BFJen mě u TIP TOPU zaráží ta spolupráce s neprověřeným Valorem. Chtěl bych vidět jak by to osobně řešili že jsem namontoval např. senzor Valor a nefungoval by mi a já Tip topu následně poslal fakturu za kompletní přehoz pneu navíc. To bych skutečně chtěl vidět jak se k tomu zrovna tato firma postaví. Mít něco co je tady na začátku a podle mne to ještě ani dobře nefunguje a není dostatečně prověřené není zrovna to nejlepší řešení. Proto zavolám co nejdříve do Brna a poptám se jak to vidí oni a co mi odpoví Vám tady velmi rád sdělím. Myslím že je potřeba se ptát a informovat kdy je ještě relativně dostatek času. O všem, co hýbe gumařinou
BFZapomněl jsem se senzory na firmu Tip Top. Omlouvám se. Hned na první straně mají upoutávku na problematiku TPMS. http://www.rematiptop.cz/ Je to senzor aligátor jako má i BVB CZ. http://www.bvbcz.cz/mainpage_news.php?id=84 O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 26. prosince 2013
BFBibe, ano bude jen přímé které jako jediné momentálně splňuje požadavky EU. Bohužel, ale možná i bohudík. Deaktivace nebude možná v nových vozidlech, až doslova zcela nemožné díky výrobci který bude muset tento bezpečnostní problém elektronicky řešit. Načerno možná někdo něco vymyslí, ale POZOR Jinak při dopravní nehodě bude mít řidič velkou smůlu. Mluvil jsem s jedním dost vysokým pojišťovákem a ten se doslova na toto nové zařízení těší. Je to podle nich bezpečnostní prvek od výroby a kdo ho obejde draze zato při dopravní nehodě i té nezaviněné zaplatí! Chlapi ani nevíte co se chystá a co je ve vzduchu. A o STK a závadou C jsem již psal. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 25. prosince 2013
BFMíšo, ano byl to on 3Eye. Mám ho na stránkách v sekci bezpečnost dole. http://www.pneucentrumprofi.cz/adv.html Jinak naštěstí ty dnešní univerzály mají už vyměnitelné ventily. Gumové, nebo i kovové, jen si vybrat. To je jejich štěstí a smůla pro ty kteří budou dělat senzory jen tzv. natvrdo. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 25. prosince 2013
BFSJM ty chlape pneumatikářská. Jsem vždy nesmírně rád když napíšeš jakýkoliv pár řádků do diskuze. Vystihnul jsi to přesně a Brusel nám ještě všem zavaří to si můžeme být docela hodně jisti. Všechny tři věci o kterých jsi psal - štítky, contire a TPSM a budou ještě dlouho aktuální a budou některým otravovat život. Štítky zatím jemně přehlížím, respektuji ale neberu je jako nějakou modlou o které sní především někteří výrobci. Contire už zpovzdálí jemně sleduji a mám trošku do budoucnosti obavy o výrobce studených protektorů u nás. TPMS se mi poslední dobou stalo sledovacím zařízením a zajímá mne s pohledu jak servisáka tak i jako řidiče uživatele. Je to věc kterou nebude možné slušný pneuservis přejít, přeskočit, vykroutit se, vynechat. Sám jsem uživatel TPMS 8 let a za tu dobu jsem nějaké zkušenosti pochytil. Napřed jsem si namontoval do Seatu Toleda sadu senzoru kterou jsem zakoupil na veletrhu v Brně v roce 2006. Nemůžu si ji vynachválit a moc rád na ni vzpomínám. A následně jsem jich také řadu namontoval do vozidel svých zákazníku. Byla perfektně rozebiratelná na jednotlivé díly, byla velmi přesná kdy ukazovala na přídavném displeji jak tlak v jednotlivých pneu tak i teplotu v jednotlivých pneumatikách což mě jednou hezky upozornilo na vadné přidřené ložisko které jinak ještě nijak nevykazovalo vadu, ale výhodou bylo i že byla na displeji zobrazena i rezerva. Přiznejme si jen jak často my kontrolujeme své rezervy? Sami to víme, že? Mé dnešní vozidlo Kia Ceed jsem si vyžádal taky se senzory už od výroby. A tady vidím už jasně nedostatky které přinesla automatická výroba. Nejenom že nevidím na displeji žádný tlak takže můžu ale taky nemusím věřit že to funguje.