Pneurevue.cz » Profil » BF

Příspěvky v diskuzích

BFHezký nedělní večer přátelé gum. Máme tady prázdniny které děti tak milují avšak rodiče mají někdy starosti jak své děti zabavit, jak a kde je dát, aby si to volno užili a měli krásné a pozitivní vzpomínky na celý život. No a my pneuservisáci zase ladíme intenzivně nabídky naskladnění pro zimu. Někteří dodavatelé se předhánějí v pobídkách aby si servisy vzali na sklad více gum. Trochu mne u některých mrzí, že po několika letech zase nastavují pro mne až nemyslitelné tabulky a chtějí diktovat až nesmyslně čísly své nárůsty. Tohle však může někde narazit a být i kontraproduktivní. Je to škoda, že se zase pro mne špatná řeč čísel dostává na scénu. Je přirozené že je potřeba dělat kroky, ne však velké skoky formou až nesmyslného a horentního navyšování aby splnili tabulky které jim dávají z výšin božstva pneubranže. No uvidíme kam to vše povede. Já mám letos velmi jasno a vím kam směřuji. Sami dobře víme jaká je celková situace na trhu. Lidi na práci se na dílnu nehrnou a nebude to v brzké době jinak. Bude tuto zimu už tak velmi těžké pokrýt své věrné zákazníky a na nějaké internetové šílence si já osobně čas už nenajdu. Po tom co se tady ve městě momentálně děje a hlavně už před týdnem stalo za sviňárnu, kdy slušný pneuservis který je tu téměř 30 let, má obrovskou klientelu se musí do konce roku zavřít, ukončit živnost a už ji taky nikdy neotevře. Dostal jsem se do obrovského psychického tlaku. Ano, jsem z toho smutný a špatně to osobně beru, protože říkám že odchází zdravá konkurence a to je zlé. Kdyby padlo na hubu a zkrachovalo 10 posmolených garažfušermistrů, nebo plech boudaři tak jsem spokojen, rád, přál bych si to a jsem doslova pak i šťasten. Nejsem však absolutně rád vůbec v tomto případě, i když jsem jim řadu let vyčítal několikrát jejich postoj k ceně prací za pneu služby, protože tenhle pneuservis který končí je zdravý, má zaměstnance, platí všechny odvody, revize, platí daně, má sklady gum apod. Tohle je velmi špatné a pro mne vůbec ne příjemné. Jediné pozitivum je ,že to mělo skončit ještě teď během několika týdnů a to by bylo teprve doslova peklo, protože nikdo není schopen najednou pojmout třeba +-1000 nových zákazníků které tento servis minimálně má a rozdrobení stejně nikdo téměř nezvládne a ničemu nepomůže. Nejsem ten, kdo bude urputný a hnát se za těmito lidmi. Absolutně se soustředím na své současné zákazníky, nemíním sebe i své lidi dostávat do nepříjemných situací které s tímto co se stalo brzo na servisech nastanou. A už se teď vůbec nedivím i kolegovi z nedalekého města že chce radikálně na zimu zdražit ceny služeb a uskladnění a zbavit se několika stovek sad které má uložené na svém skladě. Mnozí si teď říkáte proč? To je blázen? Co blbne? Ne neblbne, neblázní, stojí nohami pevně na zemi a uvažuje podle mne jako velmi rozumný člověk. Ptá se sám sebe. KDO TO VLASTNĚ PŘEZUJE? Proto se ještě tuhle sezonu fyzicky i hlavně psychicky žvýkne a půjde do toho, aby nastavil nový směr co je a není schopen udělat s méně lidmi a přitom neztratit v poměru zaměstnanec-zákazník rozdílný zisk. Otázka KDO? je zcela na místě, když někteří velmi rychle zaměstnanci odcházejí, ať už z důvodu těžké, špinavé práce, velkých přesčasů v sezoně, velmi vysokému psychickému zatížení a vypětí, stárnutí mechaniků, nespokojenosti se mzdou, atd, atd. Dostali jsme se hodně dolů, ale dno není stále u konce. Služby všude radikálně zdražují a snad už jen pneusektor pořád podle mne spí a čeká na vzkříšení. Ne to určitě takhle nepřijde a bez spolupráce, komunikace a dalších aspektů se to povleče. I když bylo jaro 2018 pro mnoho pneuservisů jedno z nejlepších za mnoho a mnoho let, nesmíme nikdo usnout na vavřínech a situace na trhu práce nám to dává jasně a černočerně najevo. Kolega v Čechách letos na svém pneuservise už 2x zvedal plat a teď musel přidat 3-5000,-Kč jinak by mu lidi odešli. Kde to půjde dál, je ne velkou, ale doslova obrovskou otázkou a pak se nemůže nikdo divit že někdo kdo uvažuje zdraží radikálně práci, uskladnění a to samo krásně vytřídí lidi kteří třeba nejsou schopni akceptovat momentální jeho cenu, ale pneuservisák kterému odejde zaměstnanec který dnes běžně stojí s odvody našemu vládci daní běžně ročně kolem 500 000,-Kč nakonec fyzicky zjistí, že tolik vůbec absolutně neztratí, naopak může i velmi rozumně získat, nebude mít takové náklady na lidi, stroje, energie, nebude ničit tolik své stroje, nebude tam mnoho hodin navíc dřít za už dnes pro mne nesmyslné peníze pro lidi z ulice a nebude někdy až doslova vydírán některými zaměstnanci. Proto i já letos nastavuji zase laťku výše, zdražuji, internetové pneu od lidí v zimě jsou u mne odsunuty do zapomnění a na poslední místo mé stupnice. Ta je víc než jasná - 1-uskladněné pneu mých zákazníků - 2-stáli mí zákazníci - 3-noví, co chtějí koupit hned nové pneu - 4 - cizí zákazníci co chtějí přezout své starší pneu - 5 - internetoví poblazněnci. Na 5 se však u mne v zimě stejně nedostane, takže jsem celkem v klidu. A tím, že končí tady solidní pneuservis až koncem roku, za což děkuji snad