Pneurevue.cz » Názor z páté strany » Jak se Vám vydařila jarní sezona 2013 a jak odhadujete, že se bude vyvíjet trh v letošní zimní sezoně? Očekáváte spíše růst, stagnaci nebo pokles?

Jak se Vám vydařila jarní sezona 2013 a jak odhadujete, že se bude vyvíjet trh v letošní zimní sezoně? Očekáváte spíše růst, stagnaci nebo pokles?

 

pondělí, 16. září 2013

Pavla Tomicová, majitelka, pneuservis  Kostelec nad Černými lesy

Pavla Tomicová, majitelka, pneuservis Kostelec nad Černými lesy

Od letošního jara jsem to, co přišlo, tak trochu očekávala. Vzhledem k poklesu prodeje jsem zpětně ráda za naši střídmost v předzásobení. Přesto nám tato sezona několik překvapení přichystala. Došlo k radikálním změnám v poptávce pneumatik třinácti a čtrnáctipalcových. Obecně se v těchto rozměrech s poklesem počítalo, ale že nastane až takovýmto náhlým a drastickým způsobem, bylo překvapující. Naopak se zvýšila poptávka v sedmnácti a osmnáctipalcových pneumatikách. Již v minulosti silné patnáctky a šestnáctky ještě o něco posílily. Dalším překvapením je množství zákazníků, kteří letos nepřezuli vůbec. Budu-li vycházet z evidence zákazníků, kteří mají kola uskladněná u nás, jedná se téměř o třetinu. Pokud jde o letošní zimu, nemyslím si, že dojde k velkým změnám oproti zimně loňské. V předzásobení budeme určitě opět střízlivější, jen se posuneme rozměrově – zredukujeme třináctky a čtrnáctky a posuneme se do sedmnáctek a osmnáctek. Pokud nás čekají zase nějaká překvapení, doufám, že budou příjemná.

 
 
Adam Bednárek, Dan Ahlmann Kristensen, velkoobchod pneu a alu disků, Ostrava

Adam Bednárek, Dan Ahlmann Kristensen, velkoobchod pneu a alu disků, Ostrava

Jarní sezóna 2013 neproběhla tak, jak bychom si ji rádi představovali, proběhla v podstatě během jednoho měsíce, tudíž duben byl velice silný oproti minulému roku, bohužel ostatní měsíce se výrazně propadly oproti loňské sezóně. Tedy celkově jarní sezonu nehodnotíme kladně. Zimní sezonu očekáváme s velikou nadějí, jednak z důvodu slabšího prodeje minulé sezony ( hlavně Van pneu) a taktéž z důvodu zvýšeného užívání zimních pneumatik během letní sezóny. Očekáváme jednoznačný růst poptávky po zimních pneumatikách, zejména levných budgetových značek, kterým proto uzpůsobíme naskladnění v tomto duchu. Přitom ale všichni musíme pevně věřit v dobré počasí, tedy v brzký sníh!

 
 
Jan Drnec, majitel, pneuservis Plzeň

Jan Drnec, majitel, pneuservis Plzeň

Jarní sezona dopadla dle očekávání. Pneumatik jsme prodali nepatrně méně než v minulém roce, což vzhledem k celkové situaci na trhu i ve společnosti považuji za úspěch. Především pozorujeme razantní úbytek poptávky po malých a levných pneumatikách, který však dostatečně kompenzuje poptávka po těch velkých. V souvislosti se zimní sezonou bych byl mírně skeptický a to se podle mého názoru objeví i na rozsahu našich zimních předobjednávek. Je sice pravda, že mnoha našim firemním zákazníkům se daří dobře a nakupují nová auta, ale nemyslím si, že by to dohnalo deficit u ostatních klientů. Opravdovou starost mi však dělá konkurence, se kterou se musíme prát o ty nejbohatší zákazníky s drahými auty, a to jsou značkové autosalony. Myslím si, že pro udržení tempa budou v budoucnu nutné masivní investice do těch nejmodernějších technologií nejen v oblasti strojní, ale především v oblasti software. Nemalý vliv na celkovou náladu trhu má podle mého názoru také politika. Vezmu li v úvahu, kdo se chystá převzít moc v zemi, tak je více než pravděpodobné, že firmy své investice do vozového parku budou omezovat na nezbytné minimum. Přesto přezevšechno si myslím, že rozumně nakupující a investující pneuservis zimní sezonu přežije stejně tak jako jakoukoliv jinou. Jen je třeba nepodlehnout tlakům importérů a předkládaná čísla tzv. Europoolu nebrat příliš vážně. Zdá se být úsměvné, když trh očekává pokles prodejů a dodavatelé zdůvodňují potřebu vyšších předobjednávek.

 
 
Antonín Matys, ředitel regionu Praha a střední Čechy, ContiTrade Services s.r.o.

Antonín Matys, ředitel regionu Praha a střední Čechy, ContiTrade Services s.r.o.

Letošní jarní sezóna nebyla úplně typická – poměrně chladné počasí a sníh ještě o Velikonocích ovlivnil i průběh letního přezouvání. Jarní sezóna se průběhem hodně přiblížila zimní – kdy většina řidičů chtěla přezout v relativně krátkém období – cca 3-4 týdnů na přelomu dubna a května. Nasazení našich kolegů na všech více než 170 servisech BestDrive bylo opravdu enormní, proto se podařilo i v tak relativně krátkém období přezout velké množství zákazníků. Dle očekávání se zvýšil podíl prémiových značek pneumatik, pneumatik z UHP segmentu (od 17“ výš) a 4x4 pneumatik. Očekáváme, že v souvislosti se zimním zákonem ještě dále vzroste poptávka po zimních pneumatikách. Je pravděpodobné, že se zopakuje poptávka řidičů po zimních pneumatikách z roku 2011, a to jak v segmentu osobních, tak nákladních pneumatik. Letos – víc než kdy jindy – bude důležité se na tuto zásadní část roku pečlivě zdrojově připravit. Tak, aby zákazník dostal to, co požaduje, v pravý čas.

 
 
Libor Pernica, manažer prodeje Česká Republika,  Hankook Tire

Libor Pernica, manažer prodeje Česká Republika, Hankook Tire

Letošní jarní sezona pro nás znamenala především rozvoj našich aktivit na trhu v ČR. Můžeme ji považovat za úspěšnou, jelikož se nám podařilo upevnit spolupráci s našimi tradičními dealery a rozšířit naši dealerskou síť o nové obchodní partnery. Také z hlediska celkového objemu prodeje letních pneu a vývoje tržního podílu zaznamenáváme pozitivní meziroční trend. V neposlední řadě nás také těší zvyšující se povědomost o značce Hankook a rostoucí zájem o naše produkty. Co se týká výhledu do zimní sezony, díváme se do druhé poloviny roku s optimismem a předpokládáme vyšší poptávku ze strany spotřebitelů, než tomu bylo v loňském roce. Je však třeba počítat s tím, že úroveň zůstatkových zásob zimních pneu z minulé sezony je u velkoobchodníků i pneuservisů poměrně vysoká, což má za následek menší potřebu nákupu od výrobců a importérů a zvýšenou opatrnost při realizaci předsezonních objednávek. Z hlediska sell-out tedy věřím v růst trhu a zvýšení poptávky, sell-in bude díky vysokým skladovým zásobám z minulé sezony spíše stagnovat. Za naši společnost předpokládám opět zajímavý meziroční nárůst prodeje zimních pneumatik a posilování naší pozice na trhu v ČR.

 
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz