BFSJM nebyl jsem vůbec naštvaný, ani náhodou, to jsem jen lehce slušně konstatoval situaci u nás v pneušpíně, v sektoru pneuprodeje či montáži pneu jako takové práce pro chudáky co nás někteří ubožáci takhle vidí a chovají se někdy i podle toho. To však musí a taky skončí, věřím v to. A odpusť mou současnou neznalost zdravotnictví. Už je to delší dobu co jsem ležel v nemocnici a tak neznám nové moresy tohoto sektoru. Jde vidět, že změny jsou i tam (-: A sestřiček je tak málo a vláda jim pořádně ulevila. A co dá nám živnostníkům, malým a středním podnikatelům??? Větší dřinu, větší daně, více buzerace? Myslím že toho bude více. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 10. června 2017
BFHezký červnový večer přátelé gum. Tak jsem se zase po čase rozhodl něco připsat do diskuze a třeba i hodit láhev s benzínem do ohně. Tím samozřejmě směřuji především na některé internetové parazity, ale i na lehkoživy některých výhradních dodavatelů, flákače některých typů kancelářských krys a potkanů kteří vylezou z děr jen když potřebují čísla do tabulek, nebo když jim hoří koudel u zadku a potřebuji splnit plán. Dnes bych se chtěl jen lehce rozepsat o práci v pneuservisu a spojitost s těmi kteří stále pneuservis berou jako hnůj. Již několik let sleduji jak pomalu a jistě auta rostou, s tím i rozměry pneumatik a v návaznosti je i tím větší náročnost na servisní stroje, vybavení a především pak na manuálně pracující lidi v tom daném servisu servisu. Nedávno se tady v Třinci stalo v jednom velkém servisu že technici kravaťáci se museli hodit pár dní do montérek a nasazovat na auta pneumatiky s disky, protože to už mechanici neměli šanci zvládat jak kapacitně tak především fyzicky. A oheň byl na střeše. Jasné že technici hned u vedení mamrali a byli uraženi že musí šáhnout na práci která je pro ně přece pod úroveň. Na druhou stranu mechanici byli rádi že tito lidi zkusili jejich nevděčnou, špinavou, a velmi těžkou práci a že za ty peníze které kolikrát dostávají se nehodí aby to tak šlo i nadále. Automechanici nemají rádi přehozy pneumatik, doslova to nesnášejí a když se blíží jakákoliv pneu sezona už se děsí jak to jen odrbat a šetřit se. A co ti chlapi v pneuservisech? Ti nemají právo když mnozí z nich dělají už běžně mechanickou si v sezoně hodit pauzu, šlofíka, pohodu? Ani náhodou. Pneuservis se ještě stále bere jako odpad, špína, vyvrhel podřadnosti v autooboru. Hlavně tedy u těch přechytralých počítačových sedících techniků a pak hloupých některých zákazníků a těch je bohužel ještě pořad většina. Letos jsem se zdravě naštval a díky i okolnostem jsem mnoho a mnoho vozidel přezul zase velmi rád sám, ať nevýjdu z cviku. A tak jsem když jsem přezouval nedávno BMW s 20koly řekl že něco zkusím. Vytáhl jsem osobní váhu a postavil kolo s diskem na ni. Předek 35kilo, zadek 38kilo. Bezpečnostní předpisy někde u zadku a připomnělo mi to když před léty kontrola bezpečnosti práce něco brblala že ty nákladní pneu váží více než 30kilo a že manipulace by měla být taková a maková, prostě blablabla. Tak jsem jim na to hezky hned řekl tak okamžitě běží zavřít všechny nemocnice v republice, protože žádná nedodržuje bezpečnost práce kterou tady teď se mnou probírají a to zcela nesmyslně. Chudák skoro každá sestřička která musí na oddělení se starat o pacienty. Otáčet je, utírat zadky, manipulovat s člověkem. Žena nesmí více jak 20 kilo a tahá tam 80kg chlapa tak mne tu neškolte na tyto nesmysly o 30kg. Tím byla tato stupidní diskuze uzavřena. Co však tím chci říct? Vrátím se ke kolu BMW s průměrem ať se to dobře počítá 35kg. Poté co jsem auto přezul jsem si řekl kolik jsem si asi nazvedal? Když vezmu že jsem pneumatiku s diskem musel shodit z auta pak ji dát na sezouvačku , zase z ní, vložit ty velké bestie do myčky, z myčky, vložit na vyvažovačku, pak zase s ní a samozřejmě ve finále ji namontovat na vůz, tak zjistíte že jen tady je to 8 úkonů po 35kg x 4 kola. Suma sumárům 280kg x 4 kola = 1160 Kg. Když k tomu připočtu shození starého kola s disku, nahození jiné pneu nahoru na sezouvačku , maniplace s pneumatikami ze skladu, do šrotu, různé otáčení, apod blížíme se úplně jasně a čistě k 1,5 tuně. To je najednou číslo? Jen pro zajímavost obyčejná octávie v 17 má váhu kola přes 20kg a to je taky jen tak něco přes 600kg jen s práci na ráfcích a kde jsou skutečné přehozy pneu z ráfků??? ZAMYSLEL SE NĚKDO NAD TÍMHLE??? Aha tak pak se nemůžeme divit že tuto práci nechtějí dělat mechanici v autorizovaných servisech a raději mění čep nebo mění ložisko. Technici jen při montáži na vůz skučí jaký je to kolo těžký, že se přece za ty prachy nepředřou a copak mají dělat ti opravdoví, skuteční pneuservisáci? Držet hubu a krok? Ani náhodou. Prodejci a dodavatelé budou muset brzy pořádně přitlačit na pilu s podporou pneuservisů, formy existují a mají značné rezervy, protože se především někteří kravatoví pánové budou podle mne brzo dívat jak ztrácí pevnou půdu pod nohami. Každý tady ví že dnes cena, cena a ještě jednou cena hraje především prvořadou roli a tady to bude ještě chvíli trvat než se to změní, zdali vůbec. Mazáni medu kolem huby je už dávno pryč. Stroje jsou drahé a čím dál více finančně náročnější co se týče oprav, údržby, elektroniky apod. A co lidi? A na ty tihle především někteří kancelářští potkani už vůbec nemyslí. To jsou pro ně kolikrát kusy masa a odpad s hadrami. Ne přátelé, tady cesta nevede a nikdy nepovede. Vidíme situaci na našem trhu pneuslužeb. Je troufnu si říct katastrofální, Mechanik pneuservisu je dnes pro mne osobně velkým dříčem který dokáže v kvalitním pneuservisu velmi mnoho jak po fyzické tak i psychické stránce a to si musí uvědomit především dodavatelé a výhradní prodejci. O internetových parazitech raději teď pomlčím, to je kapitola sama o sobě. Většina obchoďáků, kravaťáků, parazitů oboru, ale bohužel i mnohých jakoby majitelů pneuservisů viděla gumu v ruce, natož montáž na vůz už tak max. z rychlíku, nebo z ponorky kdy byla kalná voda. A to že se kluk na servise nazvedá tun a tun denně, má časté bolesti a problémy se zády, plotýnkami, to oni nevidí. I když jsou dnes automaty na přezouvání a další vymoženosti, je to zatím většinou hudba hodně vzdálené budoucnosti, jen pro některé a trn s paty to však nikdy pořádně nevytrhne. Když ceny prací jednoznačně neodpovídají stavu a zisk z většiny prémiových pneu je někde na hranici že raději to neprodávat, tak těžko pomýšlet na tyto stroje. Lide s rukami budou na servise vždy potřeba. Tohle ale jaksi tak-si končí protože pracovní trh jde jinak než se čekalo a teď kvalitativně lepší pneuservisy nejenom musí zdražit práci aby zaplatili toho šikulu na dílně, ale musí vůbec bojovat aby si ho při té dřině udrželi. Nové už jen velmi těžko seženou a jak to vypadá v našem školství tak i pár let noví mechanici pneuservisu nebudou. Shrnuli to a mechanik za den zvedá klidně brutálně hodně tun, je špinavý, unavený, a skladník někde v teplém skladě, bere o pořádný ranec peněz víc, tak se nelze divit že je něco špatně. Pánové někteří výhradní vylezte z děr a začněte něco dělat i pro svou budoucnost, protože Vás to sežere dříve než ty servisy. Nelze se divit že si někdo nechá třeba vyrobit gumy v Číně udělá z toho supr premiovku, napere to do své pofiderní, bouda, plech, šopa sítě a ještě čeká že se to bude třeba vyrábět u nás. Za mne kéž by ano, protože by viděli jak těžké je sehnat lidi a tady na Ostravsku by pochopili jak by je havíři kopali do zadní části těla nechat je dělat práci za ty jejich drobňáky. V Žatci to pochopí brzo po dostavbě Nexen o tom jsem docela dost přesvědčen. To však nemění nic na tom že to odebere všem výhradním značné čísla jejich tabulek. Zima je už příliš blízko a pokud nemáte co nabídnout a nenabídnete kvalitním pneuservisům něco zajímavého nedivte se že pak vy někteří hodně pohoříte. Hezký večer všem rozumným lidem v oboru.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 5. června 2017
BFhttp://ekonomika.idnes.cz/wang-feng-prezident-linglong-tire-rozhovor-pneumatiky-tovarna-cesko-12o-/eko_euro.aspx?c=A170522_2327391_eko_euro_rts O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 26. května 2017
BF Jde na to od lesa- sleva z netu, platba práce. A ty podmínky pro členy??? Ten to teda pere jak jen může. Samo že se někteří pneuboudaři na to chytnou. No aspoň mají i další dodavateléi něco k zamyšlení a nezůstane to jen u pneuservisů kteří jsou někde jinde s vybavením, lidmi, apod. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 25. května 2017
BFNazdar kamaráde SJM. Jde to i dře to(-: Práce od dubna jak na kostele, prodává se a tak si za sebe nemohu stěžovat. Bedlivě sleduji situaci nejenom v gumařině kde někdy koza dojí krev, ale i celá naše politika země jde pomalu a jistě do ..... A pro zajímavost zde dávám jak pan ... rozjíždí emaily pneuboudy, šopy, plechové chýše-----Dobrý den,
navazuji na svou návštěvu u Vás v servise a zasílám slíbené informace o spolupráci s NejlevnejsiPNEU.cz, největším prodejcem pneu v ČR a SK.
Hlavní výhody:
zastoupení Tomket, využívání kupónů (r15_175Kč/kolo), splatnost, šíře sortimentu (400tis pneu skladem),
doprava zdarma, dodání do 24h.
Naši hlavní zprávou číslo jedna je nová pneu TOMKET, vyrábí se ve 3 základních provedeních:
1. TOMKET pneu
ECO pro menší automobily, konče pneu na Octavii 195/65/r15, více na:
http://tomket.com/cs/tomket-eco
SPORT větší vozy od r16 po r19, více na:
http://tomket.com/cs/tomket-sport-0
VAN – klasická pneu C řady pro dodávky, více na:
http://tomket.com/cs/tomket-van
Ceny pneumatik TOMKET, bez vaší VO (viz.níže) slevy jsou na:
https://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneumatiky.php?druh=1&vyrobce=TOMKET&sirka=&profil=&prumer=&rft=&xl=&ri=&ni=&spotreba=&prilnavost=&hlucnost=&akce=
Dále nabízíme MOŽNOST SPOLUPRÁCE NA ZÁKLADY VO CENY, konkrétně ve 3 podobách:
2. VO spolupráce
VIP partner - podmínky:
Označená prodejna Tomket Tires (plachta, vlajka, foto), obrat za rok 250tis. s DPH a výše, Sleva 15 % na naše pneumatiky, vždy na partnerské pneumatiky (Tomket, Nankang, Riken, Vredestein, Apollo, Linglong, Triangle), splatnost až 30 dní.
Standard partner:
Označená prodejna Tomket Tires (plachta, vlajka, foto), obrat za rok 100tis s DPH a výše, Sleva 10%, splatnost až 10 dní.
Basic partner
Velkoobchodníci s obratem nad 49tis. S DPH za rok, sleva 5% na pneu.
3. KUPÓNY
Dále možnost získat výhodu s využíváním kupónu na přezutí kol, tzv. servisní kupóny, kdy Vám zákazník i s pneu předloží číslo kupónu k proplacení servisních prací společností NejlevnejsiPNEU.cz
Např: Ceny za přezutí jednoho kola s DPH: průměr 15" za 175,- Kč s DPH, zákazník neplatí nic, vše uhradí naše společnost.
Vše podrobně na https://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneuservis.php
Kupón na přezutí - kód, který lze objednat při nákupu pneumatik, je vytištěn na faktuře přiložené u pneumatik. Lze jej uplatnit v jakémkoliv pneuservisu z naší sítě (viz. mapka níže) a po ověření servis již bez dalších poplatků přezuje kola specifikovaná v kupónu (vyjma speciálních závaží na alu kola a dalších nadstandardních služeb).
Všechny objednané pneu, které máme skladem (v současnosti více než 400 000ks) máte do 24 hod. u Vás na prodejně bez ÚHRADY za dopravu.
Pro více informací, ať už ukázku pneu TOMKET nebo dohodu ke konkrétnímu Vašemu řešení, mne neváhejte kdykoliv kontaktovat.
Těším se na případnou spolupráci.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 25. května 2017
BFhttp://ekonomika.idnes.cz/linglong-tires-pneumatiky-tovarna-cesko-ffs-/ekonomika.aspx?c=A170522_144129_ekonomika_rts O všem, co hýbe gumařinou
středa, 24. května 2017
BFhttps://www.stream.cz/tisice-lidi-zajima/10017272-proc-je-dobre-menit-zimni-pneumatiky-za-letni O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 29. dubna 2017
BFProdávající může použít např. tuto nebo podobnou formulaci:
„V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 20. dubna 2017
BFhttp://www.coi.cz/cz/pro-podnikatele/informace-pro-prodejce/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/ O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 20. dubna 2017
BFNIC NENI ZADARMO ANI ŠROTY--- http://autoroad.cz/zajimavosti/84843-prezuli-jste-uz-auto-na-letni-obuti-poradime-co-s-vyslouzilymi-pneumatikami?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu O všem, co hýbe gumařinou