Pokud ano, jak hodnotíte její přinos? Je zdrojem bezprostředního zisku, nebo funguje spíš jako bonus pro zákazníky a "něco navíc", co zvyšuje image provozovny?
Bořek Dnes jsem se vrátil na servis po několika dnech a našel jsem ve své poště pozvánku. Děkuji redakci za nabídku, ale přesto nepřijedu. Dovolím si tuto pozvánku,ale nabídnout ostatním pneuservisákům. Snad to budou mít blíž než někteří z nás a najdou tam to co oni potřebuji.
Vážení přátelé,
problémy odvětví prodeje a servisu pneumatik jsou námětem četných diskuzí na nejrůznějších úrovních a jsme rádi, že k nim výrazně přispívá i náš časopis Pneu revue
a internetový portál pneurevue.cz
Jistě se i Vy zajímáte o situaci svého odvětví a diskutujete o ní se svými kolegy, dodavateli, zákazníky. Proto bychom Vás rádi pozvali na
1. Celostátní konferenci pneu-obchodu a pneuservisu
která proběhne 17. září 2009 v reprezentačních prostorech návštěvnického centra společnosti Plzeňský Prazdroj v západočeské metropoli.
PROGRAM:
09.30 – 10.00 příchod, registrace účastníků
10.00 – 12.00 dopolední přednáškový a diskusní blok
12.00 – 12.45 oběd
13.00 – 15.00 odpolední přednáškový a diskusní blok
15.00 – 17.00 prohlídka muzea Pilsner Urquell a/nebo zkušební jízdy
s osobními vozy (cca 50 nejnovějších modelů většiny značek na trhu)
TÉMATA PŘEDNÁŠEK:
• Pneuservis minulosti a současnosti – cesty k dlouhodobé prosperitě
• Taktické a strategické řízení firmy v pneu-obchodu a opravárenství
• Jak na personální a legislativní otázky
• Výběr dodavatelů
• Pneuservis a internet
• Pneuservisní technika a její role při zvyšování efektivity a zisku
• Prodej a servis nákladních pneumatik a protektorů
Účastnický poplatek činí 1500 Kč za jednoho účastníka, za každého dalšího účastníka z jedné společnosti 1000 Kč. Ceny jsou bez DPH.
Účastnický poplatek zahrnuje účast na přednáškách, oběd, vstup do muzea a účast na testovacích jízdách.
středa, 26. srpna 2009
FERDA Přesně tak.Raději zůstat doma, než se dívat na výrobu zlatavého moku.
středa, 26. srpna 2009
Bořek Souhlasím s názorem W4C. Procházka pivovarem? Předváděcí jízdy? Plzeň? a 1000km celkem přede mnou? Nevědět přesně, kdo tam bude a o čem se bude jednat? Tak to raději zůstanu na servise, mám jiné starosti a povinnosti než vidět výrobu piva.
středa, 26. srpna 2009
V4C Vážená redakce, domnívám se, že sdělení o možnosti zkušební jízdy, jenž je již započítana v ceně přihlášky 1500 Kč, je pod Vaší úroveň. Daleko více by mě zajímalo, kteří přednášející a od kud, budou hovořit na daná témata. Také výběr místa (proti Plzni jinak vůbec nic nemám) v západním cípu republiky, je poněkud nešťastný. Je na důkladné zvážení, zda pro cca 4 hod. netušené přednášky, absolbovat v našem případě cca 800 km (obě cesty).
Redakce Vážený pane Břetislave, v pozvánce jsou uvedeny tematické okruhy, přičemž přesný seznam řečníků není ještě definitivně hotov a bude upřesněn na začátku září. O své případné vynaložené peníze se však bát nemusíte, vrátíme Vám je, i kdybyste odřekl účast den předem. Jinak o své práci se zamýšlíme dnes a denně, co Pneu revue a další naše časopisy vycházejí, tj. 15+ let. Nic jiného než trh o naši existenci nerozhoduje.
sobota, 22. srpna 2009
Břetislav O. Vážená redakce,když někoho z nás chcete pozvat do Plzně 17.9.2009 na konferenci, tak aspoň napište kdo tam bude vystupovat, jaký program jednání bude apod. Né nějakou přihlášku a fakturační údaje. Trošku se také nad sebou zamyslete!
pátek, 21. srpna 2009
JZ Blahopřeji všem co nakoupili Barum od nej.pneu za 45%. Na ulici ji davájí již se 42%. Prostě dobrý obchod.
pátek, 21. srpna 2009
Bořek Tak chlapi, kde jste? Snad jste se nezalekli a nezabalili servisy? Já jsem to jen napsal, aby jste věděli, že neštěstí nechodí po horách ale po lidech, tak ať na to nezapomenete a neříkáte si že se vám nic nemůže stát. Proberme třeba blížíci se zimu a to slavné naskladnění, o kterém už tady byla řeč. Je to těžká věc a typovací soutěž co vzít a mít na skladě v předzásobení, ale to je prostě riziko ,které na sebe buď vemete nebo ne. Teď jsem se zrovna kouknul na KKpneu co mají v rozměru 195/65 R15 na zimu a je to teda opravdu velký výběr. Slevy, které tam dali pro zákazniky z ulice jsou opravdu někdy až mimořádné a pro nás servisy někdy flustrující, ale to je právě ten život a boj který je v dnešní pneubranži zcela normální. Musíme zabojovat a hledat nové cesty k zákazníkům, aby jsme mohli dál úspěšně podnikat v našem oboru. Cesty a cestičky jsou, to moc dobře vím, ale musíme se my všichni o ně postarat sami a nenechat je zarůst.
středa, 19. srpna 2009
Pavel K. Tak to bych tedy Bořku nechtěl vůbec zažít.Jsem rád, že i já mám technika bezp. práce a solidní pojištění. Lidi se diví, že jsem v práci dražší než někde kolega v garáži, ale to je přesně to co je ten rozdíl. ZODPOVĚDNOST, nejenom za sebe ale i za druhé. A revize,kontroly,pojištění apod. nejsou zadarmo.Jsou potřeba a nutnost v dnešní době, jinak to může dopadnout katastrofálně.
úterý, 18. srpna 2009
Bořek Přátelé a teď z úplně jiného soudku. Povím vám příběh, který se mi teď stal na servise a nepřál bych ho zažít nikomu z vás. Ale přál bych si, aby jste si vzali všichni pneuservisáci z toho velké ponaučení. Jen tak můžete zabránit neštěstí,které číhá všude kolem nás. Před 14 dny při seřizování geometrie došlo u mne k velmi nečekané situaci, kdy mechanik po ukončení seřízení začal spouštět nůžkový zvedák, na kterém došlo k nepředvidatelné, neviditelné, náhlé velké poruše a jedna část nůžek během desetiny vteřiny spadla o 1,5 metru. Náraz tunové části zvedáku + padajícího auta byl tak silný, že byl doslova strašný až devastující. Po prvním velkém šoku, jsem okamžitě zjišťoval zdali se pod zvedákem a v jeho okolí nenacházel některý z mých kluků. Jsem opravdu šťastný a moc rád, že dodržování bezpečnostních předpisů si kluci vzali zodpovědně k srdci a nikomu se nic nestalo,kromě šoku. V této kritické situaci se ukázala profesionalita jak zaměstnanců,tak především firmy, protože nastali činnosti, které jsme museli okamžitě řešit. Zavolat svého bezpečnostního technika, volat dodavateli