Pneurevue.cz » Názor z páté strany » Domníváte se, že místo původu (výroby) pneumatiky stejné značky a dezénu má vliv na vlastnosti této pneumatiky (např. stejná pneumatika vyrobená v evropském a asijském závodě téže společnosti)? Máte v tomto směru nějaké osobní zkušenosti?

Domníváte se, že místo původu (výroby) pneumatiky stejné značky a dezénu má vliv na vlastnosti této pneumatiky (např. stejná pneumatika vyrobená v evropském a asijském závodě téže společnosti)? Máte v tomto směru nějaké osobní zkušenosti?

 

pátek, 7. září 2012

Lenka Hnídková, Pneu Hnídek s.r.o, Jablonec nad Nisou

Dle mého názoru je kvalita výroby a jakékoli produkce obecně (nejen pneumatik) nejvyšší v západoevropských zemích a Japonsku. V současné cenové válce na trhu si však zřejmě budeme muset zvykat na výrobky vyrobené levnější pracovní silou. Dle našich zkušeností bych kvalitu výrobků rozřadila do 3 skupin: 1. Evropská, japonská a částečně americká produkce 2. Produkce zemí v bodě jedna vyráběná v jejich asijském či ruském závodě, kdy nadnárodní výrobce zajišťuje stejné technologické postupy, materiály a formy, tudíž kvalita by teoreticky měla být zaručena. Ve své praxi jsem se však setkala i s nekvalitními pneumatikami renomovaných výrobců vyrobené v Číně či Rusku. 3. V poslední řadě produkty vyráběné samotnými asijskými společnostmi - zejména nebezpečné čínské pneumatiky, tam je kvalita daleko za ostatními.

 
 

Jaroslav Braňka, Tirex Tyre, s.r.o., Modletice

Dle mého názoru má každý renomovaný výrobce daná jasná pravidla, v nichž je stanoven přesný výrobní postup jak z konfekčního hlediska, tak při míchání směsí a poměrů jejich součástí, včetně výstupní kontroly. Nicméně zaznamenáváme např. různé „estetické cítění“ jednotlivých závodů výrobců, kde se v jedné fabrice na výstupu zabývají odstraněním „přetoků“ z forem a v jiné to u stejné značky nedělají. Rovněž jsem se setkal se situací, kdy při přesunu výroby z jedné fabriky do druhé (Německo - Japonsko) došlo k drobné úpravě dezénu (středový obvodový blok dezénu byl o trochu širší než ve fabrice předešlé) a pneumatika byla nadále prodávána, sice pod jiným EAN kódem, ale v označení se nic nezměnilo. Co se asijských pneumatik týče, dostal jsem se k neoficiálním materiálům výrobce jedné z prémiových značek, kde byly uvedeny testy brzdného účinku pneumatiky stejné značky a specifikace, vyrobené v EU a v Číně. Výsledek zněl ve prospěch výroby v Číně. Je to pochopitelně dáno tím, že pokud renomovaný výrobce postaví nový výrobní závod, ať je to kdekoliv, přenese do něho všechny nejnovější dostupné výrobní technologie, procesy a postupy.

 
 

Václav Částka, jednatel, Dobré pneu s.r.o, Netolice

Přestože mezinárodní výrobci prohlašují, že všechny jejich pneumatiky jsou shodné bez ohledu na zemi původu, naše dlouholetá zkušenost je jiná. Produkce z Polska, Srbska, Ruska, či Turecka je častokrát o poznání horší než Německá , Francouzská, nebo naše domácí výroba. Poměrně velký problém zaznamenáváme  s kvalitou z výrobních závodů v  Mexiku, Brazílii, JAR, Indonésii, nebo Číně. Mnozí zákazníci nechtějí staré pneumatiky, nebo pneumatiky vyrobené mimo Evropu. Naše firma se snaží naslouchat potřebám zákazníka, proto jsme se rozhodli uvádět nejen DOT, ale i zemi původu každé skladové pneumatiky.

 
 

Zdeněk Ševčík, jednatel, TASY s.r.o., Mokrá

U prémiových značek jsme v posledních letech kvalitativní, nebo vizuální rozdíl nezaznamenali, protože si dokáží zajistit odpovídající technologickou kázeň v celém výrobním procesu a přísnou výrobní kontrolu. V minulosti byly případy, kdy "stejné pneumatiky" byly vizuelně odlišné. Ale jak jsem řekl na začátku, rozhodně to nemohu tvrdit v současné chvíli. Otázkou zůstává, jak se evropské koncerny zachovají, bude-li sílit tlak na snižování výrobních nákladů. Obavy bych měl u značek vyráběných jednotlivými koncerny systémem off-take, kde může dojít k určitému "rozvolnění" kvalitativních parametrů v porovnání s evropským (mateřským) závodem. Samostatným problémem může být použití nevhodné směsi běhounové pryže, která je třeba zkonstuována pro tropické oblasti a objeví se na evropském trhu, což se v minulosti stalo u nákladních pneumatik. Podíváme-li se na celou problematiku ze sociálního hlediska, pak je na škodu pro celou evropskou ekonomiku, přesunuje-li se výroba např. do Asie. Kromě jiného tímto dochází k "darování" know-how sofistikovaného produktu a ztrátě další konkurenční výhody Evropanů.

 
 

Lubomír Vorel, MarketManager CZ,  Barum Continental spol. s r. o.

Výrobci preferují standardní výrobní postupy bez ohledu na místo původu výrobku. Jednotné technologie umožňují zachování shodných vlastností, nicméně kdekoli na světě nelze zcela vyloučit vliv lidského faktoru. To však obecně postihuje i ostatní odvětví průmyslu.

 
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

K tomuto článku nejsou vloženy žádné komentáře.

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz