BFShambo děkuji za krásné články. Bude to v blízké budoucnosti hodně zajimavé a mnozí dnešní odpůrci servisních prací v pneuservisech budou koukat jak péro z gauče co se děje kolem nich. A v tom rozhlédnutí ve skladě máš absolutní pravdu. Zatím je tam hezky celkem pořád něco, zatím. Příjde však doba kdy se budeme dívat s radostí tak max. na uloženky zákazníků a gumy všech velikostí, druhů, značek a rozměrů se budou vlit všude kolem tebe a na tebe do pneuservisu. Pokrok nezastavíš, opravdu ne. Mnozí si to doposud nepřipouští a to je velká škoda. Hezký den přeji. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 28. července 2015
BFHezké sobotní odpoledne přátelé gum. Červen už skoro za námi a zatím hodnotím sezonu velmi slušně. Prodej letních pneu je stále na datum v kalendáři slušný a servis je řekl bych až nadstandardní. V sektoru pneu se však stahují mračna a zimní sezona 2015 bude více než zajímavá. Noví prodejci, nové značky, nové ceny, tak bych charakterizoval letošní zimu. Jsem přesvědčen že se láme chleba a výrobci stojí před dilematem jak dál i oni mají pokračovat. Podpořit servisy ať už svoje, nebo jakékoliv prodejní místo? Dát to na internet přes překupníky? Nebo to udělat přes internet na přímo jen přes sebe? Myslím že každý výrobce má momentálně víc než velkou hlavu. To co se děje je bohužel vývojem v tomto oboru za posledních pět let. Někteří viz. Michelin jasně ukázal, že jdou např. stezkou Nej, Ihle, apod. Tato cesta je myslím taky jen ve vývinu, ještě nedodělaná a dojde k jasné úpravě v nejbližších 2-3 letech. Myslím, že se separuje část velkých výrobců přes svoje internetové firemní prodeje a servisy nebudou vůbec v kurzu. Změny za poslední roky budou brzo jednoznačně největší a pro mnohé servisy i bohužel hodně bolestivé. Když jsem se nedávno jen tak lehce podíval na reality, které nabízejí pneuservisy ať už k prodeji nebo k pronájmu, nestihl jsem se divit kolik toho v současnosti v ČR je v nabídce. Ať už od nějakých pneuboud, až po hezké pneuservisy. Můj názor na to je, že to je ještě nic oproti tomu co bude v blízké době k vidění. Pneuservisy jako samostatná část nemá vůbec na růžích ustláno. Bez servisních a dalších opravárenských činností se jen prohloubí propast a nevěřím, že mají v nejbližších letech šanci mnozí přežít jen jako pneuservisy. Už dnes často a běžně vidím, jak kdysi velmi zarputilí pneuservisáci sami uznávají, že kdyby neměli další kvalitní mechanické služby, neměli by kolikrát šanci vůbec někdy přežít. Někteří když přijedu sami řeknou, že jsou za to že se přeorientovali i na opravárenství šťastni a zachránili se před jistým krachem. Jsou samozřejmě ještě světlé výjimky a znám pár takových, ale to je jen otázka času, kdy i oni budou pohlceni tím co se v pneumatikách a prodeji jako takovém vůbec teprve chystá. A věřte přátelé, že to bude opravdu velmi brutální zásah do fungování a existenci mnoha pneuservisů co se pomalu a lehce chystá u mnohých výrobců a výhradních dodavatelů.
Cesta bohužel není vůbec vydlážděná, ani krásně rovná. Je klikatá, strmá, nerovná a hodně hrbolatá. Různé překážky jsou stále předhazovány přímo pod nohy, ale někdy i doslova kolikrát na hlavu. Brzo se ukáže, jak je kdo silný a jak je který pneuservis schopen reagovat na některé výrobce pneumatik kteří jsou často ve velmi velkém stresu a sami hledají cestu jak se dostat z toho bludiště které nejenom tady vzniklo a vyjít ven.Přeji hezký zbytek víkendu a ať se Vám všem rozumným v tomto oboru dílo daří. Bořek.
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 27. června 2015
BFhttp://ekonomika.idnes.cz/a-t-u-autoservisy-v-cesku-zkrachovaly-d85-/ekoakcie.aspx?c=A150615_110745_ekoakcie_suj O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 15. června 2015
BFHezký nedělní podvečer přátelé gum. Ještě se jen v krátkosti vrátím k uzavření pneuservisu p.Zezulky. Je určitě škoda že člověk jež tomu věnoval mnoha léta, který se určitě snažil vybudovat něco nejenom pro sebe najednou ze dne na den končí. Časem se určitě dovíme proč se tak stalo, ale když jezdím po servisech, když z mnohými servisáky mluvím, vidím obrovské problémy. Už před léty jsem zde psal o tom že nejsou na servisech noví lidé, nejsou noví pneuservisáci, automechanici, odborníci a tato krize se neustále zvýrazňuje a zvyšuje. Kde však hledat kořeny je těžké. Práce je dost fyzicky i psychicky náročná, špinavá, často podprůměrně zaplacená. Mladí lidé moc nechtějí jít do dřiny, špíny a když už se učí na automechaniky tvrdím jednoznačně že 80% to nechce vůbec dělat a jsou na škole kolikrát jen z donucení svých rodin, aby měli aspoň něco v ruce a nezůstali se základním vzděláním. Tyto případy jsem měl xxx krát na servise a musel jsem je rychle vyměnit za ty snaživější. Naštěstí s učňovským střediskem spolupracuji již řadu let a tak už vycházíme velmi dobře a dostávám lidi kteří chtějí se učit a rozvíjet. Problém ovšem zůstává, že pak kolikrát jdou dál na středí nástavbu a tam s nimi ztratíte kontakt a jdou zase dělat něco jiného než autoservisní práce. Takže dochází k tomu že nejsou lidé. Dnes je obrovský nedostatek, instalatérů, zedníků, kominíků a samozřejmě že se to dotýká i automechaniků. Prostě naše učňovské školství jde do kytek! Jaká je cesta? Vidím, tak jako jsem to měl před 30 lety já. Vybral jsem si obor, podepsal s rodiči jasnou, čitelnou a férovou tehdy komunistickou 3 letou smlouvu po vyučení a oni se o mne přes učňák postarali. A to velmi dobře. Zůstal jsem tam pak celkem 8 let a každý z toho měl užitek. To je podle mne cesta jak si zajistit mechaniky, podporovat je už v učení, posílat je na výstavy, do automobilek, na servisy. Samozřejmě to musí začít už v té 9 třídě když si vybírá obor, už tam musí on i rodiče vědět že se o něho přes učení někdo postará a že bude mít když splní co má postaráno o vstup do života tou správnou nohou. A ne že skončí na stavbě jako pomahač, nebo horší verze na ÚP a žije z našich daní na které nám teď Babiš vymýšlí finty jak je jen z nás co nejvíce dostat. Odnesou to zase jen ty střední a větší servisy. Ten garažista, plechoboudař, šopamistr ten bude stále pálit vyjetý olej, pracovní boty nikdy neuvidí, revize nic neznamenají a daně mu neříkají už vůbec nic. Žijeme v područí a neznamenáme nic. Časem však dojde na to že pokud nenastane generační výměna, nebude lidí kteří umí řemeslo tak pak daně nebude platit už nikdo. Jen korporace a mega obchody které to přeperou stéjně jen do zahraničí. Ta doba bez živnostníků, bez instalatérů, zedníků apod se blíží a u mechaniků vidím do max. 5 let obrovský, pro mne mega problém, pokud se tím nezačne někdo zodpovědný zabývat.
Přeskočíme list a podívejme se co se děje v naších lukách, tůních a houštinách pneuservisního Česka. Situace je vážná nikoliv však kritická.
Zimní ceníky jsou na stole, karty rozdány a co jde vypozorovat je že si každý dodavatel jede podle toho jak vítr fouká a jak si myslí že může. Bude to ještě hodně zajímavé. Vstupují na trh nové značky, noví prodejci a tak se nechme překvapit co se z toho vyklube.
Nebudu dnes hodnotit žádného dodavatele, snad jindy. Já mám pro letošek už jasně vybráno, objednáno a vyladěno, tak aby užitek a hlavně zisk byl co největší. A vím že stímto mixem pneu nemohu v životě prohrát.Letos po výstavě Boloni, kterou jsem si nesmírně užil jsem se jasně rozhodl obměnit některé vybavení svého servisu. I když vím že je na dnešní dobu stále nadprůměrné. Chci se zase posunout dál a jít zase trošku jinak oproti některým zvyklostem tady a teď u nás. Jeden speciální stroj se mi už vyrábí, další je v testech a přijde na řadu na podzim, vyvažovačky budeme testovat s několika domluvenými servisy najednou a pak rychle rozhodneme která to vyhraje a která bude zdobit naše servisy. Zvedáky taky už dolaďuji do finále a tak je pořád co dělat. Není však čas na to prodávat gumy se ziskem 00 nebo dokonce s mínusem, ale je potřeba jít cestou vpřed a vymýšlet strategii, reklamu, inovace a boj proti těm kteří na internetu zbořili vše co fungovalo, vše to krásné v gumařině co bylo a šlapalo. Vždy jsem říkal těm nerozumným a hloupým - zkazili jste internetem nejen ceny, zkazili jste vše co jen šlo, nechtějte dnes po mne ať vás někdy do blízkého budoucna a něčím velkým podpořím. Potřebuji si na ty stroje, vybavení, lidi vydělat. S vámi to nejde a už ani nechci. Já použiji a používám zase internet teď proti vám a svou cestou. Letos na jaře se ukázaly myslím i touhle zvolenou volbou výsledky a jsem za to moc rád. Každý má své myšlení, každý jde za sebe, ale jedno je jisté, že pokud servisák rozumně uvažuje a myslí nemůže prohrát bitvu s parazity oboru. To je můj názor a za tím si pevně stojím. Přátelé, ještě jen na okraj, pokud někdo potřebuje např. záložní sadu, nebo sadu na další své stání ,ještě velmi slušnou nějakou vyvažovačku, sezouvačku, zvedák klidně se ozvěte, rád Vám stroje které jsou ve velmi dobrém stavu, které prodávám ukážu a předvedu.
Hezký zbytek víkendu přeji. Bořek Filipec. http://pneucentrumprofi.cz/
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 14. června 2015
BFHezké slunečné ráno přeji přátelé gum. Nedávno jsem tady dával článek p. Jakšíka kde psal o generační výměně ale taky o konci mnohých servisů. Hodně mladých lidí už tuto živnost nechce provozovat, stále ale zůstávají mnozí synové a dcery které to přeberou. P. Zezulku jsem osobně neznal, ale pokud skončil k 12.6.2015, tak musel mít k tomu pádné důvody. http://www.pneuzezulka.cz/index.php?clanek=4 O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 13. června 2015
BFA te'ď ještě aby se spolu pomilovali Michelin s Conti a budeme mít letošní fůze za sebou. (-: O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 9. června 2015
BFKrásný pohodový den přátelé gum. Tak jsem zhodnotil letošní jarní sezonu a musím konstatovat, že nebyla vůbec špatná. Určitým překvapením je pro mne nárůst prodeje osobních letních pneumatik oproti minulému roku který nebyl taky vůbec špatný. Letošní nárůst hodně přes 30% je pro mne doslova bombou. Čím to je? Je to opravdu těžké zhodnotit, jestli oživením ekonomiky, větší chutí lidí utrácet, nutnosti výměny, dobrou reklamou, slušnou skladovou zásobou pneu na servise, strategií obchodu, novými internetovými stránkami s perfektní rezervací, nebo jasnou vizí jít svou cestou která vůbec nekopíruje mnohé dnešní pneuservisy u nás. Je to asi souhra všeho, ale jsem rád, že to momentálně funguje dobře a přináší to po několika letech své ovoce. Léto je teprve před námi a nemám obavu že by přišel prudký propad a nebo obrat pozitivní momentální situace. Zima, ale je letos pro mne přiznám se trošku oříšek. Musím ho ale brzo rozlousknout, protože čas rychle kvapí. Nabídky se množí na stole a je se opravdu na co koukat. Ceny některých pneu spadli jak shnilé hrušky, do toho naběhli noví prodejci, kteří ještě neví zda to dají do servisů, nebo to fláknou na internet. Příkladem je Handlopex. Značek mají požehnaně, ale když bych jim měl já sám dnes a teď poradit, řeknu: dejte si co chcete na internet, ale jen vlastně váš TAURUS si nechte jako vaši takovou malou vlajkovou loď a tu na internet netahejte, tu nechte servisům a přinese vám to jen pozitivum. Fláknou li to na internet pak se vše totálně zdecimuje a servisy opět zabrzdí tuhle značku, rozmluví ji a internet v životě neprodá to co právě ty servisy po celé ČR. Cena Srbského černého bláta je víc než příznivá, ale uvědomme si že je tam už vyráběn na stejné lince, ze stejnou směsí jen z jiným vzorkem a nalepenou bočnicí Kormorán a nový Sebring. Zlatý Sebring od Continentálu! Sami víme jak Kormorány ze Srbska vypadají a co najedou, takže si nebudeme dělat iluze o kvalitě Taurusu. Všichni výrobci dali jasný příkaz udělat konkurenční gumu oproti východní alianci. Kvalita, životnost, kilometrový průběh se neřeší. Zadání je jasné CENA CENA CENA. Výhodou je že mají ještě momentálně v současné době šanci tuhle značku nepohřbít. Je to myslím pro ně obchodní výzva oproti špíně která vládne kolem nás na internetu. A o nákladním Taurusu je to to samé. Pokud to budou mít možnost prodávat nákladní servisy bez možnosti dopravců a internetu, tak to bude jen přínosem. Záleží jací nenažraní supi na to však v nejbližší době naběhnou a hlavně jakou strategii nastolí vedení Handlopexu. Mají to v rukách oni. A výmluvy jsou zcela a zhola zbytečné.