vydavatel Vážený pane s přezdívkou s-mann, znovu jsem si přečetl s odstupem dvou dnů svůj příspěvek, a to opakovaně. I já jsem použil zdvořilé oslovení. Naopak nechápu, v čem spatřujete "osobní urážky" a "agresivní vyjádření". To mě opravdu rozum nebere. Jinak abyste to špatně nechápal - mrzí mě každý čtenář, jehož očekávání nenaplníme, ale už jsme si zvykli na to, že se opravdu nejde zavděčit každému. To víte, že bychom rádi dělali stostránkový měsíčník a měli denně 10 nových zpráv na webu atd. - ale na 10mil. trhu to prostě nejde tak jako na 100mil., navíc jednom z nejsilnějších na světě (Němci + německy mluvící Evropané). Na reifenpresse.de si bez předplatného ve výši cca 2500 Kč za rok neotevřete ani jednu zprávu. My pracujeme tak s desetinovým rozpočtem než kolegové a neděláme zas o tolik méně. (Ale nestěžuju si). Také já přeji hodně úspěchů Mensa
pátek, 19. listopadu 2010
Anubis I kdyby přišel nyní sníh, to hlavní je za námi. Sezona letos byla krásně pozvolná, prodávalo se už od začátku září, plynule se stíhalo i přezouvat. Přirovnal bych to spíše k větší letní sezoně než k typické zimní sezoně. Letos se zima vyplatila všem pneuservisům, které včas naskladnily a ne těm, které spoléhaly na to, že i v sezoně budou mít pneu do druhého dne u sebe. Nezájmu o čínské pneumatiky jsem si také všiml a osobně ho jen vítám. Nezájmu o pneumatiky z internetu jsem si tedy rozhodně nevšiml a že by 90 % e-shopů mělo problémy? Trh se musí protřídit a zůstat zde jen několik silných hráčů, ale to je přirozená cesta. Kvalitní e-shopy letos měly opět nárůst tržeb, prodaných kusů a samozřejmě zisku.
pátek, 19. listopadu 2010
s-mann Vážená redakce(povšimněte si,že vždy jsem použil a stále používám zdvořilé oslovení a nesnížím se k osobním urážkám a útokům) popravdě řečeno, jsem mírně zaskočen agresivním vyjádřením. Nemohu zde říci na 100%, že vlastním vaše první číslo, ale není to daleko od pravdy. Také se nestydím říci, že jsem se na každé vydání vždy těšil (toto ale poslední dobou, bohužel, nemohu tvrdit) a čerpal jsem z něho a to jsem žádný servis nevlatnil, ale pracoval na pozici, kde pneumatiky byly pro nás středem vesmíru. Mou poznámkou nebylo dělat chytrého, ale jemně "popíchnout" redakci k zamyšlení, zda současná forma odráží aktuální dění v pneu oboru. Nic více, nic méně. Znám snad také něco o marketingu a trhu a proto vím, že v českých podmínkách není dost dobře možné dělat stejně německou obdobu časopisu - Gummibereifung, ale možná by šlo se přiblížit internetové podobě reifenpresse.de. Zde je den co den 10-15 aktualit, zatím co u vás, však víte kolik. Také poznáka o nezávisloti je v dnešní společnosti, kde peníze jsou až na prvním místě, lehce zavádějící. Neznám mnoho lidských činností, jež mohou o sobě tvrdit, že nejsou na nikom závislé. O vydavateli časopisu jakéhokoliv si dovolím dokonce tvrdit, že je dnes závislý značně, a to na čtenářích, ale hlavně na inzerentech. To je zkrátka fakt a tvrzení opaku nemohu věřit. Děkuji za možnost se vyjádřit a přeji vám hodně úspěchů.
čtvrtek, 18. listopadu 2010
Autodilna Věřte tomu, že jsem toho taky přezul dost. Mé poznatky. Číny se skutečně více méně nemontují. Co se týče pneu z netu. Prodávám převážně je a zákazníci si je vozí také. Pro mne je to výhodné. Dodání do 24 hodin. Nemusím moc investovat do skladu a dalo se nakoupit za skutečně zajímavé ceny. Dnes je to horší, ale sehnat se dá. Základní pneu skladem mám a zbytek do 24 hodin. Můj názor je ten, že na netu se prodává dost, ale zákazníci s něma jedou tam, kde je ochotně a bez nadávek přezují. Měl jsem zákazníka, který byl v šoku jak se k němu v pneuservise chovali, když přivezl svoje pneu. Chovejme se prosím k zákazníkům slušně, živí nás i naše rodiny a zaslouží si slušné chování.
čtvrtek, 18. listopadu 2010
vydavatel Vážený pane s přezdívkou s-mann,
je mi srdečně jedno o tom, co si myslíte o nejnovější otázce měsíce, vám je možná všechno "nad slunce jasné", pár věcných odpovědí za jeden den však vypovídá o tom, že vaše genialita není vlastní každému. Pár věcí, o kterých píšete (růst cen, nedostatek rozměrů) reflektujeme v příštím čísle, ovšem každému, kdo sleduje tento obor delší dobu, je jasné, že se nejedná o žádnou revoluci, ale přirozené vyústění celkového vývoje. O jiných věcech (totální nezájem zákázníků o čínu,minimum internetových pneu na servise, totální fiasko 90% int.obchodníků) mi není nic známo - asi to bude hodně individuální. Již 15 let reflektujeme situaci tak, jak se jeví nám jako nezávislým pozorovovatelům, čerpáme inspiraci v zahraničí a můžu vás ujistit, že jsme se v minulosti již párkrát docela strefili. Nemáme jediný a sebemenší důvod a už vůbec ne povinnost nadržovat jakékoli zájmové skupině na trhu a nikdy jsme si nenechali diktovat, v čí prospěch máme psát. Mohu vás také ujistit, že nám byl od pár hodně vlivných lidí na trhu přepdovídán brzký konec, no a vidíte, nestalo se tak. Navíc si tu každý může říkat co chce, může si nás tu kritizovat, třeba i pomlouvat, záhadně poukazovat na jakési "nasměrovánínašich aktivit někam jinam" (tak nějak to píšete, že?)atd. Prostě nás tu třeba můžete napínat na skřipec, ale dokud bude tento trh svobodný a liberální, tak nám to neuškodí, pokud budeme svou práci dělat podle našeho nejlepšího svědomí. No a totéž se týká trhu - ten nebude takový, jak byste ho chtěl mít vy, ale jen a pouze takový, jak ho vymodeluje konkurenční prostředí ekonomiky, v níž převládá nabídka nad poptávkou. A pokud vás tato diskuze rozčiluje, stačí málo - kliknout na křížek v pravém horním rohu obrazovky.
Martin Mensa
středa, 17. listopadu 2010
gumař To číslo zkreslují také dovozy do ČR ze zahraničí. Souhlasím s tím že pro nás je to číslo nepodstatné.
středa, 17. listopadu 2010
HOGAN s-mann přijde mi že tady trochu chytračíš.V dosti názorech máš pravdu to musím uznat to bych Ti křivdil a to nechci.Ale požít slovní spojení penetrace trhu je 4.2 mio pneu je podle mě absolutní blbost.Proč?1.Takovéto spojení je mesmyslé spíš možná tedy kapacita českého trhu nebo velikost českého trhu.2.Dle informací které mám je to 3.8 mio a pozor neznamená to,ale že se všechno prodalo v čechách,jsou v tom jistě i vývozy které třeba dělá K+K na Slovensko,a jiných velkoobchodu také na Slovensko a do Německa.To znamená,že pro mě jako obyčejný pneuservis se 3 stáními je to číslo uplně zbytečné a nic neříkající.
středa, 17. listopadu 2010
Anonym Nesmysl
středa, 17. listopadu 2010
gumař Neber osobně. Bylo to myšleno obecně že přístup je takový, i když některým už to také dochází že to není úplně dobrá cesta. My jsme to pochopili poměrně brzy. Netové zákazníky neodmítáme a provozujeme také eshop. Dnes víme že to byla dobrá cesta.
středa, 17. listopadu 2010
s-mann pro gumaře: I já mohu souhlasit se vším co uvádíš, až na jedno a to, že že mám dlouhodobě nepřátelský přístup ke gumám z netu. Není to úpně pravda a personál je veden k tomu, aby případné emoce 100%potlačil. Je pravdou, že dotyčný nedosáhne na slevu 10%(16 Kč na kolo je ale zanedbatelné) a pokud zde chce zanechat odpad - 25 za gumu. Jinak žádné invektivy. Co na zákazníka ale zabere, když jim při placení s kamenou tváří sdělím a dokáži, že máme identickou pneu za podobnou cenu, letos i výrazně levnější (např.Barum Pol.2 za 782, proti netu za 855 NP). Samozřejmě jsme cenu upravil, stačí být levnější o 10 Kč. Mám také letos zkušenost, že jsem letos prodal stovky gum na servisy. Neměli kde koupit a věděli, že u nás je našlapáno. Dostali podmínky jako u KK nebo NP. 2-3% z našich cen a gumy měli ihned v autě. Bez zásob se jednoduše nedá dělat ani shop ani servis. A tento zlomový okamžik ve způsobu myšlení a přístupu k podnikání jsem měl především na mysli. Tuto situaci mohou neskutečně využít (pokud nebudou nepoučitelní a nenažraní)výrobci a prodejci. Každý rozumný servis na jaře bude k naskladnění přistupovat jinak než doposud. Myslím, že pro 50% servisů nemůže být problém si naskladnit za 200-300 tis.Kč za hotové. Tato vidina bude pro mnohé velkoobchody lákavá, ale následně to sníží dostupnost volných pneu v sezoně. Každý velkoobchod ví, že penetrace zdejšího trhu je asi 4,2 mil a více ani kus. Jak je mi známa česká mentalita a tak se bojím, že to půjde ode zdi ke zdi(jako solární elktrárny, nebo toaletní papír za komančů) a situace bude opačná té předešlé. Servisy budou zásobeny vším, ale velkoobchody budou v sezoně poloprázdné. Domnívám se, že tak za 2-3 roky se situace ustálí na stavu, který zde panoval krátce po r.2000. Bude zde několi seriozních shopů,několik slušných velkoobchodů a servisy budou pře sezonou přiměřeně zásobeny.
středa, 17. listopadu 2010
FERDA-MORAVA Krásná práce byla v říjnu.Prodej byl velmi slušný.Teď už to je a bude jen takové pomalé dojití pneu sezony,žádný nával už nebude.Gumy nebyly a někdy nejsou stále na skladech,což má i svá pozitiva,tak se vzalo a bere co je zrovna k mání a moc se nekouká,že zůstalo většinou to nejdražší.Internetové gumy jsem nepotkal téměř vůbec,takže taky spokojenost.
středa, 17. listopadu 2010
gumař S názorem na redakci máš pravdu. Zájem o čínu je opravdu nulový. To že k tobě lidi s net. gumama nejezdí je způsobeno dlouhodobě negativním přístupem k těmto zákazníkům. Jednoduše jezdí tam kde je přezují ochotně. Předpokládám že těch 90% pseudoeshopů, o kterých píšeš, skončí dříve nebo později. Dělat to s nulovou zásobou a jen přeposílat obednávky nemá budoucnost. Jinak musím konstatovat že náš eshop vykazuje každoročně vyšší poptávku. Díky zmíněnému nedostatku většiny pneumatik máme překvapivě vysoký nárůst objednávek od pneuservisů a autoservisů. Věřím že ve tvém příspěvku najde redakce inspiraci a uvedeným tématům se bude v některém z příštích čísel věnovat.
Hezký den.
středa, 17. listopadu 2010
s-mann Vážená redakce, vaše otázka mě dosti překvapila. Popravdě řečeno, plal-li by se mě takto zelinář od vedle, pochopím to, ale od fundovaných osob je to poněkud zarážející. Nečtete prosím starší názory? Je přece nad slunce jasné, že první a hlavní vlna je již téměř dva týdny za námi. Nyní se naprosto v poklidu přezouvá a než přijde (jestli vůbec)první sníh, bude dávno hotovo. Pozoruji delší čas a tato otázka mě jen utvrdila, že redakce již delší dobu asi spinká, nebo aktivitu nasměřovala někam jinam. Je na škodu, že zlomový okamžik v pneu oboru (rychlý růst cen,nedostatek některých rozměrů a značek, totální nezájem zákázníků o čínu, masivní přezování v druhé polovině října,minimum internetových pneu na servise, totální fiasko 90% int.obchodníků atd.)zůstal téměř nepovšimnut.
úterý, 16. listopadu 2010
Moris Věřím, že s prvním sněhem toho ještě dost přijede většinou se přezouvalo kvůli značkám.
Ale skončila akce Michelin.