tomu nahoře, jsem trochu našel čas na nadechnutí, protože kdyby skončil teď během pár týdnů jak velmi vážně hrozilo, tak bych se hodně těžko otřepával z šoku který by mne v zimní sezoně čekal a který bych musel stejně jednoznačně odříct a omezit na minimum. Díky bohu za to, že se mohu a budu hlavně věnovat svým zákazníkům za které jsem rád a děkuji jim, protože víc už ani v dnešní době snad nechci, protože vím že pomyslné dno se zaměstnanci je ještě daleko a nabírat práci a nemít lidi, nebo zničit ještě co zůstali je jasnou sebevraždou a do toho určitě nikdy nepůjdu. Raději obětovat skunky a parazity internetu, pak třeba i lidi co nejsou stáli návštěvnici, než pak být a zůstat úplně na holičkách. Toť má zkušenost. Hezký večer přeji všem rozumným v oboru.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 1. července 2018
 
BFRomane, toto je velmi hezký a názorný případ jak to jde v sezoně udělat . Jak psal SJM, jsme národ často připosranců a mezi námi servisy je jich ažaž, takže se přidají jen ti co mají skutečné koule. Rozumný servis který chápe současnou situaci a trh, prostě musí nějak situaci reagovat a řešit. Já jsem rozhodnutý pokud se situace radikálně zvrtne díky tomu co se tady ve městě děje k tomu taky tvrdě přistoupit. Mám však výhodu, že jsem znám že tyto pneu na servise dělám za jiné peníze a tak mne tito pastevci internetu naštěstí otravují velmi sporadicky. Je potřeba prvně se postarat o uloženky a pak také co nejvíce prodávat pneu které jsou na skladě, které generuji zisk oproti dovezeným novým gumám odkudkoliv. Tím že radikálně doprava a další vstupy internetu zdražují se konečně vyplatí naskladnit více pneu a mít oproti ostatním náskok a jasnou výhodu. Ta je letos více než patrná. Romane, vážím si tvého postoje, věřím že zaseješ nejenom v HK semínko naděje a ukážeš třeba dalším že to prostě i bez dovezených gum funguje zcela normálně. A jen na závěr bych chtěl napsat že interneťáci i když nabídnou za přezutí Octávie třeba 1500,-Kč, ale vždy jen s podmínkou že gumy budou brát tyto servisy od nich, je nereálné, utopistické, protože to mnohem dříve se právě pneuservisy spojí v sítě a pak si dovolí právě tou silou nakupovat mnohem lépe než ten parazit a ten je hlavně bez té podstatné přidané hodnoty - nemá totiž své pneuservisy kde mu to udělají. A to se dnes již ve velké míře děje. Pneuservisy společnými nákupy nahlodávají a postupně i rozežírají internet s pneumatikami do ulice a to se bude i do blízké budoucnosti podle mne stupňovat, což je pro mě důležité, směrodatné a lze to vidět už jasně a zřetelně teď. Takže heslo dalších dní zní : Vydržet! Hezký den přeji.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 19. června 2018
 
BFHezký nedělní večer přeji. Tak máme další červnový týden za námi a blíží se mílovými kroky letní prázdninové měsíce kdy se mnohé pneuservisy nadechují k přípravě na další zimní sezonu. Předobjednávky jedou jak na běžícím pasu a je radost sledovat, že se střední a větší pneuservisy toho vůbec nebojí. Opravdu ne. Čísla mluví jednoznačně a to je jen dobře. Nárůsty objemu zimních pneumatik v předobjednávkách značí, že si jsou tyto servisy dobře vědomi po jarní velmi úspěšné sezoně pokud jim to kapacita dovolí, jak jsou nesmírně silní a že mohou a musí využít výhody které jim přináší toto naskladnění. Není to jen ta opravdu super cena, ale další malé i obrovské výhody které dnes výrobci a dodavatelé k tomu přidávají. Je skvělé sledovat a mám upřímnou radost, že se karty přesouvají s toho až moc přehnaně zavšiveného internetu do pneuservisů. Mám obrovskou radost, že mnozí z nich chtějí dokonce v některé hlavní části zimní sezony odstřihnout internet od možnosti se u právě nich přezout. Je to naprosto logické a taky i podle mne žádoucí a správné, protože v sezoně není čas na hlouposti typu přehozu lidem z dovozu z internetu, ale je potřeba s tím co mají za lidi v dílně na hlavním a prvním místě obsloužit uskladněné pneu od zákazníku, své věrné kteří roky jezdí a kupují pneu na servise a ne dělat poskoka a sluhu mnohým parazitům oboru. Rád se k nim připojím a pokud se situace tady ve městě silně vyhrotí, což je v současnosti velmi pravděpodobné a budu o tom asi i brzy zde psát co vše může servisáka potkat za doslova sviňárny, pak např. z technických a provozních důvodů od 10.10.do 10.11. nepřezuji ani kolo které bude nové a i když se lidi objednají přes internet v mé rezervaci nebudou obslouženi ani náhodou. Bude to všude napsáno a velmi rád tuto pro mne až někdy potupnou práci přenechám někomu jinému, který bude tuto činnost v hlavní sezoně provádět. Opravdu velmi rád to udělám, protože vím přesně co mne bude čekat pokud se naplní černé informace z města o ostatních solidních pneuservisech které tady jsou. I když je to třeba u mne symbolických pár dovezených nových sad, přesto podpořím další kolegy kteří nechtějí být jen hloupé ovce a chtějí nastavit určité limity pro dovezené nové gumy odjinud. Ano, tohle má podle mne hlavu a patu která může nasměrovat lidi tam kam je my servisy potřebujeme dostat a ne že si oni z nás a internetoví paraziti udělají jen hloupé pohunky a služebníčky. Tohle letošní zimu nebude a ani se to podle mne i na beton nestane. Předobjednávky u solidních pneuservisů narostli do velmi zajímavých čísel a tak je jasné že prodávat a hlavně i montovat se budou pneumatiky předobjednané a fyzicky uskladněné na servisech i proto že za současného stavu, kdy každá ruka je potřebná na servisech, aby se také z toho ti lidi kteří tam pracují dobře zaplatili . To je jasné a směrodatné. Bez lidí však musí jít z kola někdo ven. A teď je to parazitující internet a to snad pochopí každý kdo trochu na svých servisech který má zaměstnance uvažuje. Jsem rád že se to posouvá tímto směrem a po vyjádření internetových prodejců v novém pneurevue se musím s klidem jen usmát, protože jeden byl zcela mimo mísu, neřekl vůbec nic a druhý neřekl vlastně taky téměř nic i když psal něco co pomůže nevím komu. Jen tak dál, jen houšť takových spojení a bude kvalitním servisům líp. Zima bude letos velmi náročná pro mnohé, bude zkouškou někdy možná života a smrti, ale už i vidím světýlko v černém tunelu a to je hlavní, protože naděje umírá poslední a to je moc dobře. I proto omezit internet v časovém pásmu na životě třeba právě tuto zimní sezonu není vůbec špatná myšlenka, protože pneuservis musí jednoznačně myslet především v dnešní těžké době na sebe, své lidi kteří dnes chtějí výplatu a ne almužnu a aby také bylo na rozvoj pneuservisu a ne jen na jeho přežívání. A to jen z práce dovezených nových pneumatik z lidí z ulice absolutně nelze naplnit. Proto je třeba dělat krůčky vpřed, které zase udělají úsměv na tváři mnohým solidním pneuservisákům a věřím že ta doba zase přijde. Hezký zbytek neděle přeji.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 17. června 2018
 
BFShambo, děkuji za článeček v Pneurevue který odráží stav a situaci a neboj, v roce 2028 budeš běhat po servisech a návštěvách výrobních závodů jako jelen v říji a v roce 2038 ještě budeš plnit tuto diskuzi svými krásnými články u šálku kávy, či skleničky vína v křesýlku pohody (((-:
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 13. června 2018
 
BFNazdar kamaráde SJM. Bezesporu máš naprostou pravdu, že i opačné případy se dějí a stávají. Je jasné a je i dobře že když je kluk šikovný, zručný, šéf na to kašle, neplatí ho dobře a vydělává ještě někomu jinému na X1, X3,nebo v klidu třeba na X6 pak je jasné že je něco špatné a že se sbalí a jde třeba podnikat. To absolutně schvaluji, fandím mu a přeji hodně odvahy a štěstí. Sám znám pár příkladů a jsem přesvědčen že je to často ku prospěchu oboru. Horší je když je to jen mechanik pneuservisu, který nechce přistoupit na servisní úkony, chce jen dělat osobní gumy které jsou dá se říct sezónní a chce za základní práci na pneuservise 30 tis.čistého. Pokud je to i nákladní vytížený pneuservis, tak ano, to je naprosto v pořádku za tu dřinu bezpodmínečně si zaslouží často i více, ale pokud je to sezónní věc kdy 3-4 měsíce makáš a zbytek roku dělají max 40-50% pracovní doby tak je to pořádný úlet, protože je dokázané a spočítáno velmi dobře že při všech odvodech našemu vládci daní si prostě ten mechanik pneuservisu na sebe absolutně nevydělá a je dotován ziskem s pneu apod., což má být logicky nepřípustné. To je problém troufnu si říct 70-80% pneuservisů v ČR. A tady narážíme opět na cenu práce v pneuservise, která neodpovídá současné celkové situaci. A i proto odcházejí houfy lidí z pneuservisů, protože je prostě nelze službou zaplatit. V sezoně ano, ale po ní? Ani náhodou nevytáhne majitel z kapsy s odvody co po něm mechanik chce každý měsíc, protože to prostě ten další měsíc vůbec nevydělá, protože marže s pneu je stále neodpovídající. Ano je vinný i ten majitel, že prostě dělá za hubičku. Ano bojí se že vedle dělá ještě levněji a tak se bojí zdražit. Ano, tím příjde stejně o toho člověka z dílny a pak i z té ulice. Problém je velmi obšírný a celospolečenský. Vidíme to na každém kroku a ve všech oborech. Proto je teď důležité najít výhodnou spolupráci s některými dodavateli kteří si dobře uvědomují, že bez pneuservisů prostě neprodají to černé kulaté. A pokud nabídnou jen cenu je to už hodně málo na dnešní trh, který si hledá nový směr a razí cestu hustým pralesem. Tady a teď se přesně ukáže pravá tvář dodavatelé. Musí ustoupit z mnoha nesmyslů které měli zažité a najít nový směr pro pneuservisy, aby vůbec dnes prodali, protože jsme zase u toho nejpodstatnějšího v současnosti --Kdo to vlastně vůbec přezuje? Jsem přesvědčen že letošní zima bude zkouškou obou stran. Jak dodavatele tak i servisu. Věřím že paraziti oboru dostanou pořádnou ránu ne přes prsty, ale přes celou hubu a budou vyléčení jako nikdy předtím. Věřím, že mnozí dodavatelé a už to vidím v zimních předobjednávkách nabídnou nejenom výhodnou cenu pro pneuservisy, nabídnou další jasné výhody a služby hned a ne jak bylo zvykem, že pak se pojede na zájezd, pak se dá nějaká kravina za to a ono. To je minulost, teď jde a hraje se úplně o něco jiného. Jde o přežití mnohých servisů, ale i velkých dodavatelů jako celku. Internet je kapitola sama o sobě a osobně nevěřím, že nějak