Pneurevue.cz » Názor z páté strany » Domníváte se, že by pneuservisy měly při poskytování servisu pneumatik zohledňovat skutečnost, zda si zákazník pneumatiky koupil na místě servisu nebo si je přivezl?
Snažíme se jít cestou vysvětlování a zdůrazňování výhod, které má zákazník, pokud si pneumatiky zakoupí u nás. Patří k nim přednostní termín přezutí, slevy na servis a uskladnění či rychlá diagnostika podvozku s výstupním protokolem. Cena výrazně vzrostla a v budoucnu ještě dál podraží, takže platit plnou cenu za servis bez jakékoli slevy bude stále více bolet. Snažíme se také vysvětlovat rizika nákupu na internetu – nikdo neví, kde a jak byly pneumatiky skladovány, existují rizika poškození, zdeformování bočnic, zlomených kordů apod. Zpoplatněná kontrola pneumatik z neznámých zdrojů je na místě, ale osobně nevidím cestu v nějakých přirážkách k ceně za práci. Má to také svá právní úskalí. Na druhé straně rozhodnutí, komu slevu poskytnete a komu nikoli, je nenapadnutelná. Náš stálý zákazník musí mít pocit, že je prioritní, upřednostňovaný a dostává řadu výhod. Nejde o to ty ostatní diskriminovat, ale vysvětlovat a dát jim možnost si vybrat.
Dovezené pneumatiky jsou dlouhodobě neřešeným problém v mnoha servisech. Pneuservisy uspokojuje fakt, že se jim nevede špatně a aspoň jim zůstal zisk z práce. Převládá strach ze ztráty zákazníka a možné pokažení si jména pomluvami. Jsou již ale servisy, které neobsluhují zákazníky s donesenými pneumatikami vůbec, nebo jenom mimo hlavní sezonu, nebo za vyšší ceny. Jako nejvhodnější a ověřenou formu „výchovy zákazníka“ doporučuji pneuservisům cestu nulové slevy z ceny práce. Pneuservis má nastaven vyšší základní ceník pro zákazníky, kteří si donesou vlastní nové pneumatiky. Z tohoto ceníku dává např. 30% slevu svým kmenovým zákazníkům. Jednoduché a spravedlivé.
Tato otázka se samozřejmě netýká jenom pneumatik, ale dílů obecně. Pokud chceme být k zákazníkovi féroví a neúčtovat mu dodatečné náklady spojené s možnými prostoji, musí být každý díl včetně pneumatiky před montáží vizuálně zkontrolovaný a musíme prověřit, zda se jedná o díl kompatibilní, vhodný, schválený pro montáž na dané vozidlo. I přesto, že máme na našich pobočkách kvalifikovaný a profesionálně zdatný personál, není v našich silách ani možnostech posoudit všechny parametry kvality a technického stavu dovezených dílů. Vizuální kontrola má svá omezení. Samozřejmě toto prověřování s sebou nese nároky na čas, který musí personál provozovny věnovat kontrole dílů a pneumatik pocházejících z pro nás neznámých a neprověřených zdrojů. Z tohoto důvodu máme v našem ceníku uvedenou položku kontroly dovezených dílů, kterou zákazníkovi v takovém případě účtujeme. Každý zákazník je na tuto skutečnost upozorněný na začátku sjednávání zakázky. Před našimi zákazníky tuto skutečnost netajíme a ani tento poplatek neschováváme za jiné platby. Chceme být vůči zákazníkovi féroví.
Zákazníci, kteří kupují pneumatiky v pneuservisech, očekávají nižší cenu za montáž, někdy dokonce zcela zdarma. Bohužel často to je tak, že nižší cena za přezutí je jedinou možností, jak pneumatiky prodat. Proto v našich servisech je cena za montáž mnohem nižší, než je tomu v případech, kdy si zákazník přiveze pneumatiky s sebou. V dobrých servisech zákazník těží ze znalostí a zkušeností odborníků. Naší zákazníci tento přímý kontakt oceňují. V některých případech výrobci pneumatik nabízejí různé formy podpory prodeje pro servisy, např. palivové karty, poukázky na uskladnění zdarma apod. K takovým výhodám obvykle nemají zákazníci e-shopů přístup. Důležité je i hledisko záruky. Přímý kontakt s prodejcem vždy usnadňuje řešení reklamací. V našich servisech řešíme takové nepříjemné situace maximálně ku prospěchu zákazníka, k čemuž nám pomáhají naše pevné a dlouhodobé vztahy s výrobci. Ze všech těchto důvodů se nákup pneumatik v pneuservisu stává stále atraktivnější volbou pro koncové zákazníky.
Tato problematika neustále zatěžuje pneuservisy. Někoho více a někoho méně či vůbec. Dle mého názoru se díky internetovým prodejům pneumatiky stávají pouze nástrojem na prodej práce. Velcí internetový prodejci nejsou schopni zajistit přezouvání, a proto si zákazník stejně musí vyhledat nás, pneuservisy. Postihy nebo respektive ,,zohledňování“ bych osobně nezaváděl. Zákazníci se dostatečně potrestají na celkovém zdražení práce a nekomfortu převoz, případně při vyzvedávání pneumatik dodaných kurýrem. Výjimkou není ani to, že si zákazníci přivezou špatný, nevyhovující rozměr.