BFHezký večer přátelé gum. Sluníčko nám venku přes den krásně svítí, až nám roste z toho kvítí(-: Ale teď už trošku vážně. Minulý týden, proběhl ve velmi vysokém tempu a bylo se co pořádně točit kolem zvedáku a strojů. Prodej pneu byl na solidní úrovni a tak celkově s týdnem zavládla spokojenost. Snad jen připomínku stojí vzpomenout úterý, kdy jsem se cýtil že jsem snad nějaký autorizovaný servis BMW. Tolik těchto vozidel jsem dlouho neviděl a hlavně neudělal na svém servise ještě nikdy předtím a mohu říct že ty 19,20,21, ale i 22 kola dali večer všem na servise jasně znát že ty nazvedané tuny tam prostě v zádech jsou. Tady si může každý říct co chce, ale tady se pozná kvalitní pneuservis který má vybavení a hlavně lidi kteří nemají v hlavě doslova seno či slámu. A že jsem si to nechal zaplatit? Tak to ani neváhejte, tyhle pneumatiky a auta si to prostě vyžadují a doslova o to žadoní. A hlavně ty strhané záda musí taky do relaxu, wellnesu, na masáž a ty bederní pásy co jsem nakoupil zaplatit musí vždy zákazník o tom není co se vůbec bavit. Tenhle týden jde vidět jasné zvolnění situace. Firmy které musí být díky vyhlášce a hlavně značkám jsou již přezuty a tak ostatní lidé nikde nespěchají a ti co dojíždějí zimáky ti na to smolí z vysoka. Největší problém je blížící se Vánoce a to ohrozí nákupy i pneumatik. Snad do brzké doby něco spadne bílého z nebes a pomůže to nastartovat další kolo přezouvání které by určitě ještě bodlo(-: No uvidíme, jak to bude, ale snad se zima ukáže na celém území naši vlasti. Tak ať se Vám dílo daří a máte plno na svých pneuservisech. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 7. listopadu 2018
BFKarle, vše nejlepší k dnešnímu svátku přeji. A Karle, Romane co se týče kvality práce psal jsem o tom pár článků nazpět. A i díky tomu, že prostě mnohdy kvalifikovaní mechanici odešli z velkých servisů dochází k tomu, že prudce upadá mnohdy morálka a s tím přichází i kvalita odvedené práce. Staré ventily a staré závaží, je jen slabým odvarem toho co jsou schopni někteří umělci v pneuservisech vytvořit. Karle, ty jako vyučený vulkanizér by jsi mohl psát o tom knihy co jsou schopni kompletně všechny pneuservisy udělat za smrtonosný koktéjl např. při opravách pneumatik a heslo-- co bys neudělal sobě ,nedělej druhým--- je krásným vystižením toho, jak přistupuješ ty osobně k pneuservisní práci. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 4. listopadu 2018
BFShambo, taky čekám co se bude dít v těch nákladních. Takový nepořádek jako je v nich u nás není nikde na světě, to jsem si jist. A věřím, že dojde k selekci této části pneubranže, snad vyhnijí ti co dnes przní ceny a dělají jen totální chaos v cenové politice. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 2. listopadu 2018
BFRomo, dovolím si zkopírovat tvé psaní na naši druhé privátní diskuzi. Takhle po ránu jsem se nezasmál už pár dní, děkuji!!!---- Kolenovrt je dotěrný hmyz z čeledě vyčůraných, z podčeledě dotěrných a s vlastnostmi čeledě práce ostatních neuznávajících. Řídí se pokyny z říše webshopí a absolutně ignoruje radami a zkušenostmi plebsu z říše rukami pracujících. Největší výskyt kolenovrtů je v období okolo 15.4. a okolo 15.11. každého roku. Tolik z encyklopedie "gumopedie". O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 2. listopadu 2018
BFRomo, tohle je prostě i částečný bič na malé nepředzásobující pneuservisy, ale jde to řešit dnes už několika způsoby. A věř, že dobří dodavatelé to mají pořešené vcelku dobře, tak aby servisy které naskladňují, kteří jim dělají obraty neodřízli od i svého chleba. A jak říkal jeden přepravce - raději půl auta na servis, než jednomu do paneláku. Věřím, že servis vždy bude nějak obsloužen, ale ti lidé z ulice ne, protože na servise je vždy někdo a nemusí nikoho nahánět jak lidi z ulice a doprošovat se zda laskavě slezou k autu. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 30. října 2018
BFA dnešní rychlý dovětek. Jakl tam dají do bedny 195/65-15, nebo 205/55-16 nevím, ale vím přesně ,že má víc než 60cm. Jasné jak facka je tohle nastavení přepravních podmínek, pokud to je myšleno, aby se gumy nevozili. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 30. října 2018
BFVčerejší večerní psaní, bohužel pneurevue.cz bylo dlouho nefunkční takže až teď se mi to podařilo vložit-- Holá holá PPL volá- podražíme, přitlačíme. Podle dnešních mých informací pokud jsou pravdivé budou od 1.11. 2018 mít další internetoví prodejci gum problém a to doslova. Gumy půjdou jen a pouze hezky do beden, max 32kilo, což kolikrát jedna větší guma má více jak 16kg, takže další drahá krabička navíc a to hlavní je že maximální velikost může být 60x60cm a to je už obrovský problém pánové a dámy. Takhle už velké kolečka nenabalí ani kdyby se posmolili a to je další malý, ale potřebný hřebíček do rakve internetovému prodeji gum. Děkuji PPL za ty dary. Díky za to, že vidí to že se někdo jen pakoval a oni neměli na nové auta, lidi a další náklady, až jim utekli skoro všichni řidiči. Výborně. No a teď trochu pro mne nemilé informace. Dnes dorazil můj dodavatel drobného zboží do pneuservisu a dá se říct kamarád a řekl mi. Bořku, jsem zděšen co vidím na mnohých a mnohých pneuservisech. Víš, že já když někde jsem sleduji vše kolem pneuservisu a když vidím jak myješ poctivě každé kolo, když vidím jak měníš vždy gumové ventily, dáváš jen nové závaží, děláš svou práci prostě poctivě lahodí mi to, ale bohužel ti řeknu, že je vás čím dál méně co si drží vysokou kvalitu práce, nešidíte ji, pracujete precizně a zodpovědně. Projel jsem teď během měsíce desítky pneuservisů a autoservisů a mohu ti říct, že je mi až zle co vidím. To že kvalitní autoopravna skoro už nedělá gumy, protože zaměstnanci řekli majiteli, že gumy nebudou dělat jinak jdou pryč jsem si už po několika takových informacích od mých klientů docela zvyknul, ale že odešli špičkoví mechanici z mnohých pneuservisu a ty nové mechaniky nikdo nenaučil odvádět svou práci tak jak se má je pro mne katastrofálním zjištěním. Ty jsi teď a tady Bořku v montérkách a nebojíš se skočit do dílny a udělat co je třeba, tak jak to má správně být, nebo poradíš, ukážeš, koupíš nové přípravky, zlepšuješ, myslíš stále dopředu, ale v mnohých pneuservisech odešel mozek i srdce, kde chlapi kteří perfektně něco uměli na servisech udělat odešli a teď zůstali jen majitelé, nebo technici kteří nepřezuli v životě třeba ani pneumatiku a ti nemají na to ani neumí jak naučit ty nové a pak to vypadá jak vypadá. Je mi z toho špatně když vidím co vidím řekl. Na jednu stranu mne potěšil, že mne utvrdil, že to dělám roky a roky zodpovědně a kvalitně a na druhé straně mne lekl co řekl o mnohých servisech po téměř celé ČR kde jezdí a ubezpečil mne, že je to i u velmi známých pneuservisů, kde kvalita spadla a bude to mít podle něho bezesporu do budoucna vliv na chod pneuservisu jako takového. Je to špatné zjištění stavu, ale říkám si - komu není rady, tomu není pomoci. A na závěr zhodnotím dnešní den. S kolegou z blízkého města jsem si volal a řekl, že je jaksi s toho rozpačitý, že chvíli je a pak zase není. Že lidé nejezdí tak jak by byl rád a že minulý rok byl nástup mnohem rychlejší. Uklidnil jsem ho, že ať se nebojí, že to určitě ještě k němu přijde. Já za sebe zase mohu říct, že to jezdí docela dobře. Objednávky se stále plní a na několik dní dopředu mám práci. Prodej pneu včera velmi solidní a za sebe mohu říct že to byl hezký den se solidním prodejem zboží. Přeji všem rozumným pneuservisům taky pohodu, úspěch a hlavně solidní prodej s potřebným ziskem. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 30. října 2018
BFJo a dnešní vsuvka. Jeden dávný známý kterého jsem už ani nepamatuji neviděl mi volal, že tchán si koupil u Žluťáku https://www.autokelly.cz/page/nexen-pneu-a-kryty-zdarma?utm_source=seznam&utm_medium=cpc&utm_campaign=VVT+-+Pneumatiky+-+zna%c4%8dky&utm_content=Nexen&utm_term=nexen Nexeny s poklicemi a zda ho zítra nutně přezuji. Řekl jsem, proč si to tam v prodejně nepřezuje, nebo ať si najde jejich servis a neotravuje mne v neděli a že mimochodem do 15.11. nepřezouvám ani kolo jak z internetu, tak od jakéhokoliv překupníka. A po 15 ať si připraví +-2litry a budeme se pak bavit dále. Na to reagoval zda spím, nebo co? ne nespím, neslyšel jsem tě tak 5let, zavoláš mi v neděli, otravuješ s novkami od prodejce který totálně nedodržuje žádná slušná obchodní pravidla prodeje náhradních dílů a myslíš si že se snad kvůli tobě, nebo tchánovi posmolím? Ani náhodou. Chceš? tak se objednej po 15.11. Připrav si peníze a buď rád, že ti to udělám. Nechceš? nemusíš, 5 let jsem tě neviděl, neslyšel, tak zase vydržím. On na to ať se na něho nezlobím, že tchán je takový a makový a prý ho někdo ve FM odmítl tak mi volá do Třince, že si na mne vzpomněl. Pak i pochopil o co tady jde a řekl, že nedávno dělal rekonstrukci topení a musel taky koupit radiátory od toho co mu to dělal, jinak by to nevzal za tu jen práci a dalšího by nesehnal, aby mu topení namontoval. Prostě je to tak, mnoho firem už nedělá s věcmi odjinud, nebo má sazbu práce zcela jinou. Základní vysokou a z ní poskytuje slevu. Tak je to i správné pro naši milou ČOI na kterou si pak může stěžovat, kdo chce, ale je to v naprostém pořádku a zákon tohle povoluje. Cena základní má být velmi vysoká pro kolenovrty a pak jednotlivé slevy podle toho co je to za člověka, co nakupuje, jak často apod. Takže jsem rád že jsme se nakonec shodli, že tchán má a bude mít zítra velký problém a když ho nějaký plechboudař přezuje tak ať, mne to určitě trápit a bolet vůbec nebude. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 28. října 2018
BFRomo, posunout datum třeba do prosince je to nejmenší. Stejně raději nepřijdou, protože se tady ví, že by zaplatil takovou dardu že se z toho osype. A kdo to neví je pak nachytán na holičkách. Zákon je v tomhle aspoň jasný. Nezeptáš se? Neinformuješ se? Zaplatíš a máš smůlu! Ceníky nejsou povinné nikde být na internetu, vyvěšeny v kanceláři apod. Na požádání ho musíš předložit, nic víc nic míň. A že si myslí že přijede na servis, v kufru novky, hodí klíče do kanclu a jde nakupovat, že se posmolíme z toho že laskavě přijel pán co mi dává práci a myslí si že zaplatí pár drobných, pak je na omylu a kolikrát kouká jak péro z gauče. Už mám naučeno, že do hospody si taky nedonese flašku, protože je při rozlívání za 1500,- a on ji koupil v Makru za 350,- to by ho hospodský nakopal do řiti a vypral z hospody, ale já ho tentokrát nevyhodil, na co mám právo, protože mohu odmítnout jakýkoliv cizí náhradní díl což pneumatika je, ale udělám mu to tak aby má práce byla provedena se zárukou. Což znamená, mám tam další úkony které provádím při dovozu pneumatik a to si taky nechám řádně zaplatit a ještě to má podle základního bezslevového ceníku z kterého nemá nárok dostat i třeba haléř slevu. Zaplatí plnou dardu a mizí v dáli. Mám to takhle řadu let a mám pak už i klid, že buď příště nepřileze vůbec, nebo naopak příjde koupit gumy ke mne a to je poslední dobou častá věc. Časy se mění, kolenovrti se taky dělí na několik skupin. Na ti co chtějí vydrbat všechny kolem sebe a na ti co jsou někdy hloupí a nechají se třeba někým potlačit, že to je na int. levnější. Pak se na servise diví, když vidí opak jak s pneumatikami tak hlavně v ceně za práci. Romo, zkoušet na tebe, na mne i na další kolegy mohou co chtějí, ale jen my rozhodneme jak to bude. Oni musí poslouchat. Taková je už doba. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 28. října 2018
BFTak jsem zpátky a pár postřehů z týdne. Přijel jeden řidič s přepravky a říká. Kamaráde, k tobě se vždy já osobně těším. A já proč? Kolegové i Já ty gumy nechtějí už ani vozit jinde než do některých vybraných pneuservisů, protože než ti někteří lidé laskavě zvednou telefon, než sejdou dolů 5 pater, než se počumí na ty gumy a do svých telefonu, co si vůbec objednali a než zaplatí, tak to u tebe za tu dobu na servise vyložím kolikrát půl auta a mám klid. Často se i stává, že mají od rána domluvené se zákazníkem že na něho bude čekat a pak najednou tam není, protože musel někde odjet. Pak to vezou zpátky na depo, jsou naštvaní za to tahání kil navíc a za to že nemají z toho nic, jen zbytečnou práci. Jen víc těchto lidí, jen houšť a bude líp pro servisy. Týden proběhl ve velmi už zvýšeném tempu, ale organizace práce a rezervace míst je vidět když se člověk o to stará je velmi dobrá věc. Žádné návaly, žádné hádaní o místo, žádný stres a nervy. Zatím tedy u mne je to velmi dobré a jsem rád, že i když fyzických sil pomalu a jistě s přibývajícími koly ubývá, tak psychicky jsme na tom jako tým zatím velmi dobře. Je to samozřejmě i tím počasím, pořád je to ještě jak říkám na pohodu. Prodej pneumatik neustává a je to nejenom hezké dívat se jak se to koulí ze skladu, nebo se musí pořád něco doobjednávat, ale je to hlavně přínosné pro ten daný pneuservis. A co se týče internetu a pneumatiky na něm? Ptám se v současné době? Co to je? To se maže na chleba? Zatím jen dva postřehy. Jeden volal a vymáčknul se po těžkém boji že má 16 novky z internetu a já mu odpověděl že do 15.11. nepřezouvám, načeš byl neoblomný že kolik zaplatí na al disky po 15.11. Tak jsem mu řekl, že to je v základní ceně bez možností slevy za 1800-2000,- dle skutečného materiálu a u mne zakoupené mají výraznou slevu. Asi těžce polkl, poděkoval a ukončili jsme hovor. A druhý postřeh, když na servis přijel Superb s novkami přepaskovanými a obalenými silonem vystoupili 3 mladí frajírci, došli ke dveřím kanceláře, uviděli cedulku s tím že do 15.11. nepřezouváme tyto jejich krásné gumy, jeden jen nahlas naštvaně zamumlal, že tady to taky nedělají, otočili se a vystřelili ze servisu rychleji než šíp. Takže za sebe vidím jednoznačně přínos, že to mám na své kanceláři, hlavně však na svém internetu a nikdo si nedovolil se na rezervaci objednat, stejně by neuspěl. Taktéž když si na stránky najedou a chtěli by jen kontakt, taky je to upozorní že mají smůlu, nevolají zbytečně a tím pádem mám velký klid. Takže za sebe říkám, ano má to význam, protože se plně věnuji svým zákazníkům a dnes mohu říct, že dalším kteří u mne nikdy nebyli, ale zakoupili si pneumatiky. A že jich bylo teď za ty 2-3 týdny desítky sad je jasným důkazem že to skutečně funguje. Tohle není ani lež ani vychloubání, tohle je jen skutečná pravda. A Přesně jak napsal SJM--- Zatím to vypadá, že je zaděláno na poměrně kyselý koktejl pro některé a dovolím si tvrdit, že na zdejší iniciativu nebyl nikdy dříve příhodnější čas---NEBOJ SE- PŘIDÉJ SE je vidět v jakýchkoliv formách proti internetovým gumám na servisech napříč republikou, což je hodně dobře. A na závěr těchto momentálních myšlenek si dovolím malý úryvek z reklamního článku který mi vyšel včera do 20 tisíc domácností tady v okolí a ve kterém si nedělám servítky s nikým kdo chce nakupovat