poroste v segmentu pneumatik do lidí z ulice. Tam to nejede podle mne už teď ani náhodou už díky jen třeba tomu, že ty kvalitní pneuservisy je buď nepřezují, ať už z jakéhokoliv důvodů, nebo omezují jak jen jde a hlavně, že jim zdražuje doprava a to je štve nejvíce, že mají platit najednou za co byli zvyklí to mít ještě nedávno zdarma a tím pádem je servis kolikrát levnější. Sám na servise letos jsem měl maximálně pár sad z internetu a když se bavím s kolegy kteří mají velmi solidní servisy mi potvrzují že letos to spadlo na minimum a prodali absolutně rekordní čísla. To je jen dobře a čísla těchto gum které si dovezou musí v budoucnu klesat na přijatelnou hodnotu. A pokud to budou přezouvat garáže, boudy a plechšopy, tak já se zlobit vůbec nebudu. Aspoň to neuvidím, nebudu to mít na očích a moc dobře vím že oni ty 19,20,21, RFT, TPMS apod absolutně nedají. To vidíme dennodenně na svých servisech. Takže to jsem absolutně klidný. Proto říkám, zima 2018 bude hodně náročná pro všechny, ale jen skutečně dobrý dodavatel který teď během měsíce s nabídkou na zimu nezaspí a kvalitní pneuservis bude jednoznačný vítěz. O tom jsem přesvědčen a věřím že to tak i bude. Hezký, pohodový, zbytek neděle přeji všem rozumným lidem v oboru.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 10. června 2018
 
BFKrásné sobotní odpoledne přátelé gum. Dlouho jsem nenapsal, musel jsem poladit mnoho věcí a hlavně i užívat pohodu po masakrové jarní sezoně která vstoupí do mnohých pneuservisů jako něco neskutečného. Léto před námi a na servisech se už řeší zase zima. Předobjednávkové formuláře dodavatelů se začínají množit jak hub v lese. (nevěřil jsem vlastním očím dokud jsem to nespatřil co v současnosti už rostou za krasavci v našich lesích) Ano, hon za zimní předobjednávky je tady a bude hodně veselo!!! Proč? důvodů je několik a to i velmi závažné. Napříč republikou je v současnosti jasné, že nejsou lidi na všech typech servisů a to je otázka prvního ražení, protože se stav bude ještě zhoršovat a to jsem naprosto přesvědčený že pomyslné dno odchodu lidí ze servisů je ještě trošku daleko. Otázka, kdo to bude přezouvat? Kdo, je otázka u někoho doslova života a smrti servisu. Dodavatelé ať už pneumatik, ale především náhradních dílů se u mne dennodenně zastavují a vyprávějí příběhy ze kterých mne až mrazí. Když už dnes mají autoservisy problémy s udržením zaměstnanců , kde marže a zisk na dílech je stále v říši snů oproti pneumatikám, kde se denně točí brzdy, čepy, tlumiče apod. jak na běžícím pásu, pak jak se u nás říká Koza dojí krev!!! Když mi někdo řekne že ráno příjde zaměstnanec do práce a řekne majiteli že buď mu dá okamžitě novou smlouvu a v ní minimálně 30 tisíc čistého, bez sobot, bez jakýkoliv přesčasů, jen za základní hodiny jinak se na to může vy... a balí to hned bez jakéhokoliv rozmyslu ze servisu, pak je už vše marné, marné a znovu marné. Zaměstnanec se v klidu zbalí a nějaký paragraf okamžité výpovědi ho v dnešní době vůbec netrápí. Další den nastoupí kdekoliv a je zase čistý jak Panna Orleánská. Smutné zjištění pro zaměstnavatele, který ho třeba roky živil, podporoval, pomáhal. Situace na trhu práce je katastrofální. Tenhle týden jsem měl téměř hodinový konferenční rozhovor s úřadem práce a mohu všechny ujistit, že jsem nenechal na nikom odpovědným suchou niť. Ano, vykecal jsem se, nic se nezmění dokud tu bude to co v současnosti je a jak se to i vede např. ve školství, ale ulevilo se mi tak jak už dlouho ne. Vraťme se však k předobjednávkám. Kdo to bude přezouvat byla první věc která je namístě. Další věc která nelze opomenout je cenová válka mezi dodavateli která hraje velkou roli v předobjednávkách. Ta bude zajímavá na sledování stavu a situace. Další jednoznačný průlom je zde v nabídkách služeb pro servisy a hlavně i lidi kteří kupují pneumatiky na své plechové miláčky. Už pomalu a jistě bude končit to že na trhu je desítky značek které nic neříkají, nic nenabízí, nic nevytvářejí pro servisy a to především pro ně. Dnes pomalu nastává nová doba, kdy mnohé značky budou bojovat o ten daný servis aby vůbec nějak prodala a aby byla namontována což je směrodatné pro každý pneuservis. Proto jsem nesmírně rád, že někteří dodavatelé tohle zcela pochopili a to co je už vytvořeno, nabízeno na letošní zimní sezonu pro servisy je ne skvělé, ale fascinující a nesmírně to požene mnohé servisy vpřed zcela novou cestou svého obchodu s pneumatikami. Nebudu se rozepisovat, brzo se to dozví zcela všichni a bude to podle mne velký a zásadní zlom v této branži pro prodej a servis pneumatik v pneuservisech. Žádný internet, žádné plané řeči, ale skutky pro servisy. Dnes dobrý prodejce musí umět díky tomu že nejsou servisy schopné vydělat na pneumatikách dostatečný zisk pro sebe a své lidi nabídnout další alternativy třeba i na svůj úkor. A jen ten kdo to provede a udělá vstřícný krok bude vítěz a bude i prodávat. To co přišlo je pro mne osobně velkým zadostiučiněním naší špinavé a těžké práce, je to co tu ještě nikdy nebylo a vůbec není a jsem rád že se našel dodavatel, který si to pevně uvědomuje, že pneuservis je zcela na prvním místě řetězce který musí podporovat, ne lidi z ulice a už vůbec ne internetový prodej, který dostane už letos v zimě díky tomu že servisy nemají kapacitu pro tyto lidi kteří si něco dovezou z internetu pořádně na frak. Internetový prodej bude mít tuto zimu obrovský problém. Doprava jim roste a servisy v sezoně nebudou už někteří vůbec přezouvat dovezené kola aby zajistili především své věrné zákazníky kteří od nich kupují pneumatiky a kteří je mají u nich uskladněné apod. Do toho ještě nabídky od slušných dodavatelů kteří vycházejí pneuservisům co nejvíc vstříc a je našláplé na problém pro některé parazity oboru. Děkuji za to že se mění v tom negativu co máme kolem sebe aspoň něco k pozitivnímu chodu pneuservisů které potřebují nějakou vzpruhu po těch šocích co za poslední léta zažili. Náročnější sezona se blíží mílovými kroky a jestli bylo na mnohých servisech peklo na jaře, pak si troufnu říct že zimní sezona bude o dost divočejší a hlavně nervóznější. Proto říkám, soustřeďme se na své servisy a dobré dodavatele a vynechme některý odpad co tuto branži jen kazí. Letošní zima se u mne zase oplatí naskladnit ve větším měřítku, budu rád že se mohu s klidem připravit a mít zboží ve větším počtu doma pod střechou. Dokupy a dostupnost i díky třeba dopravě budou většinou podstatně horší a to je dobré znamení pro pneuservisy které naskladňují, protože internet bezesporu hodně zapláče i když bude tvrdit pravý opak a garažfušer mistři co nekoupí na sklad ani gumu taky pohoří. Kamionové závozy servisům na jedno místo mají své opodstatnění, kouzlo a hlavně přinášejí potřebný klid do práce kvalitních pneuservisů, kteří myslí dlouho dopředu oproti těm kteří vědí co je max. dnešek a zítřek už absolutně neřeší. A proto věřím že bude po zimní sezoně na mnohých rozumných pneuservisech příjemné veselo. Hezký zbytek soboty přeji všem rozumným v oboru.
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 9. června 2018
 
BFJsem zde přátelé gum. Přežil jsem to a ve zdraví se spokojeností na těle i na duši. Někoho zase tím potěším, někoho třeba ne. Při své dnešní více jak 120 km silniční etapě jsem zajel ke kolegovi který již řadu a řadu let dělá v sezoně místo soboty v neděli. Má to už dlouho a zažité u zákazníků, kteří toho velmi hojně využívají. Nevěřil bych kdybych to neviděl na vlastní oči. Byla to jeho teď poslední pátá neděle za sebou a pak je má až zase na podzim v zimní sezoně. Do té doby dělá jen přes týden bez víkendu. A to má středně velký servis a 5 zaměstnanců. Nedělá víkendy mimo sezonu, protože se mu to absolutně nevyplatí. Přesto jeho pneuservis je znám široko daleko a jeho práce je velmi ceněna kvalitou práce. V sezoně dělá pro mne až neskutečné věci a čísla prodeje pneu které má jsou i jasným důkazem. Jen víc takových lidí v oboru a bude líp. Cestou jsem projížděl ještě v jiném městě kolem kolegy který nedávno dostavěl svůj servis a je to opravdu nádherný pneuservis. Všiml jsem si že zítra 7.5. má zavřené a to mne jen utvrzuje že i on potřebuje volno po tom co zažil za masakr na servise v dubnu. Tam se děli věci a to myslím pozitivní v práci a hlavně i prodeji nových pneumatik. Sám lituji, že jsem to taky neudělal, nedal více dní najednou volna, ale bohužel jsem už měl rezervované lidi tak jsem to nechtěl rušit. Moje chyba, mohl jsem si užívat krásné volno v Doksech u Macháče, kde to mám tak rád. No aspoň si zase vyrazím v úterý dni volna na kolo a dám horáka, protože ty Beskydy v lesích jsou taky krásné ale i nesmírně náročné. Touto dnešní cyklo etapou jsem se jen utvrdil, že kvalitní pneuservisy mají pevné místo a jejich prodeje jsou nediskutovatelné a zřetelně viditelné. Nepotřebují ani jeden z nich nějakého vtěru z internetu který neumí absolutně nic solidního nabídnout a jen chce naopak sprostě vytěžit z kvality servisního zázemí, vybavení a třeba i zaměstnanců za almužnu z přezutí, které nechce ale ani on zaplatit. Chce se přifařit k něčemu k čemu nemá vůbec žádný podíl. Chce jen páskovat gumy a mrsknout to na přepravku. Pak ať jde tam kde mu to udělají, ale ne za námi a kolegy kteří by je stejně nepřijali. Jeden z nich už to vlastně udělal když min. rok Nej... jezdilo po servisech a navštívili ho tak jim řekl jasně a stručně - naše podnikání se tak diametrálně rozchází, ž nevidím jakoukoliv šanci spolupráce. Jedna věta a bylo vyřízeno. A mimochodem Nej.. jsou pro mne skutečně paraziti, protože když někoho chtějí chytit tak pěkně píšou, ale dodnes se co mám informace mnohým ani neozvali a to mne jen usvědčuje, že sbírali info a neumí se ani chovat když je vždy slušnost aspoň napsat, zavolat. Oni jsou jak - ticho po pěšině. Prostě pro mne osobně jako člověka jsou to paraziti, vtěrky a velcí internetoví lumpi. No nic, dnes už toho nechám, je potřeba se taky dobře vyspat na zítřejšek který bude zase podle rozpisu docela rušný. Hezký večer přeji všem rozumným v oboru.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 6. května 2018
 
BFHezké sobotní odpoledne přátelé gum. Musím napsat k Romanovému příspěvku, že je to jedna z rozumných cest jak některé internetové gumoparazity omezit na životě a naučit lidi na servisech jak říkáš chránit si svůj píseček. Snad se k tobě třeba v Hradci taky v zimní sezonu někdo přidá. Fandím ti.Ano je to jedna z dobrých cest jak jim přistřihnout křidýlka. Další je jak jsem již několikrát psal že někteří pneuservisáci v sezoně chtěji zdražit všechny služby v ceníku oproti mimo sezonu tak jako třeba hotely kde je to více než běžné a dovezené internetové gumy dají úplně v základním ceníku tak draze že se s toho lidi osypají kopřivkou a dobře si pak rozmyslí zda dále budou tyto věci kupovat na internetu, nebo raději zváží zda si to vše z kvalitní službou nepoladí přímo na servise. Další možností která tady stále je že se prostě dovezené nové pneumatiky nebudou vůbec přezouvat. Tohle jsem jako jediný bojovník měl v ČR na internetu několik let a jak mi bylo spíleno, že skončím, zkrachuji, bylo mi vyhrožováno, posílány kontroly ČOI, apod. Vždy jsem obstál na 1 a dodnes mám zápisy ČOI krásně schované v kanceláři jak mě vždy pochválili jak to mám skvěle zpracované a lidi vždy perfektně informuji. Doba se pak změnila, servisy se z internetu div ne že doslova neposrali a tak jsem i já po letech z toho nakonec ustoupil. Teď si to užívám zase jinak, nechám si to zaplatit. Nikoho takového nešetřím. Koupils na internetu? Tak si to tam přezuj, nebo respektuj jasné podmínky ode mne. Ledničku, pračku zapneš do elektriky a jede, gumy bez servisu nenene!!! Nechceš? Běž jinam, máš na to právo jako i já mohu odmítnout cizí náhradní díl, to je zákon a tak to u mne pokud to je něco s čím se neztotožním i je. Nezeptá se na cenu přezutí? Je to zase jen jeho vyložená chyba. Konec charity pro tyto lidi. Romane a další ano máme cesty jak omezit tyto pro mne skunky oboru. Je třeba jen najít společnou řeč a cestu mezi servisy. Já absolutně nevidím žádnou rozumnou současnou možnost spolupráce s většinou internetových prodejců. Jedině jak jsem nedávno psal o tom kolik budou oni a za co platit servisům a eguma asi z pneum.. cz se z toho i div ne osypal vyrážkou. Ano je to tak. Chcete spolupráci ze servisy? Co nabízíte? V současnosti upřímně a skutečné velké hov... a k tomu ještě navíc dřinu, špínu, odpady, skládání, nakládky, likvidaci, záruky za práci a další a další nepříjemnosti k tomu. To nenahradí ani náhodou ty drobné jen za přezutí. Kvalitní pneuservis nemůže existovat bez prodeje pneu a tak to prostě je. Garáž, plechbouda, šopa, kurník ano, tam to jde tam jde o to aby večer bylo na pivo, tam nejsou zaměstnanci, tam jsou jen pro mne často chudáci co neuvažují dlouhodobě, ale jen teď, dnes. Zítra neví o čem to je a už vůbec co a jak bude. Proto mám obrovskou radost když teď vím že v měsíci dubnu padali na kvalitních pneuservisech absolutní rekordy. Jestliže to u mne bylo stovky prodaných a namontovaných kol u mých dobrých kolegů to šlo až do tisíců. Ano je to tak!!! Prodeje pneumatik trhali na servisech absolutní rekordy, vymazali steré statistiky několika let a taky právě i ti šopáci někde už zase berou vyloženě od těchto profi servisů než z internetu, protože je drtí cenou, rychlostí, dostupností apod. Jak je to možné? jednoduché jak facka. Např. skupenství servisů je síla která při předobjednávkách dnes drtí internetové parazity a některý internetový hnůj svými třeba kamionovými objednávkami a ti mají pak už dnes běžně právo mít i přednost v dalších dodávkách pneu a to před všemi včetně internetu. To samé je a děje se i z cenou kdy kamionové závozy pro servisy jsou mnohem zajímavější i cenově. Dokup je pak taky zvýhodněn. Tím se dostává internet konečně do obrovské nevýhody a pak má i známé velké cenové i přepravní problémy s dopravou které se budou s blížící se zimou jasně a zřetelně u nich stupňovat. Je jen na servisech středních a větších jak k tomu přistoupí a jaké zaujmou správné bojové postavení a kterou verzi o kterých jsem psal začnou třeba používat. Jedno je jisté, servisy které mají zaměstnance mají dnes problémy taky a to velké, ale aspoň mají teď brutální některé výhody oproti některým, zdůrazňuji některým internetovým povalečům, lumpům, parazitům a mohou situaci jednoznačně využít. Ještě snad napíšu že tento týden u mne i když byl kratší a to opravdu i děkuji za ten den volna navíc, byl nesmírně krásně pracovní, fyzicky náročný, byly i velmi obstojně prodávané pneumatiky, nikdo nedovezl z internetu ani kolo a tak co víc si může pneuservisák přát? Jen víc, jen houšť. Spokojenost a snad to i vydrží co nejdéle, aby to bylo tak jak to i má být. Pneuservisy na úrovni se zaměstnanci mají a věřím že i budou v blízké budoucnosti ovládat myšlením, činy a skutky tento obor, ne jen klik, klik, paska a mrsk to na přepravku a vše je hotovo. Tak to určitě ne.Pak se nastaví i ti ostatní, kteří ještě nepochopili vůbec dnešní celkovou situaci na trhu. Dnes to již stačí, jdu za kulturou a zítra mám těžkou etapu na kole, tak vy co mi fandíte, píšete, voláte, držte pěsti pro štěstí ať to bez úhony dám a vy někteří ostatní co mne nemusíte se i klidně třeba po tom co píšu zblázněte. A je mi to úplně jedno. Hezký zbytek víkendu všem rozumným v oboru přeji.
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 5. května 2018
 
BFHezký večer přátelé gum. Tak máme za sebou další už poslední týden v dubnu a co k němu říct? Slušně řečeno masakr. Byl hodně náročný, velmi pracovní, slušně prodávající se nové pneu a velká rozměrová škála v letních pneumatikách je dobrým stavem který tady teď je. Včera jsem měl poslední pracovní sobotu a další bude až v říjnu tak jsem za to i moc rád, protože kdybych neměl objednáno do 15hod. auta přijeli by mi tu jen 2 zákazníci s kšeftem pár korun, což by nezaplatilo ani otevření brány natož náklady na energie a už vůbec už ne na zaměstnance. Ekonomika servisu je dnes jasná, pokud má svého zaměstnance často se vůbec už soboty kromě sezony nevyplatí. Maximálně majitel pokud tam na servise bydlí může řešit situaci sám, ale své lidi raději už do toho se nevyplatí tahat. Někteří to ještě drží, někteří dotují, někteří ze zvyku sedí a houpají na ponku nohami, ale často zbytečně. Válka pokračuje v celém oboru na několika frontách a bude hodně zajímavé to sledovat co se zde nejenom na Českém gumpísečku uděje. Protektorovny omezují výrobu, snižují platy, propouštějí, dá se říct že některé krachují a restart je v nedohlednu. Zvlášť po rozepsaní se Shambem kde je to více než jasné co se zde v sektoru nákladních na nás valí. V osobním je to jakoby se nic nedělo, ale zdání klame a to pořádně. Prodeje jsou v současnosti velmi slušné kde do servisu zavolám, nebo nakouknu tam jsou spokojeni jak s čísly prodeje tak i docela se ziskem. Je jasné že to většinou nejsou pneumatiky známých výrobců, ale většinou privátní které obsazují trh místo prémiovek. Někteří dodavatelé právě těchto prémiovek jsou I velmi zaskočeni a rozladěni co se jim stalo tím že zahraničí drtí jejich obchodní politiku. Ano dá se říct že matka podráží svou Českou dceru a ta má pak problém vůbec nějak prodávat. Smutné zjištění. Na poli servisu je to podobné. Nejsou mechanici, přetahují se o ně a podráží mezi sebou, ale většina odchází zcela jinam do jiných oborů a můžeme si být všichni jisti, že se už k pneuoboru na 100% nevrátí jako zaměstnanci, max. na brigádu v sezoně. a to jen možná. Znám pár případů, ale to jsou skutečně vyjímky. Servisáci si stále neváží své těžké a špinavé práce a stále dělají často za směšné peníze a proto vznikají i tyto problémy. Já jak jsem již několikrát napsal jsem od ledna opět zdražil a kromě dvou hrubších připomínek jsem s tím neměl absolutní problém. Každému říkám - máte svého lékaře, zubaře, žena svého gynekologa? Máte a je to prostě tak. Tak si taky najděte ten svůj správný pneuservis a tam choďte. Když vám někde třeba vadí nepořádek u někoho na dílně, že zaměstnanci jsou na vás třeba zrovna tam takoví nebo makoví, že je to pro vás nějaký divný servis, nebo že se vám právě nelíbí ta cena, běžte jinam, máte na to plné právo. U mne je to tak že stáli a věrní nemají problém a jsou to pak vždy nějací noví testovači a přeskakovači z jiných servisů kteří se snaží prudit a hledat výmluvy, kecy a někdy mluví až doslova nesmysly. Už to ani neřeším, protože vždy se najde blbec kterému něco vysvětlovat nebo obhajovat se je jen zbytečně vyhozený čas. Pokud to jde slušně poděkuji a řeším si dál své věci. Tento týden jsem měl testovače na pneu TOMKET zda je mohu nabídnout. Řekl jsem že tuhle Čínu nedělám ani nechci ať si to objedná v nej.... a má klid. Byl jako by překvapen že to je Čína že je reklama a je to Česká pneu. Já mu řekl, až to bude vyrobené u nás pak možná zatím je to jen další Čína ve sbírce. Objednejte si to klidně tam, já to řešit určitě nebudu ani nechci. Další testovači zase zjišťují ceny pneu, práce, uskladnění, někteří volají ze skrytého čísla a ty si pak vychutnávám jak dobrý dortík, protože tohle jsou ubožáci kteří si nevidí na špičku svého nosu. Každý rok jsou, ale letos se jich urodilo až moc. Blbci co se neumí popravdě představit a říct co přesně chtějí a amatérsky se vyptávají jak ubožáci. Dělají to tak okatě že i debil by poznal že jen hloupě zjišťují věci které kdyby řekli napřímo jim taky řeknu a v klidu. Tak si je hezky vychutnávám a mám z toho radost. Bože kdyby hloupost nadnášela vznášeli by se jako holubičky. I doktor Štrosmajer v pověstné nemocnici na kraji města by nechápal co jsou lidi schopni vymyslet za kraviny. No nic zítra to dáme a pak konečně další den volna a příští týden další. Po téhle sezoně si každý na servise zaslouží více volna a svátky jak je nemám rád díky platbám a odvodům pro stát a zaměstnance tak ty zrovna květnové mi vždy příjdou vhod. A znovu musím jen na závěr zopakovat, že jen zoufalec bude spolupracovat na vyšší úrovni s některými parazity internetu a nechá si vozit gumy na servis za přehoz kdy náklady na vše kolem rostou jako houby po dešti. Letošní jarní sezona je toho jasným důkazem, kdy kvalitně vybavené a profesionální servisy mají natřískano svými zákazniky od rána do večera a nemají čas na kraviny typu spolupráce s nej.., pneumat.... apod., kde je to ekonomický jednoznačný nesmysl pro tyto servisy. Tento týden jsem se bavil s pěti takovými a ti mi řekli že nejsou padlí na hlavu, že zastřelit se můžou i jinak, že