BFJinak přesně jak jsem očekával. Dneska tady padá první sníh a už jezdí ti kaskadéři kteří nemůžou ujet s těmi letními gumami, ale i zimními podmírovkami. Berou co je a nevymýšlejí vůbec nic.Typická ukázka lidí co jezdí na doraz co to jen jde. Po několika klidných dnech nárůst práce i prodeje pneu jako před ještě 14 dny. To potěší na duši i tělu. Hezký večer přátelé gum. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 30. listopadu 2017
BFhttps://www.euro.cz/byznys/nemecku-chybi-remeslnici-1384659 Nedivím se že tady už nejdou taky sehnat a bude ještě díky našemu učňovskému školství hůř. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 30. listopadu 2017
BFBibe, ty chlape, tenhle podvodný shop jsem osobně minulý týden testnul a bylo mi to jasné jak facka. Na tel. jsem se už předtím nedovolal. Na email taky nezaregovali a tak jsem si schválně objednal gumy které svou cenou byly mimo mísu. Samozřejmě že nejsem blbý a hlavně vyčůraný jak ti někteří urpuťáci a nechal si to šoupnout hezky za drahou dobírku. Žádný převod předem se slevou jak prase, ani náhodou. TOHLE UDĚLÁ U GUM DNES PRO MNE OSOBNĚ JEN OPRAVDOVÝ HLUPÁK!!! Gumy nikde, odpověď žádná, stránky 3 den vypnuté, tak mi to bylo hned jasné. Podvody hýbou světem a tady je jasný důkaz toho, že mezi námi jsou pořád hezčí hajzlové kteří se neštítí okrádat lidi. Na dodavatele už tolik nemají, ti po zkouškách typu např. pana z Třeboně jsou pořádně přelečení a tak jdou podvodníci přímo po lidech. No co? Jen houšť těchto lumpů dá i tomuhle systému jasný řád, pravidla a cenovou úpravu všeho kolem. A ještě perlička dne. Dnes jsem tady řešil z bezpečákem několik věcí a dostalo se i na naše milé šroty. Tak jsem se ho zeptal, že když ta guma má 80-100 i více kg co s tím? Odpověděl že mám zaběhnout vedle do stavebnin pro vysokozdvišku. A já mu na to že když jsem to použil minule na nový zvedák tak hodina toho člověka a zdvižky mě stála 1200,-Kč. On odvděčil. Však je to snad jasné že zadarmo ani kuře nehrabe. Já mu na to - Ale někdo z likvidace pneumatik si myslí že ano. Že někdo bude tahat, zvedat těžké gumy do kontejneru, že si máme poradit apod. Řekl jen jasně a výstižně- Zákony jsou jednoznačné a tahat, natož zvedat tyto nadrozměrné a těžké břemena ručně se nesmí a neexistuje. To bych vás pořádně vydusil, mi řekl. Jakákoliv smlouva bude smetena okamžitě ze stolu, protože je to proti zákonu a basta fidly. Pokud si to oni naloží sami hydraulikou kterou by měli mít pro tyto případy na autě je to v pořádku, ale ručně zaměstnanci ani vy nemáte ze zákona žádnou možnost a tahat se s tím to nepřipadá v úvahu. A pokud použijete třeba ten vysokozdvižný vozík, tak je naprosto logické ať už je váš nebo od třeba těch stavebnin že se musí náklady řádně zaplatit. Ani ten člověk co ho řídí není zadarmo, ani ten vozík nikdy nejezdí bez nákladů. Takže Hroudo další bod pro tebe. Přátelé, nejsme v tom vůbec sami, nebojte. Opírejme se o zákonně normy, předpisy, bezpečnost práce a pak víme že máme i pravdu. A že na ni někteří lehkoživové neslyší si budou muset oni na to i rychle zvyknout. Buď dají kontejner na celou dobu, nebo si konečně pořídí jako některé firmy už i udělaly na odpad s pneumatikami v ČR vozidla s hydraulickou rukou aby servisy nemuseli zbytečně zatěžovat lidi, zvyšovat si náklady a hlavně ničit zdraví svých lidí kteří dřou v dílnách. A proč to jde u nich a třeba v E.... ne je pak na pováženou a na hluboké zamyšlení. Že stojí auto s rukou o několik set tisíc více mne jako člověka vážícího si těžce pracujících lidí nezajímá. Ten člověk má mnohem větší hodnotu, než nějaký posmolený stroj a proto chci aby si tohle ti co jen sedí na zadku v kanclu a max. luskají v počítači, nebo v telefonu si to laskavě uvědomili. A že to někde jde, jde krásně už teď vidět a hlavně to jde poznat právě třeba tou spokojeností lidí na servise službou nakládáním pneumatik do kontejneru hydraulickou rukou . Hezký podvečer přeji všem slušným lidem v oboru. A nezapomeňte- nejsme v tom sami. Bořek O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 28. listopadu 2017
BFA omlouvám se že jsem napsal večer. Je tu nějaká tma, a už jsem se viděl asi v posteli (-: O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 27. listopadu 2017
BFKrásný večer přátelé gum 8května 2016 jsem zde napsal----. Dnes jen krátce. Pár výhradních dodavatelů se domluvilo a vytvořili projekt na likvidaci pneu. https://www.eltma.cz/ Tento systém se zdá na první pohled jednoduchý, přehledný a výhodný pro ty kteří potřebuji zlikvidovat pneumatiky. Ale Já to zatím nevidím tak vůbec. Něco mi tu smrdí pořádně a nemůžu se ubránit dojmu, že se tu peče něco nekalého a shnilého co jsem zatím viděl a četl. Vždyť jen tím že podepíšete smlouvu s tímto odběratelem se zavazujete pod pokutou že to nemůžete nikde jinde dát. Co to je? Kde jsme abych se podřídil domluvené skupině která tímto sleduje nějaký pro mne zákeřný smysl? Nevím jestli je to třeba kvůli tomu že pneu brzo už nebude odpad, ale surovina za kterou se bude časem docela dobře platit a tím pádem servis dostane haléře, nebo asi taky nic a zisk zůstane jen u těchto domluvených hráčů. Pamatuji si ty doby kdy tomu tak bylo, nebo je v tom nějaká kulišárna jiná, ale je podle mne však na zvážení to nechat přezkoumat na úřad pro hospodářskou soutěž, nebo antimonopolní úřad, protože není myslitelné, aby jedna skupina omezovala a tady si osobně myslím že tvrdě omezuje a postihuje druhou! Já mám dodavatelů XY a ti mi můžou a musí zlikvidovat pneu které jsem odebral. Nevidím jediný důvod že někteří nejsou v Eltmě, protože dobře ví proč a já bych za to že u nich zlikviduji pneu měl pak nějaké Eltmě, protože to je ve smlouvě zaplatit nějakou pokutu. Tak to mi smrdí jako prase!!! Věřím, že na to někdo brzo z větších dalších dodavatelů v ČR nastoupí a pořeší nějaké kompetentní úřady které začnou rychle tuhle věc šetřit a hlavně řešit. Zatím to raději nepodepisuji a věřím že se aspoň minimálně smlouva změní, protože tohle je síla a pro mne osobně zákeřný krok některých dodavatelů kteří tím něco jednoznačně sledují. ---- Za tím si stále jako člověk, jako můj osobní názor stojím a věřím že dojde k tomu že třeba tato věc bude řešena ke prospěchu každého servisu a ne že si tu někdo něco nalinkuje a takhle to bude a posmolte se jinak!! Já jsem ještě přes ně neodvezl ani smítko z gumy a zatím ani nemíním. Možnosti jsou dnes běžně i jiné, zcela legální. Hezký zbytek dne přeji všem rozumným a slušným lidem v oboru. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 27. listopadu 2017
BFHroudo, tvůj příklad je super specifický. Jak by jsi měl rukami naložit pneu která váží 100-200-500kg A ZADARMO? Absolutní nesmysl. Ano pokud si koupí u tebe pneu a máš tam už jednoznačně nějaký zisk který už počítá i s tou šrotovací mašinerií a taky třeba vysokozdvižkou co stála statisíce a který jsi kvůli tomu i zakoupil. Ne pro ně, ale pro sebe ji máš a i ona si musí na sebe vydělat!. Vše navíc co uděláš je placené a máš na to i právo. Ono to nejezdí zadarmo, ono to potřebuje servis, ona stojí nějaká motohodina apod. jednoznačné oprávněné jsou zde zvýšené náklady.A ještě jen na závěr toho tématu. Nedávno mi volala na firmu jedna obec že potřebuje zlikvidovat okamžitě asi 80-100 různě velkých pneumatik včetně traktorových. Zeptal jsem se jak dlouho je tam máte? No několik let odpověděli a pěkně zablácená, zelená, plná bláta a hlíny. Řekl jsem- tak když jsou tam tak dlouho tak buď vydržíte protože nemám místo pro ně a nemám kde je teď momentálně uložit a až budu vědět kdy bude kontejner na servise včas vám dám vědět a vy je dovezete a dáte do kontejneru, nebo si sami najdete třeba servis který má místo na ty pneu nebo ještě lepší kontejner přímo na tyto pneumatik a jen je tam uložíte. Řekl že je mu to jasné že tolik kol a takové velké potvory je těžké hned jen tak někde fláknout. Ano je a je dobře že si to někteří lidé uvědomují. Pokud bych tu měl kontejner tak nemám problém, ale protože ho nemám tak ani nemám místo na tyto pneumatiky. Osobní ještě budiž, to bych překousl, ale nákladní a traktorové ať si naloží klidně hezky každý sám. Takže tohle je zákonné řešení a věřte že je to v naprostém pořádku. Zákazník má možnost plné likvidace u vás, neodmítáte ho v žádném případě. Podmínky však stanovíte sami za které to bude, protože vám to situace, stav, možnosti dovolují pouze takto. A někteří z odpady a vlastně ze surovinami ať se rychle sami nad sebou zamyslí, protože to co předvádí je pro mne ukázkou něčeho co je pro mne nemyslitelné. Hrozit, tlačit, nařizovat a jen hrabat pod sebe prachy to umí, ale pomoct, poradit, nabídnout něco to ne. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 25. listopadu 2017
BFHroudo, kamaráde, příteli. Čekal jsem kdy tohle téma někdo otevře a je třeba se mu věnovat. Napíšu zde jeden svůj ryze soukromý postřeh, námět, názor. Pokud máte někdo kontejner přímo z Eltmy tak musíte převzít každou pneumatiku odkudkoliv a to bez jakýchkoliv výmluv. Zákazník si však musí pokud to chce zdarma si to i sám kompletně naložit podle vašeho upozornění, vaši představy a vašeho systému ukládání. Jak si poradí? Je zcela jeho věc ale pokud použije třeba Hrouda pro nakládání vysokozdvižný vozík může si bez výhrad a na to má plný nárok požádat o zaplacení služby, protože jsou to prokazatelně zvýšené náklady. Tento pojem si dobře zapamatujte, budete ho potřebovat. Před časem když toto skupenství pár lidí vzniklo jsem nechal smlouvu od této pro mne zvláštní monopolní skupinky prostudovat jedné své známé advokátní poradně a ta měla řadu výhrad a doporučení proč tohle takhle nepůjde ani nemůže jít zcela zdarma pokud servisy nebudou jen hloupými ovcemi a i když jsou napsány až bláboly v této smlouvě které jde rozporovat. Pokud požádáte o kontejner, tak Vám ho musí přistavit a i zanechat na jakoukoliv dobu pokud chtějí likvidovat všechny komplet pneumatiky. Pokud jen na vaše staré pneu máte místo přesně určené pro svůj počet a další neberete z těchto prostě z těchto důvodů. Pokud nepřistaví natrvalo, pak můžete jasně a zřetelně zákazníka odkázat, že není místo pro tyto jejich pneu s kterými máte prokazatelně zvýšené náklady a až bude kontejner přistaven z předstihem a včas ho budete informovat a on si může přijet to vyhodit do kontejneru který bude přesně určený den přistaven. (Jestli to bude týden, měsíc, nebo tři měsíce nevíte, takže musí čekat na informaci od Vás.) V tom případě je to v pořádku když zákazník přijede, sám naloží a neplatí absolutně nic. Vše je v pořádku. Pokud však servis požaduje např. zaplacení zvýšených nákladů jako např. Hrouda za vysokozdvižný vozík má na ně plné právo. Pokud servis má přesně určené místo kde pneumatiky na likvidaci uskladňuje, zákazník k němu nemá ani nesmí přistupovat. Jak z bezpečnostních předpisů tak díky vlastnickým právům. U hromady pneumatik prostě zákazník nemá co dělat pokud tam není kontejner, který si může jako i ve městě u nadrozměrných odpadů do kontejnerů sám bez jakýchkoliv norem a předpisů uložit. To znamená že pokud servis tyto pneu příjme na svou hromadu a musí např. ten mechanik použít vozík, rudlu na převezení, uskladnění, použít zařízení, lešení, a nezapomeňme na školení bezpečnosti práce, ale i strávený čas, atd., tak má právo účtovat poplatek za tyto úkony a tím i zvýšené náklady. Nehledě pak hlavní zvýšené náklady na naložení kontejneru. Právníci mi řekli třeba můj jednoznačný příklad. Přijede kontejner a ten budou nakládat a ukládat osobními pneumatikami 2 mechanici cca 2 hodiny než naloží 600-700kol. a to se u mne dělají vždy 2 najednou, tedy 1200-1400kol a to je +-4 hodiny pořádné dřiny!!!!