BFShambo, mnohokrát děkuji za dnešní tvou bleskovou návštěvu. Omlouvám se že nebylo více času, ale příště se polepším to ti slibuji. Děkuji také za velmi zajímavé informace a věř že si to v té hlavě taky pořádně proberu. Díky. B. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 20. dubna 2018
BFJak napsal nedávno SHAMBO --- "válka gumařů". Přesné, pravdivé. Čekal jsem, kdy to zazní nahlas. Ještě ničivější je občanská válka gumařů. Ta už nemá absolutně žádná pravidla. Žádné příměří. Žádný Červený kříž. Jsme v ní až po uši. --- Ano jsme v ní po a nad uši. Občanská válka gumařů je tady v plné síle a nezná vlastního bratra. Situace na trhu osobních pneu je zatím relativně v klidu, vše jede až nad poměry dobře, ale nákladní sektor zažívá prý velký úpadek. Podle mých informací za poslední 3měsíce je propad u některých prodejců až 60% a to nevěští nic dobrého. Neznám důvody, snad SHAMBO bude vědět více a hodí nám informace o situaci na trhu, ale všichni z kterými jsem se bavil mají velké obavy s možné přicházející se krize. Je to pravda? Je to skutečnost? Je to jen sen, záblesk nějaké sinusoidy? Je to jen momentální stav? Nevím, ale vím že něco není v rovině, něco je prostě špatně. Uvidíme jak se to vyvrbí a jak to bude, ale něco smrdí v zemi České a nejenom v ní. Boj nejenom pneuservisu z internetem, boj jednoho pneuservisu z pneuservisy ostatními kteří si neváží své práce a další války jsou důkazem že tady jinak nefunguje skoro a zhola nic. Všechny pravidla padli a jede se kdo z koho. Bohužel je to tak a pokud se nevyčistí trh v pneusektoru nebude asi klid ani náhodou. No co tak se někteří musíme zatnout, zarvat, porvat se s tím a jít dál a jen čas ukáže jak to ve skutečnosti bude. Hezký večer a pracovní týden plného uspokojení přeji všem rozumným gumařům v celé ČR. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 15. dubna 2018
BFHezký nedělní den přátelé gum. Sezona je zatím u mne absolutně neskutečná oproti minulému roku jak prodejem pneu tak i na práci a řeknu li že zimní byla procházka růžovým sadem oproti tomu co se děje teď na servise nebudu daleko od pravdy. DOPRAVA pneumatik je a hlavně brzo bude to co snad i rozdrobí a rozštěpí mnohé v tomto oboru. Na letošní podzim se chystá další velké skokové zdražení dopravců a už teď to vrtá hlavou co s tím mnohým internetovým parazitům. Dopravci jsou na koni a všichni kolem musí reagovat a zdražovat za dopravu. A když chce dnes nějaký internetový šméjd být vidět na předních místech na Heuréce apod. tak dá nesmyslnou nízkou cenu pneu která je téměř vždy pod nákupem, ale k tomu flákne dopravu, 100,150,200,za ks, aby něco vydělal. Sice nechápu jak dokážou dávat pneu pod nákup a pak účetně zisk přesunou z dopravy, ale ekonomické zázraky se tady prostě ještě dějí. Já jsem letos zkusil nový model u mnohých pokažených značek pneu. Mám absolutně co můžu nejnižší cenu pneu abych nebyl pod nákupem, ale zákazník si nemůže za tyto peníze odvézt ze servisu a musí si je u mne kompletně přezout za mou vysokou cenu. A prozatímní výsledek mne sám zatím hodně udivuje. Tento týden prodáno např několik desítek sad Barum, Conti. a dalších značek v které drtím cenou ostatní servisy kolem mne stojící, které si absolutně neváží své práce. Příští týden je už připraveno další větší množství na kompletaci.Pár lidí sice remcalo, že gumy mám za super, super cenu ale že práce je však drahá. Já vždy říkám - pneu + práce stojí v balíčku celkem tolik. Když pojedete vedle do dalších servisů dají vám tyto pneu mnohem dráž, ale práci levnou. Součet je mnohem výš než u mne. Což ve finále je podvod, protože tady vidíte skutečnou cenu pneumatiky a práci s malou slevou , která musí být vždy zaplacená. Většina těchto lidí, protože už to má projeté křížem krážem mi to potvrdila. A říkám dál -Když to koupíte na internetu máte už gumy dnes s dopravou většinou jednoznačně dražší než u mne a pokud si je dovezete z internetu tak máte práci za plnou sazbu bez jakékoliv slevy a to je pro mne ještě lepší než když Vám je prodám a dám určitou slevu za práci. Nechápou a ptají se proč. Protože zisk s pneu je tak malý, že je pro mne lepší to neobjednávat, nenaskladňovat, neplatit další položky účetní za fa, apod. a je pak fajn to přezout za plnou palbu, který ve finále přinese více než když prodám pneu v akci + práci s malou slevou. Všichni do jednoho, protože to jsou papirkáři co to mají tady prolezlé zprava doprava a z internetu shora dolů pak raději zakoupili pneu u mne i s dražší práci. Odezvy okolních servisů??? Ano jsou a jsem za ně velmi rád, že jsou velmi nervozní a bouřlivé. On se zbláznil? On je praštěný, proč to dělá a kazí cenu pneumatik už dnes pod úroveň internetu? Já jim všem jen klidně vzkazuji a mnohým jsem to i už řekl osobně : Internet dostává v současnosti lekci z dopravou a vy dostanete třeba lekci ode mne za to že se neumíte vážit své práce a podrážíte celkově obor, protože si myslíte že děláte dobře a bojíte se dát cenu odpovídající současnému ekonomickému, hospodářskému a hlavně morálnímu stavu v současné situaci kdy práce musí být po zásluze zaplacena a to komplet ve službách. V jiných činnostech služeb to dnes je už jednoznačně patrné. Např, vodaři, topenáři, kominíci, klempíři. Za dobrý den se dnes platí a nedělají si servítky když k vám vstoupí a jen mezi dveřmi pozdraví. Ano je jich málo a tak oproti nám mají výhodu a mohou si diktovat podmínky což je velký problém kdy kdejaká plechová bouda přezouvá gumy dív ne za tašku hrušek. Takže má letošní cesta v pneuservise je i díky tomu že mi nahrál internet zdražením dopravného, že mám skutečně velmi výhodnou cenu pneu. Při platbě v hotovosti má další slevu z pneumatik, protože nemíním podporovat i dnešní miliardově výdělečné banky za poplatky z karet a raději to dám hned lidem zpět, aby si uvědomili hodnotu fyzicky držených peněz oproti imanigardním. Zákazník má komplet službu s plným servisem bez jakýchkoliv dalších poplatků jako je právě např. to dopravné a oceňuje komplexnost celkové služby. Tyto velmi zvýhodněné gumy si ode mne ZATÍM nemůžou bez kompletního servisu odvézt, jinak je samozřejmě cena za pneu vyšší. Pokud však bude ještě chvíli pokračovat válka která probíhá mezi tady mými servisy jsem tvrdě rozhodnut pustit tyto skvělé ceny pneu do ulice a to jsem již řekl několika okolním servisům že pak budou mít obrovský problém prodat jakoukoliv jejich gumu a ať se nediví že budou jen přezouvat dovezené gumy a nic neprodají. Já budu koulet pneu v klidu do kufru zákazníků a oni budou muset ať chtějí nebo nechtějí nakonec odmítat tyto pneu což mne zase jen potěší protože si to nechají nakonec u mne přezout, nebo budou muset práci rapidně zdražit, protože jim jinak nic nezbude. Ano nezbude, protože bez prodeje pneu a zisku z nich to prostě v pneuservise kde jsou zaměstnanci absolutně bez šance nejde dnes dělat. Můj cíl je jasný, aby buď zdražili konečně práci na odpovídající stav a pak jim tady nechám skutečný prostor na nějaký zisk s pneu, nebo budu válčit s nimi touhle cestou kterou jsem popsal. Skončil stav slušné domluvy, povídání si, diskuze o ničem. Je čas skutečně jednat a řešit situaci tvrdě a radikálně a děkuji za to i internetu který díky dopravě dostává a ještě brzo dostane brutálně na frak. A největší pochvalou je mi když mi velmi známý pneuservisák v ČR řekl: Bořku, absolutně tě chápu, respektuji že jsi se k tomu takhle postavil, že jsi zkusil něco nového díky využití trhu s pneumatikami a opravdu s tebou bych v tomhle provedení co nastavuješ a děláš nechtěl válčit, opravdu nechtěl. To mne potěšilo a říkám že není čas čekat, mluvit do větru a někoho kdo neuvažuje jen snad prosit, je čas kdy lidé mají platit za služby odpovídající cenu. Kdo to nepochopí a nechápe ať padne pak třeba na hubu. Hezký zbytek neděle a přeji dobrou chuť při nedělním obědu. Bořek. http://pneucentrumprofi.cz/ O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 15. dubna 2018
BFHezký den přátelé gum. Po dnešku mohu jen zase říct z dlouholetých zkušenosti že nákladní, agro pneu je dělat životu nebezpečno. Zákazník si dovezl nové traktorové pneu Cultor ze Srbska, duše a že to potřebuje nahodit. Tak ano, proč ne řekl jsem a šli jsme na to. První pneu bez problémů, druhá šla taky jak po másle až do huštění a i když jsme udělali co měli a dodrželi vše co šlo a co mělo a má být milá pneumatika při tlaku cca 2,1 atm vybuchla! Bomba jak blázen, škoda u mne na servise cca jen naštěstí za +- 5000,-, ale hlavní je že se mi ani snad i klukům nic nestalo! To uvidím, ale až zítra. Mne osobně zvonilo v uších ještě další 2 hodiny a moc chuti pak už do takových kšeftů fakt není. Dělat těžkou dřinu, nechat se zmrzačit, zničit si stroje a to vše jen za pár korun za práci? Co k tomu říct ? Kdyby byly gumy ode mne řeším všechen problém se svým dodavatelem, který je pro tyto případy pojištěn, teď jak blb budu muset řešit asi svou pojišťovnu nějak složitě, zjistit od zákazníka dodavatele který mu pneu prodal a to jsem zvědav jak se k tomu on ten prodejce postaví. Prostě na houby kšeft a ještě se doprošovat o to aby byla škoda uhrazena. A co říct na zde zmiňovaný inzerát z pneuservisu z Toveře?-viz originál- http://www.hebnarpneu.cz/volna-mista/ Ano já souhlasím s 20 tis.čistého, ale a pouze a jen na pneuservise osobním, absolutně bez sobot, pouze za základní hodiny. Vše co je navíc a to- soboty, přesčasy, letní, zimní sezona je úplně mimo tuto část výplaty. Za to jaké požadavky chce bych mu minimálně poklepal na hlavu jestli se nespletl a jestli trochu uvažuje co vlastně za tu práci chce on nabídnout. Dělat někde venku, na poli, nebo někde pod plechovým přístřeškem v zimě či létě, v dešti, sněhu traktory, bagry, kombajny, em vozy atd, atd za nabízené peníze je pro mne neskutečná ubohost. Jestli si bohužel majitel ještě neuvědomuje že totálně kazí ceny práce v Olomouci, ale i ceny obchodu u těch jeho dovezených převážně Čínských pneumatik pak je to těžké, ale tak to bohužel už asi podle informací lidí v oboru je. Pak se nemůže divit že nikoho odborného nesežene a že nesežene i rozumného, zdravého, plnohodnotného člověka který by to chtěl dělat za tuto děsnou almužnu jsem dnes opravdu hodně přesvědčen. Svůj tvrdý názor jsem více jak měsíc tomu nazpět poslal na uvedený email.