zasmolit si servis internetovým povlem u nich nikdy nebude. A když jsem se zeptal kolik toho teď od lidi mají za měsíc na servise tak do jednoho řekli že to jsou minima a že je to jednoznačně u nich s těmito pneumatikami na ústupu. A sami mají svůj prodej pneumatik za duben více než dobrý. Že by dobré znamení? Kéž by. Jak sem již psal pneuservisy mají a věřím že i budou v budoucnu řídit trh internetových pneu a pevně v to věřím, protože základem jsou ceny dopravy u každé gumy a ta drtí tyto některé parazity napříč republikou a to jsme s cenami za dopravu teprve na začátku. A taky i ti lidé kolem toho budou stát více a více. Zima to posune zase o kousek blíž doufám že dobrému mému odhadu. A jak ještě interneťákům říkám- chcete mne? kupte si mě a dělejte si pak co chcete, tam se ukáže co umíte a ne že jen klik, klik, páska nabalit a mrsknout to na přepravku a už to fičí. To skončí, tohle byla práce kdysi, teď se to přesouvá jinam. Hezký zbytek nedělního večera a všem solidním lidem v oboru a především rozumným pneuservisákům přeji ať ten květen je taky nádherný co se týče práce, prodeje i zisku jako byl ten duben u věřím že všech kvalitních pneuservisů. P.S. Shambo, tvá káva je více než skvělá. Vždy když si ji dávám myslím na tebe ty kluku zlatý. Děkuji.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 29. dubna 2018
 
BFHezké nedělní poledne přátelé gum. Další pracovní týden za námi a zatím jednoznačně nejnáročnější v této jarní sezoně. Práce neubývala, naopak naskakovala a přibývala nová a další týden je již taky u mne zcela už plný. Prodej pneumatik je na servise velmi slušný, internetových gum jsem potkal za celou tuhle děsivou pracovní dubnovou dobu na servise zatím 2-3sady, což je pro mne dobrá vizitka a jde to i vidět, že lidé hodně kupují pneumatiky na servisech. I přepravci z řad řidičů potvrdili, že vozí mnohem více do servisů než do chalup a bytů přímo lidem. Znamená to snad konečně změnu v myšlení lidí? To nevím, ale ceny dopravy již dělají lidem morální problémy kdy to měli kdysi zdarma a se kterými se nechtějí jen tak smířit a proto hledají a to jasně vidím u sebe cestu zpět k servisu kde mají možnost komplexí služby. Letošní jaro je také jasnou ukázkou co dokáže počasí. Jestliže minulý rok poslední týden v březnu byl na servise hukot jak v úle, letos se to vše posunulo až na duben a servisy zažívají návaly které nelze pokrýt v současné situaci, kdy často chybí na servise mechanici a kdy zákazníci chtějí vše hned. Bohužel, všude je to stejné a kapacita každého servisu je vždy daná lidmi na něm, nebo také i strojovým vybavením. Prostě pak už nelze udělat více a protože v práci nelze být pořád což by někteří lidé z ulice přivítali a někdy i dokonce nechápou že máme nějakou pracovní dobu v období přezouvání. I když je často u všech servisů delší, přesto je to lidem pořád málo. Ten nával je však až moc velký a odepsat své lidi na úkor toho že zákazníci budou přezuti za každou cenu se určitě nevyplatí. Dnes to není o tom aby jsme to vše přezuli co nejdříve a co v největším počtu, dnes to je o tom aby na dílně zbývající lidé nezkolabovali fyzicky, ale především psychicky, protože tlaky ze všech stran jsou skutečně obrovské. Nechci se dnes k tomu rozepisovat, snad příště, ale skutečnost je už taková a je potřeba to vnímat komplexně. My servisy co máme zaměstnance dobře víme o čem to je a jak je to v současnosti hodně vážné napříč celou republikou. Proto nebudeme většina z nás podporovat jakoukoliv spolupráci z internetovými překupníky, protože tohle jaro je jasnou ukázkou, že my je absolutně a vůbec nepotřebujeme. Máme všichni tolik práce že doslova nestíháme svou vlastní smrt a ještě dělat s někým kdo pošle jen na servis gumy a my je máme přenášet, rozbalit, odpady řešit, přezout a mít z toho jen cenu z přezutí je pro mne výsměch který raději ať ani nikdo slušným , profesionálním, servisům se zaměstnanci vůbec ať ani nenabízí. Podle mne jen hlupák by mohl v současné době dělat sluhu a otroka někomu takovému a zjistil by stejně rychle časem že z toho by nezaplatil ani vůbec ty své stroje, toho zaměstnance už vůbec třeba na té dílně, ale hlavně ani tu základní obsluhu kolem těchto posmolených internetových gum. Internet ať si prodává telefony, ledničky, pračky. Zapne to do elektřiny a ono to fičí a jede. Gumy bez servisů nikdy nebudou funkční a servisy jednou sami rozhodnou o tom jak to bude. Kdyby nebylo tolik garažfušeřistů a plechboudařů tak je tato otázka dávno uzavřena a internet s pneu je tak +- na 10% současnosti, Tam kde podle mého svobodného názoru i ve skutečnosti i patří. Čas přesně ukáže jak to bude. Ano internet s pneumatikami vždy bude, ale musí být jednoznačně regulován. Tou regulací je a bude v budoucnosti kvalitní pneuservis a o tom jsem přesvědčen celou svou myslí. Dobrou chuť při nedělním obědě a hezký zbytek neděle přeji všem rozumným lidem v oboru. SJM a Shambo Vás zdravím dvojnásobně a děkuji za příspěvky. SJM na tvou návštěvu čekám a věřím že se brzo setkáme, Shambo už tu byl (-:
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 22. dubna 2018
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz