BFNějak se to z původních stránek ztratilo, takže znovu. http://novaplus.nova.cz/porad/vikend/video/17065-vikend-14-11-2017/ O všem, co hýbe gumařinou
středa, 15. listopadu 2017
BFSJM, je mi špatně co píšeš. Smutné a zároveň velmi poučné. -----A teď něco jiného--- po překousání se reklamou si pusťte a hlavně přemýšlejte nad včerejším videem Víkendu na Nově. http://novaplus.nova.cz/por... a dejte si tam 30minutu kdy to začíná, jak se dnes normálně a zcela bez jakých jakýkoliv problémů správně dnes účtuje obyčejná výměna pneu z diskem z vozu na vůz.
Jestliže já za 4 demontáže pneu s al. diskem z vozu účtuji 4x35,- z vozu a montáž plechů 4x 30,- což je celkem 260,- a jsem prý drahý a budu od ledna bezpodmínečně zdražovat, tady na videu je jasně vidět že tento obyčejný JEDEN úkon dělá za 50,- Kč BEZ DPH!!! Což celkem je 484,-Kč s DPH !!! Je drahý? Není, jen má svou cenu a nechá si to řádně zaplatit.
Pánové pneuservisáci i když se i mi stane že mi někdy někdo nový cizí neznámý přijede a pak mi tu nadává že jsem drahý, zloděj apod. , že tady vedle přezouvají obyčejnou Renolt Thaliu za 500,- Kč a já to mám když má starší své pneu za 860,- Kč Na cenu se mohl zeptat, nebo se kouknout do ceníku, to neudělal. Ať si to ten za 500 klidně přezouvá, já mám svou cenu a ta dolů už nikdy nepůjde, naopak jen už vždy nahoru. Že oni však nevidí i když to přímo řeknu a ukážu že já na rozdíl od nich vždy myju kola, měním vždy ventily, dávám vždy nových 8 ks závaží, dotahuji vždy momentovým klíčem apod. to neřeší a jen kolikrát kvákají ty svoje nesmysly. Nevadí, mám svou váženou klientelu která mé ceny plně respektuje a to opět narůstá u lepších a nových vozidel. Přesto si nic si z toho nedělám, protože vím přesně co stojí stroje, vybavení, režie, náklady na servis , a pod, a hlavně na naše lidi v dílnách kteří jsou srdcem servisu. Pokud vám odejdou, protože je třeba nezaplatíte, protože dřou jak prase s těmi špinavými, těžkými gumami a půjdou na sklady či čisté linky do fabrik kde je dnes zcela běžně je výplata v čistém 25-3000, kde mají 5 týdnů dovolené, obědy za hubičku, další benefity, jasnou 8 hodinovku, pak už nemáte šanci co řešit, pak už bude pozdě. A pokud jste jako živnostníci sami na dílnách tak taky už konečně zvedněte ceny jinak si brzo nevyděláte ani na slanou vodu.
Chci vás většinu rozumných vyzvat aby jste popřemýšleli o celkové cenové přeměně ve vašich servisech. Jde mi o to aby pneusektor nelehl doslova popelem. Od 1.1 2018 dochází k mnohým změnám u celkového podnikání, mnozí jste to možná postřehli a dotkne se to každého z nás. Náklady porostou, vše kolem zdražuje, inflace roste a mnozí z vás děláte za skutečně tašku hrušek. Máte mnozí krásně vybavené servisy a je potřeba udělat teď změnu, protože kdy než teď kdy je ekonomika na vrcholu a mnozí z vás děláte stále za drobné jako před 5-7 lety! Vím že každý region je jiný, ale je to zcela a zhola jedno a vymlouvat se není namístě. Pokud kvalitní pneuservisy nastaví jasnou cenovou laťku ve svém okolí která je teď absolutně nevyhnutelná aby vůbec někdy i doslova přežili, všichni se pak rádi, či neradi přidají. Budou muset, protože bez lidí se pneuservis nedá a nepůjde vůbec dělat a to je potřeba si velmi rychle uvědomit. Píšeme už o tom tady dlouho, ale málokdo něco pro změnu něco udělá. Buď čeká na souseda gumaře od vedle co provede, nebo hledá jen výmluvy proč to nejde.Ještě jednou vás požádám o to aby jste nad tím dobře pouvažovali a přemýšleli. Myslím že SJM nedávno napsal zda je nekřesťanské vzít si 1000,-Kč za přezutí 15-16kol na plechu a já řekl a tvrdím že není a pevně si za tím stojím. A má další úprava ceníku u starších pneu dovezených zákazníkem se tomu bude už hodně blížit.Demontáž z vozu 30,- x 4 = 120,- Montáž na vůz 30,- x 4 =120,- Demontáž z ráfků 35,- x 4= 140,- Montáž na ráfek 35,- x 4 = 140,- Vyvážení 40,- x 4 = 160,- Mytí kola 20,- x 4 = 80,- Ventil 25,- x4 =100,- Závaží 15,- x 8 = 120,- CELKEM je to tedy 980,- Kč
Novky dovezené z internetu apod. to dávno už částku 1000,-překročují v základním bez slevovém ceníku. Říkám zde svůj osobní soukromý názor nikomu nic nepodsouvám ani nevnucuji akorát vidím jak se někteří ženou sami do záhuby. Hezký den všem rozumným lidem v oboru přeji.
