Pneurevue.cz » Názor z páté strany » Pociťujete ze svého místa, ať již provozovatele pneuservisu či zástupce výrobce, rostoucí angažovanost autoservisů v pneuservisních činnostech? Pokud jste takovou konkurenci sami pocítili, podnikli jste v tomto směru nějaká opatření?

Pociťujete ze svého místa, ať již provozovatele pneuservisu či zástupce výrobce, rostoucí angažovanost autoservisů v pneuservisních činnostech? Pokud jste takovou konkurenci sami pocítili, podnikli jste v tomto směru nějaká opatření?

 

Zlata Trnková, jednatelka, IBZ velkoobchod pneu s.r.o., Nýřany

Ano, tento jev začal už před několika lety. V začátcích to byly především autoservisy autorizovaných prodejců vozidel a nyní jsou to i ostatní autoservisy. Někteří z nich dostali stroje od svých dodavatelů v rámci různých „akcí“. Tyto subjekty sice mají techniku potřebnou k přezutí, ale jako majitelka pneuservisu můžu říct, že v okamžiku sebemenšího problému, větší pneumatiky atd., tyto pneuservisní činnosti vykonáváme my coby větší specialisté. Myslím, že pro autoservisy je pneuservisní činnost hodně sezonní a spíše doplňková záležitost. Vnímám to spíše jako obecný jev na trhu, ale ne jako něco, co by mě nutilo k nějakému opatření. Vždyť i my se snažíme rozšiřovat naše služby pro zákazníky.

 
 

Pavel Auxt, obchodní ředitel, Alma Pneu s.r.o., Šenov u N. Jičína

Rostoucí aktivitu autoservisů v pneuservisní činnosti registrujeme. Jako konkurenci ji vnímáme v minimální míře, protože máme docela stabilní klientelu. Značkové autoservisy mají většinou vyšší ceny pneumatik i pneuservisních prací než specializované pneuservisy a někdy mívají problém s rychlou dostupností pneumatik, úzkou nabídkou značek pneumatik či horším vybavením servisu a oprav pneumatik. Dá se říci, že tuto aktivitu naopak vítáme, protože mnoha autoservisům dodáváme pneumatiky, disky a provádíme pro ně náročnější opravy pneumatik. Autorizovaní prodejci vozidel jsou sice většinou tlačeni do odběrů pneumatik od „své“ centrály, ale právě pestrost nabídky a rychlost dodávek pneumatik je konkurenční výhodou našich pneuservisů. Jsem přesvědčen, že kvalitní pneuservis většinou obslouží zákazníka lépe a rychleji než autoservis s pneuservisní činností.

 
 

Robert Červený, jednatel, Červený Pneuservis s.r.o., Praha

Nemám dojem, že by nám klasické autoservisy nějak výrazně konkurovaly. Naopak řada z nich od nás, i když v malém množství, pneumatiky pro své zákazníky nakupuje a velmi často využívá i služeb našich pneuservisů. Přezouváme pro ně hlavně velká kola, RFT pneumatiky, dražší disky a provádíme různé opravy, na které si netroufnou. My je naopak rádi doporučíme našim zákazníkům na opravu, kterou nezvládáme.

 
 

Marek Hlaváč, Consumer Product Business Unit Manager, Goodyear Dunlop Tires Czech

Pokud jde o autoservisy provozované přímo prodejci aut, tak určitě ano. Časy, kdy se na prodeji aut vydělávalo, jsou dávno pryč, marže z podeje se pohybují pod hranicí 5 %, a tak nezbývá nic jiného než rozšířit síť nabízených služeb. A pneuservis je jedna z možností. Investiční náklady jsou zanedbatelné, ale ziskovost je určitě vyšší než při prodeji aut. Kromě toho má zákazník vše pod jednou střechou, což přidává na jeho spokojenosti. Pro nás jako pro výrobce pneumatik je tento kanál distribuce velmi zajímavý a budeme se v něm angažovat i v budoucnu. V případě autoservisů zaměřených na postgaranční opravy automobilů je tento trend podobný, ale my jako importéři pneumatik to až tak nepociťujeme, neboť kvůli malým množstvím pneumatik jsou tyto autoservisy zásobované prostřednictvím našich smluvních partnerů.

 
 

Vladimír Máca, majitel, Pneu Máca, Jihlava

Určitě se servisní síť pneuservisů stále rozrůstá. My máme výhodu v tom, že v této činnosti máme více než dvacetiletou tradici. Stálí zákazníci se nám vracejí, mají zde uložena kola. Tito zákazníci jsou si vědomi, že máme proškolený tým specialistů na servis a opravy pneumatik, vybavení pneuservisu je nejmodernější, stále kontrolované a kalibrované. Pneuservisní činnost je naší hlavní náplní práce, není to pro nás „vedlejší“ výpomocná činnost, nejedná se pouze o montáž pneumatik. Vůbec není jednoduché vyznat se ve stále nových a nových produktech v segmentu osobních pneumatik různých výrobců a doporučit zákazníkům pro ně ty nejvhodnější. V tomto máme proti všem autoservisům výhodu. A samozřejmě, tak jak oni nám „berou“ zákazníky z pneuservisu, tak i my se snažíme a stále rozšiřujeme nabídku servisních služeb.

 
 
 
 
 

Komentáře k článku

K tomuto článku nejsou vloženy žádné komentáře.

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz