BFA zase výměna pneu hrála hlavní roli---http://ostrava.idnes.cz/muze-v-ostravske-firme-zavalil-stroj-dwi-/ostrava-zpravy.aspx?c=A140124_114806_ostrava-zpravy_ama O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 25. ledna 2014
BFTohle je velmi zajimavé a jsem zvědavý jak to dopadne. EU nebo německo? Ještě že u TPMS senzoru tato situace podle mne nemůže nijak nastat. Klimatizace je však jiné kafe a tam jde o hodně. http://auto.idnes.cz/spor-o-chladivo-do-klimatizaci-aut-d5d-/automoto.aspx?c=A140123_165253_automoto_fdv O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 25. ledna 2014
BFHezký den přátelé gum. Třinec hlásí -13C zataženo a jemně sněží. Na servise celkem mizerný pohyb. Nějaký defekt, jedna geoška, něco bylo převážit, jinak zatím nic. Opravy aut nechávám raději na týden. Přesto se domnívám že pokud to takhle s počasím bude vypadat příští týden tak se začne trochu více přezouvat a prodávat. Těch 3mm řidičů co jsem za poslední dobu viděl je na mně až příliš. Ceníky jsou už skoro všechny na světě a jestli to můžu zhodnotit není to celkem špatné. Někteří se rozhodli pro nové modely kdy snížili základní prodejní cenu a tím ubrali i procenta což není myslím vůbec na škodu. Přece jen přes 50% slevy dnes u pneumatik nebudí nijak velké emoce a nadšení ani u servisů ani u zákazníku. Každého zajímá něco jiného. Servisy chtějí vědět nákupku, lidé prodejku na ně a nějaká někdy až nesmyslná % jsou matoucí a zavádějící. Michelin nastolil novou cestu, nevím jak to bude za pár měsíců vypadat. Mě osobně a pro mne jako pneuservis se to tak jak to dali docela zamlouvá. Horší je to však pro všechny velkoobchodníky. Goodyear to taky hezky asi po vzoru michelinu s procenty ostrouhal a osobně se mi to zamlouvá určitě víc než to bylo předtím. Ceny taky nejsou nijak vyloženě špatné. Barum + Conti je celkem klasika, tam není nijak velký odklon od směru kterým se vydali. Pirelli ceník jako jediný zatím nemám, takže nedokážu posoudit co letos vymyslí. Snad ale konečně něco vytvoří protože na trhu jsou podle mne zatím jen ocasem, kdy nejsou schopni absolutně pružně reagovat na český trh již několik let. Kdo je na vině jestli výrobce nebo oni jako náš dodavatel nevím. Ještě očekávám s nedočkavostí ceník Yokohamy který věřím snad nezklame. Po minulo ročním myslím celkem úspěchu prodeje u mne na servise bych rád tuto kvalitní značku zase nabídl dalším lidem. Ještě máme do jara trochu času tak se to má čas vše v klidu sněhových vloček sejít a něco se pro slušnou jarní sezonu určitě vymyslí. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 25. ledna 2014
BFhttp://jihlava.idnes.cz/jihlavska-psj-promluvila-ke-krachu-auto-activity-f7j-/jihlava-zpravy.aspx?c=A140124_2025944_jihlava-zpravy_mkk a taky http://jihlava.idnes.cz/nejvetsi-autosalon-na-vysocine-za-desitky-milionu-vydrzel-jen-ctyri-mesice-17q-/jihlava-zpravy.aspx?c=A140123_2025444_jihlava-zpravy_mkk Je mi z toho až zle. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 24. ledna 2014
BFShambo ono je to trošku sporné. Něco by se asi mělo položit předem na stůl. Ne moc, ale je jasné že když si někdo objedná auto a pak nepřijde že prodejce má problém. Musel objednávat, dopravu hradit, apod. A taky když si někdo objedná příplatkové věci které nejsou ve standartu a pak by si to nevzal měl by prodejce to problém udat protože to pak zdražuje auto. Prostě záloha na úrovni těch nadstandartních věcí + dopravy + práce člověka co musel řešit objednávku. Nic dnes není zadarmo a osobně chápu zálohu. Horší je když prodá celé auto a nedodají techničák protože nezaplatil dealer dovozci. Nemáš pak Peníze a auto ti taky nepatří.To bude i případ článku který jsem tady dal. A o zaměstnancích se ani nebudu bavit. Sám jsem to jednou zažil na vlastní kůži kdy jsem nedostal od podnikatele 2 měsíce výplatu a ty nervy nepřeji nikomu. To co udělali oni je však na veřejné bičování na náměstí. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 24. ledna 2014
BFTak tohle je na mne až příliš silné kafe!!! http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/doprava/clanek.phtml?id=800103#utm_source=centrumHP&utm_medium=newsbox&utm_campaign=A&utm_term=position-4 O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 23. ledna 2014
BFTak toho bych se chtěl dočkat. Zatím to je přesně naopak. Čím méně tím lépe. http://auto.idnes.cz/pneumatika-michelin-premier-a-s-evergrip-ff5-/automoto.aspx?c=A140121_214505_automoto_vok O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 23. ledna 2014
BFSněžíííí. Huráááá. Spadnou nám nějaké penízky ještě z prodeje zimních pneu nebo ne? Já myslím že ano přátelé. Tak ať sněží a sněží, mrzne a mrzne. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 22. ledna 2014
BFTenhle článek je jasnou ukázkou proč tolik dopravců u nás buď krachuje nebo neplatí faktury. Proto POZOR servisáci ! ! !-----Kamionová doprava patří k nejrizikovějším oblastem podnikání v Česku. V rámci hodnocené skupiny 113 firem v letech 2010 až 2012 se celkové tržby zvýšily o 13,9 % na 40,59 miliard korun a výkonová spotřeba stoupla o 13,2 % na 31,60 miliard korun.
Přesto, že celkový zisk sledované skupiny společností vzrostl téměř o polovinu na 718 milionů korun, firmy podnikající v kamionové dopravě v roce 2012 pracovaly s průměrnou ziskovou marží 1,77 %. Informace vyplývají z analytické studie Kamionová doprava, kterou zveřejnila poradenská společnost Bisnode.
Společnost Bisnode hodnotila v letech 2010 až 2012 vzorek 113 nejvýznamnějších firem, které podnikají v oblasti kamionové dopravy. Jejich celkové tržby vzrostly z 35,6 miliardy korun v roce 2010 na 40,6 miliardy v roce 2012, tedy o 13,9 %. Obdobným tempem rostla výkonová spotřeba (o 13,2 %) a počet zaměstnanců se zvýšil o necelá 4 % na více než 18 000. Celkový zisk sledované skupiny firem vzrostl ze 479 mil. Kč v roce 2010 na 718 mil. Kč v roce 2012, což představuje navýšení o 49,7 %. V roce 2011 zisk dosáhl 828 mil. Kč, nicméně v následujícím roce došlo k poklesu a také se zvýšil počet společností, které hospodařily se ztrátou (9 v roce 2011 resp. 20 v roce 2012). „I když zisk firmám z oblasti kamionové dopravy roste, průměrná zisková marže dosahuje jen 1,77 %, což je silně pod průměrem ostatních odvětví podnikání v ČR. Je zřejmé, že na trhu panuje silný konkurenční boj a firmy, aby přežily, musí důsledně kontrolovat náklady, optimalizovat procesy a vytěžovat svá auta,“ říká k výsledkům studie Kamionová doprava analytička Bisnode Petra Štěpánová.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 20. ledna 2014
BFHezké slunné sobotní dopoledne přátelé gum přeji z Třince. Taky mne docela překvapilo zemětřesení ve společnosti Rema Tip Top. P. Prokop skutečná kapacita v sektoru oprav pneumatik na našem trhu a odešel z takovéto společnosti? Koukám na to s podivem a trochu s úžasem. Jaký byl důvod neznám, ale je to víc než zvláštní. Možná AD Technik nabídnul opravdu skvělou nabídku která ho přesvědčila. Je to však nesmírná škoda protože odborník na opravy pneu byl a to bez jakýkoliv diskuzí. Další týden je téměř u konce. Počasí pořád moc nepřeje k prodeji zimních pneu a tak se na servise věnujeme ve větším opravám vozidel. Ještě díky bohu za to je těch oprav docela dost a tak na náklady firmy lze vydělat i v tomto hluchém pneu období. Je však někdy hodně smutné pozorovat kdy na pneu máme dnes směšné zůstatkové marže a s přezutím to taky není o nic slavnější opravy aut a ceny náhradních dílů jsou ve velkém nepoměru mnohem ziskovější. Ta doba se sice taky podle mne trochu změní ale nikdy nedosáhne dna tak jako u pneumatik. To totiž není už ani dno, je tam díra, je tam propast která zahnala tenhle náš pneu trh na spodek něčeho čemu se říká prázdnota. Stále však věřím že se to doškrábe na to dno a pak se konečně odrazí vzhůru. Prostor na to po určitých změnách v sektoru pneu a ekonomiky bezesporu bude. Čas jen ukáže za jak dlouho to příjde. Užívejte přátelé víkend a naberte sílu na ten další týden v lednu. O všem, co hýbe gumařinou