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 15. listopadu 2017
BFHezký podvečer přátelé gum a tobě SJM obzvlášť. Tak to jsme se dostali hezky do pořádné pr... když už otravují co budeme dělat když dáváme málo DPH. Napiš jim že čekáš na státní zakázku a pak budeš dál platit co bylo předtím!!! To je hnus a síla co je tady vůbec už možné. Máme další týden za sebou a jestliže to minule byl masakr týden, tak teď to byl tryskový týden. Vše v poklusu a běhu, ale už přece jenom se dalo dýchat a sem tam i nadechnout se před dalšími auty které jezdily jak na páse v automobilce. Prodej pneu je velmi hezký a myslím že jak komunikuji s kolegy kteří mají kvalitní pneuservisy tak si to všichni chválí jaké mají prodeje. Ano práce je hodně, až někdy příliš. Sleduji letos jednoznačný nárůst u sebe lidí odjinud kteří ke mne předtím nejezdily. Důvodů je několik a dnes se nad nimi nebudu raději zastavovat. Těší to a mám pocit že lidé začínají hledat skutečnou kvalitu, protože co někteří patlali jsou schopni vytvořit na servisech je až na trefením lopaty do hlavy. Týká se to především velkých kol a u nových vozidel kde nárůst je skutečně velký. Jsou ochotni si za kvalitně odvedenou práci řádně připlatit a když ještě vidí plnohodnotnou vzájemnou diskuzi pak jsou naměkko s čímkoliv. Jak jsem již psal mozek kancelář komunikuje, diskutuje, nabízí a srdce dílna dělá finální skutečnou krásnou práci a pak součtem je harmonie pro všechny. Zákazník spokojený a servis šťastný že má vyděláno. Tak to má i být. Překvapila mne mile reakce mnohých z Vás a tenhle týden mne asi 40 mých známých servisáků z celé ČR požádalo jaké mám ceny, že si neví někteří rady, že nevydělávají, že se bojí co bude dál, že jim kluci chtějí odejít a u některých už i odešli. Co mají prý dělat? Těm co odešli už moc pomoci teď není, ti co mají ještě lidi musí ať už jsou tamněkde ve Lhotě, nebo v Brně, či Pardubicích zdražit práci a hlavně zvednout kvalitu své práce. Pokud dnes někdo nemyje kola, nečistí od starých nálepů z lepícího závaží, vyvažuje systémem jen dolepu dalšího závaží,nemění chráň bůh gumové ventily a neděla řadu dalších základních pneuservisních věcí a jen kydá nesmysly a má blbé jen výmluvy tomu není už taky moc pomoci, ten hledá jen proč to nejde a že se bojí zdražit, nemůže přidat lidem, apod. Ten kdo ještě rychle pochopí současnou situaci a trend že je potřeba změnu, je prostor, dobrá konstalace i díky současnému průmyslu, tak má ještě šanci se postavit na nohy z toho pokleku v kterém skončil. Ti ostatní už jen lehnou a zbytek je ušlape. Přátelé, zimní sezona přezouvaní pomalu vrcholí a blížíme se ke konci toho co nás vždy těší i deprimuje najednou. Máme před sebou čtyři dny a pak já osobně díky státnímu svátku zavírám na další tři dny a jedu si užít přírody, možná i kola pokud počasí vydrží. Kluci i paní v kanclu si zaslouží po tom pekle co se dělo odpočinek a relax. Mnozí servisáci mají taky i sobotu zavřenou a ostatním mohu poradit jen toto. Vy někteří urpuťáci si klidně na servise dřete i když je to zcela a zhola nesmysl, ale ty své lidi pošlete na tři dny domů za rodinami, protože se Vám to sto krát vrátí. zákazník počká, zákazník vydrží, ale ten člověk na dílně či v kanceláři si zaslouží odpočinek. Ten člověk co s vámi je to potřebuje a zaslouží si to. hezký zbytek dne. B. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 11. listopadu 2017