(sem tam upustím vzduch s kola a kouknu na budík zda se rozsvítí kontrolka) Nejenom že nevidím případnou teplotu, ale není tam naprogramované ani dané čidlo do rezervy, což je taky pro mne taky nevýhodou. Jako problém vidím i to že čidlo je téměř nerozebíratelné a jednotlivé díly senzoru nejdou dokoupit. Takže jestliže jsem tam u svého senzoru na Toledu potřeboval vyměnit jen al. ventil který je největší slabinou čidel nebyl problém za pár korun ho vyměnit. Kia toto nenabízí a musíte vyměnit komplet celý senzor. Proto je třeba zvážit zda pak koupit třeba Valor za +- 700kč, originál za +- 1800,-nebo nějaký universální senzor který můžete pak použít třeba na jiné vozidlo za +- 1500,-kč. Pokud se budu dívat jen na to ekonomicky dál bych Valor, ale dnes také dobře vím že jen za předpokladu že bude perfektně fungovat a nebudu muset řešit problémy typu že se to nepřihlásí, že se to nespáruje, že bude za rok nějaký stupidní problém s kterými dodavatel nepomůže a pošle mne třeba někam. Pokud by to bylo poprvé a na mém vozidle tak to ještě možná vyjímečně přežiji, ale dělat reklamace za jiné pro zákazníky by to pro mne znamenala doslova sebevražda! Dělat, opravovat, dřít se za někoho kdo jen vydělává prodejem a ještě zdarma je pro mne zcela nepřípustné. Vždyť senzor při kvalitní údržbě vydrží úplně klidně 7-10let, ne týden, měsíc, rok ! ! ! V tom mají a vidím výhodu univerzálních senzoru které jdou většinou nesčetněkrát nahrát, vyměnit jednotlivé části a je tam možnost použít čidla případně bez jakýkoliv problému na další auto. (klasický příklad: po 3-4 letech se prodá auto a zimní pneu už je na druhé sadě sjeté takže je majitel nebude dávat k autu. K autu se dá novému kupci vozidla maximálně jen ty zimní disky a senzory se použijí do dalšího jeho následně kupovaného auta). Proto je potřeba dobře zvážit kterou cestou se vydat než se rozhodne servis dělat TPSM. Měl jsem zatím možnost být na školení snímačů u DD PNEU a musím osobně pochválit. P. Nezbedu který to pojal velmi solidně, zodpovědně, nenuceně a čistě nestraně. Trošičku mi tam osobně chyběla nějaká praktická část na dílně, ale i ta kterou nám všem prezentoval na monitoru a před námi v zasedací místnosti byla téměř dostačující a po více jak 5 hodinách jsem já ale především mí zaměstnanci odcházeli pozitivně naladěni a myslím i velmi slušně informováni o dalších novinkách, problematice a servise u TPMS. Jsem osobně zvědav a přivítal bych kdyby i další dodavatelé - TG PNEU, BVB CZ, Racing Line CZ s.r.o. měli pro své produkty připravené školení které by představilo jejich postoj na problematiku TPMS. Osobně se pokud budu moci velmi rád zúčastním a domnívám se že by i oni měli rychle nastoupit cestu jakou se dalo a zvolilo DD PNEU aby jim neujel u servisů vlak. Musím p. Nezbedu ještě jednou za sebe pochválit, protože školení je cílené, přesně trefené a hodil všem ostatním do ringu rukavici. Hezké odpoledne všem. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 25. prosince 2013
BFKrásný sváteční den. Když máme tu pohodu Vánoc chtěl bych popřát všem solidním lidem v našem oboru mnoho štěstí, zdraví, pohody, klidu, mnoho krásných dárků které potěší jejich oči a duši. Především bych chtěl ještě jednou poděkovat lidem kteří v nouzi nabídli pomoc a přiložili pomocnou ruku pro pneuservisní rodinu Šandových z Mlékojed kteří byli velmi těžce postiženi letošními záplavami. Proto jim ještě jednou osobně moc děkuji za příspěvek a musím zopakovat jména kterým jsem osobně za pomoc lidem v oboru vděčný. Ať už p. Nevřelovi, Jiroušovi, Hohenbergerovi, Šedivému, Beránkovi, Tichému, Vitmajerovi, Jakšíkovi, Bárovi. Děkuji také moc p.Vrbkové, p.V. Mácovi ml., Hrubcovi, Kostelnikovi a tajným přispěvatelům -Jirkovi B. a Ferdovi. Nesmírné dík patří a skláním se před p. ing. Vladimírem Manglem, p. Václavem Částkou ml., p. Petrem Chvojkou, p. Lubomírem Navrátilem. Nesmím také hlavně zapomenout na Lukáše Pavelku který má že to vzniklo a proběhlo velkou zásluhu Co říct na dnešní můj sváteční závěr? Snad jen že jsem byl nesmírně zklamán z té lidské nečinnosti která nás stále obklopuje a věřím že se lidská srdce příště otevřou tak jak mají a jak bude potřeba. Stačí jen trochu chtít přátelé gum, nic složitého to opravdu není. Hezké vánoční svátky přeji. Bořek Filipec. http://www.pneucentrumprofi.cz/ O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 24. prosince 2013
BFJsem tu znova přátelé gum.Tak a už tady máme první vánoční dárky a rolničky cinkají v podobě Conti. Zrovna jsem hodil očko na ceník nákladních pneu pro rok 2014 a světe div se je tam zařazena i kolonka s výkupní cenou za kostry a následně tady mám přiložený ceník protektorů ContiRE alias LifeCycle. Tak nám to hoši od Němců vzali hezky z ostra a to asi bude časem protektorů vládnout třeba vítr i zálohovaných koster. No počkáme si co z toho vyleze. Boj v protektorech začíná. Ring volný. Na střed. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 23. prosince 2013
BFJo Shambo bude to nějaký čas trvat než se to vše usadí jak má. Jisté je že Amerika je o mnoho napřed, ale Evropa si půjde svou cestou už díky jiné vysílací frekvenci. Tam je i zakopaný pes a na tom mnoho výrobců i staví a hřeší. Vidí v tom obrovský byznys pro výrobce v Evropě který nelze převézt z Ameriky a to jim nahrává i do karet. Servisy budou mít především vyšší náklady na vše, pracnost je taky vyšší a zisk zrovna nebude v konkurenci 100% jistý. Jak jednoduché je jen prodávat a jak těžké bude montovat, přihlašovat, obsluhovat TPSM uvidí každý kdo se tím bude důsledně zabývat. Ostatní pak budou odtlačeni na druhou kolej, to jsem si v současné době docela hodně jistý. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 23. prosince 2013
BFVšem přeji krásné ráno. Shambo studuj to důkladně. Je to změť paragrafu, vyhlášek a nařízení. Michale bohužel ostatní nepřímé systémy nesplňují veškeré nároky EU na pokles tlaku (v %, rychlost, apod.) proto bude muset být jen přímé měření a to je senzor. Jen Audi se něčím chlubí že to snad zvládne bez čidel, ale moc tomu nevěřím. Snad časem ano. Amerika je řadu let před námi a čidla jsou všude. Některé místo ventilu, některé na pásce naproti ventilu. Míšo jak si psal o Fordu Galaxy, tak přesně ten samý problém je i to Porsche o kterém jsem psal já. Milan s Valorem se musí zamyslet než něco nabídne do oběhu jestli to je tak super když to pak nekomunikuje, nefunguje a servisu to přinese jen práci navíc kterou mu někdo musí kompenzovat. Jak jsem psal za chyby se platí. A my si to tu párkrát napíšeme a špatný prodejce či distributor bude mít problém to pak prodat, nabízet, protože to žádný kvalitní servis s takovým vysokým rizikem vady nenamontuje. Dejme mu však ještě šanci. Moc času však již nemá. Hezký den. O všem, co hýbe gumařinou