Pneurevue.cz » Profil » BF

Příspěvky v diskuzích

BFKrásný den přátelé gum. Protože taky jezdím často po servisech a vidím obměnu rodu musím zde dát krásný a hlavně pravdivý článek od p. Jakšíka. Moc mu za to děkuji. --- Při našich cestách po republice zaznamenáváme čím dál častěji generační obměnu v pneuservisech. Je to logický vývoj – otec (zakladatel) začal podnikat po revoluci, rozjel pneuservis, zažil zlaté časy tohoto oboru v Čechách, pak sešup a dnešní boj o přežití. Nyní po 25 letech se blíží důchodovému věku. Jeho děti (pokračovatelé) mezi tím dospěly a hledají své pracovní uplatnění v životě. Jak se daří pokračovatelům v tomto nelehkém oboru podnikání ? Můžu říct, že tam, kde synové nebo dcery chtějí navázat na práci svých rodičů a postupně firmy přebírají, hodnotíme tento generační posun většinou velmi kladně. Některé výhody mladých pokračovatelů jsou patrné na první pohled. Jde především o oblast „IT“. Tam, kde se otcové mnohdy trápili i s obyčejným souborem v excelu nebo odesláním emailu včetně té správné přílohy, nastupují velmi zdatní uživatelé výpočetní techniky a všeho, co s tím souvisí. Pružně pracují s maily, oprašují mnohdy roky zastaralé webové stránky, komunikují se zákazníky přes Facebook apod. Tu důležitější změnu související s generační obměnou ale pozorujeme často ve způsobu myšlení. Pokračovatelé nejedou v „zajetých kolejích“, jako často jedou jejich otcové. Dívají se pohledem více z venku, přinášejí nové podněty, nedbají na desetileté vazby na lidi a firmy, se kterými se kdysi dobře obchodovalo, ale dnes už je s nimi obchodování spíše ze zvyku než z důvodu profitu. Noví nástupci v pneuservise dokáží mnohem snáz najít tlačítko „Reset“ a vnést do podnikání čerstvý vítr. Samozřejmě jsou i servisy, kde se děti nechtějí věnovat pneuservisní činnosti jako rodiče, ať už z jakéhokoliv důvodu. Takové servisy budou v určitou chvíli na prodej nebo svou činnost ukončí. Přejeme všem pokračovatelům otevřenou mysl. A víru v úspěch. Fandíme šikovným pokračovatelům, protože to jsou oni, kteří můžou změnit svůj pneuservis a ve finále celou branži. To, v jaké situaci jsou dnešní pneuservisy se nestalo ze dne na den, ale byl to postupný proces. Proces, kdy pneuservisy v zajetých kolejích postupně rezignovaly a akceptovaly horší a horší podmínky a dnes mnohdy dělají distributorům „bezplatný distribuční kanál“. S generační obměnou přichází nový vítr, boří předsudky svých otců a zavádějí nové postupy a strategie. Držíme palce!
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 18. dubna 2015
 
BFHezké zasněžené ráno přátelé gum. 10cm sněhu a je veselo!!! Pneuvm o tomhle jsem věděl a jen pro zajímavost to dostal Euromaster příkazem z vyšších míst z Polska. Tam je náš oblíbený pan udavač považován snad za poloboha a dělá si co chce. Logiku to má, ale protože Euromaster je téměř mrtvý, tak zrovna i tento krok jim určitě nepomůže. Koupit jejich nové super celoroční šlupky tam nepůjde jen zase přes nejnej. a tak snad najdou rozum a přibrzdí nesmysly které se tu dějí. Zblbnout Poláky tedy uměl, teď je však na servisech aby mu ten zázrak michelinu přidusili. Jak znám dva z nich taki mu to dají pořádně sežrat a zákazník pozná že to není to pravé ořechové. To jsem s nimi už probral u večeře. Míšo mne doslova šokovalo to od slovenských bratrů jak se až brutálně a nechutně GPD angažuje. Mrzí mne to. S nokianem jsem to už věděl dávno, ale ten Hankook byl pro mne silné kafe a to ti říkám, jsou zrale vytočeni tak, že někdo bude asi ještě hodně koukat. A Slováci se jen tak nemazlí a nejsou měcí jako kolikrát my češi.
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 3. dubna 2015
 
BFShambo vyčerpávající. Uvidíme kam se to posune. Díky.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 26. března 2015
 
BFKrásný den přátelé gum. Tak Pirelli se nám tedy hrdinsky spojilo s Aelousem a co na to naši evropští leadři? Na co se máme těšit? Že by taková menší bratrská spoluprácička třeba Conti s Michelinem? Nemožné? Sice tomu evropská legislativa vůbec nenahrává, ale co není dnes může být zítra. Výrobci a antimonopolní úřady v rámci ochrany Evropy proti těmto seskupením z dálného východu budou muset situaci podle mne do budoucna určitě řešit. Tohle nemůže zůstat jen tak bez jakékoliv odezvy velkých hráčů na trhu a tak jsem osobně zvědav jak se to vše v rámci stařičké Evropy vyvrbí. Co ty na to SHAMBO. Jak to vidíš ty?
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 26. března 2015
 
BFHezké ráno přátelé gum. Tak vidím, že mé zdroje informací z Polska nelhaly a máme tady další super podraz na servisy v ČR. Doufám přátelé, že jim to na tom slavném Facebocku pořádně osolíte a chci vidět reakce lidí když jim řekneme že boty od -20C do +30C taky nebudou nikdy existovat a hlavně dobře fungovat. Ta noha by asi uhnila(-: Vždyť i ten hrozný vzorek je tak na to, že to bude v létě opět super hučák jako blázen. Jen blázen by to nabízel. Nechme to nej.. to jsou nej.. borci, prodejci co prodají 15 tisíc Rikenů lehce levou zadní, co dokážou z blátivé černé tmy z Číny udělat prémiovou značku, apod.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 24. března 2015
 
BFA tady je ta Pirellka-- http://ekonomika.idnes.cz/cinane-kupuji-pirelli-0u3-/eko-zahranicni.aspx?c=A150323_070041_eko-zahranicni_wlk#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=clanek-box
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 23. března 2015
 
BFHezké ráno přátelé gum. Shambo, děkujeme ti za žhavé informace a moc ti děkuji osobně za zapojení do diskuze. Co se týče našeho mini českého trhu máš pravdu, je to jako bys plivl do moře, ale na druhou stranu nás nemůžou někteří dodavatelé houpat jak se jim zachce. Raději když nejsou schopni konkurovat, nabídnout cenu jako má IHLE, B2B apod. , tak tu nemají co vlastně dělat. Jsou zde zcela zbyteční, mají se rozpustit, brzdí vlastně tento sektor a stejně to dopadá tak jak to tady vidíme. Natlačí to buď některým špatným interneťákům, kteří to tu všude rozprsknou jako když si člověk kýchne, nebo to dají jen vybraným lidem kteří tahají figurkami po šachovnici a ti ve své sobeckosti a lhostejnosti k trhu to zkazí taky, protože si myslí že na ně není. Myslím si osobně, že je potřeba čistky u dalších dodavatelů jako byla u Michelinu, teď i u Bridgestonu. Případ který popisuje Ochrana gum není třeba u goodyearu vůbec výjimečný. Stálo se to už takovým malým koloritem zrovna u této značky. Psát, že jen členové sítě mohou mít to a to a na druhou stranu dělat přesný opak mi připadá, že někdo není asi zcela zdráv když vyřkne a take napíše tyto pro mne bláboly a pak se chová přesně naopak. Já už jsem si tady i zvykl, že na puse mluvit nesmysly je pro mnohé dealery normální a že papír snese všechno, ale je pro mne osobně něčím nepřípustným, že jsou mezi námi v oboru takovíto lide kteří kážou vodu, pijí víno a myslí jen a jen na své užitky. Proto jsem i rád, že Michelin kterému jsem již před pěti lety předvídal špatný konec dopadl tak jak si asi i zasloužil. Někteří další se z toho však vyloženě nepoučili, neuvažují jak mají a nevyužili zdravě, zodpovědně a logicky danou situaci. Ženou se do záhuby a myslím si že tomu běží vyloženě svým chováním naproti. A staré pravdivé pravidlo říká - hlavou zeď neprorazíš, je víc než výmluvné a měli by rychle zvážit co, jak a proč dělat dál.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 23. března 2015
 
BFHezký sobotní večer přátelé gum. Míšo, doufám že jsem ti pomohl a aspoň uvidíš jak to tam bude. Ty hlavně víš jak to má vypadat, jak to dělat a ty to prosím dodržuj. Dnes se ale ještě opět vrátím k některým Českým výhradním dodavatelům, protože sezona nezačala a máme tu chaos. Řeknu svůj soukromý názor na situaci. Barum Conti jede u nás ve svém standardu a není u nich nic extra momentálně nového. Jedinou novinku snad můžu napsat je jak jsem se dověděl nedávno na svých cestách, že ve Francii koupili takovou jednu menší síť asi cca 110 servisů a bude tam nově také Best Drive. Takže to je v království Michelinu taková malá bombička! Tady u nás je Michelin téměř po tom co předvádí po smrti a tak nevím, nevím jak se bude vyvíjet další vývoj této značky i v evropském měřítku. Pirelli bohužel letos u nás pozitivně nepřekvapilo a je opět v pozadí dění. Škoda. Ale jestli akcionáři tlačí, tak ať tlačí. Tohle se jim v blízké budoucnosti podle mne nevyplatí a vše bude sečteno v zúčtování které se blíží mílovými kroky. Bridgestone po obrovském zemětřesení které u nich nedávno Polskou větví vedení v Praze proběhlo, je taky jako Michelin těsně před kolapsem. Tam to vidím jako druhého odpadajícího po Michelinu. Hankook? Tak tam jsem sám zvědavý co předvede. Tam se ukáže jak to kluci korejští a český parta hic rozjede. Nebude to po tom co tu máme vůbec jednoduché. Uvidíme, necháme se překvapit. Tady to budu velmi brzo testovat a pak napíšu dojmy a názor i zde aby jste nebyli ochuzeni. Nokian? Tak tam je to zatím až na pár výstřelků GPD a jejich partnerů docela v normě. Nokian v zimě byl na velmi slušné úrovni a vyloženě se nezkazil. Tak snad jaro 2015 bude taky v relaci. A na závěr si nechám pro mne v současnosti nejneoblíbenějšího výhradního dodavatele a to český Goodyear. Všemocné oligarchy, kteří si myslí že jsou tady snad už doslova na trhu až pány bohy. Tak ale jak to sleduji, čím dál víc zjišťuji, že pinčlíci na šachovnici jsou asi oni a střelec, kůň a král je někdo jiný. To co vidím, zažívám a vím je pro mne dostatečné a mohu tady všem klidně říct svůj osobní názor člověka, že pro mne jako člověka Goodyear česká republika nehraje vůbec fér hru, nejen pro nesvé servisy, kterým někdy háže doslova ne klacky pod nohy, ale doslova kmeny na hlavu. Ale také i v síti PREMIO klukům kteří mi volali, nastavují různé překážky, které nelze jen tak lehce zdolat. Jsou pro některé své partnery podle řečí až doslova noční můrou. Letošní jaro se prémiovým značkám většinou nepodařilo nastavit solidní podmínky a je jedno jestli třeba IHLE dává Goodyear na servisy bez problému za 42-44%, nebo B2B drtí velkým rozdílem i ostatní značky pneumatikami třeba ze zahraničí. Nejsou schopni nám nabídnout takovou cenu? Okamžitá restrukturalizace. Propouštění, omezení molochu a to si už musí nastavit, zařídit oni, ti čeští chlapci ve vedení ať to s procenty výjde a ať chtějí nebo ne budou muset se zahraničím rychle, ale velmi rychle srovnat krok. Když to totiž neudělají, tak dopadnou třeba jako Michelin, a nebo čerstvý případ Bridgestone. Budou mít v centrále pak letecký den. To jsem si za ty roky v oboru docela jistý. Je potřeba omezit ten nenasytný moloch a to velmi rychle, protože kdo chce hodně nebude mít nakonec třeba i nic. A spoléhat a někdy i doslova sprostě zneužívat třeba jen některé možné výhody jako zástěrku, mocenské vydírání, povyšování, je pro mne něco nepředstavitelného, co nemůže dopadnout pro daného prodejce dobře. Příklady které lehli na pusu díky tomu že nenaslouchali a neposlouchali třeba i ty rozumné střední pneuservisy jsem již zmiňoval. A všem servisů dnes rád ze srdce mohu poradit. Spolupracujete s takovým partnerem? Omezte od nich klidně prodeje, běžte třeba na půl roku jinam, nakupujte jiné značky a když už musíte tak ne od nich, ale kupte třeba kdekoliv jinde kde je cena lepší a uvidíte co se bude dít. Budou mít na 110% stažené zadky, prémie nebudou, nervozita naskočí a sami za Vámi přilezou, protože jim nic jiného pokud nechtějí dopadnout jako poslední dva zmiňovaní výhradní nezbude. Když ne tak si buďte jisti že jste strůjci toho že půjdou do záhuby. Max. to dají jak to vidíme zase třeba Nej... Naperou mu sklady a bude to super hotový. Nic se už stejně víc pokazit nemůže, tady není pro slušný servis prostor v současnosti kde uhnout. A že na tom vydělá třeba zmiňované IHLE, nebo někdo jiný a pneumatiky nebudou od nich z české centrály bude jen dobře, bude to dobrá lekce lidem kteří si asi už pomalu myslí, že jsou všemocní a to tedy určitě nejsou a že se vše musí točit jak si oni písknou nebo jak jim král s koněm a střelcem v pozadí přikáže. Hezký zbytek sobotního večera a příjemnou pohodovou neděli přeji všem kteří ještě mají srdce i mysl v tomto oboru na správném místě.
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 21. března 2015
 
BFMíšo, tobě to rád zavolám co se týče těch ventilů. Ale tady ať si to někteří zatím raději ode mne nepřečtou. To je už na časopise, ať si ho objednají, koupí a tam se třeba objeví zrovna na toto téma článek.
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 21. března 2015
 
BFPřátelé dnes ještě jednou. Nedá mi to a neberte to prosím jako reklamu někomu s kým třeba já obchoduji řadu let. Berte to prosím, že jsou to věci které jsou konečně nějak slušně a zodpovědně prezentovány. Nemusí s tím každý souhlasit, ale věřte že ti co to píšou, co to dělají to dělají srdcem i duší pro slušné servisy. Když už tady hovoříme a píšeme hlavně pro pneuservisy, měl bych tu myslím jeden velmi slušný blog. Tím ale myslím jednoznačně pro rozumné pneuservisáky, ne pro parazity, pseudo pneuservisy ala kelly apod, některé internetové lumpy a další havěť tohoto oboru. Blog který určitě rozumnému pneuservisákovi stojí za to si přečíst. Ne teď, hned v práci! Vůbec ne! Teď by jste z toho měli velké kulové a pochopili by jste tak max. 10-20%. Ale v klidu večera se zabořit do pohodlného křesla, nebo lehce zalehnout na gauč, dát si vínko, kávičku a pročíst si odspodu podle mne rozumných pár rad, návodů, myšlenek. Tento blog je podle mne něčím vyjimečným, něčím co český pneuservis nemá, co mu bezesporu chybělo a co je podle mne jednoznačným přínosem pro všechny rozumné lidi v tomto oboru. A kdo jiný se musí spojit proti lumpům oboru, parazitujícím lidem v sektoru gum, některým výhradním podvodům, lžím doby, než slušní, poctiví, pracovití pneuservisáci, kteří den co den řeší problémy dnešní doby na svých dílnách, často se svými rodinami dělají roky rokoucí tuhle těžkou a špinavou práci? Kdo jiný se jim může postavit cestou spolupráce? Jedině kvalitní servisy, které ví co den co den mají za starosti a zodpovědnost na svých servisech. Blog není všemocný, ale nastiňuje věci které si i ti dlouholetí servisáci kolikrát neuvědomují a pár dobrých nápadů a myšlenek si tam najde určitě každý. Takže přátelé gum večer povinně v klidu domova a hezky odspodu nahoru. Přeji příjemné čtení všem rozumným, zbytek ať to nečte a taky neprudí tady ani nikde jinde. http://blog.prosperujicipneuservis.cz/
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 19. března 2015
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz