BFNazdar přátelé gum! Tak dnes náročnější den, ale vše je pod kontrolou. Jen žádný stres je třeba chladnou hlavu. Telefony zvoní, lidi chodí, internet v kanclu se potí (-: Lidi a hlavně firmy se probudili, protože je konec měsíce a přišli na to že je potřeba se najednou přezout. Teď hned a okamžitě. Dnes jsem měl jednu fa která má u mne i uloženky a chtěla přesně tehdy a v tolik přezout. Řekl jsem - psal jsem vám že do 15.10. se máte možnost objednat a máte i přednost, mohli jste se objednat online i na internetu na kterýkoliv den co vás napadlo pak jsem napsal že jinak budete čekat a musíte do volných časů. Ty co chcete jsou už plné a chyba je na vaší straně. My jsme udělali maximum pro váš komfort.. Odešli ven se poradit a někam telefonovali. Pak se vrátili.Tak si mysleli že mne naštvou že udělají bububu a naznačili že si asi tím pádem hned odvezou gumy třeba jinam. Říkám-není problém zítra ráno si pro to můžete přijet, budete to mít nachystané. Když zjístili že se mnou nehnou zarazili se. A najednou velkým couvacím manévrem hodili zpátečku, protože zjistili že jsou nahraní a jinde jim to taky neudělají. Říkám jim - kapacita každého servisu je daná a nafukovací není a nikdy už ani nebude. Vám jsem dal možnost přednostně se přezout a rezervovat. Že jste to nevyužili se chlapi zlobte jen na sebe. Mám chlapy v práci už tak každý den přesčas, vážím si jich, a sebe taky a proto co uděláme to uděláme, protože zdraví máme opravdu jen jedno. Ti lidé před vámi se taky slušně a v klidu objednali a já je nemohu ani nechci podrazit. Pochopili to a domluvili jsme se na termínech přehozu. Co tím chci říct? Není čas ustupovat některým lidem kteří si někdy neváží naši práce, myslí si že když máte uložené pár jejich kol že se snad hned přetrhnete a už vůbec není přípustné aby se ustupovalo nějakým pro mne někdy až prašivým intereťákům, To je nepřijatelné a u mne i nemyslitelné. Doprava klidně za gumy ať roste ze dne na den, budu jen rád. Čím dražší doprava pro interneťáky tím lépe pro servisy. A když někdy hovořím s kluky z dopravek tak říkají že servisy je někdy s těma gumami štvou, ale lidi z ulice jsou většinou totální magoři a až blbci co si vymýšlí a zdržují při předávce. A to tahání gum že je už tak moc se... Jak napsal SJM Lidl to teď pořádně rozbalil a gumy se u přepravců moc nenosí. Proto i výrobci a někteří dobří prodejci rádi prodávají na jedno místo třeba kamion gum a mají klid. Servisy super nakoupí a všichni jsou spokojeni. To dělám i já s kolegy v okolí. Interneťáci mají s dopravou teď velký problém a bude se prohlubovat a tady vidím snahu např. nej.. pneu z toho nějak vybruslit. Musí však spoléhat na výrobce a modlit se v jeho budoucí podporu jinak se nechytají stejně jako ostatní. Systém pneumatiky.cz nemá podle mne pořádně co servisům typu já co nabídnout. Dopravu z výrobců má perfektně u mne zmáklou Barumka. Tam klobouk dolů, auta čistá, řidiči velmi slušní. Tam je to pro mne za 1. A jinak SHAMBO hoď nám tady něco do placu ze světa gumiček. Díky, O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 23. října 2017
BFBibe, tak jsme se při víkendu trošku rozjeli a zvedli mandle některým parazitům a tomu věř že pořádně. Dnes už naposledy přidám pár řádků, aby si měli co zítra příjdou do teplých kanclů co přečíst a aby jim trošku zpěnila krev. O všem co jsem psal mám docela velmi dobré informace, takže žádné plácaní naprázdno. Některé věci jsou ale i jen mou úvahou, ale věřím že je to logicky navazující směr kterým se řeší budoucnost třeba i internetu jako takového. Doprava za pneu roste a bude růst ještě dál. Kvalitní profesionální pneuservisy se spojují a jako sítě mají pak i díky množství lepší nákupní ceny pneu od dodavatelů a tvrdě konkurují interneťákům, kteří bez svého skladu a naskladnění nemají šanci už pomalu konkurovat právě těmto servisům i díky třeba právě té dopravě. Tyto servisy mají hodně dobrý nákup, mají sklady, mají uloženky mnoha zákazníků který absolutně nikdy nekupuje pneu na internetu ale vždy ve svém servise kde má pneu uloženo. Mají především ale hlavně stroje a lidi bez kterých to prostě nejde spojit k sobě a to je to na co přišli i konečně interneťáci. Kdysi si mysleli že budou mít nějaké jakékoliv pneuservisy a že to vše pak půjde samo. Bohužel pro ně s rostoucími rozměry, runflaty, čidly, nastali problémy kdy zákazníci nechtějí jet do boudy kde nazvat to pneuservisem je minimálně směšné. Kde nastává problém s přezutím, vyvážením, s čidly. Kdy mají problém že servisy je ignorují, neberou je jako své zákazníky, nepřezouvají jak si písknou apod. A chtějí pro sebe i své vozy komfortní a komplexní služby a ty mnohdy absolutně nenachází. Co s tím bude dělat internetový prodejce? Buď přijde a začne škemrat a nějak se prostě vetře do přízně kvalitních pneuservisů, což vidím já osobně jednoznačně momentálně u pneumatiky.cz a kde s tebou souhlasím Bibe, že dovézt třeba v zimě pět sad na servis a dělat je ať už normálně nebo i dokonce přednostně za nějaké ??? peníze je doslova sebevražda v přímém přenosu. Nebo prostě začne novou vyšší éru a tou je třeba spolupráce díky toho že výrobce pneu v dané zemi začne řešit svou vlastní profi servisní síť. Tady je to už něco jiného. Záleží jak to vezmou, zda budou schopni mít na to takové lidi kteří pneuservisní branži opravdu rozumí. Ne lidi od stolu, počítače, kanceláře, kteří viděli max. gumu ve svém počítači a když výjdou ven tak max na svém vozidle, ale lidi z oboru servisu a kteří umí a ví o čem je fyzicky pneuservis. bez nich neudělají nic. Příkladem je jednoznačně teď momentálně Best Drive po překopání v letošním roce a kde franžizisté makají jak šrouby protože musí, jsou to živnostníci kteří jsou na tom závislí a origoš servisy jsou pro mne osobně velmi úsměvné. Jen jak v poslední době mají v mnoha pobočkách na prac. úřadech (a kolik jich je!) požadavky na pomocné práce v pneuservisech a plat nabízejí, že kdyby mi řekli že třeba já se zkušenostmi za tu těžko a špinavou práci dostanu např. 90kč v hrubém za hodinu tak je osobně nakopu do zadní části těla, plivnu mu do tváře a ať mi skočí třeba na záda. Mít v sezoně běžně 200 nabouchaných hodin, špinavý a zedřený totálně jak borůvka a dostat 18000 hrubého je prvotřídní hnus v takové společnosti! Připadá mi to jako někde u nejmenovaného budoucího premiéra který platí lidi almužnou a chce dovézt Ukrajince aby náhodou nemusel platit Čechům mzdu a ne tu almužnu za kterou u něho dělají. Tohle na pracák vymyslel snad někdo kdo viděl práci v servise jen z ponorky a byla při tom i kalná voda. Jde vidět že se tam vůbec nikdo nehlásí dlouhou dobu a není se čemu absolutně divit. Tady jde vidět jak si váží těžké a špinavé práce lidí, jakou úctu mají k lidem kteří u nich dělají. Fuj tajbl!!!!! Takže pokud to nový výrobce Českých pneu ať už Nexen, nebo Tomket vezme správným a hlavně hodně rychlým směrem pak můžeme očekávat převrat pneuservisní činnosti v ČR. čas však hraje velkou roli.Moc času už není. Jen oni to teď mohou totálně zbořit. Jinak se jasně a čitelně budou stavající sítě pneuservisů upevňovat na poli i internetu kde obslouží svou kapacitou servisů a kvalitních nákupů celou ČR. To je vidět už na mnoha reklamách na seznam.cz. tn.cz. ,centrum, apod. kde běží už reklamy mimo jiné oproti i klasickým interneťákům. Servisní sítě ale mají bezesporu obrovské výhody a o tom už není potřeba se znovu dokolečka bavit. Chytrý a šikovný pneuservis to pociťuje, ví a už i činí kroky. Internet není jak si napsal Bibe pánem situace a pneuservis a to kvalitní je a bude i do budoucna a to bezesporu. Hezký zbytek neděle a odpočívejte. Zítra už začne týden zvaný pekelný (-: O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 22. října 2017
BFAno, pneumatika není lednička, pračka, ani rádio co zapneš do elektřiny a edeš. Bez pneuservisu neudělá nic. A z tím že kol a rostou do velikosti jako hřiby po Černobylu je jasné že pneuboudy, pneušopy apod. to absolutně nedají a zákazník chce dnes jednoznačně komfort a ne stát venku v zimě a mrznout než ho někdo laskavě přezuje. Chce si zajít třeba jako je to u mne naproti do obchodního centra nakoupit, chce si dát dobré kafe, čaj, udělat si něco v klidu v teple na internetu apod. Čidla, Runnflaty, apod je pro garažfušermistry často smrtelný koktejl a ti zákazníci to vidí, nejsou hloupí. Není nic tajného že třeba nej... pneu poslala vážnou nabídku po celé ČR na spolupráci s pneuservisy střední a větší velikostí které jsou komplexně připraveny od motorek až po náklaďáky? Proč? Na co? Co tím chtějí získat? Jednoznačně podle mne sondují stav a situaci v ČR. Potřebují mít síť kvalitních, profi pneuservisů na dosah. Budoucnost je zcela jinde než si mnozí myslíme. Třeba je to takhle, má úvaha: Linglong bude stavět možná fabriku u nás. Co je nejlepší pro lidi kteří je tu dostali? Mít svou síť jako je třeba BestDrive. Proč? Český výrobce, česká síť profi pneuservisů, možnost získat státní zakázky, státní firmy,leasingové společnosti, apod. A jak jednoduché pak je když máš, kapitál, servisy, Český výrobek snad nemusím rozebírat? Vidíme to že u BestDrive jednoznačně tomu tak je. Takže když se bude stavět, nějaká dotace státu bude jako u Žatce třeba ne, ale nějaká miliardka to asi klidně bude a když ne tak Linglong to klidně do tohoto systému myslím dá. A umím si představit že pak může přijít pobídka na servisy která bude už hodně zajímavá. Proto ta sondáž a rozmístění špendlíků s různou barvou hlavičky na mapu ČR kde co a jak bude. V jaké verzi bude spolupráce fungovat. Zda pronájem, nějaká forma spolupráce ze servisy, či koupě. A proto říkám znovu as klidem. Chceš mne třeba zrovna ty interneťáku? Tak mi zaplať a já ti předám v klidu klíčky. Hezký den přátelé gum. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 22. října 2017
BFA to je přesně ono Bibe kdy je potřeba se žvýknout a říct, teď buď momentálně nepřezouváme internet, teď máme prostor jen pro svoje zákazníky, nebo budete respektovat základní cenu za přezutí bez možnosti jakékoliv slevy. Ta cena musí být vysoká aby to zákazníka příště nenapadlo už třeba jinde objednávat. A mimochodem zrovna ten zmiňovaný prodejce pneumatiky.cz je jeden z těch který sonduje, ladí, prosí některé velké servisy o spolupráci. Mohl bych tu jmenovat několik těchto pokusů, náznaků a nabídek, ale k tomu se taky možná jednou dostaneme. snaží se o jakoukoliv spolupráci, bez svých nemyslitelných podmínek jen aby měl kvalitní servisní místo. Je totiž taky jeden z těch kteří ví že budoucnost není jen o poslání gum do domu lidem a kde se zdražuje brutálně doprava, ale kde bez kvalitního profesionálního servisu ve velmi blízké budoucnosti budou celkem hodně nahraní. Vidíme to od budoucího Žateckého výrobce pneu v Čechách, vidíme zde snahy dalších internetových prodejců a je jasné proč to dělají a proč to budou muset docela velmi rychle řešit jinak neuspějí a zaniknou. Já jsem zde však u těchto nesystémových prodejců zastánce jednoznačného řešení. Máš o mne zájem? Potřebuješ mě? Chceš mě? Tak si mě raději laskavě kup! Tady máš klíče, tady máš vše, ukaž a dělej si sám. Klidně to udělám, nemám s tím absolutně žádný problém. A jak se říká - za peníze v Praze dům a uživit se rukami a mou pusou mi nikdy vadit nebude. Tady však na to nemá v současnosti zatím nikdo z těchto prodejců přes internet. Tady to může teoreticky i prakticky změnit snad jen výrobní závody v ČR které se budou brzo třeba budovat a z např. pobídek které dostanou třeba od státu a nebo od matek firem budou chtít vybudovat kvalitní síť pneuservisů v ČR. Tohle není jen moje fantas magorie, ale domnívám se že to může být i velká skutečnost. A některé poslední kroky mne k tomuto názoru i doslova vedou. Jsem přesvědčen že je to logickým vyústěním dnešní situace na trhu Pneuservisu, kde 90% kvalitních, profesionálních servisů nebude spolupracovat za žádnou cenu s internetovými prodejci za podmínek které by byly stejné nebo dokonce lepší než dávají svým lidem a firmám které přezouvají třeba řadu let. Pokud z jakékoliv nové pneu na servise nic nezůstane jen hlupák by na to přistoupil a např. v sezoně přezouval internet. pneu za stejné, chráň bůh i nižší peníze když mu utíkají peníze z jeho prodaných pneu aby měl na stoje, vybavení, náklady a hlavně na lidi v něm o kterých je především v současnosti pneuservis !!! Zaplnit zvedák v sezonu internetovými gumami za normál cenu je pro mne ekonomickou a fyzickou sebevraždou. Když je čas, prostor apod. proč ne, ale za zcela jinou bez-slevovou základní vysokou cenu. Proto vidíme i snahu některých internetových prodejců o možnost navázat spolupráci s kvalitními pneuservisy. Prodejci aut jsou pro ně podle mne téměř nemožně dostupní a ten tok pneu je potřeba nezastavit, ale bohužel bez přezutí to nepůjde a oni to už dobře vědí. Systém profesionálních pneu sítí nabírá na vážnosti, protože bez nich to prostě v budoucnu tady v ČR nedají a oni to už dobře ví. A proto opět říkám: chceš mne? Tak si mě kup. Můj názor, mé přesvědčení. Bořek. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 22. října 2017
BFHezké sobotní odpoledne. Tak volby jsou již za námi a nějaká budoucnost před námi. Jaká bude, jak jsme volili, jaká bude politická garnitura ještě nevíme, hlasy se počítají, někteří jsou nervozní, někteří mají stres, někteří jsou v ..... , ale to je už život. Mezitím než se spočítají hlasovací lístky aspoň napíšu pár řádků např. z návštěvy na učilišti. Byl jsem jak jsem již psal pozván na besedu a tak jsem si odskočil abych se pobavil o nejenom o mé historii, současnosti ale třeba i budoucnosti oboru s mladými lidmi. Pohovořil si s nimi co je trápí a co se jim libí i nelíbí. Nebudu se obšírně rozepisovat, to není zapotřebí, ale pár poznámek k tomu napíšu. Byli to učni 2 ročníku věkem většinou 15-16 let. Mezi nimi byly i 2 dívky a byli zde i mladí lide okolo 19-20let kteří nezvládli (nevím důvody) jiné obory, nebo odešli ze studií a aby aspoň měli něco do života za papír tak šli na učňák. Tady musím říct za sebe že si myslím že je určitě lepší být aspoň vyučen než nemít nic a jak se u nás říká- skončit u lopaty. Probral jsem svůj příběh, sem tam se na něco zeptali a pak se rozhovořili o svých problémech na servisech kde dělají praxi. Často jen uklízejí, koulejí pneu ze skladu na sklad to berou ještě statečně, ale to že se nedostanou třeba během 2-3 let vůbec k demontážím, montážím, vyvažováním, opravám pneu a vozidel ani nemluvě mne osobně doslova až zděsilo. Často jim prý dávají najevo že jsou jen pomocníci na špinavou práci a tu skutečnou automechanickou, nebo pneuservisní vůbec neprojdou, doslova až k ní téměř vůbec někdy nečuchnou. To mohu i potvrdit tím že jsem měl možnost mít na servise nezávisle na sobě 2 dospělé vyučené 21leté chlapy kteří shořeli na banální věci a to je jak dát kolo na auto a hlavně matice na al. kola u Fordu. Dali je opačně, konusem nahoru!!! Pro mne absolutní destrukce lidského myšlení. Neuvažovat logicky jak příjde matice na kolo je jako by kuchař dal úmyslně zkažené maso na talíř a host ho snědl. Oba případy jsou průser. Jednomu asi buď upadnou kola, nebo zničí minimálně disky a druhý skončí při nejlepší vůli na záchodě kde stráví hrozné chvíle.To že téměř nikdy nemontovali automechanici kolo na vozidlo je šílené, neskutečné a totálně děsivé. Na co mají dílny na učilištích, na co chodí někde na praxe když nejsou schopni i základy zvládnout? Na co jsou majitelé servisů kteří nemotivují své chlapy aby si učně vychovali, použili k ušetření svých zad, rukou a přitom ho naučili něco třeba i základního z oboru? Aby mu dali šanci do života, byl samostatný, zručný, životaschopný? Problém je i v legislativě to víme sami jaké předpisy jsou u neplnoletého žáka. Člověk aby se bál mu dát někdy i smeták. Je podle mne škoda, že dnes už téměř neexistuje že je za něho zodpovědný někdo z chlapů na dílně a bere jasný a i často oprávněný příplatek za ty nervy, stres, zodpovědnost jako tomu bylo kdysi za nás. Dnes se každý bojí, aby náhodou se něco nestalo a i když jsou učni školou pojištěni proti škodám tak přesto mechanici kteří jsou v kontaktu z učni je nevedou správným směrem a nenechají je udělat práci kterou potřebuji dělat aby se naučili vůbec aspoň ty pitomé základy! Je taky pravda že mladí kolikrát i nechtějí pracovat a snaží se šidit, zašívat se, nesnaží se vůbec zapojovat. Tady však je potřeba na začátku nastavit jasná pravidla a hladinu vztahu, povinností a zodpovědnosti. Dalším problémem o kterých hovořili i s vyučenými žáky a dávám jim absolutně zapravdu je že často po vyučení chtějí servisy hned hotové automechaniky kteří umí motory, převodovky, apod, prostě všeuměly. Ale kde se to mají naučit, když ty samé firmy si kluky ale i holky nenaučí a nevyučí. Jak mají chuť jít a zůstat v oboru když nenajdou práci protože vlastně nic neumí a na vině jsou často právě ty firmy které učně mají na praxi. Natrkli i své budoucí výdělky které neodpovídají dnešním, často věděli platy u konkurenčních i jiných oborů a tady zase musím souhlasit. Jestliže majitel servisu dělá za hrušky a jablka a bojí se zdražit pak není se čemu divit že není schopen zaplatit dobře svého mechanika a kdekoliv jinde ve skladě, prodejně, či na lince při výrobě čalounění do vozidel s jasně danou 7 max. 8 hodinovou pracovní dobou, 5 týdny dovolené, 13 často dnes i 14 platem, stravenkami a dalšími pobídkami. Tady je stěžení problém který je třeba si uvědomit, že bez peněz investovaných do lidí to prostě v budoucnu nepůjde a majitelé jakýchkoliv pneuservisů kteří mají zaměstnance si toto musí uvědomit jinak obor bude v destrukci. Sami to na těch dílnách absolutně v budoucnu nedají jako i ti co jsou dnes už sami. Stačí větší nemoc, problém, úraz a vše je pak s firmou v koncích. A že těch firem které lehli popelem znám několik je taky pravda. V krizi jsme tady jasně, jsme podle mne i v zlomovém bodě a pokud si majitelé rychle neuvědomí že bez lidí a např. s omezením některých toků práci na pneu na servise od jiných pro mne parazitů nemají šanci se z toho dostat. Dnes již už o učních a kolem toho určitě stačí, ale závěrem chci napsat že problém učňovství u nás je mnohem hlubší než se jen zdá a pokud budeme všichni zúčastnění takhle pokračovat nemůžou se pak někteří už absolutně ničemu divit co se stane, co tady vznikne a bude. Někdy se k tomu určitě vrátím. Hezký zbytek víkendu a spokojenost přeji všem rozumným v oboru. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 21. října 2017
BFJinak jak bude více času napíšu o své první návštěvě na učilišti mezi automechaniky. Nebylo to vůbec jednoduché a některé věci jsem docela těžce rozdýchával. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 20. října 2017
BFBibe, buď úplně a absolutně v klidu. Jednoznačně můžeš ze zákona odmítnout kohokoliv který si doveze nový jakýkoliv díl, pneu apod. Není to od tvého dodavatele, nevíš co to má, odkud to má apod. a nemůžeš držet ze zákona záruku za něco co není zakoupeno u tebe. V případě když nazuješ však jeho nové pneu automaticky jsi už ze zákona zodpovědný za montáž, práci apod. Měl jsem čoiku a taky něco podobného chtěli a po vysvětlení že jim to neudělám řekli že je vše v pořádku, dali doslova pochvalu a dodnes si ten zápis dobře uschovávám u sebe v kanclu. Takže nemusíš opravdu nic takového dělat. Je to jen a jen tvé rozhodnutí a máš na to plné právo. Dokonce můžeš mít i klidně dvě, tři ceny přezutí. A to na sezonu a mimo ni, nebo různé časové pásma. Stéjně jako je to i u jiných některých podnikání.( Hotely např. běžně mají i 5 časových pásem, zdali je sezona letní, zimní, silvestr, velikonoce, vánoce, apod) Absolutně vše je v naprostém pořádku. Podmínkou je informace na servise, internetu apod. Nic víc, nic míň. Bořek O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 20. října 2017
BFhttp://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemecko-meni-pravidla-pro-pouzivani-zimnich-pneu-jak-se-vyhnout-pokute/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 14. října 2017
BFHroudo v pohodě já taky neřeším nějak moc ty hotentoty z internetu. Říkám.Chceš? tak tady to máš za tolik a ber nebo běž. Udělám, nemám pokud je čas problém, ale má klidně i on na výběr. Tak ať proleze třeba všechny plechové boudy v okolí, kde pro ně čidlo znamená kolikrát smrt! A naopak třeba dnes jsem dělal zákazníka který kupoval 20kola na mercedes a práci jsem mu dal v slevovém balíčku za 1500,-KČ. Kdyby si je dovezl sám má vždy základní cenu bez jakékoliv možné slevy a ta je +- s materiálem kolem 2500,-KČ. Tam vůbec o ceně nediskutuji!!!! Auto za 2,5mega a já mám dělat charitativní činnost? Ani náhodou! Nebojím se že tihle vyčuranci s novými pneu budou brzo v ..... Příkladem je že dnes velké a velmi známé internetové prodejny v ČR přecházejí až doslova někdy do lísavého protiútoku kdy začínají prosit velké, známé, kvalitní pneuservisy o jakoukoliv možnou spolupráci, protože zjistili že jim ty jejich boudy nestačí udělat např.18 natož 20-21kola a zákaznici si stěžují , že nemají zázemí, komfort, slušné prac, i kvalitativní podmínky, apod. Znám 3 případy během 3 měsíců. Tady nastává zlom a kdo z nich dokáže přesvědčit, nabídnout něco co servisy brutálně zaujme a vybuduje skutečně síť profi servisů po ČR tak bude pak skutečný král!! A přiznejme si že kdo dřív příjde dřív i mele. Tady jsem hodně přesvědčen, že budoucnost není vůbec už o jedinci, budoucnost je v síti pneuservisů, na internetu a to zase né sám ale jako síť a tam se pak dají dělat kouzla a čáry. To vše nás během pár let čeká a ve velkém stylu. Je rozhodnuto a ať se to někomu líbí nebo ne bude to tak. O magorech Hroudo se taky nemusíme bavit. Vždy minimálně jednou týdně mi hlava nebere co jsou schopni někteří lidé vymyslet. Dnes jsem měl jeden případ, tak jsem raději pak sednul na kolo, zabušil kopce a vyčistil si od zbytečných nervů mozek(-: A pomáhá to moc dobře. Doporučuji všem.Teď jsem dorazil. A etapa od tebe byla super. Zase přijedu neboj na tak dobrý zákusek od dcerky musím, to je povinnost a občerstvovací stanice u tebe obstála na 1 (-: O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 14. října 2017
BFTakže Hroudu, u mne by to bylo za dovezené nové pneu takto. D+m z vozu + d+m ráfek + vyvážení = 20 úkonů x 50,-Kč
+ díky tomu že jsou to al disky (plecháče se ta Tuscona nedělají v 17) bude použito minimálně 4 pásy závaží. 4 ks x 60,- + diagnostika TPMS za pouhých jen 4 x 50,- , protože to nečipuji, nepřehrávám do řídící jednotky ani nedělám klony jelikož se to samo přihlásí a jen kontroluji stav před a po výměně. Pak ještě mytí kol 4 x 35,- A nesmím hlavně zapomenout na kontrolu nových dovezených pneu odjinud.(vizuální kontrola před montáži a hlavně ponor pneu po nahození do bazénu) Zajistím si tak jasný důkaz, že pneu, disk, senzor nikde neunikal po výměně a nemůže přijet třeba za den, dva že má totální šrot gumu na které už nic nepoznáte kde byl defekt a že ji mám třeba zaplatit já. Tohle se stalo na několika servisech co vím a bohužel zaplatili vše. Taky to i u mne jeden kdysi po týdnu od montáže svých novotinek zkoušel. Shořel totálně jak papír politý benzínem. důkazy jsou jasné a viditelné. Nakonec koupil gumu u mne a ne na internetu a vůbec pak už nediskutoval. Dostal jsem ho velmi lehce a jsem za to moc rád. 4 x 70,-Kč. SUMA SUMÁRUM TO MÁME ZA 1000,- +240,- + 200,- +140,- + 280,- = 1860,-Kč Hroudo jsem levnější , dostal jsi mne. PŮJDU TO ZDRAŽIT ((-: Ještě si při takových nabídkách nezapomenu rýpnout, že pokud by koupil gumy u nás měl by přezutí zvýhodněné ve slevě a bylo by to celkem ze vším všudy 1200,- + automaticky nějaké potřebné dárečky, dusík zdarma, levnější geometrii, apod. Funguje to dobře a když ještě nacením ty jeho gumy co už má je často, promiňte - velmi často nasraný že to kupoval jinde. Musel to složit, pak zase i naložit, zaplatit přepravci, apod. jo jak se u nás říká vychcaný dva razy tratí. (-: Takže asi tak k cenám. Každý ať si dělá jak umí, ale pak se nediví jako tady ode mne servis 700m vzdálený že se musí majitel převléknout po 10-15 letech do montérek a jít něco dělat na dílnu když nezaplatí svého mechanika a dělá za hrušky a kaštany které teď najde pod stromem. Ze svého se mu nechce dát a zdražit se bojí. Tak ať si to užije. Charita je opravdu krásná a potřebná věc věc, ale napřed na ní musíš mít. Jak se říká když máš na opičku musíš mít i na banánek. Hezký víkend přeji. B.
O všem, co hýbe gumařinou