Pneurevue.cz » Názor z páté strany » Jak by měl podle Vašeho názoru vypadat ideální dodavatel pneumatik pro pneuservis? Jaké hlavní atributy by neměl postrádat?

Jak by měl podle Vašeho názoru vypadat ideální dodavatel pneumatik pro pneuservis? Jaké hlavní atributy by neměl postrádat?

 

čtvrtek, 6. prosince 2012

Lenka Hnídková, Pneu Hnídek s.r.o, Jablonec nad Nisou

Lenka Hnídková, Pneu Hnídek s.r.o, Jablonec nad Nisou

Naše firma působí jako dodavatel pneumatik pneuservisům a zároveň jsme odběratelem od výrobců. To, co je pro nás důležité ve vztahu k výrobci, se snažíme nabízet i našim zákazníkům – servisům, a nejen to. Z mého pohledu je nezbytné nabídnout pneuservisům možnost on-line objednávání, které je uživatelsky přívětivé; důležitý je sortiment pneumatik a skladová disponibilita, zákazník by měl najít všechny nejvýznamnější značky na jednom místě a samozřejmě nakupovat za výhodné ceny. Určitě je ve vztahu k zákazníkovi důležitá flexibilita ve všech ohledech, kterou například já někdy postrádám u výrobců. Zde platí: čím větší firma, tím je někdy těžší domluvit se na speciálním požadavku. V neposlední řadě poskytujeme servisům poradenský servis a doplňkové služby, jako ekologickou likvidaci pneumatik zdarma, poskytování pracovního oblečení, propagačních a marketingových předmětů. Výše uvedené bych hledala já - u svého dodavatele pneumatik.

 
 
Jaroslav Braňka, Tirex Tyre, s.r.o., Modletice

Jaroslav Braňka, Tirex Tyre, s.r.o., Modletice

Každý seriózní výrobce pneumatik se snaží o to, aby se jeho značky prodávaly v sítích provozoven, které mají odpovídající úroveň. Aby provozovny dokázaly dostatečně reprezentovat danou značku a informovaly zákazníka o technických parametrech a přednostech jeho zboží. Tuto práci ale nikdo z velkých nadnárodních koncernů nemůže zvládat sám, proto vstupují na scénu velkoobchody, které úzce s výrobci spolupracují. Není velkoobchod jako velkoobchod. Ty ideální velkoobchody disponují obchodními zástupci, kteří filozofii výrobců a informace o produktech, získané na častých školeních, přenášejí do prodejní sítě. Důležité je rovněž, aby dodavatelé disponovali přehledným internetovým portálem, určeným pouze pro prodejce, prostřednictvím kterého může zákazník vybírat mezi širokou škálou produktů, informovat se o jejich technických parametrech, přednostech, aktuálním stavu skladu, nákupní ceně a veškerých podmínkách prodeje. Pak je pneuservis schopen prodávat zboží na patřičné úrovni s potřebnou technickou a odbornou způsobilostí, které se dnes v mnohých pneuservisech příliš nedostává. V neposlední řadě také velmi záleží na rychlé distribuci zboží přímo do servisu, a to hlavně v průběhu sezony. Právě kvalitní servis v průběhu sezony je kamenem úrazu mnohých z výrobců, kteří pak spoléhají na spolupracující velkoobchody, působící jako jejich „prodloužená ruka“. V kostce shrnuto – ideální dodavatel by měl být v každé situaci spolehlivý, dobře zásobený, mít relevantní informace o prodávaném sortimentu, pružný při prodeji i zavážení zboží.

 
 
Václav Částka, jednatel, Dobré pneu s.r.o, Netolice

Václav Částka, jednatel, Dobré pneu s.r.o, Netolice

Předpokládáme, že pro pneuservis jsou 4 věci velmi důležité: nízké ceny, dobré skladové zásoby, kvalitní dodávky a dodržování dohod.

 
 
Zdeněk Ševčík, jednatel, TASY s.r.o., Mokrá.

Zdeněk Ševčík, jednatel, TASY s.r.o., Mokrá.

Mám podobný pocit, jako kdybyste se mě zeptali, jak by měl vypadat ideální politik a co by neměl postrádat. Ani o tomhle tématu bych neměl chuť příliš hovořit. V době, kdy všichni importéři pracují systémem kropicí konve, musím konstatovat, že nás zajímá pouze dobrý produkt za dobrou cenu, to znamená takovou, která není horší než jinde v Evropě. Vše ostatní již zvládneme sami. Bohužel i tak malá očekávání nejsou často naplněna.

 
 
Lubomír Vorel, MarketManager CZ,  Barum Continental spol. s r. o.

Lubomír Vorel, MarketManager CZ, Barum Continental spol. s r. o.

Ideální dodavatel by měl disponovat spolehlivou logistikou, a to především z pohledu dostupnosti zboží v požadovaném čase. Mezi další důležité parametry jistě patří i konkurenceschopná a konzistentní cenová politika. Nesmíme opomenout ani poprodejní potřeby trhu, jako jsou flexibilní řešení reklamací, technické poradenství a servis, možnost EDI komunikace a další služby, které pomáhají a usnadňují pneuservisům práci.

 
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz