BFTak když se tu bavíme o cenách přímo a ne že zdražuje někdo o 10 někdo o 20kč. Základ je dnes obyčejná Octavie. Kolik si berete za kompletní výměnu třeba 15-16 na pl. disky u Octávie? 4x d+m z vozu na vůz + 4x d+m z ráfku na ráfek + 4 x vyvážení + 4x mytí + 4 ventily + 8 nových závaží. U mne 120 + 120 + 120 +120 + 120 + 60 + 80 + 120 = 860,- To je vždy bez jakýkoliv diskuzí. Můj názor je že musím jít na cenu něco těsně pod 1000kč aby to mělo nějaký význam. Al disky jsou podstatně dražší. Pokud má auto TPMS jasné další příplatky. S velikostí kol roste razantně cena. Dnes pro zajímavost 295/40-21 cena komplet přezutí 2130,-KČ. Zákazník velmi spokojen, bez jakýkoliv problémů. Většina servisů když tohle vidí děsí se co by se jim stalo kdyby měli ceny třeba jako já a to nejsem nejdražší. Nic by se vůbec nestalo. Pokud mají servis a ne pneuboudu, pokud umí dělat dobře a odborně velké kola, umí Tpms, mají myčku kol, dělají opravy jak mají, apod. tak by se jim vůbec nic nestalo, jen pár blbců by odešlo jinam a zase by přišli noví za tou právě jejich velkou kvalitou. Udělali by možná trochu ze začátku méně a stejně by hned ušetřili stroje, lidi a v globále by pak vydělali podstatně více. Vidím to sám na servise. 5týdnů za sebou narváno a lidi cenu za kvalitní práci téměř vůbec neřeší. Strach ale užírá ostatní servisy co kdyby a o boudách se nebavme, jsou to jen příživníci kteří neumí často skoro nic a jen kazí vše co dobrý servis buduje řadu let. Jsem rád za velmi kvalitní servisy v blízkých městech jako je např. Karviná, Frenštát, Kopřivnice že na sezonu zdražili a chystají se opět na jaře posunout ceny tam kde se musí po letech stagnace a doslova destrukce dostávat. Hodně spolu komunikujeme, scházíme se, nakupujeme a řešíme mnoho věcí kolem pneusektoru. Přínos je jednoznačný a pokud to pochopí další kvalitní pneuservisy pak to bude jen dobře. Stačí jak ve městě nastolí jeden opravdu kvalitní soukromý pneuservis vyšší laťku a ty ostatní se rádi pak přidavají. Sleduji to velmi intenzivně a je tomu tak. Je samozřejmé že se svezou i ti garažfušermistři, ale to je úplně jedno, protože ti využijí šanci k zdražení taky. Je čas na posunutí laťky u mnohých servisů někde jinde ať se konečně vidí že práce není a nemůže být ne zadarmo, ale ani za drobné. Musí být řádně zaplacena!!! Slyším teď tisíc výmluv, tisíc hloupých ale proč to nejde, ale to ale je právě jen ubohost a hloupost mnohých z nás. Hezký sobotní večer přeji. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 12. listopadu 2016
BFShambo, mobil sice mají tihle mistři, ale ty 19-20-21 nepřezují všichni ti kteří si říkají pneuservisáci. Ty senzory už vůbec neumí a bojí se jich jak čert kříže. Ty autosalony to taky nedělají už za hubičku a ten systém objednání? No promiň ani náhodou. Děkuji nechci a nemusím. A to slyším i od lidí. Je potřeba si uvědomit že dobrý mechanik kvalitního pneuservisu dnes je opravdu žádané zboží a že stojí nemalé peníze. Lehkým přepočtem zjistíte že průměrně dělá měsíčně +-168h a jeho hodina stojí s odvody něco minimálně přes 200kč. Do toho musíte započítat další náklady na energie, bezpečnost práce, školení, apod. A kde máte dovolenou, státní svátky, další placené volna? A najednou zjistíte že to je přes 350Kč za hodinu jen to hvizdne a to není vůbec v práci. Je třeba dobře počítat a myslet. A když si uvědomíte že třeba jen tak sem tam sedí, zjistíte že vám všem kteří máte lidi utíkají peníze do luftu. Když bylo z gum kdysi dávno mraky peněz, nikdo téměř nic neřešil, dnes je jiná doba, lidi mají ten blbý telefon a sledují ceny gum více než je zdrávo. A teď je situace kdy servisy brečí že nemají lidi, nevydělávají pořádně na náklady, ale taky nemají koule na to aby si řekli a dost musím konečně zdražit jinak toho kluka, ty chlapy neudržím. Bojí se, co když, ale, proč apod. pořád jen výmluvy. A kde chceš brát a nekrást? Kde vzít a zaplatit dobře své lidi, vybavení a mnohé další věci? Je pro mne zcela nemyslitelné aby to takhle fungovalo dále. Kritická situace která je na pneuservisním poli se musí někde projevit a už se projevuje. Mechanici napříč republikou utíkají co jim nohy stačí ze servisů, jdou úplně jinam a nepočítejme že se někdy vrátí. Učňovství je v troskách. Servisy které nevydělávají patřičně na pneumatikách a mají zaměstnance díky třeba i některým parazitům se dostávají do životní stresové situace. Nebudu se už déle rozepisovat, ale podle mne kvalitní spolupráci, zdražením služeb, EET, spojenými nákupy a dalšími společnými kroky lze zdárně bojovat, nebo odstranit tento problém co nejrychleji, dříve než bude pozdě a bude to pro mnohé už nezvratné. A kdy začít než právě teď. Můj názor. Hezký večer přeji. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 9. listopadu 2016
BFPřed chvíli Suzuki Vitara. Nějaký garařfušer namontoval čidla a nic víc neprovedl a ani neuměl. Samo že nefungovali. Nastaveny nové ID a už to fičí. Děkuji za hezky vydělané peníze od pneuboudičky. Teď Lancer naklonovány senzory, namontovány nové gumky a fičel už spokojeně pryč. Krásná práce. Jak uznal Michal to je už jiné kafe a vidíš se v tom. Viď Míšo? O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 7. listopadu 2016
BFNení zde něco špatně? Skladník přes 30litrů? Ano nadře se tam, najde fůru km, ale troufnu si říct že to není ani 20% toho co mechanik zažije v sezonu v pneuservise. Kde je pravda? Pořád ještě chcete někteří přezouvat za drobné? Pořád si neumíte vážit své práce? Pořád jenom mnozí brečíte a neumíte si spočítat co vás vlastně vše stojí. Služba pneuservisu je potřeba radikálně zdražit, jinak není šance zaplatit lidi a jít rozvojem dál. https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/kouzlo-vanoc-pusobi-na-platy-nejsou-lidi-skladnik-si-vydela-i-pres-30-tisic-mesicne-3728 O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 7. listopadu 2016
BFAhoj SJM, včera večer jsem měl už pohodu tak jsem si chtěl trošku popsat. Ráno jsem byl s malým na tobogánech a po několika hodinových jízdách jsem usoudil že je třeba hodit polohu ležícího střelce a něco dát do placu. Česká Pošta je moloch a chudáci pošťáci a další zaměstnanci. Filipíny nadchli mnohé a to je fajn. Tady vládne jen stres, hádání, nervy a tak to prostě nejde dělat. Léto bylo u mne zlomové kdy jsem zkrátil pracovní dobu a teď po smrti Luďka kterého jsem si vážil jsem ještě více zanevřel na různé parazity naši doby, na zákazníky typu- teď hned jinak..., na lidi kteří si nevidí na svého piňdoura protože mají ne břicho ale myšlenky tak bachraté že je a sebe sotva unesou. Vidím to jinak, vidím že nadešel čas na změny a že se k tomu dostávají další velké krásné servisy je velmi důležité. Ne už otročení, ne už honění se za něčím co není a nebude. Jeden můj kolega který má nádherný servis mi v pátek volal a řekl: A dost rozhodl jsem se být průkopníkem v oboru a asi jako první dám ceny v sezonu a mimo ní!!! Mají to třeba vlekaři na svazích tak proč my né? A já se ptám sám sebe a za sebe proč opravdu už konečně ne?? On má 4 stání nerváno 5 týdnu od 7 do 18hod!!! NARVÁNO! Už má toho plné kecky a ví že ti lidi mu stejně přijedou a když udělá méně za větší peníze nic neztratí a ještě ušetří stroje a hlavně lidi! Podstata mého myšlení které tvrdím už delší dobu. Není umění narvat servis prací za tašku hrušek, ale udělat práce tolik tak aby jsi vydělal, neodkrágloval stroje a hlavně lidi. Takže pokud to příští rok jak tvrdí udělá bude to myslím průlomové pro větší, kvalitní, vybavené servisy, protože možná konečně pochopí že je třeba něco změnit. Internet tady bud a je to celkem v pořádku, ale platby narostou jak za dopravné tak na servisech za práci. A to si hodně lidi už popřemýšlí zda jít do toho internetu nebo ne. A díky třeba i společným nákupům je to další páka na potlačení některých parazitů v oboru. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 7. listopadu 2016
BFJeště mi to nedá to tu neplácnout -- „Bonzovací web“ a účtenková loterie----- http://ekonomika.idnes.cz/moznost-overit-evidenci-uctenky-d42-/ekonomika.aspx?c=A161104_135744_ekonomika_jvl O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 6. listopadu 2016
BFJinak bych chtěl poděkovat České poště, protože díky ní lidi zjišťují že internet není zase takové therno s cenami pneušek. Tento týden jsem prodal navíc pět sad co si lidi objednali na internetu a bohužel nedorazili a protože čas jim nehrál do kapes milí zlatí přijeli do servisu a řešili gumky. Zde okamžitě čtyři z nich zjistili že ceny na internetu nejsou zas tak výhodné jak se tváří a v celku by byli na tom ztratní. Jen jeden měl značku kterou nedělám a toho nebylo potřeba lámat na něco jiného, svého co mi přináší užitek a zisk. Takže pošta sice bude 100% vracet interneťákům nepřevzaté balíky, možná dostane od parazitu i nějaké to penále, ale to nic nezmění, že nestíhá absolutně doručovat a je jisté že se budou dělat po letošním kolapsu nové smlouvy jak to udělali už ostatní. Že to stejně nakonec zaplatí interneťáci je více než jisté, čím více budou řvát a stěžovat si tím více příště zaplatí milé poště a dalším dopravcům jejich objemné, těžké a nevýhodně vozící se pneušky. Ceny rozvozu porostou a že to bude za 1ks je na beton jisté. Předtím balili co se dalo do 30kil, teď ještě rádi pobalí jen jednu gumu a to se pak hezky prodraží. Čemu to nahrává? Zase příjde a už tu je i zde doba kdy se servisům vyplatí se naskladnit na sezonu, kdy se domluví pár servisů a navezou třeba kamion který si mezi sebou hezky rozdělí a nákupem drtí všemocné parazity kteří se nikdy nemůžou domluvit na rozdíl od servisů aby si nekazili na internetu ceny. Jsem velmi rád za kamiony které jsme vzali s kolegy v několika značkách, kdy nám dodavatelé nabídli velmi výhodné ceny (a vidíme to teď kdy prodáváme za ziskem který se může mnohým parazitům ale i většině servisům jen zdát) Nemusíme ani nepotřebujeme mezi sebou se podrážet, nekonkurujeme si protože jsme z jiných měst a máme jasnou politiku prodeje pneu se ziskem a ne válčením o pětikorunu. Přínos je jednoznačný, drtíme my internet a ne on nás a to je často i zlomové. Máme super prodejní cenu která je někde nastavena díky lumpovi který sedí maximálně v kanclu u klávesnice, gumu možná někdy max. koulel a myslí si že je Einstein, ale zisk máme díky super nákupu pořád více než nadstandartní. Ne Einstein není a nic závratného už ani nevymyslí. Výhodou je a bude jednoznačně společenství, ale ne které ovládá někdo z výhradních, tam to bylo, je a dlouho i bude vždy vše špatně. Příklad??? Myslím si a stojím si za tím, že Euromaster, Premio, BestDrive, Firstop jsou zatím jasným špatným příkladem. Co jejich prémiový produkt, to je totálně zborcené, pokažené a na internetu koupíte lépe než od nich, což je absurdní a pro mne i někdy hodně ubohé. Kdyby neměli fleety jsou už dávno ani ne poloviční a to je jednoznačný fakt. Znám řadu servisů které odešli z těchto spojenectví a řadu kteří se chystají, protože jim to nepřináší co od toho očekávali. Raději se spojit nezávislé a nakupovat společně jako celek a to pak je to i jiné kafe. To je budoucnost a pneuservisy které si to nepřipustí jsou podle mne už teď mrtvé a nemají šanci během pár let přežít. Ještě jednou díky České Poště a dalším dopravcům gumiček a přejme si jen více a více cenových výkyvů směrem nahoru u přepravy pneušek. Čím více tím lépe. Zákazník i interneťák musí poznat řádně že za dovoz do chaloupky se hezky zaplatí a bude pořádně i platit. Rozumnému človíčkovi z ulice pak už zase p čase zůstane hledat šikovné pneuservisy které mají gumy skladem a ti už dopravu nebudou muset řešit, protože to mají z naskladnění a vydělají ranec za chytrost a taky hlavně za odvahu mít zase na skladě v klidu a pohodě plno různých rozměrů gum. Hezký večer všem pneuservisákům kteří třeba teď zrovna uvažují nad společnými nákupy pneumatik.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 6. listopadu 2016
BFMíšo, buď v klidu. Diagnostiku máš a projet se můžeš zda to načte samo. Jinak máš kluky v Alcaru a ti tobě jako váženému zákazníkovi rádi poradí. Můj názor je že to budeš muset přehrát, nebo aspoň uložit pod 2 zimní sadou. Já zítra dělám nového Lencera 2016 a dávám mu hned klony. Nebudu se s tím nijak patlat přes řídící jednotku a je to v pohodě. Pak dej vědět jak jsi dopadl. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 6. listopadu 2016
BFTakhle se to dělá dnes Hroudo s opravami pneušek :-) https://www.youtube.com/watch?v=FeBOfD7R2G8 O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 4. listopadu 2016
BFHezký páteční večer přeji. Máme za sebou skoro další týden a je znát že síly ubývají. Tenhle týden byl zatím u mne jednoznačně nejnáročnější a nejvíce vytížený. Až zítra někdy odpoledne zavřeme budu za to i nesmírně rád. Objednávky na přezutí se stále množí, posunují se ze dne na další den a jde vidět že lidi aspoň tady vše odkládali a odkládají až na poslední chvíli. Jde jasně vypozorovat celkový přístup k přezouvání jako takovému a taky jak nás lidi někdy berou. Jsem moc rád že myslím nejlepší Třinecké pneuservisy mezi které se v klidu hlásím jsou na dobré vlně dát lidem pořádně za vyučenou. A dávají jasně lekci do života že si nebudou dělat z nás nějaké poskoky a hlupáky kterým si řeknou a hned jim budeme lítat kolem zadku. Kapacita každého servisu je daná a nejde najednou udělat brutálně něco navíc. Lépe je kolikrát méně za lepší peníze a nehonit jak své lidi tak neničit zbytečně stroje a výbavu. Nemá to ani význam ani nějaký rozumný podložený základ. Nač dřít za tašku hrušek když můžeš dělat normálně bez stresů a hlavně vydělat. Jeden servis dělá maximálně do 16hod. Druhý má přesně objednávky a nevezme ani nohu navíc i když má prostoje. Základem všeho je obsloužit své zákazníky, své uloženky, své věrné a pak je čas na zbytek co jdou náhodou kolem a něco chtějí. Urvat co nejvíce se dnes už nenosí a u internetových gum už vůbec. To téměř vůbec neznám a jsem za to rád. Ti jsou přesunuti do sektoru objednej se, čekej a pak i pořádně zaplať. A taky že to tak platí. Na ty není místo hned když to přivalí v kufru ani náhodou i kdyby kluci houpali nohami na stole, což teď absolutně nehrozí. Sám mám objednávky jasně naprogramované a denně dalších x vozů od zákazníků kteří se nám líbí a které se rozhodneme hlavně udělat musí přistavit auto na servis do 8. hodiny ranní a pak je do večera někdy ve volných chvílích anebo když se někdo omluví že nemůže na objednaný čas přijet udělám. Tím pádem je servis vytížen na 100% a nelze najít skulinku na další vozidla. A zbytečně déle tady nebudu držet sebe natož kluky kteří potí krev a mají toho po čtyřech náročných týdnech už plné zuby ani minutu navíc. Urputný jsem nikdy nebyl, nejsem a nikdy ani nebudu. Co jde se udělá a co ne tak ať si to klidně udělají druzí. Čas ukáže že ti kteří se jen honili za množstvím, mají zničené stroje, vybavení, možná i zdraví a nemají vyděláno ani na rezervu když se něco stane, na další pokračování natož na jakékoliv zkvalitnění služeb. A snad i slavné EET nám v tom solidním, dobře a kvalitně vybaveným servisům , často dražším díky všem věcem které děláme poctivě podle norem, zákonů, vyhlášek dopomůže k lepším zítřkům. Hezký víkend přátelé gum přeji všem rozumným v oboru. O všem, co hýbe gumařinou