Pneurevue.cz » Názor z páté strany » Můžete z pohledu Vaší firmy zhodnotit sezonu prodeje zimních pneumatik 2010/11? Existuje něco, čím se odlišovala od sezon předešlých?
Uplynulou sezonu hodnotím velmi kladně. Přestože rok nezačal zrovna optimisticky, vlivem zvýšené poptávky jsme dokonce navýšili tržby ve srovnání s předchozím obdobím. Již delší dobu si systematicky hlídáme platební morálku zákazníků, a tak jsme se nesetkali s většími problémy. Snad díky médiím, která vyvíjela tlak na veřejnost, začala zimní sezona relativně brzy, v klidu a do začátku listopadu byly naše stěžejní firmy a zákazníci přezutí. Nicméně oproti minulým letům poptávka neklesala až do konce roku. Vzhledem k avi- zovanému nedostatku pneumatik u výrobců, později i u internetových obchodů a velkoobchodníků se snad trochu napravila obchodní politika, což se projevilo na vyšší profitabilitě jednotlivých značek. Musím s potě- šením konstatovat, že moje firma není závislá na jednom dodavateli, naše portfolio dodavatelů je relativ- ně široké, a to včetně zahraničních dodavatelů, tím pádem jsme tento nedostatek výrazně nepocítili.
Naše hodnocení vychází především z prodeje konečným uživatelům pneumatik. Naše servisy se nacházejí v lokalitách s odlišnými termíny nástupu zimy a následnými klimatic- kými podmínkami. Sezonu příznivě ovlivnilo počasí brzkým prvním sně- hem, dále osvěta v médiích k použí- vání zimních pneu a legislativa u nás a v okolních státech. Nepříznivě se projevil částečný nedostatek pneu a výpadky v sortimentu. Část řidičů, vzhledem ke své finanční situaci, volí nejlevnější značky pneu a způsob pře- zutí. Dnes již můžeme zařadit zimní sezonu 2010/11 k těm lepším. Největ- ším pozitivem je rostoucí počet pro- daných pneu včetně přezutí na našich servisech. Každá sezona je jiná. Ta poslední byla ve znamení oživení po krizi a změně legislativy v Němec- ku. Znatelný je posun v náhledu a zájmu řidičů na potřebnost zimních pneu. Nově se o speciální zimní dezény zajímají provozovatelé a řidiči nákladních vozidel, což je většina naší klientely.
Z hlediska naší společnosti byla letošní zimní sezona úspěšná. Jelikož jsme naskladnili relativně velké množství pneumatik, postihl nás obecný nedostatek poměrně pozdě. Doufám, že jsme naše zákazníky plně uspokojili. Největším specifikem letošní sezony byl nedostatek pneu v určitých rozměrech a důležité zjištění, že je potřeba mít silné a dobře fungující partnery v dodávkách pneu a disků. Letos více než jindy platilo, že kdo měl pneumatiky, ten prodával. A doufám, že se zákazníci některých e-shopů přesvědčili, že slíbit se dá vše, ale s dodáním to nemusí být vždy tak jasné.
Zimní sezonu 2010/2011 hodnotíme v naší společnosti velmi pozitivně. Podařilo se nám na mírně klesajícím trhu získat výrazný podíl na úkor naší konkurence, a to i navzdory nedostatku pneumatik koncem minulého roku. K tomu nám samozřejmě pomohly „příznivé“ povětrnostní podmínky, časný příchod zimy a taktéž fakt, že někteří řidiči jezdili v létě na zimních pneumatikách a byli nuceni je před sezonou vyměnit za nové zimní. Ale hlavně jsme byli schopni pružně reagovat na zvýšený zájem o naše značky ze strany zákazníků. Největší nárůst jsme zaznamenali v ekonomických značkách Debica a Sava, což si vysvětlujeme zvýšeným zájmem koncových zákazníků o tento segment pneumatik. Podařilo se nám ale vyrůst i v premiových značkách Goodyear a Dunlop díky oblíbeným pneumatikám, jejichž kvalitu již několik let potvrzují nezávislé motoristické časopisy v Čechách i v celé Evropě. V naší franšízové síti jsme představili novou značku Kelly v ekonomickém segmentu, abychom tím podpořili zvýšený zájem řidičů. Na závěr bych chtěl poděkovat všem našim obchodním partnerům za spolupráci a podporu po dobu celé sezony 2010/11.
Průběh letošní zimní sezony byl pro všechny prodejce pneumatik velmi vítaný. Jasnější legislativa přispěla k tomu, že podzimní přezouvání pneumatik nebylo po dlouhé době tak hektické. Dříve nám většina zákazníků čekala na první sníh a pak nebylo možné jejich nápor v pneuservisech zvládnout bez delšího čekání. Protože na trhu začaly chybět některé rozměry pneumatik, které menší pneuservisy neuměly rychle doplnit, pro nás, kteří měli velkou předsezonní zásobu, bylo toto velkou výhodou. Nedostatek zimních pneumatik nám pomohl vyprodat zásoby mnohem lépe, než tomu bylo v přecházejících letech.
K tomuto článku nejsou vloženy žádné komentáře.