BFDobré ráno přátelé gum. Míšo bude to hodně zajímavé jak to s těmi disky na zimu bude vypadat. Alcar je sice hezká, velká firma, ale některé obchodní kroky které delali a dělají je budou v budoucnu hodně mrzet. Už teď mám mnoho servisů které od nich odešli z Al. sektoru a chystají se přejít i s plechami. Jejich někdy až strašení o discích vyrobených kde kým jsou sice hezké, ale nepůsobí nikomu tragedii. Dnes začíná být sektor plechových disků aktuální a kdo nabídne solidní produkt za solidní peníze má výhodu. Alcar zaspal dobu a letos v zimě pokud nezmění politiku dostane pořádnou lekci, to jsem si docela jistý.Taky bude hezké sledovat obrovský nárust servisů na školení a diagnostiku na TPMS. Jestliže všichni čekali co se bude dít a že to třeba i nebude. Kde jsem měl takové i chytré hlasy, tak teď budou muset začít pořádně kmitat aby to zvládli. Jen těch vozidel co v létě naběhne do výroby s čidly bude velké množství a nepřipravený servis je už teď částečně odepsaný servis. Hra začíná a jde o dost přátelé. Kdo zaváhá a nevzbudí se může dostat a taky dostane pořádnou facku. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 16. května 2014
BFA ještě jsem chtěl napsat jakou radost mi udělal nový kompletní ceník vozidel KIA http://www.kia.com/cz/modely/kia-ceed-sw/ceny-a-specifikace/ ceník 2015, kdy začínají od května nabíhat nové vozidla se všemi stupni výbavy už od základů s TPMS. Božský to pohled. Hyundai taky najíždí a další automobilky nastupují taky do tohoto vláčku. I kdyby se to pak nějak změnilo za čas už teď to je fantastické, protože to přinese chaos do pneuservisů plechové kategorie. A že to je ve výbavách od holých plechů s motorem až po exklusivní výbavy je pro mne osobně slastné pokoukání. Jen víc jen houšť přátelé. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 15. května 2014
BFMusím se pousmát nad článkem-- Jako poslední vystoupil na dopolední konferenci ing. Libor Rajdl ze společnosti Alcar Bohemia, který hudbu budoucnosti přeladil na žhavou současnost, konkrétně na nástup povinnosti vybavovat nové automobily systémem měření tlaku vzduchu v pneumatikách (TMPS) počínaje 1. listopadem letošního roku. Vysvětlil jak princip činnosti těchto senzorů, tak problematiku jejich životnosti a servisu. Ten není kvůli rozdílnosti senzorů od různých dodavatelů zcela jednoduchý, společnost Alcar je však podle ing. Rajdla připravena nabídnout obchodním partnerům řešení, které jim umožní servisně pokrýt všechny systémy, které na trhu budou----Tak na tohle jsem hodně zvědavý za jaké peníze a co vůbec nabídne, když p. Rajd je znám jako nejdražší dodavatel všeho co prodává a mnoho lidí od Alcaru odchází nakupovat jinde. Příkladem jsou např. pl disky na nákladní vozy kdy tu samou značku dostanu z polska o 20-30% lépe,než u nich. Pak najednou jsou schopni dodat za ceny i poláků. Špinavá hra a špinavé ruky mají a to nemám osobně vůbec rád. Někdy také nesmyslně bojuje z dovozem plagiátu které vůbec třeba plagiáty nejsou. Plechové disky letos v zimě za ceny které běžně prodává jsou zcela nesmyslné a postavené na hlavu. Již teď je mnoho slušných zahraničních dovozců kteří nabízejí kvalitní disky za podstatně lepší ceny ve vysoké kvalitě a jsem za ně rád, protože takový monopol jako je ALCAR je velmi nebezpečný a take někdy hodně zákeřný. Osobně jim nevěřím ani nos mezi očima. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 15. května 2014
BFHezký večer přátelé gum. Míšo neboj, nebudu nikoho kamenovat. V každém místě je to jiné a pokud se servis uživí jen z gum je to malý zázrak a přeji mu to. Já jsem zase nakloněn jednoznačnému rozšiřováním služeb.
Ale teď jsem se chtěl vrátit k článku ze soboty 10.5. kdy jsem rozebíral některé značky. Míšo tam jsem trošku opomněl ten Goodyear, že taky dělám z této skupiny jen Dunlop, Sávu a Fuldu. Letos to od nich nebylo na jaro prostě špatné a pokud nastaví rozumně zimu mohlo by to být solidní i v prodeji. Problém je však podle mne, že se centrálně moc zaměřují na jednoho člověka a to je v budoucnu bude možná hodně mrzet. No uvidíme. Jinak u mne dopadla letos slušně Lassa. V některých rozměrech se zdařil udělat velmi slušný zisk a jestli zimu nabídnou ve stejném duchu bude to hodně zajímavé a příjemné. Yokohama nabídla letos pro naši síť skutečný nadstandard což mne donutilo se značce trochu více věnovat. Prodej téměř 400 kol za měsíc duben v této značce mne osobně velmi mile překvapilo a hlavně potěšilo. Především pak Porsche na originálech 295/35-21 byla krásná práce a hodně potěší když zákazník je měl už v prvovýbavě a chtěl jenom je a nic jiného znovu. A mimo jiné při fantastické podpoře za geometrii se ziskovost dostala do čísel o kterých se jiným značkám může jen zdát. Ať chceme nebo ne tak to vždy je o penězích. Protože jsem věděl že to přinese ovoce, zisk a nové lidi investoval jsem včas do prověřené reklamy ať už u mne v Třinci do kabelovky, tak do rádia, kde jsem letos úmyslně zvolil zcela jinou a podle mne i účinější metodu reklamy a jsem mile překvapen výsledkem a ohlasy lidí. Už teď vím že to budu opakovat v několika etapách a z různými akcemi. Výhodou je že to přináší ovoce dalším členům sítě a to bylo mým záměrem. Bridgestone v současné době a v ČR ani nevím že existuje. Tam nemám ani zdání co a jak se děje. Nokian je myslím v pohodě a Hankook si dělá taky na co má. Jinak celý nákladní sektor u nás nebudu raději teď vůbec komentovat. To je zcela zbytečné. To perfektně zobrazuje Shambo a skutečný dříč Hrouda. Tak se mějte a zítra se na to zase vrhněte. Hezkou klidnou noc přeji. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 13. května 2014
BFDobré sobotní popoledne přátelé gum. Nedalo mi to nevyužít aspoň jeden sváteční květnový víkend a nevyrazit si odpočinout do Doks a také nezajet za svými myslím už i přáteli do Litoměřic. Bylo mi Hroudo u tebe dobře a vždy se tam rád zase za Vámi stavím. Počasí je dnes celkem slušné a tak než se projdu se synem na Macháč bych chtěl napsat pár řádků. Jakékoliv výsledky za sezonu tady nikdo nenapsal což mne mrzí a tak přidám pár postřehů z mého okolí i odjinud. Sezona u mých přátel a dobrých kamarádu s kvalitních pneuservisů proběhla velmi pružně a byla příjemným zjištěním pro mnohé z nich. Pneumatik bylo a je celkově docela dostatek. Prodej je místy až nadstandartní, ziskovost o něco lepší než v minulých letech. Všichni jsou vcelku spokojeni a to mne teda dost těší. Ztráty v prodeji pneu musí počítat nejvíce si myslím u nás Michelin. Já sám moc Michelin group nikdy nedělal, ale někteří mí kolegové kteří brali stovky a někdy tisíce gum tento sortiment prudce zredukovali, omezili prodej na minimum a nahradili to zcela jinými značkami. Kléber je toho jasným důkazem. Pokles u těchto kolegů je teď i přes 70% a to jsou už zajímavá čísla. Jednoznačně Michelin totálně nezvládl prodej tak jak si zamýšlel a zamanul. Léto 2014 je pro ně nenávratně ztraceno. Moc času už není, ale jsou ještě cesty jak to aspoň na zimu zachránit a změnit. To by se však někteří tam ve vedení museli chtít zaposlouchat do řeči servisů a ne jen to co příjde někde z Rumunska nebo odjinud na papíře. Místo toho v nákladním sektoru opět jezdí do nových firem a kradou servisům díky podrážení cen nákladních pneumatik práci a kopou si jen hrob. Chvíli to budou jako vítězové prožívat ale v dlouhodobém horizontu bohužel zcela zapláčou. Vždyť teď máme mnozí nabídky na zimní Micheliny v rozmezí 34-36% a co nám chce pak někdo od nich nabízet 30% na faktuře a možná pak nějaké bonusy? Osobní Goodyear je letos celkem slušný. Nastavil docela jasnou politiku prodeje a i když se netrefil někdy v základních rozměrech do svých zásob což je škoda, tak by se pak muselo kupovat něco jiného jak se tomu teď děje. Další slabinou jsou u nich velké rozměry pneu které mají prudce předražené oproti okolí. Tam by měli ještě hodně zapracovat, protože tratí kola v prodeji. Trochu větší slabinou je však nákladní sektor Goodearu kde někteří vedoucí pracovníci jsou skutečně mimo realitu světa a věřím že při první příležitosti jim to budu moci řádně vysvětlit a říct kde cesta na beton nepůjde. Tam mají velké až obrovské nedostatky a pokud nezmění své až někdy sobecké myšlení jednoho muže dostanou lekci která je bude v budoucnosti hodně mrzet. Pirelli letos neberu ani kolo a není se čemu divit když slevy se na servis se pohybují kolem 58-59% a na internetu jsou běžně kolem 60% do ulice. Do toho ještě Ihle a někteří další kteří to perou do autosalonu přes 63%. Tady u českého zastoupení je podle mne úbytek jednoznačný. Nechápu myšlení některých lidí a u Pirelli tedy obzvlášť. Myslím že je to škoda. Spoléhat jen na velké kola a hlavně v zimě jak se tomu teď několik let děje do budoucna by bylo až nerozumné. Vše jde a když ne teď v brzké době půjde nahradit jinými značkami a na to by měli už myslet teď italští gumaři a hlavně čeští prodejci. Barum+Conti letos nezklamal. Prodeje jednoznačně zvýšil, koláč prodeje u nás ve značkách zvětšil a nezůstane mi i když to není má nějak oblíbená značka jim poblahopřát. Úspěch je tam však jednoznačný. Další značky rozebereme třeba zase někdy jindy, tak se zatím loučím a jdu na tu procházku krásným Máchovým krajem kde voní nádherně borovicové lesy. Hezký zbytek víkendu Vám všem rozumným v oboru přeji.