BFSJM, děkuji za připomenutí inflace kde je to více než jasné a jestliže důchodce s fábii přidáme minimálně aspoň potřebných10% tak se taky nic nestane a u Porscháka už vůbec ne. problém je samozřejmě i v regionech. Ale ruku na srdce. Kdo chce levnějšího najde si nějakou budku, plechšopu a ten mu to udělá. Kvalitní servis se zaměstnanci na krku musí jít úplně jinou cestou a ten budkař to Porsche ani X6 dobře nikdy neudělá, tomu všichni věřte, protože na to nemá stroje které to dokážou a plácá se v tom pořád dokola. A těch tady kolem sebe mám nespočet. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 6. listopadu 2017
BFHezký den přátelé gum. Máme za sebou velmi náročný týden a myslím že pro letošek i možná ten nejnáročnější. Další takový již asi podle mne letos nebude. Nějaké extrémní vlny přezouvaní ještě budou, ale nebude to už tak dlouhodobé a fyzicky i psychicky náročné. Jak to zatím zhodnotit? Pro mne to byl týden zvaný masakr. Byl to týden který prověřil připravenost pneuservisu jako celku. Ať už je to dílna nebo kancelář kde se musí zvládnout obsloužit zákazníky kteří dorazí na servis, kteří volají na telefony, kteří chatují online a mají různé dotazy a přání. Odpovídat na emaily s nabídkami apod. Musí se zde řešit účtování zákazníku, ať už fakturou na splatnost, za hotové nebo kartou což všechno má svoje klady i zápory. Kancelář řeší příjmy do skladu, objednávky zboží, ale rozdává i jednotlivou práci mechanikům na dílně, které vozidlo jde a co se na něm dělá, co je třeba připravit, jaká sada kde nahodit apod. Nesmím opomenout že dobré presso, nebo čaj je dnes už standardem slušného a kvalitního pneuservisu a toto je práce obsluhy třeba zrovna také i mé kanceláře. Jestliže kancelář je mozkem pneuservisu pak srdcem je pro mne bezesporu dílna kde chlapi, ale dnes již i místy ženy drtí nejenom gumy svými rukami. Dílna je místo kde se odehrává nekonečný seriál který jako telenovela běží v televizi. Ta telenovela je dnes již velmi pestrá na díly, je různorodá, někdy veselá, vzrušující, někdy dramatická a někdy i katastrofická. Vším tím prochází dnes již dnes moderní pneuservis. A proto se docela stále zamýšlím nad myšlením a hodnotami mnohých majitelů kvalitních pneuservisů kteří kolikrát nevědí co se na dílně odehrává za věci, jaké dramata zde jsou, jaké problémy právě ti lidé na dílně mají. Z kanceláře je pohled často zastřen a mnozí to nevědí a vůbec i nevidí. Práce je to velmi náročná, těžká, špinavá a často psychicky i velmi náročná. Mechanici jsou však taky lidi, mají svou potřebu i problémy. Jejich finanční požadavky a celkové nároky stoupají. A já se ptám. Je to právem? Odpovím všem kteří pochybují, kteří pořád čekají na něco co není a neexistuje. Ano právem. Ti lidé si zaslouží více než nějaký skladník, více než nějaký montér na lince kde dělá jako kus masa a robota požadované automatické úkony. Ti lidé dělají dnes často velmi odbornou práci, především však velmi zodpovědnou a jak jsem již psal špinavou a velmi těžkou. O přezutí X6 jsem tady již psal kdy mechanik si musí poradit kromě čidel s runflat pneumatikami a musí při výměně během hodiny nazvedat 1,5 tuny! KDO ZKUSIL OPRAVDU FYZICKY NA SVÉ RUCE TEN TO POCHOPÍ. Jiný jen pokývne a řekne no jo je to tak a neudělá nic, protože je připosraný že k němu příště třeba nepřijede kdyby mu dal vyšší cenu. Ale přijede a rád!!! Mám řadu rozumných odpovědí proč se právě ještě rád vrátí, ale zbytečně se teď rozepisovat. A za přezutí takového vozidla kde stroje musí být už na špičkové úrovni majitelé si mnozí řeknou často almužnu. Neumí si absolutně spočítat skutečné náklady na energie, revize, pojištění, odpisy strojů, vybavení, mnoho dalších věcí a hlavně a především pohrdají sami sebou a na toho člověka na dílně, ale i v té kanceláři který zajistil vše kolem tím pádem zvysoka kašlou !!!!!! To je nepřípustné. Do pr.... s těmi kteří to stále nechápou. Pánové i dámy majitelé firem vyzývám vás k tomu aby jste se už někteří konečně probudili, aby jste našli odvahu překousnout že to co máte v dílně je váše skutečné srdce a poklad servisu. Mohl bych tu hned napsat min tři, čtyři, pět případů kdy přesně vím jak to jinde je a kolik stojí přezutí těchto aut a kde majitelé mají strach aby náhodou zákaznici nenadávali , chraň-bůh odešli ze servisu a mechanici jsou naštvaní že dřou a mají houby zaplaceno a chtějí jít pryč. Přesně opačným případem je příklad jednoho kolegy který má na starost síť servisů jednoho majitele. Přijel ke mne nedávno a řekl. P. Filipec minulý rok jsem se naštval a vzpomínáte jak jste mi ukázal tady u vás před zimou ceník prací? Ano dobře si to vzpomínám, odpověděl jsem. Řekl: překopal jsem zdražením zcela celý ceník pro komplet celou síť a víte co se stalo? Nic, zcela nic kromě toho že práce na dílně enormně narostla a zisk z práce šel brutálně nahoru. Kdybych nezdražil bil bych se dnes pořádně do hlavy. Vedoucí provozoven si předtím dělali s cenami co chtěli, každý servis byl jinak nastaven což dneska jednoznačně už nejde a nemohou ovlivnit vedoucí servisu absolutně ceny prací. Každý musí dodržovat jasný platný ceník bez jakýkoliv úprav a pokud na to vedoucí neměl, nebo nedělal co měl pak šel z kola ven. Změny nastaly a letos na jaře byl opět ceník předělán s cenou nahoru s tím že na jaře 2018 bude další posun směrem nahoru. Poděkoval mi že jsem mu dodal odvahu a majitel je maximálně spokojen a naprosto jsme se shodli že když se tak jak píšou všude daří, nejsou lidi, ekonomika jede na 150% tak se musí zdražit i služby pneuservisu. Tady jde vidět že majitel pochopil situaci na trhu a dal volnost své pravé ruce která udělala doslova převrat v cenících servisů. Proč to nejde třeba jinde? Zeptejte se někteří sami sebe, nevymlouvejte se a přemýšlejte nad tím ještě pokud je vůbec čas než se vám lidi z dílen rozutečou do těch skladů, montoven, nebo si udělají pneuservisy sami. PAK SE BÍJTE KLIDNĚ DO TÉ PALICE A HLAVNE SE NELITUJTE! Protože času ale moc už mnozí nemate tak se probuďte dřív než příjde čas smrti a překopejte své ceníky poctivě od shora až dolu. Poločas smrti je už dávno tady a to si uvědomte. Hezký zbytek neděle a práci zdar a přezouvaní zvlášť!!! O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 5. listopadu 2017
BFBibe, tak tohle jsem ještě nemusel naštěstí řešit co se týče že by si někdo objednal u mne pneu a pak dovezl něco z fujtajblu z internetu. Já osobně bych ho udělal, ale za tu dardu peněz co mu patří. Včera jsem dělal Q7 20 kola a měl novky. Já to samozřejmě nevěděl, protože se u mne objednal přes online rezervaci přes internet. Ale proč ne 2360,-za přezutí, neber to!! (-: Poděkoval, zaplatil a jel si do pryč. Dnes Porsche krásných 2830,- No byl bych blázen to nezvednout. Žádné naskladňování, žádný, koulení do skladu, ze skladu. Čistá práce na dílně. Když jim řeknu kolik by platili kdyby to koupili u mne tak se zarazí a jsou rozhozeni. Moje nejčastější odpověď zní. Vemte kus masa, nebo párek, doneste do restaurace nebo hospody a řekněte majitelovi ať vám to maso krásně upeče a dá vám jen zeleninovou přílohu a k párečku že si dáte hořčičku a 2krajíčky čerstvého chlebíčka. Že zaplatíte jen ty přílohy bez pečení, práce kuchaře, servírky, apod. Co by se stalo ? V tom nejlepším případě by majitel vzal tu největší vařechu a flákl vás přes hubu. Já vás za ty vaše nové pneu vůbec nezbiju, ale já si nechám zaplatit nejenom tu práci mechanika, ale i ten kompresor, sezouvačku, vyvažovačku, utahovačky, momentový klíč, tuhle budovu, ten asfalt po kterém mi jedete a další a další věci kolem dokola které vůbec z vašeho pohledu nevidíte. AŽ POCHOPÍTE ŽE GUMA NENÍ LEDNIČKA, RÁDIO, TELEVIZE KTERÁ SE ZAPNE DO ELEKTRIKY A ONO TO JEDE PAK MOŽNÁ POCHOPÍTE O ČEM TADY HOVOŘÍM. Takže pokud příjde momentálně a chce přezout z internetu gumy má smůlu několik dní, pokud se objednal na internetu udělám to za plné peníze a ne jak mnoho dalších za drobné, protože jsou připosraní že se pořád něčeho bojí a jen se blbě a hloupě vymlouvají. Práce musí růst v blízké budoucnosti a to minimálně o desítky procent. Jíná cesta nevede. 15 kolo plech, kompletní přezutí, 4 gumové ventily, závaží 8ks, mytí kol by mělo už stát teď 1000,- minimálně. Já jsem na 860,- a vidím že je to málo i když oproti ostatním jsem zase to prase drahé. Tak ať jsem a ještě i brzo přitlačím na pilu, protože situace si to vyžaduje a trh to už i brzo snese. Práci zdar a přezouvaní zvlášť!!! O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 2. listopadu 2017
BFJen víc a jen houšť!!! https://www.novinky.cz/ekonomika/453135-cas-prezouvani-pneumatik-je-tu-prepravci-vyrazne-zvedli-ceny-za-jejich-doruceni.html O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 31. října 2017
BFBibe, přesně tak to je. Tví, nebo mí zákaznici mají absolutně vždy přednost před všemi. Ti co jsou celoročně stálí a věrní. A těch dovozců defektů od jiného servisu je teď jako hub po dešti. Několik jich mám zrovna na dílně. Když jim řeknu že to bude za pár dní, že máme objednané své zákazníky a ostatní děláme až když je čas a prostor tak někteří jsou slušní, chápou to, neřeší to, ale někteří si bohužel i nevidí ani do pusy. Ti ať jedou o dům dále. A proto třeba je pro mne případ zákazníka který ve čtvrtek u mne byl z jiného servisu protože neudržel na svém luxusním mercedesu volant v 80km rychlosti jistým zadostiučiněním, protože náhoda tomu přála že zrovna vypadlo jedno z objednaných vozů, tak jsme ho dali na dílnu a když v pátek přivezl uloženky z toho velkého pneuservisu který v současnosti dělá jak dělá, udělalo mi to upřímně radost. A co se týče toho mechanika co u mne byl se zeptat na práci, řekl jsem mu co bych já udělal v jeho případě. Je to jen jeho volba a nejsem typ člověka který někoho přetahuje, přeplácí a podráží. Každý má dnes svobodnou volbu a sám se musí rozhodnout. Je to jeho život. Zítra začne ještě větší záhul na servisy a proto se mnohým divím že stále dělají svou práci až moc příliš levně. Dílny mají narvané a stále si neváží své těžké, špinavé práce a hlavně svých lidí. Je to škoda, moc velká škoda. Hezkou a už doufejme bezvětrnou neděli přeji. A nezapomeňte na inspiraci - http://blog.prosperujicipneuservis.cz/ O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 29. října 2017
BFHezký večer přátelé gum. Tak máme velký a náročný týden za sebou a stál tedy za to. Práce jak ďas, zimních pneu prodaných jako much na kravském lejně a vše šlape jak má. Zákazníci jsou celkem v pohodě, tedy ti věrní a stálí, tam není skoro vůbec žádný problém. Někteří z ulice jsou taky v pohodě, ale najdou se i někdy sem tam prudiči. Naštěstí to řeším rychle a účinně. Na sprostý pytel je kolikrát nejlepší i sprostá záplata. Dobře to funguje. Internetové gumy jsem za celý týden potkal na servise jen 2,5 sady takže jednoznačně téměř nulové procento. Nechali disky a gumy zvlášť, tak na konci šichty se to jen poskládalo a druhý den to odvezli pryč. Cena základní vysoká, ale nikdo ani nepípl. Zajímalo by mne kdo to vlastně vůbec přezouvá, asi garážisti, ale zatím toho z internetu moc prý není. Aspoň podle toho jak řidiči různých přepravek hovoří že toho bývalo mnohem více v tuhle dobu do domu někde jinde než na servis. Kdepak to je? Přijde to ještě, nebo už přišla taky krize i na interneťáky? Ten letošní zimní prodej jim zatím moc nefunguje aspoň mám takový pocit. A zvýšený zájem o pneu na servisech je jednoznačný. U mne to ještě jde, ale kolega který má velmi slušný servis pár desítek km ode mne už dokonce nemá šanci z kapacitních důvodů možnost obsloužit všechny lidi kteří chtějí koupit gumy u něho. A to chodí většinou samí noví. Jede na 3 stání, kmitají denně opravdu 12 hodin a objednané má na dalších 14 dní že se vůbec bez šance jinde nehne. Tady je vidět posun, kdy zákazník bez servisu je nahraný a protože interneťáky taky brzdí a takticky je omezuje zákazníci už vědí že k němu vozit gumy nemá moc cenu a raději si počkají ať to mají komplet celé od něho. Kolem sebe má fůru různorodých servisů, ale zákazníci jdou přesto nejčastěji k němu. Má dobrý tým mechaniků a to je obrovskou devizou. A pravým opakem je příklad který se mi stal ve čtvrtek. Přišel na servis mladý muž který se představil a požádal o práci u mne na servise. Vyučený mechanik a dělá v jednom velkém pneuservise kde zavládl prý chaos, děs, hrůza nervy a stres. Zeptal jsem se ho co se stalo, proč najednou chce jít od tama pryč? Začal vyprávět příběhy které se tam dějí a mohu říct že je to opravdu síla a shodou náhod jsem to ráno přesně viděl a zažil. Nebudu ani nechci to obšírně rozvádět, ale příčina je u mne jasná. Majitel nikdy nepřezul ani pneu od jízdního kola a je až neskutečně mimo dnešní realitu a i proto že tam má lidi kteří vedou servis podle toho co vyprávěl katastrofálně. Musel jsem mu dát zapravdu když zrovna ráno jsme vyvažovali mercedes který tam byl den předtím a nemohl v 80km udržet volant. Nechtěl tam už jet i když by to byla jasná reklamace a raději přijel k nám na servis. Práce vyvažování je základem úspěchu každého servisu a to co jsem viděl mi zježilo všechny chlupy na těle. Dolepované závaží ke starému rezavému v několika různých vzdálenostech od sebe mne rozohnilo. Nic nesundané, neočištěné jen k starému nové a to harakiri kde se jen dalo. Tohle s vyvažováním nemělo nic společného. Tohle nebylo ani dovažování. Tohle byl humus! A proč to tak bylo? Protože podle slov mechanika se nesmí zdržovat, mají málo času, jinak si prý nevydělají, auta jsou moc naprudko naobjednané a nejsou nejenom rezervy času, ale není čas ani na jídlo. Vedoucí mechanik jen řve na každého ať makají a nervuje všechny. Kvalita práce tady spadla na úplné dno protože kvantita přehlušila kvalitu. Mechanik mi řekl že chce jít ještě i s kolegou. Že buď je pustí dohodou nebo půjdou klidně na nemocenskou , nebo i na to že začnou bulat-nechodit do práce. Musí to být hrozné když se člověk dostane tam kam oni. A sám jsem to kdysi jako zaměstnanec zažil, takže je chápu. Nevidím mu nevěřit, nevidím to že by to tak nebylo. Problém je právě v tom že někteří majitelé pneuservisů mají smůlu, ale stále se najdou i v dnešní době majitelé kteří nepochopili situaci na trhu a ženou se do zániku. Jak to tady dopadne u této firmy nevím, ale vím že problém mají už teď obrovský a přijít třeba o mechaniky teď třeba v listopadu je tak trochu na provaz kolem krku. Kontrast u kolegy o kterém jsem na začátku psal, který je na servise od rána do večera protože musí a přezouvá o sto šest, nestíhá svou vlastní smrt a majitelem firmy který viděl gumu jen u sebe ve skladě a na autě, který není ve zdravém potřebném kontaktu s lidmi na dílně je jasný. A kdo vyhraje tenhle boj teď je více než jasný. Hezký zbytek neděle přeji. B. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 29. října 2017
BFhttps://www.stream.cz/meziplyn/10019722-vlog-52-letni-versus-zimni-jaky-je-to-opravdu-rozdil O všem, co hýbe gumařinou