Pneurevue.cz » Názor z páté strany » Jak se Vaše společnost připravuje na nadcházející jarní sezonu v oblasti prodeje / servisu pneumatik. Očekáváte, že nadcházející jarní sezona na českém trhu bude něčím specifická?
Z hlediska VO činnosti naší firmy už od ledna do našeho velkoobchodního skladu směřují kamiony s letními pneumatiky objednanými u výrobců. Probíhá postupné naskladňování tak, abychom byli už na začátku sezony připraveni nabídnout našim zákazníkům kompletní sortiment. V tuto chvíli zpracováváme předobjednávky od zákazníků, kteří si u nás dopředu objednali pneumatiky za zvýhodněných podmínek. Letní sezona se nebude výrazně lišit od těch předchozích, snad pouze z důvodu zimní legislativy bude více posunuta do měsíců dubna a května. Očekáváme nižší poptávku u majitelů menších vozidel s nízkým km nájezdem. U průměrných řidičů můžeme předpokládat, že by si mohli své „zimní obutí“ šetřit do další zimní sezony z důvodu růstu cen. To bude platit především pro segment HP, který se neustále velmi dynamicky rozvíjí a neztrácí svou kupní sílu.
Předpokládám, že následující sezona bude obdobná jako ta loňská. Z tohoto důvodu jsme se nebáli dostatečně předzásobit kompletním sortimentem. Máme připraven široký sortiment mnoha světových značek všech kategorií. Z námi prodávaného zboží bych rád vyzdvihnul značky Kumho, Falken, Marangoni a Daewoo, na které máme oficiální nebo na některé dokonce výhradní zastoupení pro prodej v ČR. U některých zákazníků z kategorie firemních očekáváme vliv zvyšující se ceny pohonných hmot a pokračující recese tím, že budou při nakupování zvažovat, kolik utratí za nové pneumatiky. Totéž se projeví i u části soukromého sektoru, kde budou někteří motoristé šetřit dojížděním zimních pneumatik v letním období, případně budou nakupovat nové, ale levnější. V této fázi sezony někteří naši zákazníci využívají předzásobení, které jim zajistí dodání zboží na jejich sklady ještě před sezonou a za výhodnější ceny, a jsme samozřejmě připraveni k průběžným dodávkám v průběhu celé sezony z našeho velkokapacitního skladu v Modleticích. Tímto způsobem nahrazujeme sklady importérů, kteří obzvláště v průběhu sezony mají problémy s dostupností zboží.
Od některých našich dlouholetých zákazníků vnímáme obavy z prodejů letních pneumatik a tomu odpovídala i první vlna předzásobení. Neočekáváme však pokles v prodejích, naopak děláme veškeré kroky k nárůstu. Velmi pečlivě vybíráme vhodné dodavatele po celém světě a velmi pečlivě vybíráme mix dezénů a značek hlavně v netradičních rozměrech. Nový sklad s kapacitou před 100 000 pneumatik nám umožňuje naskladnit dostatečné zásoby. Zároveň rozšiřujeme služby o regionální rozvozy včetně Prahy a večerní expedici všech objednávek přijatých do 18.hodiny. Nově našim zákazníkům poskytujeme kompletní informace o DOT a zemi původu všech skladových pneumatik. K zastoupení značky Zeetex jsme nově přijali zastoupení značky Sailun a exkluzivní distribuci korejské hi-tech značky Nexen. Nové značky jsou vhodným prostředkem ze zvýšení zisku všech prodejců.
V podstatě jako každý rok. Probíhá naskladňování letních pneumatik a příprava servisních míst na jarní sezonu. Z novinek, které jsme připravili pro naše zákazníky, bych rád zmínil, zprovoznění stanice emisních kontrol s možností on-line objednávky na jedné z našich provozoven a zavádění monitoringu nákladních pneumatik u fleetových zákazníků.
Vzhledem k tomu, že po loňské jarní sezoně zbylo na skladech velkoobchodů v celé Evropě poměrně velké množství letních pneumatik, očekáváme, že jak nabídky importérů, tak nabídky ze zahraničí se budou s postupujícím časem vylepšovat, protože dlouhodobé financování skladových zásob tyto společnosti zatěžuje. Očekáváme potvrzení trendu menšího zájmu o letní pneumatiky pro dodávková vozidla a naopak věříme, že dále poroste segment vysokorychlostních pneumatik prémiových značek. Upřímně jsem zvědavý, zda se bude opakovat nedostatek nejlevnějších značek pneumatik z poslední zimní sezóny.
Vzhledem k mé současné pozici musím konstatovat, že přípravu na jaro už máme za sebou.To však neznamená, že bychom nadcházející sezonu jakkoli podcenili. Především jsme změnili logistický systém s denními závozy pro Českou i Slovenskou republiku, koncern Continental AG letos doplnil tzv. "pětkovou" řadu o nový produkt a již první výsledky v testech jsou velmi dobré. Od začátku roku jsme aktivní v komunikaci, takže očekáváme zvýšený zájem především o značku Continental. Také jsme spustili novou aplikaci pro smartphone na podporu našich partnerů zaměřenou na koncové zákazníky. Ptáte-li se na specifika v letošního jarního přezouvání, napadá mne především dozvuk legislativní úpravy z loňského roku, který zhustí zájem motoristů o přezutí do kratšího časového úseku. Poroste také zájem zákazníků o prémiový segment.