BFDobrý den přátelé gum. Předevčírem jsem jel do Prahy a tak mi nedalo se zastavit aspoň u někoho na servise. Nakonec jsem jich cestou stihl tři a byla radost se nejenom s kolegy sejít, ale taky zhodnotit současný stav. Zavládla jednoznačně pozitivní diskuze. Mám radost když vidím spokojeného, až šťastného pneuservisáka který je optimisticky naladěn a jarní sezona se mu nadmíru vyvedla a dokonce byla i podstatně lepší než ta minulá, která patřila po létech opět za víc než dobrou. Výsledky jednoznačně hovoří za vše a vidět na dílně pořád cvrkot mechaniků je pastvou pro oči jak pro majitele servisu tak mne, který rád vidí spokojeného kolegu. Myšlením nákupu nových strojů a zařízení, obměňování kvalitního vybavení je cesta kudy se má servis směřovat a kudy má podle mne jedinou šanci do blízké budoucnosti jít. Sám to vidím u sebe kolik nových lidí přijíždí že jejich někdy už bývalé servisy nepřezují větší kolo než 18-19 a mají další problémy s TPMS apod. Proto jsem rád že jsem viděl spokojené chlapy kteří uvažují rozumně a vědí že musí jít s dobou. A taky jdou. Díky pánové za chvíli času a umožněnou návštěvu u Vás. Bořek. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 7. května 2016
BFKrásný nedělní podvečer přátelé gum. Dnes jsem se chtěl jen pozastavit nad maličkostí která se nás týká až moc. Na jednu stranu výrobcům vozidel slavná EU nařizuje snižovat emise a další věci okolo ekologie. Řídí, ovládá, umocňuje pozici nařizovače a ovladače všeho co a jak má a nemá být a na druhé straně ekologie kolem vyhazování 50% pneumatik je taková jaká je. Zcela a zhola nesmyslná nařízení která nemají kolikrát opodstatnění. Neskutečně mne však nazlobila zpráva, že nově vyrobené dodávky od +- července letošního roku budou už vyráběny pouze s motory které splňují euro6, tedy s nesmyslem zvaný močovina. Co to znamená nemusím nikomu tady asi připomínat. Jednoznačně dražší auto, dražší provoz, katalyzátory, filtry pevných částic apod. dostanou i díky kolikrát nekvalitní naftě i na značkových pumpách pořádně zabrat. Je mi líto mnoha dopravců, živnostníků, kteří ještě vůbec nic o tomto nařízení EU nevědí. Už jasně a zřetelně vidím časem to skokové zdražení při náběhu těchto vozidel do provozu různých přepravců, živnostníků. EU se zase jen nažere. Díky solidní jarní ziskové sezoně, ale i proto jsem se rozhodl že po letech ještě bleskurychle vyměním svou firemní dodávku, ale ještě s eurem5. Akce kulový blesk však nebyla vůbec jednoduchá a najít požadované vybavené vozidlo bylo až otravnou práci na několik dní. Štěstí mi však nakonec přálo a z výběru na českých výhradních skladech a autosalonech zůstali jen 2 vozidla které splnili mé jasné požadavky, protože nové vozy už nelze většinou s euro5, tedy bez močoviny vůbec objednat. Mohu upřímně říct že jsem za to rád a plně věřím že i za pár let s euro5 ještě v klidu dojedu nejenom do Horní Dolní ale taky i např. do centra Prahy jako si pro něho jedu právě tam, protože jinde a blíž už bohužel požadované auto nebylo. A že mne třeba časem nepustí do Mnichova mne opravdu netrápí. EU zdar!!!!A tady něco k přečtení o nesmyslech EU
http://ekonomika.idnes.cz/zajem-o-vetsi-auta-kazi-vyrobcum-emisni-normy-foa-/eko-zahranicni.aspx?c=A160419_214344_eko_euro_jkk
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 1. května 2016
BFZdravím všechny přátelé gum. Tak jsme se konečně dostali do klidnější části letošní přezouvací jarní sezony a co k ní dodat s pohledu mne? Slušný prodej letních pneu, který sice není jako v minulém roce a pohybuje se u mne na +- 85%, ale ziskovost většiny nabízených a prodávaných pneu je letos pro mne osobně velmi dobrá a práce bylo jako na kostele, což je i pro mne velkým překvapením s tím kolik lidí ještě dojíždí zimní pneumatiky. Samozřejmě že jsou u mne potlačeny prémiové značky které vykazují někdy až velkou internetovou křeč. Přesto nemám problém prodat kvalitní zboží a udělat si jak se říká korunku. Proto se taky musím zeširoka usmívat když v anketě pneurevue - Do jaké míry lze z vaší zkušenosti ovlivnit koncového zákazníka při výběru pneumatik? - píše téměř 70% tady odpovídajících že primární výběr zákazníka nelze změnit. Tak to podle mne svědčí, že to nejsou absolutně žádní prodejci, ale jen obyčejní nabízeči. Nemám já ani mí zaměstnanci naopak z 80% problém prodat co my potřebujeme, na čem máme zisk, co máme skladem a co víme že zákazníka vždy uspokojíme dle jeho potřeby, stylu, podmínkách kde a kam jezdí. Nabízeči v pneuservisech mezi námi existují a já osobně jsem za to moc rád. Zhodnotím li zatím první dekádu jara pak je snad položeno na slušný základ pro celoroční pozitivní výsledek. Hezký den přeji všem solidním lidem v oboru. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 27. dubna 2016
BFJediné co mne napadá aby to mělo trochu hlavu a patu a aby byli spokojeni téměř všichni (kromě samozřejmě řidičů) tak prostě v létě kdyby naši pánové zákonodárci uzákonili že od 21.6 do 22.9. by se nesmělo jezdit na zimních. Pak vidím smysl aby se nevyhazovaly 50% pneumatiky a vlastně energie, suroviny, neničila ekologie apod. ,někam kde to nedává žádný smysl a logiku a je to podle mne jen především lobing výrobců pneumatik. Taky mne mrzí a někdy štve že řidiči jsou kolikrát nezodpovědní i v jiných situacích okolo pneu než jen řešení zimáků teď na jaře, ale i tohle má své místo na pořadu smysluplných věcí okolo pneusektoru. uvidíme kam se to vše posune a nastaví. Hezký zbytek dne přátelé gum. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 15. dubna 2016
BFZa posledních 14 dní masírace lidí na všech tel. stanicích. Ať už ve zprávách tak v různých pořadech proč nepoužívat zimní v létě. Najednou to jde? Najednou to vadí mnohem více než jindy předtím? Roky se mlčelo a teď začínají mít všichni problém? Mají totiž všichni přespříliš pneu na skladech a hodně lidí nechce a ani nebude přezouvat. Vždyť tady vlastně mají vyhodit při 4mm 50% pneumatiku!! To je pak ekologie? To je šetření přírodou, zdroji, energiemi? Pak je to jen lež a výmysly. Co s tím udělat? Celoroční guma není v našich podmínkách zrovna dobré řešení, ale co provést aby 50% pneu neskončili ve šrotě, na skládkách nebo v cementárně kde nutně potřebují k výrobě právě gumy? http://tn.nova.cz/clanek/vikend/vikend-velky-test-letnich-pneumatik.html O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 15. dubna 2016
BFDobré nedělní odpoledne přátelé gum. První velmi ostrý týden na servisech máme za sebou a jaké poznatky nejhorší značky u nás zatím mám? Jednoznačně, Goodyear, Dunlop. Tady někdo něco zkazil a přiznám se že být v Prémiu, naskladnit větší množství gum s +- 40-43% by u mne dopadlo že jim to vrátím na jejich náklady. To že nemají zcela běžné rozměry z předobjednávek a budou někdy možná v květnu je i pro mne záchrana a hned jsem to taky stornoval a objednal u jiného vstřícnějšího dodavatele s lepším 5% rozdílem. Byly druhý den a vše v pořádku. Ještě že mne něco osvítilo a nakoupil jsem jen pár gum které jsem už vystřelil pryč. Oči pro pláč můžou mít však kolegové kteří toho mají mraky na skladech. Malý příklad ze soboty. Jestliže KK dává lidem do ulice na tuto pneu 38% + 1 za objednávku z internetu, tak si řeknete že je to šílené---http://www2.rajpneu.cz/pneumatika-1211000660/GOODYEAR-EFFIGRIP-PERF-93W-XL.php , ale tohle je lahůdka a protože mám fa teď na na stole jak si zákazník dovezl tyto kola a já se na ni koukl a kdy mne to málem osobně vyvrátilo. Sleva je přes 48% a že tam je 100 Kč na kolo zákazníka nezajímá a chce to po servisech že nemají přece žádnou nákladovou dopravu apod. nesmysly -- http://www.alukola.com/eshop/67156-efficientgrip_performance .Takže shrnu li to celkově, tak Goodyear je letos pro mne osobně jednoznačně nejhorší postavenou značkou v ČR. Politika a úroveń prodeje katastrofou. procenta na servisy zcela nezajímavé, kdekoliv nakoupíte mnohem, mnohem levněji. Zásoby a dodávky špatné a protože dodnes nedorazil asi ze strachu ani nový obchodní zástupce je i komunikace na úrovni 0. Smutné zjištění a jde vidět že jdou ve stopách kdysi slavného výhradního Michelinu, který je podle mne v současnosti zcela mrtvý pro ČR. Hezký zbytek neděle přeji přátelé gum. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 3. dubna 2016
BFA ještě jednu maličkost přátelé. Už jste přezouvali Nokiany WRD4 po zimě z větších vozů? Že né? Tak se tedy těšte, protože budete potřebovat hodně pevné nervy a hlavně držím pěsti u vyřizování reklamací. A že jich bude požehnaně je už teď více než jisté. Pár Vianoráků už má hlavu v klíně jak jsem viděl na vlastní oči co to zase je za hnus .Něco se soudruhům ve Finsku ale asi hlavně v Rusku hodně nepovedlo!!! O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 24. března 2016
BFJen kdyby si totálně naši výhradní nezdecimovali Český trh který měli tak krásně rozjetý. Teď je to v troskách a že jsou vinni oni není o čem diskutovat. Takže ani slavná novinka jim nevytrhne trn z paty a u nás jednoznačně. Beru to osobně jen jako takový doplněk stravy (-: O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 24. března 2016
BFhttps://www.stream.cz/slavne-znacky/10009703-michelin-jizda-ktera-chutna-proste-skvele#nejnovejsi (-: O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 24. března 2016
BFHezký večer přátelé gum. Poslední dobou mi někteří z vás píšete i voláte a ptáte se na můj rezervační systém jak funguje, jestli jsem spokojen, zda s tím jsou problémy, kolik stání a jaké činnosti jdou zařadit do nabídky služeb. Je to nepřehledné množství otázek. Co můžu tady dodat? Jednoznačně pozitivní věc. Prošel jsem řadu objednávkových systémů na trhu a protože jsem byl docela zklamán tak jsem se s dvěma kolegy naštvali a nechali si sami udělat přímo na míru tuto službu. Po zimní sezoně jsme se shodli že bez toho již nelze téměř profesionálně existovat. Konec všelijakých papírků, rozpisů, nesmyslných poznámek. Vše je jasné a přehledné v REZERVAČNÍM SYSTÉMU. Největší pozitivní přínos však jednoznačně vidím že nám ubylo desítky telefonu u uskladněných pneu, které lze dnes u mne přezout jen přes rezervační systém. Proč?Jednoduchá odpověď. Kolik z Vás v sezoně doslova otravuje telefon kdy Vám zdělí že by přijel přezout své uložené pneu a kdy máte volný termín. Pak musíte hledat jeho pneu zda je má uskladněné, pod jakým číslem je máte uleženo a kdy máte vůbec volno aby jste ho přezuli. Tohle vše nám naštěstí odpadlo, protože po tom co zákazník zadá požadované údaje do přesně stanoveného času který si mohl vybrat a který mu následně přijde na email v potvrzení, se mu automaticky přiřadí jeho sada. My okamžitě víme kdo je a je k němu přidána uskladněná sada pneumatik. My víme kdy příjde a nachystáme se. Nemusím nikomu kdo to zná říkat jaká je to úspora času a hlavně nervu než když si s nim řešíte nesmyslně telefonicky věci které jsou více než zbytečné. Čas je drahý a tady ušetříte skutečně hodně a máte prostor na jiné důležitější věci v sezoně. A kdo má uskladněno stovky sad ví dobře o čem tady píšu. Na závěr snad podotknu jen že pokud slušný a kvalitní servis chce jít do budoucna dál musí pochopit že tady vede taky cesta vpřed. Na trhu je mnoho podobných produktů a záleží komu a co vyhovuje. Všem rozumným servisům to však s čistým srdcem doporučuji. Přiznám se že i já se toho ze začátku v září bál ale dnes říkám jednoznačně ano. Je to to co pomohlo ušetřit mnoho čaus a někdy i zbytečně pocuchané nervy. Hezký zbytek večera přeji. Bořek
http://www.pneucentrumprofi.cz/
O všem, co hýbe gumařinou