Že je to pro nákladní Barum, Savu, Matador, Ruské gumy a především ČÍNY velká konkurence si není co nalhávat. A nákladní Taurus byl kdysi velmi slušnou značkou. jaká je jeho současnost nevím to uvidíme. Na závěr jsem ještě chtěl zmínit jen krátce mou návštěvu v Boloni. Byla to moje první návštěva a určitě se tam ještě chci podívat. Letos jsem jel vyloženě taky díky obměně některého servisního vybavení a mít možnost si srovnat mnohé stroje, zařízení, vyvažovačky apod. na jednom místě.Pro mne jako pneuservisáka to bylo nádherné srovnání. Kdybych to procházel zodpovědně dva výstavní dny by bylo málo. Tak jsem vyhledal jen pavilony ze stroji, zařízení pro pneuservisy a pneumatiky. Náhradní díly, příslušenství, apod. jsem zcela vynechal. I tak nachozené kilometry za sedm hodin byly na nohou pořádně znát. Výběr obrovský, škála široká, sortiment velmi rozličný. Pro mne jako servisáka velké koukání, velký svět a maximálně mi to splnilo co jsem od toho očekával. Co se týče vystavovatelů tak ti bohužel nebyli velmi často vůbec spokojeni. Měli jsme možnost s některými mluvit a říkali, že situace je horší než před 4 i 2 lety a není to vůbec dobré. Stánků oproti minulým letem prý byli chudší, mnozí prý nedorazili a na volných plochách kde předtím bylo mnoho a mnoho dalších firem bylo jen pusto prázdno. Jak říkám, byl jsem poprvé, nemohu srovnávat, ale kdybych to přirovnal k Brnu v nejlepších jeho letech, tak asi min. 3x více toho bylo teď v Boloni. Pro mne ale zůstává zatím nádherný dojem, pohled na výstavu, super možnost srovnání, vidět nové vychytávky apod. Dnes už to stačí přátelé gum. Zas někdy příště. Ať se vám dílo daří. Bořek Filipec.
http://www.pneucentrumprofi.cz/
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 29. května 2015
BFHezký den přátelé gum. Tak máme duben za sebou a jak ho mám hodnotit? Pro mne osobně byl na velmi slušné úrovni. Práce bylo ažaž, prodej pneu šel dobře a ještě to vůbec ani neskončilo. Pořád je podle objednávek co dělat, prodeje pneu ještě stále taky jsou, autoservisní práce se rozbíhají a tak není co dodat než že u mne zavládla zatím spokojenost. Uvidíme jak to půjde v blízké době, ale na přezutí toho je ještě jak se tak koukám kolem sebe spoustu. Záleží také kolik lidí bude ještě dojíždět zimní pneu. To však už moc my neovlivníme a nechejme se překvapit. A jak se vám kolegové v dubnu dařilo na servisech? O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 1. května 2015
BFHezký večer přátelé gum. Jsem hodně zvědavý jak dlouho bude slogan na https://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/info.php u Rikenu -KVALITA KONCERNU MICHELIN. Čerstvý přípis z centrály Michelinu ve Francii který šel třeba i do Polska jasně nařizuje že značky Riken a Sebring nesmí být spojovány touto formou absolutně s Michelinem. Ihle toto nařízení jasně respektuje a tak jsem zvědav kdy vymaže text nej...Typuji tak max do týdne, jinak bude mít asi někdo problém. Francouzi byli totiž hodně razantní a neoblomní. Tak uvidíme jak to bude vypadat. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 28. dubna 2015
BFHezký den přátelé gum. Teď jen krátce. Včera jako každý rok jsem navštívil Autosalon v Bratislavě kde nedělní výlet beru už pár let jako samozřejmostí. Bohužel po xx podařených letech musím konstatovat že došlo k prudkému zhoršení. Na to že autoprůmysl a prodej aut prý všude vzkvétá došlo k jednoznačnému viditelnému propadu vystavovatelů. Že již pár let tam skoro nevystavují prodejní a servisní firmy pro autoservisy a pneuservisy jsem si zvykl, ale že i značky vozidel tak opadnou mne nemile překvapilo. To co jsem kdysi nemohl projít za 4-5 hodin jsem teď bez problému prošel za 2,5 hodiny. Stánek nej... zavalen prémiovým Nankunglinkem (-: jsem skoukl jen u tady okecané nové super gumy od Michelinu. Větší hnus jsem snad neviděl. Guma je osobně pro mne katastrofou. Tvrdá ják šutr, hučák to bude jako blázen. To se máte na co těšit až to přátelé uvidíte na vlastní oči. Snad Autosalon v Bratislavě nedosáhne Brna kde víme jak to vše dopadlo. Osobně by mne to mrzelo, protože tam moc rád jezdím. Snad se z toho poučí kde se stala chyba. Hezký pořádně pracovní den všem na servisech přeji.
O všem, co hýbe gumařinou