pneumatiky na internetu. Věřím, že mi to zase přinese to co potřebuji a to odpadlíci půjdou někde jinde a zákazníky kteří chtěji kvalitní služby přijdou třeba i na můj pneuservis. Jak již říkám řadu let, gumy není lednička, pračka, mikrovlnka co zapneš do elektřiny a ono to jede samo. Tady bez vybavení, tedy bez pneuservisu není šance ani náhodou a to si musí všechny solidní pneuservisy uvědomit, zda budou dělat poskoky lidem a parazitujícím obchodníkům, nebo se k tomu postaví čelem a opřou se do toho třeba výzvou NEBOJ SE- PŘIDÉJ SE. Odstavec byl ----
JAK TO LETOS VYPADÁ S CENAMI? V současné době nabízíme ceny zimních pneumatik, které jsou tak zajímavé pro nakupujícího zákazníka v kamenném pneuservisu, že často tzv. už jako pneuservis doslova drtíme internet, který letos velmi zdražil, protože se výrazně promítla např. doprava k zákazníkovi do ceny pneumatik a také , že mnozí dopravci nechtějí už vozit pneumatiky, což přinese časové problémy s dodávkou pro lidi kteří si je tam objednají. To se u kvalitního pneuservisu díky často speciálním dopravám které mají jen ony vůbec nestane. Oproti internetovému prodeji jsou jednoznačná pozitiva také v případě jakýchkoliv problémů a reklamací, tak především v komplexnosti služeb, které kvalitní značkový pneuservis nabízí. Zákazník nemusí nic zařizovat, objednávat, čekat doma až a jestli mu včas pneumatiky vůbec dovezou, nakládat, převážet a mít obavy z jakékoliv neserióznosti, jak se to často děje i při nákupu pneumatik přes internet. Pozitivem je také, že kompletní servis pneumatik při koupi nových pneu je u nás zvýhodněn výraznými slevami. Jednak na již zmiňované samotné pneumatiky, ale hlavně také na kompletní přezutí, a to včetně již zmiňované 50% slevy na kompletní geometrii 3D3. Oproti dovezeným novým pneumatikám např. z internetu, které např. momentálně do 15.11. 2018 s technických provozních a hlavně kapacitních důvodů vůbec nepřezouváme a výše zmíněné slevy a výhody se bohužel absolutně nejenom gum dovezených z internetu netýkají. Zde jsou finanční úspory zcela viditelné. Preferujeme a chceme obsluhovat především své věrné, stálé, ale i nově příchozí zákazníky, kteří využívají, nebo by chtěli využívat a mít komplexní naše služby. Máme jim co určitě nabídnout a i proto jsme museli v této určité části zimní sezony vyloučit právě např. dovezené nové pneumatiky odkudkoliv, které nejsou zakoupeny v našem servisu, aby jsme se mohli plně věnovat zákazníkům, kteří mají zájem o koupi pneu u nás a mají zájem o naši rozšířenou nabídku služeb a ne jen např. o přezutí svých nových dovezených kol zakoupených zrovna třeba na internetu, nebo u nějakého překupníka a to právě v největším náporu roku na pneuservisy. Jsme si po dlouholetých zkušenostech plně vědomi toho, že tohle nepřináší špičkově vybaveným pneuservisům zcela a zhola nic. A je to i jedním z důvodů proč tuhle službu v období nejvyššího náporu na pneuservisní služby v zimní sezoně do 15.11. neděláme a budeme se raději plně věnovat zákazníkům, kteří chtějí nejenom komplexní profesionální pneuservisní služby které mimo jiné nabízíme, ale i kteří si váží naši náročné, těžké a dnes už díky napřiklad elektronickým senzorům tlaku v pneumatikách vysoce odborné práce. ------Každý ať si udělá obrázek sám, ale věřte, že i tímto článkem bojuji nejenom za sebe, ale za všechny pneuservisáky kterým není lhostejné, jak se obor odstrčil na pomyslné dno a na špínu automobilního oboru i díky mnohým parazitujícím lidem, kteří sedí max. za noťasem a myslí si že snad sežrali v gumách všechnu moudrost světa. Nesežrali, to si buďte jistí a proto se přdéjte k nám Vy co nejste ještě rozhodnutí. Hezký zbytek soboty přeji. Bořek.
O všem, co hýbe gumařinou