní sezonu 2014 a je pro mne osobně příjemným šokem se zadívat že něco tady kolem nás v sektoru pneu přece jen funguje. A že ano mne přesvědčilo právě koukání na letní ceník. Je také pravda že nikdo jiný ještě nevytáhnul ten svůj a tak není s čím porovnávat. Nevím co je toho příčinou, ale to vyčkávání hraje proti nim. Jedno je mi však jisté a včera jsem si to jen utvrdil, obchodní politika výhradních jde dělat hodně způsoby.Tu kterou zvolili v AM PNEU mohu nazvat svým způsobem převratnou a pro náš trh i jedinečnou. Není potřeba ji tady nijak rozebírat, všichni členové ASL vědí o co jde a mají zcela jasno. Jako příklad snad uvedu malý solidní pneuservis který dělal různé značky a po zapojení do sítě se stal skokanem roku a prodal přes 800 kol v této značce. Domnívám se že to je číslo velmi hezké a když si uvědomíme že to třeba sebral zrovna téměř pro servisy zcela nevydělečné Barumce tak je to skutečně zajimavé. Co ještě k tomu dodat? Snad jen ať se někdo někde chytí za nos a popřemýšlí více o skutečném stavu a situaci na českém pneu trhu jako to udělali s LASSOU v AM PNEU. Ceníky mají být už pár týdnů na stole servisů a ne že je pošlou někdy v lednu a budou je chtít mít do 14 dní uzavřené a udělané objednávky.Takové nebudu Já osobně absolutně respektovat. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 13. prosince 2013
BFHezký den přátelé a tobě SJM obzvlášť. Jak jsi trefně poznamenal--- Budu se opakovat, ale není dlouhodobě udržitelné,aby polovina lidí byla v důchodu a druhá ve státní správě a službách. Pokud ano, jednou se ty mašiny na tištění nekrytých peněz zavaří a pak se z toho všichni pos.... .----Věřte že ta doba se nezadržitelně blíží a ty stroje se možná ani nezaseknou a nezavaří, jen to prostě už nebude stačit vůbec na nic. Příjde rychlá nekompromyslní smrt a o tom jsem bezmezně přesvědčen. Nikdo neví jestli to bude za 2měsíce nebo za 5 let, ale bude to to jsem si až moc jistý. SJM je to neudržitelný stav a ty to cítíš stéjně jako já. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 4. prosince 2013
BFShambo není zač a taky děkuji za info. Zajímalo by mne osobně jak to kolegové vidíte do blízké budoucnosti s cenami a celkovým prodejem i servisem. Tedy upřesním li to blížící se jaro 2014? Osobně co já čekám? Částečné zoufalství především v prodeji nových letních pneu, jště větší tlaky dodavatelů na servisy a hlavně zákazníků o možnosti nákupu kvalitních pneu za co nejlevnější cenu. Vlastní pneuservis nebude mít moc prostoru na nějaké zvýšení práce. Rozhodnou podle mne už brzo doplňkové služby jinak totiž leden až březen probere mnohé z letargie a vzbudí i ty nejklidnější tvrďáky. Nebude to podle mne vůbec hezké jaro i když naděje zůstává a je někdy i s námi. Hezký večer. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 3. prosince 2013
BFTohle od nokianu já osobně beru jako nůž do zad. Conti mne právě ujistilo že do 1.1 2014 bude v osobních pneumatikách držet cenu která je ještě stále platná podle vydaných ceníku. Nákladní už bohužel taky zdražili. Čeká nás po novém roce jen a jen zdražování přátelé. Dolu ceny pneu delší dobu určitě nepůjdou. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 3. prosince 2013
BFShambo, teplé info. Tady máš první informace z Ruska. Nokian k 5.12.(zajímavý datum změny) zdražuje o 5% letní, zimmní. nákladní. Hezký den přátelé. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 3. prosince 2013
BFKrásné a slunné dopoledne z Třince přeji přátelé pneumatik. Tak jsem hodil očko na výsledky listopad 2013 a jsem docela mile překvapen. Oproti minulému roku jednoznačný nárust. V součtu října a listopadu je v práci zvýšení o 11% a to po propadu vletošního října oproti minulému roku je pozitivní zjíštění. Jde vidět že se to letos posunulo na listopad a protože počasí přálo tak to šlo hezky od ruky. V prodeji pneu v kusech to bylo taky o něco lepší avšak zisk zůstal na +- stéjné výšce. Tak hlavně že ta práce se zvýšila a to jsem nesnižoval oproti mnohým servisům okolo mne ani o haléř. Teď začnou ty chudší měsíce a po novém roce ani nemluvím tak je potřeba se s tím poprat a něco vymyslet. Tak ať se vám všem tak daří. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 2. prosince 2013
BFKaždý ať si zváží sám co a jak bude dělat a kde investovat. Hlavní je aby nám šlo to naše gumařské řemeslo. Jsem zvědav jak dopadl na servise listopad. Schválně jsem to vůbec průběžně nesledoval tak co s toho počítače vypadne mne docela zajímá. Byl to měsíc podle mne docela slušný, kdy prodej pneumatik ale hlavně práce bylo myslím dostatek. Tak snad ty čísla aspoň mile překvapí. Čekají nás horší měsíce kdy prodej pneu není už takový jaký bychom si určitě přáli a právě proto zde pak naskakují další nutné části oboru do budoucnost které je potřeba dělat. To je potřeba podle mne si rychle uvědomit, pokud chce pneuservis v budoucnosti přežít. Hezký podvečer přátelé gum. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 1. prosince 2013
BFMíšo znám lidi co jsou na drahokamy, znám lidi co jsou na stříbro, já zase věřím dlouhodobě zlatu. Pokles v roce 2014 bude možná až na 1050 dolarů za unci. Teď je to asi 1250. Nedávno jsem však četl velmi rozumné články a v případě problému které se čekají tak to vystřelí na 5 až 7 tisíc dolarů za unci. Pak nebudeš řešit jestli jsi např. koupil 100gr cihličku za 70 či 85 tisíc korun. A dyž jsem se bavil asi před rokem tady na servise s bankéři poodkryli mi velmi zajímavé čísla. Není potřeba je tu zveřejňovat, ale jedno si všichni buďte jistí, že to co je v televizi je jen samá lež a proto pokud můžete investujte kde se budete cítit pro sebe jisti. Hlavně to nikdy nenechávejte v bance v penězích. Jeden můj zákazník z Kypru mi ukázal jak přišel za jednu noc o 80% vkladu a nikdy je už neuvidí. Smířil se a nikdy se tam už nevrátí a nebude tam podnikat. Asi tak pro informaci. O všem, co hýbe gumařinou