zvedáku, nafotit skutečný stav, vyprostit vozidlo s dílny a zjístit všechny škody. Musím dnes jednoznačně potvrdit, že první části proběhly v perfektním sledu. Bezpečnostní technik se ujistil, že všechny předpisy byly u mne dodrženy, dodavatel okamžitě přijel, přijal svá opatření a začal bezotálení jednat s výrobcem zvedáku. Ten velmi pružně zareagoval a následně vyslal konstruktéra a technika přes 1000km ke mne na servis. Byl jsem opravdu překvapen celkovou profesionalitou a přístupem jednotlivých firem zapojených do odstranění škod ,které u mne nastaly. Teď si možná říkáte ,vždyť je to úplně normální. Pozor pánové, to není tak pravda. Špičkový nůžkový zvedák o nosnosti 4,5tuny jsem zakoupil před 4 lety vč. geometrie John Bean. Tedy už není záruka. Zvedák jsem ale pravidelně každý rok servisoval a kalibroval,což není zrovna zadarmo, ale teď se to vyplatilo. To je základ mého dnešního úspěchu, protože dnes není problém si něco koupit někde levněji, ale je třeba pak myslet co kupuji, od koho, kdo ho servisuje a jak a kdo je výrobcem. Když se pak něco stane, kdo mi pomůže? Pojišťovna? Na tu jsem se i teď nemohl ani nechtěl spolehnout. I když mám velmi dobré pojištění fa, tak pojišťovny hledají cestičky, jak něco ošidit a nedat to co ve skutečnost mají plnit. Pro tuto situaci jsem ji vypustil a proto jsem si také nekoupil žádný levný výrobek, od nějakého překupníka, nebo neservisní společnosti, ale absolutní špičku mezi zvedáky ve světě od velmi kvalitního dodavatele v ČR. A na to jsem spoléhal, že se k tomu právě oni postaví čelem a budou vzniklou nepříjenmnou situaci řešit.Ano,nejenom že se postavili čelem , ale také s očí do očí řeší velmi intenzivně a velmi profesionálně. Výsledkem je, že dnes mi například přivezli z výrobního závodu nový zvedák, který je dokonce silnější, větší,lepší, modernější než ten předešlý. Zítra dodavatel pro ČR bude tento zvedak montovat, seřizovvat,kalibrovat. A následně se řeší další vzniklé škody na zařízení mého servisu a zákaznikové auto, které bylo silně poškozeno.Jen pro zajímavost, škoda na mém zařízení je přes 700 000,-kč. A teď si pánové uvědomte, kdyby se to stalo zítra Vám, jak by jste dopadli vy? Stejně? Byla by to pro vás katastrofa? Jste pojištění? Máte stroje a zařízení pravidelně kontrolované a certifikované? Máte bezpečáka? Těch otázek je mnoho a mnoho, ale nikdy neříkejte že se vám to nemůže stát. Jsem podle výrobce první případ v celé evropě co se jim prý něco takového stalo. Zvedák je několikanásobně předymenzovaný je jištěn a přesto došlo tak k devastující poruše, která způsobila naštěstí jen hmotné škody a nikomu se nic nestalo a to je pro mne opravdu hodně důležité, protože jsem už viděl na vlastní oči smrt svého kamaráda při prácovním neštěstí v ČSAD když jsem tam kdysi pracoval jako mechanik a nikdy na to nezapomenu. Proto beru zodpovědně předpisy a vyhlášky které jsou ohledně bezpečnosti práce velmi důležité jako prvořadou věc. A kupovat si levné a nekvalitní stroje a zařízení se pak nemusí vyplatit.Nejenom, že to může položit firmu ,ale stát to může i mnohem více než jenom ty peníze.Servisáci, prosím vás buďte zodpovědní vůči sobě, ale především vůči svým zaměstnancům a zákaznikům. Pokud budete cokoliv potřebovat vědět, nebo poradit klidně mi zavoléjte, rád vám poradím a pomůžu pokud budete chtít. Krásný večer. Bořek 608 868 868
pondělí, 17. srpna 2009
Bořek Tome, ano všichni se v této době snaží předhánět v nabídkách na předzásobení na zimu. Každý týden mi někdo něco přinese, namailuje, zavolá a někdy až nepřijemně otravuje. Ceny jsou takové jaké jsou a někteří dodavatelé nestojí za nic,někteří jsou naopak velmi profesionální. Za ty roky jsem jich poznal opravdu hodně. Někteří byli ze začátku na dobré cestě, ale pak je zlákala vidina většího zisku přes internet a zkazili si vše co si tak vehementně a těžce vybudovali a když ještě k tomu na svých servisech zavedli např. práci zdarma, tak jsem s nimi rychle ukončil spolupráci. Bylo jich pár a dnes za mnou zase chodí, škemrají ,prosí a zhazují především sami sebe. Poznali, že ten jejich slavný internet není to pravé ořechové a že práce zadarmo nejde dělat. Ale nad tím měli uvažovat předtím, než začali dělat podrazy na své odběratele. Je doba, kdy je těžké odhadnout jaká bude situace. Já osobně beru letos více zimních pneu a sortiment na sklad než minulý rok. Jsem přesvědčen, že to bude velmi dobrá zima a i když je těžká doba, tak věřím, že tyto pneu půjdou na odbyt. Co se týče s tvých nabízených možností, tak spolupracuji především s AM PNEU, kde pravidelně naskladňuji.I když mají jak říkáš omezený sortiment,jsem s nimi max. spokojen a prodaná množství jejich pneu hovoří za vše. Také trochu spolupracuji s GPD, které mne letos mile překvapilo a i když nějaké naskladnění od nich asi nebudu využívat, tak určitě na dokup něco vezmu. Jiné tvé velkoobchody znám, ale neďelám s nimi.
neděle, 16. srpna 2009
V4C Ferfo, možná někteří skutečně nemusí zdražovat např,Pirelli (přesto již zdražení chystají), ale je velká 4(GY,Mi,Con,Bri.) a ti to asi dost potřebují. Ne, že by byli ve ztrátě, ale zisk se dost propadl a tito obři jedou rozvoj přes úvěry a ty obdrží od bank na základě výsledků minulých,současných a i budoucích. Prostě se dohodnou, že v současnosti není prostor pro zvýšení prodejů, tak se hledá cesta úspor, ale vývoj se musí udržet, nejlépe posílit. Tak se odloží investice do expanze, zmrazí platy,přiškrtí se dodavatelské a spolupracující fy. To ale nestačí. Oni potřebují investovat pro budoucí časy, stejně jako Bořek a ostatní. -- Úvaha o ceně práce je na místě, ale nazáleží fakticky jen na nás. Z velké části ji určuje trh, v našem případě okolní konkurence. Mohu mít servis třeba pozlacený, ale myslýš, že mě budou akceptovat za přezutí Octavie 2000,-Kč? V Praze snad někdo ano, v Ostravě asi těžko a Horní Dolní Tě budou posílat do šaškecu. Můžeme si zde 1000x notovat o ceně naší práce, ale ta má jen takovou cenu, kterou je nám ochten zákazník dnes zaplatit. Já se přiznám, že nadcházející sezonu vidím bledě.
neděle, 16. srpna 2009
FERDA Přesně tak, hlavně nevyplašit nás odběratele.Víme že absolutně není důvod zdražovat pneumatiky, přesto se to děje a na zimu už je to poznat.Bude to opět boj a jediná naše obrana je odvedena kvalitní práce, aby už konečně někteří zákaznici pochopili, že cena za práci je opravdu zcela odpovídající dnešní době.Gumy si koupí na internetu kde kdo,ale přezout je musí servis a ten zase musí vydělat na stroje a lidi.Takže pánové, než začnete něco dělat s cenami pneu které stéjně neovlivníte, raději už si někteří pořešte ceny za práci a nedělejte za lacino.Zima bude těžká zkouška a marže pneu vás jistě nezachrání.
sobota, 15. srpna 2009
V4C Kolegové, přestávám se zde poněkud orientovat. Stále slyším nějaká procenta z něčeho. Není právě tato komplikovaná strategie většiny prodejců záměrná? Dle mého selského rozumu jsou zde dva základní atributy:za kolik nakoupím a za kolik to dokáži prodat. Tomu se říká marže, nikoliv zisk. Nějaká procenta jsou mi ukradená. Také víme, že prodejní cenu stanovíme max.možnou, za kterou je nám ochoten zákazník záplatit. Ta se může servis od servisu lišit, ale je holou skutečností, že internet ji téměž vyrovnal. Mám i případy, kdy na zatracovaných protektorech lze docílit vyžší marže, než na známé značce. Je to dáno tím, že všichni nabýzí to samé zboží a díky internetu je informovanost všech maximální. Tím je náš prostor vymezen. Možná stojí za povšimnutí články ve zdejší ekonomické rubrice. Všem výrobcům se propadá zisk. Sic veřejně vedou řeči o snižování nákladů, ale v tichosti připravují pozvolné zvýšení cen. Signály z okolních zemí jsou toho důkazem. Nyní jde pouze o jediné, příliš před sezonou nevyplašit odběratele (tím nemyslím konečného zákazníka).
čtvrtek, 13. srpna 2009
HOGAN TOM ta předešlá zpráva patřila Tobě.Ještě by mě zajímalo kolik máš od Storexu na Michelin a Kleber protože v tom bývali dobrý a bral jsem od nich.Tak že počítám,když píšeš že ujdou tak máš od nich na tom předzásobení od tak 51% na Michelin a 51% na Kleber.
čtvrtek, 13. srpna 2009
HOGAN Nebudu se tady zastávat žádného z těch velkoobchodú protože některé ani neznám a nepovažuji je za pořádné velkoobchody.Ale musím konstatovat fakt,že asi budeš řeknu to slušně primitiv podle toho co píšeš,protože já jsem si přes výkend porovnal nabídky na před zásobení od GPD a IHLE a mimo Barumek,Hankook a pár Goodyear bylo IHLE ve takřka ve všem levnější.A to jsou prostě fakta!!Napiš mi klidně kam Ti mám Ty nabídky poslat a jestli nejsi orangutan tak si je porovnáš a nebudeš tady ostatní mást blbostma který ještě nejsou pravda.A to pomíjím to že GPD Ti bude u předzásobení fakturovat o 7% větší cenu než nabízí a pak po včasném zaplacení atd...tak Ti je vydobropisuje.Jestli tedy víš co to je.Nabídku od Cháry jsem dostal v pondělí ale nemám ji ještě zkouknutou tak že nemúžu k tomu říct nic za čím bych si pak mohl stát a dělat tady ze sebe kašpara nepravdama jako Ty nechci.
čtvrtek, 13. srpna 2009
Tom Chlapi a co říkáte na různé dodavatele pneu, kteří se teď předhání, abysme od nich nabrali předzásobení? Tady je můj názor na ně: GPD - celkem solidní a stojí za námi servisy, Tirex - to je ostuda, ty dělají hlavně s interneťáky a na nás kašlou, Chára a Carena - ty ani neví jaké jsou tržní ceny. AM Pneu - dobří, ale omezený sortiment. Treadtel - jsou už otravní s tím jak podporují svůj WestLake. Ihle - s cenama asi spadly z Marsu. Občas ještě ujde Storex. Co vy na to, jak to vidíte?
čtvrtek, 13. srpna 2009
HOGAN Bořek,JZ s těmi výrobci s Tebou naprosto souhlasím já také neberu nic.Kleber,Michelin a Pirelli beru od IHLE teď mi došla nabídka na předzásobu a myslím že na tyhle 3 značky jsou tam ceny uplně super.Vzal jsem od nich taky ještě pár Dunlopu ty byli taky v pohodě teda alespoň podle toho co jsem si porovnal s jinýma.A fakt je taky ten že IHLE snad jako jediné neprodává koncákum přes internet jako všichni ostatní.No a Barumky určitě brát na sklad nebudu ani náhodou.