(přál bych těm v Eltmě, aby si to jednou v životě zkusili, aby poznali co je práce, dřina, špína) Při této práci jsou po vykonání absolutně špinaví, propocení, mokří jak prasata protože gumy jsou venku několik měsíců než přijede laskavě kontejner a ono i prší , někdy i sněží takže je to plné vody nebo ledu!!!. Musí se jít okamžitě po přímo jen této nakládací práci převlíknout do čistého. Nepomůže že mají gumáky, pršipláště apod. Mokří jsou jak prasata stejně. Musí se jít okamžitě osprchovat aby neonemocněli a nechytli nějaký tyfus, vše pak dají do pračky kterou mají u mne na servise pro své potřeby, použijí prací prášek, aviváž, atd. Mimoto nemůžou vykonávat výdělečnou činnost protože dělají a zvyšují jen a pouze náklady. Náklady na tohle vše, elektřinu, vodu, MZDY, apod. jsou tzv. PROKAZATELNĚ ZVÝŠENÉ NÁKLADY a za tím si mám stát a nemáme se bát bubáku kteří si píši do smluv co chtějí a co jen jim vyhovuje. Vy to odedřete, vy to vše zaplatíte i za ně a oni si myslí že jen přistaví kontejner a tím to hasne? Ne takhle to nejde ani nepůjde dělat. Ano pokud bude kontejner přistaven po celou dobu a kdykoliv, ano když si to naloží zákazník sám tak jako dává ve městě odpady do nadrozměrných kontejneru, nebo když ještě přijede auto s hydraulickou rukou a naloží si všechno komplet sám, ale na to oni nechtějí v Eltmě přistoupit, pošlou jen holý kontejner, řidič si zalehne do kabiny a spí a vy se máte okamžitě posrat? Nedávno mi jeden kolega řekl, že v Eltmě slušně požádal o auto s rukou a oni mu řekli že nemá být lenivý a naložit si to!!! Přátelé, vy kdo mne znáte, dobře víte že tohle mi říct ten šašek za telefonem,tak věřte že si ho osobně najdu a vysvětlím mu to tak že na to nikdy nezapomene. Tohle je u mne skutečné prase co sedí za tel. a umí jen prudit lidi kteří na něho dřou . Pro mne slušně řečeno - hovado. Proto i můžete požadovat nějaký poplatek pokud přebíráte fyzicky pneumatiky do svých rukou od jinudy než od vašich dodavatelů a máte s tím prokazatelné zvýšené náklady. Zadarmo dnes nic není a je třeba si i uvědomit jednu podstatnou věc. Musíme si zde jasně uvědomit, že dnes pneumatika je nejenom odpad, ale hlavně už i surovina s kterou se obchoduje. Servisy z ní nemají nic, přesto by měly mít už pomalu a jistě zaplaceno, tak jak to bylo předtím a to jsem zažil, takže vím co píšu. Servisy nemají nic a jiní na tom vydělávají krásné peníze, což je v protikladu oproti servisům. Servisy mají mít podle některých např. náklady za prašivce z internetu a další parazity a dělat špinavou práci za jiné a zdarma? Kde žijete! Právní stát nám dává možnosti obrany a záleží jak kdo je využije. Bránit se je přirozené a právníci mi dali v tomhle případě zapravdu. Nemám problém se bránit, protože jsem už takové kontroly měl a slovo prokazatelně zvýšené náklady jsou pro ně taky jednoznačně dané. A mimochodem v jednom starším nejmenovaném případě se zastal i soud živnostníka který vyhrál oproti úřadům který tohle použil. Sice v zcela a úplně jiném případě, než v pneuservise a se šroty, ale do důsledku kdyby se šlo tak si myslím že to jde použít bez problému a věřím že by každý poctivě dřící živnostník vyhrál oproti těm kteří si tvoří některé nesmyslné smlouvy jak jen jim vyhovuje. A tedy Hroudo je podle mne zcela v pořádku že za ještěrku si necháš zaplatit protože to jsou prokazatelně zvýšené náklady a ty Bibe se neboj dodávky s cizími gumami. Vezmeš si na milého dopravce telefon a až bude kontejner tak si to hezky k němu doveze, přistaví a hlavně naloží sám. Nemáš místo a máš na to plné zákonné právo. A jinak si kup pračku na servis a jsi v pohodě(-: Žádný stres přátelé gum.Hezký den a věřte že v tom nejsme vůbec sami.
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 25. listopadu 2017
BFA tohle už má naopak hlavu a patu. PROTO JE TAKY TŘEBA MÝT VŽDY VŠECHNY KOLA!!!! Ten mechanik jinak do sebe dostává tolik RAKOVINY že se pak vůbec nedivme. https://auto.idnes.cz/brzdy-vysavace-castice-07l-/automoto.aspx?c=A171114_214459_automoto_fdv O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 23. listopadu 2017
BFTak takový blábol jsem dlouho nečetl. 96% HAHAHA l -- https://auto.idnes.cz/zimni-pneumatiky-prezouvani-djj-/automoto.aspx?c=A171122_171923_automoto_fdv O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 23. listopadu 2017
BFKrásný příjemný podvečer přeji přátelé gum. Jak jsem psal přemístil jsem se na víkend několik stovek km západně od Třince a relaxuji v Máchovém kraji. Při projížďce na kole v okolí Bezdězu, kolem Maháče, apod. se člověk cítí zase o něco líp a kochá se krásnou ještě stále podzimní krajinou. Na chvíli člověk zapomene na starosti běžných dnů, na ty problémy které nás mnohé trápí, na ty věci kolem těch našich černých pneumatik. Jen však se vrátíme zpět do pracovního cyklu znovu a znovu přicházejí další a další otázky co a jak dál dělat, co zlepšit, co vytvořit, vymyslet navíc oproti třeba jiným, apod. Ta hlavni zimní sezona se blíží do absolutního finále a pak začne až napadne sníh a bude se držet už část výměny pro ty co mají zimní gumy na hraně, nebo pod ní. Pak příjdou na řadu ještě různé průrazy o patníky, kanály, díry a defekty co nejdou opravit. Dokupování pneu dle aktuální potřeby a nutnosti. To už je v klidu a pohodě. Mezi tím nějaké geometrie, opravy podvozkových skupin a tak pořád dokola. Nesmím zapomenout ke konci roku na koupi něčeho nového na dílnu co pomůže obnovit, nebo zlepšit další služby které děláme. Držím se již řadu let přesvědčení, že investice do vybavení je vždy základem servisu a také hlavně spokojenosti i lidí kteří s vybavením, stroji, zařízeními dělají. Taky jsem rád že příští sobota je už letošní poslední a další bude až v dubnu 2018. Sedět na servise a čekat většinou jen na defekty je příliš drahá záležitost a nejsem ani zastánce aby se dodělávala práce po pátku někde do 12hodin. Zbytečně by to znervózňovalo komplet všechny. Nehledě na to že vše toto prodražuje chod servisu, kdy náklady na lidi, přesčasy, energie jsou příliš vysoké oproti celkovému přínosu. Tedy aspoň u mne. Vidím to však i u jiných pneuservisů kteří to často stále historicky omlouvají, vymlouvají se že to tak dělají léta a zbytečně kolikrát doslova štvou své lidi kteří to cítí jako zcela velkou zbytečnost jít na 3-4 hodiny do práce a mít celý den tzv. o ničem. V sezoně je to o něčem jiném, ale mimo ni je to u mnohých a mnohých jen nějaký přežitek. Ale to je už každého jeho věc a každý si musí v sobě samém říct kdy je toho už dost a kdy ještě jít takhle třeba dál. Já jsem od toho ustoupil a za sebe jsem nesmírně rád. Mí lidi jsou na 10000% spokojeni, jejich rodiny nadšené, a já konečně začal více žít a ne jen trávit někdy až zcela zbytečně čas v práci, kdy být jen proto práci aby byl někdo druhý v klidu že si může v sobotu po páteční opici v 11.30hod udělat defekt mne už nikdy neužije ani také nezneužije. Hezký zbytek sobotního večera přeji. O všem, co hýbe gumařinou