(asi manželky). Úplný závěr -- Práce velmi těžká, životu nebezpečná, hodně špinavá, zodpovědná a pak je zaplacena jak uklízečka dnes v hypermarketu za 6hodin práce, protože si majitel neváží svých kvalifikovaných lidí. Smutné zjištění v oboru kde rozum dávno opustil hlavu a kde marže na pneumatikách a práci často hraničí s charitativní činností. Hezká zbytek dne přeji. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 26. března 2018
BFShambo, děkuji moc za tvůj článek v novém Pneurevue které jsem malým nedopatřením ještě na servis nedostal. Naštěstí kolega mi ho zapůjčil, než mi přijde. Jsem doslova až zděšen co se bude asi dít až se naplní tvé úvahy jen v tom nejmenším celním případě. EU je mocná a někdy i zlá čarodějka a tímhle krokem se nemáme na co určitě těšit. A souhlasím s tebou i jak psal SJM, že vážit si dobře platícího zákazníka bude možná jedna z nejdůležitějších věcí současné i blízké doby. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 24. března 2018
BFRomane, přesně tak jak píšeš. I když se tady snaží o něco jak Nej.. , tak Pneumatiky.cz a mají jakoby něco na přezouvání jako celek to je zcela o ničem. Příkladem je pneumatiky.cz kdy má jen nějaké Bestrivy, ale jen špetku, protože zbytek je poslal k šípku. Celou síť komplet nebudou nikdy mít. S pár kluky co tam nejsou jsem mluvil a ti mi řekli, když oni by šli nějakým vyšším nařízením z vedení dovnitř tak my servisy zase ven s Best... Nejsme na ně tak závislí aby jsme nemohli jít jinde a internet my živit určitě po zkušenostech nikdy nebudeme. Ať interneťáci pořádně zaplatí práci servisu, zaplatí ale i odpady z balení, nové montérky a boty, skladovné, likvidaci a manipulaci ze šrotovými pneumatikami a pak se uvidí co dokážou. V nedávném článku jsem už o tom psal a pan interneťák se tam ježil jak čert u kříže. Až ho usadil kolega SJM tak to raději zabalil, protože pochopil že nemá proti tomu absolutně žádné argumenty. A co se týče Nej... tak ti nemají ani slušnost se ozvat když ONI něco chtějí a když jim člověk napíše pak už mlčí. Pro mne ubohost. Tam jde přesně vidět co jsou to za lidi a jak to doopravdy z pneu oborem myslí. Hezký zbytek dne přeji všem rozumným v oboru. Síť versus kámen: lze se dohodnout?
středa, 21. března 2018
BF
Hezký večer přátelé gum, než se zase na nějakou dobu odmlčím nemohu nenapsat toto-----. Tak jsem si odskočil na minulý víkend s perfektní 20 člennou bandou od Lassy do Barcelony na krásný výlet a zašel také na fotbal. Před zápasem jsem lehce pokecal s Messim ať nám tam jednoho góla krásně zasune a protože je skutečně kámoš tak v klidku počkal na to až poběží reklama značky Lassa na led bannerech kolem stadionu a hezky ho tam zavěsil. (((-: Viz video ze zápasu zde -
https://www.youtube.com/watch?v=NAPkjd2iSls&feature=player_embedded
A teď zcela vážně a zodpovědně. Děkuji i tímto všem co se zúčastnili tohoto výletu s mou skutečně srdeční značkou a především vedení AM PNEU za fantastický profesionální servis který po celou dobu zajistili. Byla jsme skvělá parta a i když nejsem nějaký žádný obrovský fanoušek fotbalu, musím uznat že vidět téměř 100 000 divokých Španělských diváků pohromadě, vidět Messiho a zažít jeho krásný gól pár metrů ode mne na tomto giga stadiónu byl pro mne velmi emoční a chlupy se mi ježili nejenom při chorálech diváků. Památky Barcelony a další zajímavosti byly ohromující i díky velmi profesionální průvodkyni kterou společnost AM sehnala. Také chystané novinky Lassy v prezentaci mne jen utvrdili, že značka jde absolutně správnou cestou a nemusíme se bát ti kteří značku srdcem dělají, že by jsme nějak zakrněli, naopak myslím si že např. nová zimní pneu je velmi krásná a podařená pneumatika a bude určitě hitem mnohých pneuservisů . Ještě jednou všem díky kteří tam byli a věřím že nejenom za sebe mohu říct velké děkuji tam do AM PNEU kde jsou lidé již řadu let s obrovským pneuservisním srdcem oproti stále ještě některým dodavatelům v ČR. Kéž by bylo takových srdečních a fér dodavatelů do pneuservisů mnohem více. Jak dobře by pak bylo všem zainteresovaným. A proto díky Vám v AM za vše co děláte pro pneuservisy. A vy ostatní dodavatelé kteří jste to ještě nepochopili hodně rychle přemýšlejte, protože moc času jak získat kvalitní, profesionální pneuservisy nemáte. Teď je ta pravá chvíle. Příklad krásně zdražené dopravy interneťákům od března je potřeba maximálně dobře využít pro pneuservisy které mají vizi, myšlenku, smysl, směr a jasný cíl. A je potřeba to max. i využít, protože se blíží soumrak mnohých interneťáků kteří díky tomu že nemají své profi přezouvací pneuservisy, ale i třeba právě díky ceny dopravy shoří jak papír a to ještě příjde brzo další kolo zdražování dopravy, což mne hodně právě u dopravy na internetu těší. Kvalitní pneuservisy budou udávat cenovou politiku a to se již pomalu a jistě maximálně začíná projevovat. Hezký zbytek neděle a ať se sezona vydaří všem rozumným v oboru. Bořek. Třinec.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 11. března 2018
BFNEBUDU NIKOHO SNAD OTRAVOVAT, ALE PROTOŽE SE BLÍŽI SEZONA PŘEZOUVÁNÍ JEN LEHCE PŘIPOMENU NEDÁVNÝ MŮJ ČLÁNEK, KTERÝ PŘINESL VELKOU DISKUZI V MNOHÝCH NEJENOM PNEUSERVISECH. NEZAPOMEŇTE TI OSTATNÍ KTEŘÍ TAK JEŠTĚ NEUČINILI VÁŽIT SI DOBŘE SVÉ PRÁCE A TŘEBA K 15.3. 2018 JAKO SE CHYSTÁ I MNOHO DALŠÍCH SERVISECH ZDRAŽIT.-------Nebudeme to vůbec přehánět a dáme dnes reálnou pneuservisní zaměstnaneckou mzdu 25 000,- Je to měsíční hrubá mzda mechanika pneuservisu ---- to je 33 500,- měsíční super hrubá mzda ---- a nakonec z toho bude 402 000,- roční super hrubá mzda (tady jde vidět kolik toho sežere náš drahý stát)
Rok 2018 má 250 prac. dní x 8h --- 2000 hodin --- 201,-kč/hod bude stát mechanik ať je v práci nebo na dovolené.
Dáme přezutí komplet vozu třeba za 800,-Kč s Dph ---to je 661,- Kč bez Dph --- a to je nějakých šílených komplet 608 přezutí --- aby jsme se dostali ve fakturační ceně na roční super hrubou mzdu mechanika 402 000,-
250 pracovních dní to ale skutečně není, je tam 20 dní dovolené = 230 skutečně odpracovaných dní + nesmíme zapomenout na 11dní svátků které musíme taky jako zaměstnavatelé zaplatit.
Tady je vidět, že JEDEN mechanik musí udělat za rok 2018 při ubohé částce 800 Kč s Dph za přezutí úplně sám 608 komplet přezutí !!! bez jakýchkoliv dalších nákladů (závaží, ventily, mytí kol, apod.) aby se pouze vyfakturoval za svou práci a jen na částku která je jeho super hrubá roční mzda a to není vůbec nejenom žádný zisk, ale to je bez dalších skutečně prokazatelných nákladů na něho jako zaměstnance. pracovní oblečení, bezpečnost práce, prohlídky u lékaře, pracovní obuv, mycí prostředky, příspěvek na obědy, aj. Tohle ale musí udělat za 11měsíců, protože ten 12 má vlastně dovolenou, při 20 dnech když budu lump a dám jako majitel servisu jen 4 týdny.
A kde je teprve na skutečný chod celého servisu, elektřinu, topení, vodu, revize všeho možného, bezpečnost práce jako celek pro firmu, nájem, odpisy strojů, pojištění budov, strojů, daň z nemovitosti , platba za dešťovou voda do kanalizace. atd., atd.
Skutečný stav přezutí přátelé je někde zcela jinde - žádných 608 přezutí, ale číslo je mnohem, mnohem vyšší aby si vůbec na sebe mohl ten mechanik pneuservisu vydělat. (U mne je to v současnosti 960 vozů a to mám průměrnou cenu za přezutí na 100% větší než jen ubohých 800,-Kč s DPH za vůz!!!! Tedy téměř 5 km frontu aut musí udělat mechanik než přinese první zisk pro firmu a majitele!!!!. ) A kde je zisk který musí vytvořit a je vůbec bezpodmínečný aby vůbec mohl pneuservis fungovat ??? Těch 800,-Kč s Dph o kterých píšu není v ČR ani podle mne průměr ceny za které se přezouvá, je určitě nižší.
Pánové a dámy pneuservisáci, dostáváme se zde na zcela šikmou plochu a letíme tváří do marastu. Vyzývám Vás všechny aby jste začali tvrdý boj proti některým internetovým lumpům, aby jste zdražili své služby a to rapídně jinak bude opravdu podle mne brzo velmi zle. Vyzývám všechny rozumné aby konečně našli odvahu a udělali změnu jinak třeba vůbec nezaplatí své lidi na dílně. 25 000 Kč hrubého není dnes absolutně žádná závratná částka, spíše horší průměr. Svobodný muž, žena z toho dostane jen pouhých 19 300,- Kč čistého a to je na úplně hraně únosnosti za co bude dnes někdo dělat tuhle špinavou, těžkou, náročnou a velmi zodpovědnou práci v slušném pneuservise. Dnes už za tyto peníze špinavou , zodpovědnou a často těžkou práci dělat nechtějí a proto houfně odcházejí z pneuservisů. Ale těch například dnes ubohých minimálních 402 000Kč které dáte za tohoto zaměstnance jen za přezutí, (částka je dnes mnohem větší) které by mělo z jeho práce vydělat za tuto službu bohužel absolutně nevyděláte. Vše je dotováno často stále ziskem s pneu, což je holá skutečnost a podle mne i špatné a hlavně nemyslitelné. Tohle není moje fantas magorie, tohle je současná realita často zdevastované pneuservisní práce v ČR. Kdo tohle nepochopí a neumí si to pořádně spočítat, tak už nemám co k tomu pak vůbec dodat a nemá pak v oboru vůbec co dělat. Hezký zbytek večera a zdravé myšlení přátelé gum v dalších krocích našeho společného velmi nelehkého podnikání.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 11. března 2018
BFDobrý večer. Letos poprvé napíšu svůj článek do této diskuze a asi se i na nějakou dobu možná odmlčím, protože mne vedou k tomu určité kroky Někteří budou rádi, někteří spokojeni a někteří možná budou i neradi, ale to je život. Když tak mě můžete za tenhle dnešní článek pak opravit, nebo třeba i popravit. Nebudeme to vůbec přehánět a dáme dnes reálnou pneuservisní zaměstnaneckou mzdu 25 000,- Je to měsíční hrubá mzda mechanika pneuservisu ---- to je 33 500,- měsíční super hrubá mzda ---- a nakonec z toho bude 402 000,- roční super hrubá mzda (tady jde vidět kolik toho sežere náš drahý stát)
Rok 2018 má 250 prac. dní x 8h --- 2000 hodin --- 201,-kč/hod bude stát mechanik ať je v práci nebo na dovolené.
Dáme přezutí komplet vozu třeba za 800,-Kč s Dph ---to je 661,- Kč bez Dph --- a to je nějakých šílených komplet 608 přezutí --- aby jsme se dostali na roční super hrubou mzdu mechanika 402 000,-
250 pracovních dní to ale skutečně není, je tam 20 dní dovolené = 230 skutečně odpracovaných dní + nesmíme zapomenout na 11dní svátků které musíme taky jako zaměstnavatelé zaplatit.
Tady je vidět, že JEDEN mechanik musí udělat za rok 2018 při ubohé částce 800 Kč s Dph za přezutí úplně sám 608 komplet přezutí bez jakýchkoliv dalších nákladů (závaží, ventily, mytí kol apod.) aby se vyfakturoval za svou práci jen na částku která je jeho super hrubá mzda a to není vůbec nejenom žádný zisk, ale to je bez dalších skutečně prokazatelných nákladů na něho jako zaměstnance. pracovní oblečení, bezpečnost práce, prohlídky u lékaře, pracovní obuv, mycí prostředky aj. Tohle ale musí udělat za 11měsíců, protože ten 12 má vlastně dovolenou, při 20 dnech když budu lump a dám jako majitel jen 4 týdny.
A kde je teprve na skutečný chod celého servisu, elektřinu, topení, vodu, revize, bezpečnost práce jako celek, nájem, odpisy strojů, pojištění budov, strojů, atd., atd.
Skutečný stav přezutí přátelé je někde zcela jinde - žádných 608 kompletních přezutí, ale číslo je mnohem, mnohem vyšší aby si vůbec na sebe mohl ten mechanik pneuservisu vydělat. A kde je zisk který musí vytvořit a je vůbec bezpodmínečný aby vůbec mohl pneuservis fungovat ??? Těch 800,-Kč s Dph o kterých píšu není v ČR ani podle mne průměr ceny za které se přezouvá, je určitě nižší.
Pánové a dámy pneuservisáci, dostáváme se zde na zcela šikmou plochu a letíme tváří do marastu. Vyzývám Vás všechny aby jste začali tvrdý boj proti některým internetovým lumpům,aby jste zdražili své služby a to rapídně jinak bude opravdu podle mne brzo velmi zle. Vyzývám všechny rozumné aby konečně našli odvahu a udělali změnu jinak třeba vůbec nezaplatí své lidi na dílně. 25 000 hrubého není dnes absolutně žádná závratná částka, spíše horší průměr. Svobodný muž či žena z toho dostane 19 300,- Kč čistého a to je na úplně hraně únosnosti za co bude dnes někdo dělat tuhle špinavou, těžkou, náročnou a velmi zodpovědnou práci v slušném pneuservise. Ale těch například dnes ubohých 402 000Kč které dáte za tohoto zaměstnance jen za přezutí, (ČÁSTKA JE DNES MNOHEM VĚTŠÍ) které by mělo z jeho práce vydělat za tuto službu bohužel absolutně nevyděláte. Vše je dotováno často stále ziskem s pneu což je holá skutečnost a podle mne i nemyslitelné. Tohle není fantas magorie, tohle je současná realita zdevastované pneuservisní práce v ČR. Kdo tohle nepochopí a neumí si to spočítat, tak už nemám co k tomu pak vůbec dodat. A jestli k tomu má někdo co napsat, tak ať klidně píše a konečně nemlčí. Shambo v článku roku 2017 to jasně napsal, popsal přesně zdevastovanou situaci u nás a ještě jednou ti za to kamaráde moc děkuji. A SJM příteli můj, ty se neboj, budeme bojovat dále. Hezký večer a zdravé myšlení přátelé gum v dalších krocích podnikání.
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 5. ledna 2018
BFHezký a příjemný Silvestr přátelé gum z Doks u Macháče kde to mám tak rád. Už jsem dnes neměl moc chuť psát, ale vyčištění hlavy v tomto krásném kraji na kole mě zase nabudilo, protože jak vidím tu věčnou pasivitu mnohých a mnohých pneuservisů kolem sebe celý rok udělat nějakou zásadní změnu v myšlení k cenám služeb, kvalitě práce, apod., tak mne to až někdy štve. A také mne zlobí jak mnozí používají slova - to prostě nejde, nemůžu, časem, snad, možná, apod. Ale přesně kvůli takovým jako je SJM, Shambo, Hrouda a další, jsem rád a vím že je potřeba aby se o tom všem kolem psalo a diskutovalo. Za mne to nebyl špatný rok, byl sice pro mne osobně průměrný, ale v mnohých věcech i velmi pozitivní a poučný. Jsem rád, že střední a větší pneuservisy přešly do protiútoku a společnými silami výhodně nakupují a bojují často proti některým povlum z internetu. Jsem rád, že zisk s pneu se konečně často dostává na dobrou stranu vah. Jsem rád, že někteří výhradní dostali rozum a dnes se opět přiklonili k pneuservisům a částečně je zase už i podporují. Jsem rád, že servisy pomalinku zvažují a někteří už i konečně zdražují své služby. Dohnaly je k tomu mnohé okolnosti a přiznejme si to že jsou to především mzdy zaměstnanců které rostou a taky i přiznejme si to i musí. Tento pochod bude ještě pokračovat a pokud se nenastaví správně rovnováha dopadne to jinak hodně špatně. Myslím tím pro servisy které mají zaměstnance. Každý takový pneuservis je v ohrožení a nemůže si být ničím jistý. Dnes už běžné přeplácení zaměstnanců jednoho servisu druhým je tomu jasným důkazem. Mám radost že i někteří mí dodavatelé napříč spektrem pozorují že pneuservisy pomalu a jistě zdražují ale nemám však radost že krize podle nich z úbytkem mechaniků není vůbec u dna a že jsou servisy které si jen hledají výmluvy a které je v konečném důsledku přivedli, nebo ještě dovedou k velkým problémům. Je zajímavé pozorovat změny u některých výhradních a poslední zemětřesení v Goodyearu je mi tomu svědkem. Co to přinese uvidíme, ale snad z Polska nepřijde jak jsme často i u našeho oboru zase jen to špatné. mohl bych se tu rozepisovat na velmi dlouhou dobu, ale nemá to dnes určitě smysl. Popřeji raději všem rozumným lidem v oboru do toho nového roku aby vstoupili tou pravou nohou, aby našli smysl, pozitiva, nebáli se zdravě riskovat , pomáhali si, spolupracovali a hlavně nesmírně přeji všem solidním a kvalitně pracujícím pneuservisákům aby našli cestu k tomu, že služba pneuservisu bude konečně spravedlivě, dobře a kvalitně zaplacená, aby se nebáli že jim třeba pozítří už nepřijde mechanik do práce a aby vše na co šáhnou přineslo jen užitek. SJM a tobě slibuji že se nedám. Strach jsem měl když jsem prožíval málem rodinou tragédii, to jsem měl opravdu jednou v životě skutečně velký strach a strach určitě nemám a nikdy nebudu mít z těch kteří hanobí, špiní, podrážejí, kradou, podvádějí, kteří mi někdy vyhrožují, píšou emaily, dopisy, volají skrytými čísly. Svět je o tom se někdy poprat i s takovými ubožáky a lotry. Věř že dokud budu moci rád každého solidního, férového pneuservisáka uvítám u sebe jako přítele a každý kdo chce tomuto oboru přispět pozitivně je vždy u mne srdečně vítán. Nemusíme se ve všem shodnout, to není podmínkou, důležité je se pochopit a důvěřovat tomu co a jak činíme a děláme. Hezký nový rok přeji. Bořek. O všem, co hýbe gumařinou