BF Shambo, víme o co tady jde, víme kdo si tu ohřívá polívčičku a kdo tohle vše a proč dělá. Řeknu jednu příhodu z nedávna. přijel tady na servis řidič dodávky a vběhl do kanclu že má šroty gumy, že to musíme vzít a kde to má dát. Jdu ven a v autě asi 10 nákladních protektorů. Říkám , tak máte smůlu, tyhle pneu Vám dnes nevemu, protože tady mám pronajatý jen část místa na šroty a hlavně vám je vezmu až tady bude kontejnér a sám si to naložíte. Já na to nešáhnu. Než příjde budu Vás včas ze zákona kontaktovat. Kouká na mne jak péro z gauče, že kde to mám jako dát? Já mu říkám, když vidím jak jsou prorostlé mechem a blátem, tak je zase dejte třeba tam kde byly. Protože tu teď nemám kontejnér musel bych to pak naložit sám a ručně to nejde jen tak jednoduše jen s pomocí vysokozdvižného vozíku kdy mi tady vedle ze stavebnin přijdou a fakturují 1000,-Kč za hodinu vozíku s řidičem. A mimochodem máte protektory z Polska, tak jste tady dovezl odpad a jste přihlášen na MŽP? Najednou mu klesl hřebínek. Řekl jsem: podívejte se jsou tedy dvě možnosti. Buď kdyby tady bylo nějaké volné místo mi zaplatíte vícenákladové položky které mám a ze zákona je mohu jednoznačně a plně využít (skladování, nakládka cizím subjektem, zvýšené bezpečnostní předpisy, praním monterek jen a pouze pro nakládku pneu, uzavřením servisu kvůli několika hodin nakládce, atd, atd), nebo si je přivezete kdy Vám přesně dám vědět kdy tu kontejner bude a naložíte si ty pneu sám a máte to absolutně zdarma. Kdyby tady byl stále kontejner tak je to v klidu, ale oni Vám ho tady nedají , protože potřebují ať se jim točí a já nejsem schopen jak chtějí že to budou mít třeba za 14dní naplněné. Jednou je to za 2 týdny podruhé za 4 měsíce a tak mi ho tu jen tak prostě nedají. Proto máte tento výběr. Platit nechcete nic, dovezete si odpad ze zahraničí a já Vám mám tady za své peníze, zdraví, čas dělat poskoka? Tak to pane opravdu ne, to máte smůlu. Nechte mi tu telefon a já Vás budu informovat kdy tady bude kontejner a já Vás včas obvolám, nebo napíšu zprávu. To už nechtěl, bál se, protože věděl že dovezl bordel s ciziny a chtěl se ho levně zbavit. To samé mi volal jeden obecní úřad že mají asi 80pneumatik včetně nákladních a traktorových na pozemku a potřebují se toho zbavit hned. Řekl jsem to samé jak řidiči, objednám kontejner, včas budu informovat a vy si to pak naložíte svými silami sami. A řeknu to tak, najednou klid a nikdo nic nechce. Jasně, když jim řeknete, že si musí zajistit nakládku, nebo zaplatit, protože se porušují všechny bezpečnostní předpisy co jen jde při nakládce tak couvnou. Nejsem sluha, není ani mí zaměstnanci. Zdraví a život máme jen jeden a tak chceš? Zaplať, nebo si to zajisti na tu nakládku kontejneru jak chceš. Já ho bez problému ze zákona zajistím, máte to zdarma, ale nákladní , traktorové , Em pneu a další těžké svině si každý naloží sám, nebo zaplatí jako já musím třeba zaplatit těm stavebninám za vysokozdvižku. Nejsem v takové pozici abych si ji koupil. Zákon neporušuji, naopak chráním své zaměstnance, sebe a neporušuji především bezpečnostní předpisy, které jsou nadřazeny nějakým blbým normám na rozdíl od těch co si sedí na zadku v kanclu a myslí si že se posmolíme když budou dělat bububu. u osobních pneu to moc neřeším, tam je to celkem v klidu, ale na ty velké mám plné zákonně právo a o to se plně opírám a budu navždy.,
pátek, 4. prosince 2020
Shambo BF - bude to vyhrocený kokurenční boj mezi členy ELTMA (nejedná se o firmy, které mají s ELTMA sjednaná sběrná místa!) a zbytkem světa: nezávislými dovozci, plnícími povinnosti a těmi, kdo se likvidaci a registraci vyhýbá. Jsem osobně zvědav, kolik skutečných dovozců (velkoobchody, servisy, dopravci, protektoráři a hlavně internetoví prodejci) se půjde k 1. lednu 2021 registrovat a plnit kvóty odběru včetně otevření sběrných míst a uložení kauce. Kolegiálně upozorňuji hlavně menší servisy, že i příhraniční dovoz z Německa, Slovenska, Polska a hlavně Slovenska je zákonná příčina pro nahlášení se a plnění zákonných závazků. Sankce budou bolet, pokud nebudou přímo likvidační. Řešení: 1/ vstup do ELTMA a 100% úhrada ceny za likvidaci a služby s tím spojené 2/ vytvoření jiného kolektivního systému a 3/ individuální řešení s nutností složit kauci a vytvořit 534 sběrných míst a sbírat a sbírat. Už samo vyznění těch zákonných podmínek je... ehm.. účelové. Náklady a ceny půjdou nahoru, odpadní pneumatiky se stanou deficitním zbožím. Pryži zdar.
čtvrtek, 3. prosince 2020
Shambo SAB - zpracovatelských kapacit je v ČR výrazný nedostatek. Cena na tuzemský granulát je ale ve srovnání se zahraničím vysoká. Proto je kapacit málo.. uzavřený kruh. Jen technická poznámka, nic víc.
čtvrtek, 3. prosince 2020
SAB Napadá mě myšlenka rozjet byznys s recyklací starých pneumatik ,určitě na recyklační technologií bude nějaká dotace z EU.
čtvrtek, 3. prosince 2020
BF Nepotěšil jsi nás Shambo, ale taková je už dnešní realita. Šrot gumy je pro některé velkým byznysem.
čtvrtek, 3. prosince 2020
Shambo Včera byl sněmovnou ohlasován a schválen nový zákon o vybraných výrobcích s ukončenou životností. Vstoupí v platnost od 1. ledna 2021. Týká se mj. i všech pneumatik - protektorářů, dovozců do ČR (včetně např. servisu s nákupem byť 11 osobních pneumatik z Polska nebo Slovenska za rok) a výrobců na území ČR. Jsou stanoveny kvóty pro zpětný odběr ojetých pneumatik na náklady toho, kdo pneumatiky uvedl (vyrobil) na trh. Každý dovozce, výrobce nebo protektorář musí na svoje náklady vytvořit 534 sběrných míst. Min. kvóty pro sběr opotřebovaných pneumatik je v roce 2021 70% z váhy uvedené na trh, od r. 2022 až na věky je to min. 80%. Tento nový zákon výrazně zvýší náklady na pořízení zboží a poprodejní zajištění všech požadavků, vyplývajících ze zákona. Ceny se budou zvyšovat v celém potravinovém řetězci nákup (výroba) - velkoobchod - maloobchod- koncový uživatel. Musí dojít k povinné registraci všech dovozců resp. výrobců včetně protektorářů na Min. životního prostředí včetně internetových dovozců v případě, že zatím byli v šedé nebo černé zóně mimo registraci a zpětný odběr či ekologickou likvidaci. Firmy, které uvádějí pneumatiky na trh, mohou své závazky vůči státu a zákonu plnit individuálně, nebo v rámci kolektivního systému. Buď si vytvoří nový systém, nebo vstoupí do funkční ELTMA s povinností úhrady ročních předpokládaných nákladů na likvidaci. Individuální plnění vyžaduje složení kauce na vázaný účet pod kontrolou státu ve výši 20% z předpokládaných ročních nákladů. S touto kaucí se může firma prakticky až do uzavření firmy nebo živnosti rozloučit. Sankce za neplnění jsou brutální až likvidační. Podrobnější informace najdete v nové Pneurevu č. 4. Pryži zdar!
středa, 2. prosince 2020
Hrouda Dnešním dnem nám na servisu končí hlavní část sezóny. Pneu se par prodalo. Internet se u nás pořád obějevuje . Hlavně nakladni a zemědělský. Rok 2020 ve znamení chaosu.
pondělí, 30. listopadu 2020
OCHRANAGUM Letošní zimní sezona je zatím velmi solidní. Pneumatik se prodalo hodně, práce je taky stále dostatek. Interneťáci jsou u mne zřídka kdy a platí plnou palbu bez slev. Zatím s nimi ani jeden problém. Zdražil jsem na zimu celkově práci a bez nějaké odezvy. Všichni u mne zatím respektují že služby prostě zdražují. Jinak jsem se taky setkal s přebroušenými kody u pneumatik. Pneu byly zakoupeny u známého českého dodavatele, ne ze zahraničí. Odkud byly nakoupeny nevím. Na funkčnost to nemá vliv a na reklamaci taky ne u tohoto dodavatele. On si to musí pak pořešit u toho který mu je dodal. Je to sice jak se říká zákon padajícího hov.. , ale prokázat že ty pneu byly zakoupeny u přesně tohoto dodavatele není v dnešní době žádný problém. Spíše jde o morální věc, že se to vůbec děje. Jinak celkově rok byl u mne celkem špatný a zimní sezona to asi nezachrání, ale mohlo to být i hůř a tak jsem rád, že to je jak je. Zdar všem gumařům.
neděle, 29. listopadu 2020
Pneunm Díky, ještě jedna indicie k dokreslení jeho osobnosti, 500 na faktuře je sprej a 3000 cesta a čekání v servise :)
úterý, 24. listopadu 2020
Meza Pravda vůbec bych se s ním nebavil.Prvně to měl řešit s tebou a né s někým jiným.
Pneunm Díky, teď jsem to poslal právníkovi aby něco sepsal.
pondělí, 23. listopadu 2020
roman Tak mu písemně odepiš, že žádáš o předložení zcela jasných důkazů, na základě kterých zasílá fakturu. Pak ho též upozorni, že měl reklamaci (poškození) prvně nahlásit u tebe (což neudělal) a ty bys to vyřešil. To se nestalo a tím pádem nevidíš jediný důvod mu tu fakturu proplácet.
pondělí, 23. listopadu 2020
Pneunm Nepredložil vůbec nic jen poslal fakturu a průvodní dopis.
pondělí, 23. listopadu 2020
roman Předložil nějaký důkaz, že k poškození vozidla došlo právě u tebe při opravě defektu? Pokud ne, tak bych to nechal plavat, zejména když nezvedá telefon a odmítá jakoukoliv komunikaci.
pondělí, 23. listopadu 2020
Pneunm Meza možné je všechno jde mi spíš o ten postup, zatím mi ani neprokazal dokladem že jsem mu ten defekt dělal prostě jen poslal fakturu a nezveda telefon.
pondělí, 23. listopadu 2020
Meza Záleží kde jsi to zvedal a co se stalo.Mohlo to bejt už před tím než přijel k tobě.
pondělí, 23. listopadu 2020
Pneunm Tak zákazník si u mě nechal opravit defekt a potom mi poslal fakturu na 3500 za opravu antikorozní ochrany vozidla. Není to trošku zvláštní postup?
pondělí, 23. listopadu 2020
PM Psali něco o 250 tis dolarů....celkem se těšim až to přijde k nám, snad to dé doby zlevní, nebo to třeba postavěj nějací češi...
neděle, 22. listopadu 2020
SAB PM: Velmi zajímavý pomocník. Kolik takový pomocník může stát?