Pneurevue.cz » Názor z páté strany » Ovlivňují obchodní aktivity zahraničních velkoobchodů výrazně trh s pneumatikami u nás? Máte s nimi nějaké osobní zkušenosti?
Tuto problematiku posuzujeme z hlediska kategorie nákladních pneumatik. Věřím, že v kategorii těch osobních to může být složitější. Na jedné straně stojí zahraniční velkoobchody, tedy partneři, s letitou historií, odpovědností a dodržováním určité férovosti na trhu. Na druhé straně stojí zahraniční velkoobchody, tzv. střelci, kteří nedokáží udržet rozumnou cenotvorbu nebo zastoupení značky pro určitý region. Další problematikou mohou být machinace s DPH. Tomu všemu je složité konkurovat. Nezbývá než více nabádat výrobce, aby svůj sortiment distribuovali přes spolehlivé kanály a zbytečně nevyhledávali další.Na druhou stranu, konkurenční prostředí je výzva, která eliminuje slabé a posiluje společnosti preferující oficiální a čestné podnikání.
Domnívám se, že trh s pneumatikami díky zahraničnímu velkoobchodu je ovlivněn. Jsou zde pro nás o něco příznivější ceny, a pokud je zboží v ČR, tak je u nás do druhého dne.
Reklama dokáže ovlivnit jenom lidi bez zkušeností anebo lidi bez vlastního názoru. Je většinou nadsazená a nepravdivá. Určitě znáte reklamu, kde po napití nejmenovaného nápoje lítáte vzduchem a ocitáte se v prostředí ráje. Je to pravda, a komu se to skutečně stalo? Zrovna tak je to i s pneumatikami. Myslím, že by lidé měli věřit kvalitě osvědčených výrobků s tradicí a zkušenostem odborníků, byť i za vyšší cenu, která je pomyslná, ale vrátí se v užitných vlastnostech pneumatik.
Spolupracujeme převážně s tuzemskými prodejci pneumatik, s obchodními praktikami a aktivitami zahraničních velkoobchodů jsme tudíž seznámeni ponejvíce v teoretické rovině, a to právě prostřednictvím managementu několika tuzemských partnerských velkoobchodů. Z důvodu zprostředkovanosti těchto informací, nepodložených navíc osobní zkušeností, postrádaly by mé úvahy v této oblasti velkou míru relevance.
Ano, je téměř zákonité, že silní velkoobchodní hráči na trhu s pneumatikami musí ovlivňovat i střed Evropy, kterým dozajista Česká republika je. Je rovněž známo, že někteří velkoobchodníci využívají cenově příznivé skladové areály, které jsou na našem území, a v neposlední řadě i aktivně působí jejich obchodní zástupci na našem trhu nebo dokonce mají již dnes u nás otevřené pobočky. Myslím, že většina českých firem zabývajících se aktivně prodejem pneumatik má ať už pozitivní či negativní zkušenost s těmito velkoobchody.