BFHezký den všem a Petře vám zvlášť. K Vašemu tématu jsem tady již psal 27 dubna. Často se setkávám s tím že servisy neumí nabídnout, neumí zaujmout, neumí prodat svůj produkt a jen suše něco nabízejí. Je dnes obrovský rozdíl mezi pneuservisy jak v kvalitě práce a vybavení přímo na dílně, ale hlavně už taky na tom začátku s výběrem pneu pro potřeby zákazníka. Samozřejmě že nejde vždy prodat co vy chcete, přejete si, nebo máte skladem, ale kolem 80% zákazníků je bez problémů ovlivnitelná, důvěřuje a věří svému pneuservisákovi. Proto třeba vidím obrovské rozdíly mezi servisy. Minulý víkend jsem navštívil 5 servisů a všichni do jednoho patří k té kvalitativně vyšší pneuservisní třídě. Prodej pneu mají velmi slušný a někteří i rekordní oproti minulému roku kdy to byl historicky velmi úspěšný rok. A co se týče zisku to ani nemluvím. Probořila se konečně brána kdy jen prémiové značky jsou nej, nej, a zase jen nejlepší. Zákazníci netrvají na tom co bylo léta zažité a kolikrát i mylně až klamavě bylo tlačeno do hlav lidí. Už nejsou takové poslušné ovce a nevěří na beton internetu, testům apod. Nedávno jsem slyšel a jsem rád že to nebylo u mne jednoho pneuservisáka jak mu jeden nejmenovaný pán z výhradního prémiového segmentu řekl: zvykněte si na to, že už nikdy nebudete mít takové zisky s pneu co bývaly, prodávejte nám naše značkové gumy, však ještě máte práci. -Já mu na to klidně odpovím takto: zvykněte si že my nebudeme zbytečně navíc než musíme prodávat vaše předražené, neziskové, internetem profláklé pneu a vy hlavně už nikdy nebudete mít ty prodaná čísla které jste měli. Zvykněte si na to že jsou mnohé další slušné pneu na kterých se dá vydělat, nezklamou zákazníky a jsou kolikrát kvalitativně výše než ty vaše jsou pro servis velkým přínosem a mají budoucnost. Jestli nevydělám na zvedák, vyvažovačku, kompresor ze zisku s pneu, tak z práce nemám šanci už vůbec a je to zhola a zcela totální nesmysl. Práce je na úplně něco jiného než si někteří tito lidé myslí a jak někdy i hloupě uvažují. A každý rozumný servisák to dobře ví. Proto pánové z Go,Co,Br,Mi zvykněte si že na vás my solidní střední pneuservisy často kašleme a budeme kašlat, že jdeme jinou cestou která zajišťuje jen tupě nepřežívat, pořád se o něco někoho prosit, ale máme chuť a sílu se rozvíjet, budovat a růst. A to se nám momentálně jednoznačně daří už jen tím že třeba dobře umíme zákaznikovi nabídnout a taky na tom i na dnešní dobu i dobře vydělat. A že z 80% třeba těch 5 servisů které jsem navštívil ovlivní prodej na místě v servise je víc než jisté. Jde to tam vidět. Ostatní nabízeči ať si klidně zůstanou a do ankety ať pak píšou pro mne osobně totální nesmysl.Hezký den všem rozumným lidem v oboru. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 3. června 2016
BFShambo děkuji za pár řádků a Míšo nejdeš do toho servisu co je na prodej? Konečně by jsi byl ve svém? O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 19. května 2016
BFSHAMBO, co ty na to jako odborník kdyby to bylo u nás třeba s nákladními gumkami: http://ekonomika.idnes.cz/usa-zavedly-clo-na-cinskou-ocel-dm3-/eko-zahranicni.aspx?c=A160518_085003_eko-zahranicni_ozr O všem, co hýbe gumařinou
středa, 18. května 2016
BFHroudo zlatý, krásná práce!!!! Děláš mi synku opravdu velkou radost. Na rozdíl od mnohých rádoby servisáků nemáš v hlavě seno a piliny a víš co je teď potřeba a nutnost. Tak to vidím že si tu mašinu nastěhuješ do ložnice(-: Ty se s ní budeš určitě mazlit. http://www.butler.it/en/prodotti/smontagomme/veicoli-industriali/navigator-03 Užíj si ji a věř, že to je víc než dobrá investice. Opravdu povedený kousek. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 18. května 2016
BFhttp://byznys.ihned.cz/c1-65296920-nechte-nas-nabrat-cizince-ktere-potrebujeme-jinak-odejdeme-do-ciny-hrozi-vlade-ceske-firmy O všem, co hýbe gumařinou
středa, 18. května 2016
BFShambo, dnes už se nákladním věnuji jen okrajově, protože na to nervy mít je opravdu potřeba silné kafe. Je to katastrofa která se valí a bortí vše co je v cestě. Domnívám se že se možná blíží soumrak některých výrobců studených protektorů pokud se tu zavalí trh těmito pneumatikami a to je pak hodně nemilé. Nákladní sektor je prožraný ještě mnohem více než se dá zdravým rozumem vůbec domyslet. Ty jako nákladní specialista to vidíš ještě více a taky i mnohem dále a tak se ti nedivím že tě to doslova děsí. Co se týče těch šrotových pneumatik zajímá mne tvůj osobní názor, protože někteří mí známí servisáci se obávají že jde podle nich doslova prý snad už i o kartelovou dohodu. Já to opravdu nevím, ani netvrdím, ale smrdí mi to pořádně a věřím že se do toho někdo pustí a dojde k nápravě pro mne zvláštního stavu. A co se týče nové generace mechaniků na servisech tak to bude na dlouhou trať protože když se nechce už ve školství, v rodině, v mysli společnosti, tak to i nejde a nepůjde jen tak mávnutím kouzelného proutku. Plně věřím že příjde doba kdy řemeslník bude tak vehementně vyhledáván, žádán a někdy i tak dobře zaplacen že se z toho někteří zblázní. Už teď to i vidím v jiných oborech zcela běžně, sem tam i u nás v autech, ale myslím si že to přijde brzo i k nám do toho pneuservisu který mnozí lidé z ulice ještě nedávno brali jako odpad a podřadnou prací v autoopravárenství, protože tomu tak díky TPMS, díky velkých kol, Runflatech, apod. vůbec už není. A pomalu a jistě to právě ti lidé kteří nás tak brali teď zjištují. Ta doba kdy si to lidé uvědomí je podle mne již docela za dveřmi. Čím větší kola, čím více TPMS, čím více různých vychytávek s vyvážením, upnutím, přezutím tím pro nás kvalitní pneuservisy lépe. Hezký den přeji přátelé gum. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 18. května 2016
BFSJM příteli, kamaráde tady s tebou musím naprosto souhlasit. Situace na poli zaměstnanců je velmi špatná a u některých servisů a regionu až kriticky katastrofální. Bohužel situace je někdy a u někoho víc než vážná a na tohle téma jsem tady psal již několikrát. Nejsou téměř lidi, není učňovský obor kde by to dobře fungovalo. Nejsou zedníci, topenáři, kominíci, tesaři a samozřejmě automechanici. Problém je obrovský a mohu říct že sám tady spolupracuji s učňovským střediskem a z 30 žáků ve třídě je maximálně jeden který chce pokračovat v autoopravárenství. Přitom jsou někteří i docela zruční, šikovní, rychle se učí, snaží se, ale vidinu místa mají zcela jinde než na servise či pneuservise. Smutné zjištění ale bohužel je tomu tak. Práce je někdy nesmírně těžká, hodně špinavá a přiznejme si pro dnešní mladou generaci je bohužel i nezajímavá. Protože jezdím po servisech vidím že tento problém je u mnohých servisů a podle mne bude v budoucnu velkým a ožehavým problémem i u dalších. Řešení podle mne existuje už od toho dnešního pokaženého školství, ale samozřejmě že to je i v těch lidech, o místě kde se servis nachází, jaká je tam pracovní síla, jaká nezaměstnanost apod. Pokud má servis solidní mechaniky řadu let musí si je držet zuby nehty. Vím sám, že není to vždy jen tak možné a lehké, ale ovlivnit pracovní i soukromé podmínky oboustranným přístupem, komunikací, může i majitel servisu z jeho pohledu a to velmi výrazně. Protože se také někdy setkávám že i ten majitel dělá velké chyby za které pak v důsledku zaplatí on. Už neplatí slova: klidně si běž za branou čeká dalších 10. Za branou není někdy nikdo a taky třeba i dlouho nebude a to je potřeba si uvědomit. Proto někdy až megalomanské myšlení některých papírových majitelů servisů, kteří neumí ani přezout pneumatiku nechápu a myslím si že v dnešní době není zatím vůbec na místě. Je potřeba stabilizace, celkový rozvoj myšlením, investice do potřebných a důležitých věcí. Vidím to u svých několika kolegů a mohu tě ujistit příteli SJM že letošní jaro u mnohých z nich ukázalo správnou cestu rozvoje a právě toho myšlení jak k firmě, tak hlavně i k těm zaměstnancům bez kterých to prostě na servisech nepůjde. Hezký zbytek dne přeji. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 17. května 2016
BFHezké sobotní odpoledne přátelé gum. Je to zatím víc než dobré musím říct. Tenhle týden jsem měl na servise práce až až, ale přece jen jsem měl možnost zajet se podívat na kolegy a srdce mi plesá když vidím že se jim víc jak dobře daří. Včera si kolega objednal špičkovou vyvažovačku která má jednoznačný přínos pro pneuservis jeho typu a další dva naši společní přátelé v blízkém okolí letos ještě taky obmění své za modernější a věřím že i kvalitativně lepší. Tady vidím obrovskou díru, propad, doslova jámu mezi pneuservisy. Vyvažovat 100% kvalitně dnes běžné kola kolem 18-19 palců umí už totiž málokdo. Stroje typu ala pokus čínus humus, třeba i dar super auto kellys, apod, jaksi už nestíhají a jejich katastrofální výsledky jsou znát právě na kvalitních pneuservisech kde tito lidé najednou velmi často nakonec po žalostných peripetiích u takových servisů dorazí. Vyvažovačka je jedna, možná neli nejdůležitější věc v pneuservisu a zahrávat si a šetřit na nepravém místě se nevyplácí. A když jsem si v říjnu min. rok koupil jednu takovou novou, vidím ten přínos jednoznačně. Pneuservis bez kvalitní vyvažovačky s dalšími přípravky není schopen absolutně uspokojit potřeby zákazníka a pak vlastně i konkurovat. Vždyť nárůst kol 19-22 je poslední dobou na servisech víc než razantní a ať se na mne nikdo nezlobí, tak boudaři s celkovou cenou jejich kompletního pneuservisu za kterou nepořídíte ani pořádnou kvalitní vyvažovačku nemají šanci. To je dobře, protože se tady otvírá prostor pro kvalitu práce a taky hlavně ziskovost,. Je snad každému rozumnému pneuservisákovi jasné že když přezuje někdo 20 kola a vyváží je na špičkové vyvažovačce třeba ještě s dalšími speciálními přípravky od Haweky nestojí to, nemůže a hlavně ani nesmí jako nějaké kola 17 na Octavii. Pokud ano, je u mne ztracený a pak ať na servise raději zavře dveře z druhé strany, protože nic nepochopil a nemůže v budoucnu absolutně zdravě fungovat a vydělat na další špičkové vybavení. Jsem rád že někteří mí kolegové jdou tou kvalitativní cestou a díky ní si kupují opravdu špičkové vybavení které jim podle mého myslím že zdravého rozumu přinese podstatně více ovoce. A když stále a rád jezdím na servisy a vidím to co kluci dělají vidím jasně, zřetelně, jak se mnozí odklánějí od všednosti a jdou perfektně odvedenou prací vpřed která má myslím velmi velký smysl, mám z toho osobně velkou radost. Jen tak dál kamarádi. Přeji všem rozumným pneuservisákům aby našli ten správný směr a věděli kde mají své pravé místo. Vidím taky že letošní rok je zatím nadstandardně ziskový oproti let minulým u mnoha mých kolegů jak na práci tak i v oblasti ziskovosti z pneu což nahrává právě kvalitním investicím nejenom do vybavení servisu. Tak ať se daří. Hezký zbytek víkendu. Bořek. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 14. května 2016
BFKrásný večer přátelé gum. Dnes jen krátce. Pár výhradních dodavatelů se domluvilo a vytvořili projekt na likvidaci pneu. https://www.eltma.cz/
Tento systém se zdá na první pohled jednoduchý, přehledný a výhodný pro ty kteří potřebuji zlikvidovat pneumatiky. Ale Já to zatím nevidím tak vůbec. Něco mi tu smrdí pořádně a nemůžu se ubránit dojmu, že se tu peče něco nekalého a shnilého co jsem zatím viděl a četl. Vždyť jen tím že podepíšete smlouvu s tímto odběratelem se zavazujete pod pokutou že to nemůžete nikde jinde dát. Co to je? Kde jsme abych se podřídil domluvené skupině která tímto sleduje nějaký pro mne zákeřný smysl? Nevím jestli je to třeba kvůli tomu že pneu brzo už nebude odpad, ale surovina za kterou se bude časem docela dobře platit a tím pádem servis dostane haléře, nebo asi taky nic a zisk zůstane jen u těchto domluvených hráčů. Pamatuji si ty doby kdy tomu tak bylo, nebo je v tom nějaká kulišárna jiná, ale je podle mne však na zvážení to nechat přezkoumat na úřad pro hospodářskou soutěž, nebo antimonopolní úřad, protože není myslitelné, aby jedna skupina omezovala a tady si osobně myslím že tvrdě omezuje a postihuje druhou! Já mám dodavatelů XY a ti mi můžou a musí zlikvidovat pneu které jsem odebral. Nevidím jediný důvod že někteří nejsou v Eltmě, protože dobře ví proč a já bych za to že u nich zlikviduji pneu měl pak nějaké Eltmě, protože to je ve smlouvě zaplatit nějakou pokutu. Tak to mi smrdí jako prase!!! Věřím, že na to někdo brzo z větších dalších dodavatelů v ČR nastoupí a pořeší nějaké kompetentní úřady které začnou rychle tuhle věc šetřit a hlavně řešit. Zatím to raději nepodepisuji a věřím že se aspoň minimálně smlouva změní, protože tohle je síla a pro mne osobně zákeřný krok některých dodavatelů kteří tím něco jednoznačně sledují. Hezký zbytek večera a SHAMBO prosím napiš třeba i na toto téma svůj názor. Samozřejmě i další se k tomu vyjádřete. Děkuji. Bořek.
O všem, co hýbe gumařinou