Pneurevue.cz » Názor z páté strany » Jak hodnotíte nyní, přibližně v polovině listopadu, průběh letošní zimní sezóny? Je něco, čím se letošní sezóna liší od těch předchozích?

Jak hodnotíte nyní, přibližně v polovině listopadu, průběh letošní zimní sezóny? Je něco, čím se letošní sezóna liší od těch předchozích?

 

čtvrtek, 30. listopadu 2017

Jolana Havlíková, UNIONPNEU OL, Premio Pneu+Autoservis, Olomouc

Jolana Havlíková, UNIONPNEU OL, Premio Pneu+Autoservis, Olomouc

Letošní zimní sezóna byla vcelku stejná jako ty předchozí, co do náročnosti na čas a také vydanou fyzickou a psychickou energii. Rozdíl je možná letos jen v tom, že přibylo několik nových zákazníků, co pár předchozích sezón nezouvali zimní pneu, dojížděli je a teď jim přišel čas na nákup nových. Také evidujeme nárůst klientů s vozidly na operativní leasing, kteří letos s novými vozy vyjeli a museli zajistit své první zimní pneumatiky.

 
 
Vojtěch Schwangmaier, ředitel e-shopu Pneumatiky.cz

Vojtěch Schwangmaier, ředitel e-shopu Pneumatiky.cz

Letošní zimní sezóna byla vzhledem k dlouhodobému teplému počasí velmi výjimečná. Paniku, kterou stagnující křivky na začátku sezóny na trhu způsobily, odrážely obavy z plných skladů a kriticky klesající marže. Nedostavil se ani obvyklý vrchol sezóny – 1. listopad. K tomu došlo až o dva týdny později. Až na výjimky obchodníci nedokázali v posilující sezóně na růst včas reagovat adekvátním navýšením marží. Nejsilnější období se pak koncentrovalo do jednoho týdne. Obrat v tomto období byl v porovnání s „nejslabším týdnem“ letošního roku dokonce 14násobný. Zároveň byl o téměř 30 % silnější v porovnáním s vrcholem loňské zimy. Pro většinu obchodníků bude ale zima 2017 také sezónou promarněných příležitostí. Někteří prodejci z výše uvedených obav „rozpustili marži do ulice“, jiní opakovaně „kazili“ cenu s vědomím výrobců. Je to škoda, navíc ve chvíli, kdy je ekonomická situace firem i spotřebitelů nejlepší v historii. Kdy jindy je možné lépe vydělat a připravit se na krizi, která nutně cyklicky přichází?

 
 
Marcel Polák, Pneuservis na Výšince, Turnov

Marcel Polák, Pneuservis na Výšince, Turnov

Průběh této sezóny musím zatím hodnotit velice pozitivně, od poloviny října až do této doby (cca 20. 11.) jsme v jednom kole a navíc se i dobře prodává zboží. Myslím, že letošní sezóna bude lepší než ty minulé, vždy byl největší nápor cca 14 dnů, maximálně 3 týdny. Letos je to již minimálně měsíc, a to je pak hodně znát. Možná je to dáno i tím, že se ekonomice daří, lidé se nebojí utrácet, kupují se nové vozy atd. V neposlední řadě je to ale i o individuálním přístupu daného servisu k zákazníkovi.

 
 
Radek Hron, ředitel regionu, ContiTrade Services s.r.o.

Radek Hron, ředitel regionu, ContiTrade Services s.r.o.

Letošní průběh sezóny hodnotím velice pozitivně. Postupný náběh již od konce měsíce září a kontinuální navýšení objemu servisu až do špičky sezóny. Zatím v tuto chvíli mohu říct, že sezóna stále ještě nekončí. V letošním roce také zaznamenávám velice dobrou dostupnost zboží v průběhu celé sezóny a až na pár výjimek jsme neměli s průběžným doplňováním zimních pneumatik sebemenší problém. A čím se letošní sezóna liší? Nevím, jestli se to dá takto jednoznačně říct, ale spíš zaznamenáváme výrazně vyšší časovou náročnost na servisní úkony spojené s TPMS senzory a rok od roku vyšší podíl pneumatik RunFlat.

 
 
Boris Tománek, Marketing Manager CZ/SK/HU, Goodyear Dunlop Tires Czech s.r.o.

Boris Tománek, Marketing Manager CZ/SK/HU, Goodyear Dunlop Tires Czech s.r.o.

Letošní zimní sezóna přišla se zhruba čtrnáctidenním zpožděním. Hlavní a intenzivnější část sezóny je za námi, v druhé polovině listopadu však vnímám mírné oživení poptávky. Je již dlouhodobým trendem, že z pohledu tržního potenciálu stagnují, resp. velmi mírně rostou prodeje pneumatik menších rozměrů, tažené především 16palcovými rozměry, a naopak zaznamenáváme růst pneumatik v rozměrech 17“ a větší. Velmi pozitivní trend v letošní zimě vidím ve výrazném nárůstu potenciálu prémiového segmentu, který je také hlavním faktorem ovlivňujícím nárůst celkového tržního potenciálu. Hlavní rozdíl, který je viditelný u letošní zimní sezóny v porovnání s těmi předcházejícími, je absence výraznějšího navýšení tržní cenové úrovně v období sezónní špičky, a to jak na B2B, tak i na B2C úrovni. Cenová úroveň v průběhu sezóny je letos velmi stabilní. Mírný pokles cen zaznamenáváme až v druhé polovině listopadu. Za společnost Goodyear můžu s potěšením konstatovat zvyšující se poptávku leasingových společností po našich značkách.

 
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz