Pneurevue.cz » Názor z páté strany » Ovlivňují obchodní aktivity zahraničních velkoobchodů výrazně trh s pneumatikami u nás? Máte s nimi nějaké osobní zkušenosti?

Ovlivňují obchodní aktivity zahraničních velkoobchodů výrazně trh s pneumatikami u nás? Máte s nimi nějaké osobní zkušenosti?

 

pátek, 7. září 2018

 

Iva Habnerová, Hebnar pneu Tovéř s. r. o., spolumajitelka

Tuto problematiku posuzujeme z hlediska kategorie nákladních pneumatik. Věřím, že v kategorii těch osobních to může být složitější. Na jedné straně stojí zahraniční velkoobchody, tedy partneři, s letitou historií, odpovědností a dodržováním určité férovosti na trhu. Na druhé straně stojí zahraniční velkoobchody, tzv. střelci, kteří nedokáží udržet rozumnou cenotvorbu nebo zastoupení značky pro určitý region. Další problematikou mohou být machinace s DPH. Tomu všemu je složité konkurovat. Nezbývá než více nabádat výrobce, aby svůj sortiment distribuovali přes spolehlivé kanály a zbytečně nevyhledávali další.Na druhou stranu, konkurenční prostředí je výzva, která eliminuje slabé a posiluje společnosti preferující oficiální a čestné podnikání.

 
 
Milan Hudák, H&P v.o.s., Ostrava-Hrabová, majitel pneuservisu

Milan Hudák, H&P v.o.s., Ostrava-Hrabová, majitel pneuservisu

Domnívám se, že trh s pneumatikami díky zahraničnímu velkoobchodu je ovlivněn. Jsou zde pro nás o něco příznivější ceny, a pokud je zboží v ČR, tak je u nás do druhého dne.

 
 
Václav Smrčka, Autoservis-pneuservis Litice, majitel

Václav Smrčka, Autoservis-pneuservis Litice, majitel

Reklama dokáže ovlivnit jenom lidi bez zkušeností anebo lidi bez vlastního názoru. Je většinou nadsazená a nepravdivá. Určitě znáte reklamu, kde po napití nejmenovaného nápoje lítáte vzduchem a ocitáte se v prostředí ráje. Je to pravda, a komu se to skutečně stalo? Zrovna tak je to i s pneumatikami. Myslím, že by lidé měli věřit kvalitě osvědčených výrobků s tradicí a zkušenostem odborníků, byť i za vyšší cenu, která je pomyslná, ale vrátí se v užitných vlastnostech pneumatik.

 
 
JUDr. Petr Dobeš, Pneu Dobeš, České Budějovice, majitel pneuservisu

JUDr. Petr Dobeš, Pneu Dobeš, České Budějovice, majitel pneuservisu

Spolupracujeme převážně s tuzemskými prodejci pneumatik, s obchodními praktikami a aktivitami zahraničních velkoobchodů jsme tudíž seznámeni ponejvíce v teoretické rovině, a to právě prostřednictvím managementu několika tuzemských partnerských velkoobchodů. Z důvodu zprostředkovanosti těchto informací, nepodložených navíc osobní zkušeností, postrádaly by mé úvahy v této oblasti velkou míru relevance.

 
 
 Marcel Prchala, PROPNEU, s,.r.o., velkoobchod a maloobchod pneu, jednatel

Marcel Prchala, PROPNEU, s,.r.o., velkoobchod a maloobchod pneu, jednatel

Ano, je téměř zákonité, že silní velkoobchodní hráči na trhu s pneumatikami musí ovlivňovat i střed Evropy, kterým dozajista Česká republika je. Je rovněž známo, že někteří velkoobchodníci využívají cenově příznivé skladové areály, které jsou na našem území, a v neposlední řadě i aktivně působí jejich obchodní zástupci na našem trhu nebo dokonce mají již dnes u nás otevřené pobočky. Myslím, že většina českých firem zabývajících se aktivně prodejem pneumatik má ať už pozitivní či negativní zkušenost s těmito velkoobchody.

 
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz