roman https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/snemovna-osetrovne-malacova-rozsireni-vlada.A200324_095236_domaci_kop Cituji: "Odpuštění záloh OSVČ na zdravotní i sociální pojištění
Poslanci kývli rovněž na plošné odpuštění záloh na pojistné v období března až srpna 2020 až do výše pojistného vypočítaného z minimálního vyměřovacího základu. Splacení pojistného vzniklého v tomto období, které je vyšší než pojistné vypočtené z minimálního vyměřovacího základu, poté může osoba samostatně výdělečně činná odložit až do podání přehledu o příjmech a výdajích za rok 2020 v roce 2021.
Šéf poslanců ODS Zbyněk Stanjura řekl, že návrh vlády on i jeho strana podporuje, ale chybějících zhruba 8,5 miliardy korun by měl místo OSVČ doplatit stát. „I my souhlasíme s touto úlevou OSVČ. Na druhou stranu to bude znamenat výpadek příjmů zdravotních pojišťoven, mně to vychází spíš na 10 miliard korun,“ řekl šéf poslanců TOP 09 Miroslav Kalousek.
Navrhl vzít deset miliard, o které jde, pro zdravotní pojišťovny z rezervy státního rozpočtu. „Budeme to bedlivě sledovat v čase a podle toho reagovat,“ řekl ministr zdravotnictví Adam Vojtěch.
Poslanci schválili také půlroční odpuštění záloh OSVČ na důchodové pojištění. „Nejedná se o odložení, ale o odpuštění,“ zdůraznila ministryně Maláčová. Jde podle ní o 2,5 miliardy měsíčně, za půl roku o 15 miliard.korun. Zdůraznila, že nezaplacené odvody nebudou mít vliv na budoucí důchody OSVČ, protože se na dobu šesti měsíců, za něž nebudou zaplaceny odvody, bude pohlížet jako na takzvanou vyloučenou dobu."
úterý, 24. března 2020
roman EET jistá část z nás už má od druhé vlny, kdy tam "spadl" maloobchod, takže pauza 3 měsíce je pro mě spíš "detail". Jinak to odpuštění minimálních záloh je snad jak pro sociální, tak i zdravotní pojištění. Jde skutečně o odpuštění na půl roku a nikoliv oddálení. Snad jsem to pochopil správně. Alespoň něco, co je alespoň trochu pozitivního.
úterý, 24. března 2020
Shambo Poslanci nám ve sněmovně právě schválili odpuštění povinných odvodů na důchodové pojištění pro OSVČ na půl rok. Bohužel odklad EET je pouze na tři měsíce po skončení stavu nouze. Část poslanců navrhovala rok.
úterý, 24. března 2020
Shambo Nechi mrazit... jen do toho vnést trochu faktů, řád a dynamiku. A jak by řekl světový autor detektivek... pachatel se vrací na místo činu :)
úterý, 24. března 2020
SJM Koukám jako blázen, kdo se vrátil, zdravím Shambo. Jako vždy, absolutně trefné a přesné, až z toho mrazí. Obecně se na nás valí problém. Jak pravil poradce ministryně Dostálové, turistický průmysl přestal existovat. Ten na sebe váže přepravu osob, přepravu potravin, restaurace, pekaře, řezníky, prádelny, stoláře atd. U MKD majitelé odhadují, že při současném stavu to vydrží tak 3-4 týdny a pak, se děj vůle boží. Strojírenský průmysl a výroba automobilů, stejně jako odbyt, tam bylo přibrždění pomalu pozorovatelné od 3Q/19. Tak snad to zachrání ta 3 a 4 vlna EET. Nebo je to jen domluvené divadlo pro naivní voliče, aby mohl zase přijít zachránce a vše vyřešit, nejlépe on-line. Buď jak buď, čekají nás zajímavé časy.
úterý, 24. března 2020
SJM
Miroslav Kalousek 24.3.2020
12 hod ·
Tři vládní priority novely zákona o státním rozpočtu:
1. Účinná pomoc velkým firmám a jejich zaměstnancům.
2. Dokončení likvidace živnostníků.
3. Zpochybnění našich spojeneckých závazků v NATO.
O body 2 a 3 budeme v Poslanecké sněmovně bojovat, ale nedělám si iluze. Poměr sil je dán.
úterý, 24. března 2020
Shambo Máme! je to jen začátek... a boj pokračuje :)
Shambo A mezitím dnes v parlamentu: Z. Stanjura "Poslanci ANO, ČSSD a KSČM právě na rozpočtovém výboru odmítli zrušení 3. a 4.vlny EET, stejně jako odložení o 12, 9 nebo 6 měsíců. Jako by netušili, že hlavnim problémem drobných podnikatelů bude mít vůbec nějaké tržby."
Shambo Bořku díky, ale jsem jen pozorovatel :) Ale právě pro to se se všemi rozdělím.
úterý, 24. března 2020
BF Shambo, příteli vítej. Děkuji, že jsi se zase zjevil jako duch. Už mi chyběly tvé úvahy, náměty, postřehy. Směle do toho, protože je to poučné pro všechny z nás. Díky.
úterý, 24. března 2020
Shambo Pryži zdar, po roční odluce zpět do šiku. Několik poznámek k situaci a nejbližšímu vývoji situace na trhu osobních a nákladních pneumatik. 1/ Předpokládejme, že medici a politici karanténu protáhnou se svými důsledky pouze do konce dubna (letos) a návrat k běžnému typu obchodování (ale ne k obratům a maržím se nastartuje 1. května. 2/ Čeká nás ztráta kupní síly obyvatelstva (osobní pneu) a dopravců (nákladní pneu). 3/ Skladové zásoby velkoobchodníků jsou zatím dostatečné, deficit bude záviset na a objemu prodeje v dubnu t.r. a dále, rychlosti rozběhu zahraniční i domácí výroby, prostupnosti hranic a vůle nakupovat. 4/ pozor – nákup = cena pořízení = kurs koruny české (pokud ani zde nepochopíme, že euro v tomto případě by bylo výhrou, nechápeme nic) 5/ reálně nás zasáhne druhotná platební neschopnost (dopravci, velkoobchody, všichni…) 6/ ti, kteří dožijí zimy (obrazně), se budou muset vypořádat navíc s vládním návrhem zákona o odpadech a vybraných výrobcích s ukončenou životností (viz rozhovor Ing. Skoupila v Pneurevue č. 1 a moje (sorry) drobná studie tamtéž 7/ ceny – minimálně u nákladních pneumatik vidím růst nákupních cen (kurs) a ceny velkoobchodu i maloobchodu se budou muset zvyšovat (růst nákladů – viz mj. vládní návrhy zde zmíněné) – Čína už zdražovala. 8/ podpora státu pro OSVČ a malé a střední podniky – na přežití to stačit nebude, musíme jít do rezerv, které nejsou. 9/ řešení: přehodnotit možnosti, náklady, možné výnosy, zredukovat firmy na zdravé minimum a začít v bodu nula. 10/ kdo pamatuje finanční krizi 2009-2010) – dopady dnešní krize budou hlubší a dlouhodobější – nejhorší není situace zdravotní (přes veškerou tragičnost), ale hrozba rozvrácení sociálně-ekonomické stability obyvatel a států. 11/ co dělat? Přemýšlet, analyzovat, nepanikařit, počítat a dělat jen to, na co budeme stačit 12/ překonáme to? Já osobně věřím, že ano. Jinak bych vám to nepsal. Můžeme diskutovat. Radit se. Předávat si zkušenosti, nápady, informace. Kdo bude mít vůli, jsem ready. Pryži zdar!
roman Ano, něco může být dražší, pokud bude o to zájem. Na druhou stranu hodně lidí se zadluží a budou kupovat jen to, co je nezbytně nutné k životu, takže něco může teoreticky i zlevnit. Těžko říci. Hlavně to chce použít rozum a vědět, co je ještě ziskové a co je už "charita" a kur**ní cen.
úterý, 24. března 2020
BF Pneunm bude především jak píšeš ---kur_vit ceny. A že jich bude po rozjetí plno kolem nás jsem si i dost jistý. Hlavně ti co nemají nikoho zaměstnaného, nebo načerno. Spadneme o řadu zase níž. Co se budovalo roky sletí za pár dní. Kéž by bylo více Karlů, Romanů, těch co i když jsou sami si váží sami sebe, své práce, strojů, svého celkového vybavení, ví přesně jaké má náklady apod. Bohužel, to je už teď podle mne utopie pro mnohé garaž fušer mistry.
úterý, 24. března 2020
SAB Pneunm neboj takových chytráku bylo a bude co to budou zkoušet ,ale věřím tomu,že to brzy zabalí za téhle situace.
úterý, 24. března 2020
Pneunm Včera jsem se dozvěděl že tady kousek otevřel nový "Pneuservis" je to prakticky za městem bez jediné cedule prý nezkolaudovana provozovna a zaměstnanec na černo a že dělá strašně levně. Koukal jsem že má pěkný stroje a tak moc nechápu čeho chce dosáhnout. Podle zkušeností ze svých začátku bych si typnul že buď skrachuje anebo to bude dotovat a kur_vit ceny.
úterý, 24. března 2020
SAB Pneunm vše bude dražší a trh se pročistí,protože vydrží jen ti nejsilnější.
úterý, 24. března 2020
Pneunm Slyšel jsem že fabriky stojí a že gumy budou dražší? Co vy na to?