O všem, co hýbe gumařinou
BFKrásný slunný den přátelé gum. Michal už popsal skvělou sezonu a jaká byla u Vás jarní sezona s prací? Konečně jsem se dostal k číslům i já. Součtem měsíce březen a duben jsem teda maximálně spokojen. Nárůst tržby za práci je 8% oproti minulému roku a od ledna do konce dubna to dělá něco přes 7%. Je to pro mne příjemné zjištění. Prodej pneu byl taky trošku lepší a dokonce i ziskovost na pneu se trochu zvýšila. No jen ať to tak pokračuje i dále, ale stále mám velké obavy že to dlouho nevydrží. Krize může přijít kdykoliv ať už díky Číně z Ruska, nebo i odjinud. Tak si zatím užívejme tu myslím na tuto dobu ještě pohodu a klid. Tak a teď pánové a dámy jak je to u Vás. Díky. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 6. května 2014
BFKrásné nedělní popoledne přátelé gum. Tak jsem se konečně probudil po včerejším nočním koncertu skupiny mého mládí EUROPE v Třinci. Kdy jsem si vzpomněl na rok 1989 jak jsem je viděl poprvé naživo v tehdy ještě komunistickém Československu v hale ve Frýdku-Místku a kdy mne ještě zdobilo dlouhé háro .25let je dlouhá doba, je to velký kus života a jsem rád že jsem je mohl zase naživo vidět. Snad 2 největší hity mám tady i pro vás. Stojí za to si je připomenout. Možná si to někteří z vás ještě užijete. Hezký zbytek víkendu přeji všem rozumným v oboru. http://www.electropiknik.cz/hudebni-magazin/koncerty-a-festivaly/svedska-rockova-skupina-europe-vystoupi-na-letosnim-hutnickem-dni-v-trinci/2014/01/ O všem, co hýbe gumařinou
BFKrásný den přátelé gum. Tak tady máme poslední den z dubna a jak měsíc zhodnotit? Napřed hektický začátek, pak uvolněný střed a nakonec hodně zvýšený závěr. Nevím ještě čísla z počítače, ale myslím si jak to vidím na servise že to docela šlape a nebude to špatné. Prodej nových letních gum na servise je na slušné úrovni a pneuservisní práce taky trochu přibylo. Geometrie byla a je tahounem kolem celkové mechanické práce. Celá podvozková skupina bude podle mne brzy základem každého kvalitního pneuservisu a když vidím jak někteří solidní a slušní pneuservisáci pochopili tuto dobu mám velkou radost. Nakupují geometrie, někteří dokonce i testery brzd a tlumičů, rozšiřují služby o klimatizaci, diagnostiku, přestavují a přistavují další dílny. Je to pak pro mé oko lahodný pohled. Když vidím odhadem že 30-40% řidičů je na zimních pneumatikách a nemíní minimálně do léta určitě přezouvat pak si doba žádá určité zásahy do servisních úprav. Za chvíli nám jen gumy nebudou vůbec, ale vůbec postačovat na jakýkoliv rozvoj. O nákladních pneumatikách se raději bavit ani nebudu tam Shambo jasně vystihuje jaká je situace. Co bude za marast za rok dva v tomto sektoru si umím už teď docela dobře představit. No nic, život je boj a tak bojujme přátelé. O všem, co hýbe gumařinou