Anonym Honzo u KK se mi stalo několikrát že cena pro mne byla na chlup stejná jako pro poptavajíci firmu.Žádné 3-4%
pátek, 3. srpna 2012
Anonym Když si dojedeš sám tak máš -20,- na kus. Jirka CB
pátek, 3. srpna 2012
Anonym Matěj. To se mi nezdá, koukám na jejich výprodejovou nabídku a mají tam 1326,-
pátek, 3. srpna 2012
Anonym Michale , nevim kolik toho bereš, ale moje cena je teď 1306,- Jirka CB
pátek, 3. srpna 2012
Anonym Od DP beru taky, stejně jako od KK a s oběma jsem moc spokojen co se především dodávek a cen týka ale vim určitě že KK nedává všem stejně mezi maloobchodem a je tam rozdím min. 3-4%. Honza.
pátek, 3. srpna 2012
Michal Částka ty rozdíly už také nedělá. Netvrď mi, že u něj koupíš Pirelli P7 Cinturato 205/55 R16 91H za méně než 1442 bez DPH, což dává i koncovému zákazníkovi.
pátek, 3. srpna 2012
Anonym Jirka ČB
pátek, 3. srpna 2012
Anonym Docela mě udivuje ja taky SJM honoruje KK a spílá "součástkovi" . Do Dobrých pneu jezdím skoro denně a vím jaké mají opravdu velké sklady. Od KK taky beru , protože mají velký sortiment a některý ceny opravdu nízky, ale DP mají na rozdíl od KK rozdíl pro servisáky. Podle justice mají DP marži 15% a sem rád a doufám , že cestou KK (prodej každýmu) nejdou a nepujdou.
pátek, 3. srpna 2012
Anonym Koukněte na Autoslevíci.cz děsběs
pátek, 3. srpna 2012
Anonym
Martin23
3.8. 11:39
Špatná zpráva pro obchodníky i stát: Češi utrácejí stále méně za potraviny a benzin
Možná utrácí méně, ale za jidlo a benzín se prostě utrácet bude.
Co je větší problém je to, že mnohá odvětví služeb prostě při tomto hospodaření jednoduše zaniknou.
Takže zopakuji, co už říkám více než rok. Na tuhle vládu nejvíc dojedou drobní živnostníci a podnikatelé.
V podstatě sice nemusí platit daně z příjmu, ale stát se jim postaral o to, že nebude ani příjem.
Obzvláště venkov a menší města zažijí návrat o 15 let zpátky.
pátek, 3. srpna 2012
Anonym není to jen tvůj postřeh SJM----
--------------------------------------------------------------------------------
Hlavní menu
iDNES.cz
Zprávy
Kraje
Sport
OH
Kultura
Ekonomika
Finance
Bydlení
Cestování
Auto
Hobby
Mobil
Technet
Ona
Xman
Revue
Blog
Video
Hry
více
Menu rubriky
Domácí
Zahraniční
Podniky
Doprava
Evropská unie
Dilbert
Test a spotřebitel
reklama Firemní články
--------------------------------------------------------------------------------
Češi stále šetří, obchodníkům v červnu klesly tržby o procento
3. srpna 2012 9:02, aktualizováno 9:35
Češi si dávají stále větší pozor na to, kolik peněz utrácejí. Maloobchodní tržby v červnu klesly meziročně o jedno procento, uvedl Český statistický úřad. Lidé utráceli méně hlavně za potraviny a za benzin a naftu.
Ilustrační snímek | foto: Radek Cihla, MF DNES
Meziroční výsledek však podle statistiků ovlivňuje také to, že letošní červen měl o jeden pracovní den méně než loňský. Po očištění o vliv sezónnosti a počtu pracovních dní maloobchodní tržby mírně vzrostly.
Relativně dobrou zprávou pak může být to, že v květnu a dubnu klesaly příjmy obchodníku ještě rychleji, konkrétně o 2,1, respektive 4,1 procenta. V červnu se tedy meziroční pokles zpomalil.
"Celkově ale zůstává situace v maloobchodě nedobrá. Jeho vývoj je odrazem slabé spotřebitelské poptávky. Spotřeba domácností klesá pod vlivem stagnujících či klesajících reálných mezd, zvýšení DPH a dalších daní, administrovaných cen a 'blbé nálady' spotřebitelů obávajících se budoucího ekonomického vývoje," komentoval čerstvá čísla hlavní ekonom Raiffeisenbank Pavel Mertlík.
Čemu se naopak nadále daří, to jsou prodeje přes internet, které v červnu vzrostly o 7,7 procenta, což je ale trend pokračující již od konce roku 2009, upozornil analytik společnosti Citfin Jiří Šimek.
Podle Mertlíka však nastává konec dobrých časů prodejcům aut, protože období obnovy automobilových "flotil" už téměř končí. "Za celý rok 2012 očekáváme pokles maloobchodních tržeb v reálném vyjádření o 1,2 procenta," dodal hlavní ekonom Raiffeisenbank
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/cesi-setri-stale-vic-obchodnikum-v-cervnu-klesly-trzby-o-procento-1c2-/ekonomika.aspx?c=A120803_090810_ekonomika_spi
pátek, 3. srpna 2012
Anonym Bořek-Třinec--SJM máš pravdu a to jsme teprve na začátku toho co příjde.
pátek, 3. srpna 2012
Anonym SJM-přesto že mnohdy skřípu zuby, na druhou stranu uznávám, že Karasové na rozdíl od mnoha jiných vědí co dělají a mají i ekonomické výsledky. Jejich téměř dvojnásobný nárust obratu v r.2010 proti r.2009 je impozantní. Je samo sebou pravdou, že základ úspěchu v počátcích položili na bedrech servisáků a mnoho z nás si to dobře pamatuje, přesto mnozí v době nouze se na ně obracejí z jednoho prostého důvodu-když deklarují že mají, tak opravdu mají skladem a ně někde v prdeli, jak deklarují taxikáři,součástkové a podobní. Tohle je prostě také pravda. Tolik k mému pohledu na KK. Jo ještě, průměrně dosahují marži 12%, tak si každý spočítejte, za kolik asi nakupují (údaj z justice 2010). Co mám čekat u nás na podzim fakt netuším ani v nejmenším. Samozřejmě tahám informace z každého zákazníka, který je trochu komunikativní, abych si udělal obrázek. Obecně asi takto: zatím máme práce tak akorát, ale již signalizovali, že na podzim zakázek ubylo a koncem roku to může být hodně slabší, pokud se něco nezmění a jedním dechem dodávají, že co se výplaty týče nezaznamenali za 3-4 roky žádný nárůst a naopak je jim signalizováno, že v případě potíží mohou očekávat pokles či ztrátu místa. Tak se většina bojí, drží hubu a krok. No a když k tomu přidáte zkorumpovaný a nenažraný stát, který z vás vysaje prachy formou daní a pomocí polostátních gigantů, zbytek nadnárodí řetězce, tak je až z podivem, že žijeme jak žijeme. Vždy se naseru, hdyž čtu ( a to podezřele často) jak auto škoda je spasitelem českého HDP a přitom každý normálně myslící ví, že vyjma práce (dík za ní), končí ta nadhodnota někde jinde. To je zásadní rozdíl mezi námi a němci. Pokud se němec zbalí, zůstavají tu jen zateplené krabice. Nedochází tak k přirozenému zániku a vzniku něčeho nového. Důvod je prostý, to co tu uměle, nepřirozeně a narychlo vzniklo (z důvodu pobídek, daňových prázdin, pozemků za kačku, levné a dotované pracovní síly), zase dříve či později rychle a bez náhrady zanikne. Příkladů z okolí mám požehnaně, často šlo o přidružené výroby JZD. Někdo šikovný to koupil a začal pomalu podnikat. Pak se zadařilo a získal práci třeba pro silnou německou firmu a bývalá přidružená rozkvetla. Zrenovovaly se krásně budovy, postavilo se kryté parkoviště pro managery a majitele, za vesnicí vyrostl nový satelit a kurty, na místech Zetorů stojí BMW a Superby. Ti schopní lidé přestali přemýšlet selským rozumem a sousředili se pouze na splnění požadavků často jediného zákazníka. Přišel 2008 a bylo zle. Stál jeden takový na servise a říká: je to v prdeli, musím polovinu bab propustit. Dělat něco jiného nejde, mám jednoučélové stroje, lidi nic neumí, jsou jen zacvičení, změna je vyloučena. Také nemáme žádnou konstrukci, technologii natož vývoj, pouze výrobu a fakturaci. Myslel jsem, že mám silnou firmu na solidních základech a vidím, že se může položit ze dne na den, dodal. Tento rozhovor si pamatuji slovo od slova. Epilog: Firma se zase rozjela, na místo 120 lidí má dnes asi 70. Co vím, smlouvu na dobu neurčito má asi 1/2, zbytek na určito nebo dohody. Tak se může stát, že během 3 měsíců tam zůstane 30 lidí. No a pak těmto lidem něco povídejte o kvalitních pneumatikách, geometrii, klimatizaci atd. Vždy odpoví: Pane, dříve jsem věděl, že když dostanu padáka, mám 5 měsíců čas. Dnes nevím, zda příští týden budu chodit do práce, jelikož dohodu mě obnoví či ne max.1-2 dny pře vypršením lhůty a jinak odcházím z holů řiťů. Gumy jsou opravdu to poslední, co mě trápí.
pátek, 3. srpna 2012
Michal Bořku, tak to je síla. Já jsem tam osobně nikdy nebyl. Já toho ostatně od káček nikdy moc nebral, to bych možná napočítal na dvou rukách za poslední dva roky. Ale byl tam známý a říkal, že je to teda gigantick. Káčka šli cestou maloobchodu. Přiznejme si na rovinu, ačkoliv ho nechci vinit ze všeho, tak ten směr udal pešíček, i ti, kteří ty rozdíli velmi drželi z toho sešli, protože se jim díky němu stenčili prodeje a tak šli cestou maloobchodu, ať bere kdokoliv. Možná bych se za této jejich postoji ani moc nedivil, ale jaký to má smysl? Ukáže to opravdu čas. Je třeba se soustředit na zimu, protože jaro bude v duchu výprodejů, které letos imporťáci udělali, takže kdo teď nakoupil bude mít dle mého názoru trochu vyhráno, ale mohu se mýlit...fakt nevím. Musíme věřit v lepší zítřky. A já osobně se těším moc na zářijové pneurevue. Jediné, co mě na pneurevue vždy štve, že ho přečtu za víkend a pak musím čekat 1/4 na další číslo...:-)
čtvrtek, 2. srpna 2012
Anonym Bořek-Třinec--Jsem přesvědčen, že další číslo pneurevue bude velmi zajímavé pro pneuservisy střední a vyšší úrovně. Myslím, že p. Procházka není z těch co neumí říct pravdu a jestli se uvolnil při rozhovor, tak jsem si jistý, že to bude článek tohoto roku. Jako zákusek jsme tady dostali výtažek a myslím že to hlavní tam tedy bude v jiném duchu. Jinak Míšo zima bude hodně prodejná, ale ten zisk vidím dost nízký z pneu. Práce to trochu určitě nažene.
čtvrtek, 2. srpna 2012
Anonym Bořek-Třinec---Míšo nevím kolik a co má KK zaplaceno v gumách. Jedno je jisté je to obrovský moloch, který kašle na pneuservisy jako takové. Nevím jestli jsi u něho byl v Šenově, ale to co tam je je neskutečné. Nedovedu odhadnout, ale gum tam je obrovské množství. Je mu však jedno kdo bere. Dává všem +- stéjně. Včera jsem řešil Pirellky a Savy. bylo mi špatně když jsem viděl ty ceny u něho za co to prodává. Když mi to známý přeposlal tak jsem zjístil, že dall nachlup stéjnou cenu mi i té firmě. Rozdíl 0. A co ted? protože byl z Ostravy neměl jsem šanci jen s prací uspět. A ta cena pneu byla tak dobrá, že jsem rychle nemohl za tu cenu reagovat. Beru to, že to vzal u nich. Problém je že ta cena byla tak dobrá, že při naskladnění na jaře ti ji ani nikdo nedá. Zimu si už teď umím představit. Škoda mluvit.
čtvrtek, 2. srpna 2012
Michal Jirko, to teda je. Bořku pravda velká. Pánové mám li být upřímný, upřímně, nechci, nedovedu ani si netroufnu odhadnout jaká zima bude, já jdu do každé zimy s velkým respektem. Letos jsem k tomu přistoupil ale velmi opatrně, jak jsem již psal, vypustil jsem zásoby Goodyearu, Dunlopu, Fuldy, jen pár Sav. Na těch mi jezdí nejmenší množství zákazníků, které hravě v případě potřeby přemluvím na jinou značku, o to více jsem vzal michelinů a barum conti. Ale jak se to bude odvíjet vůbec nedovedu odhadnout. Já tuším ještě nějakou sviňárničku od importerů v podobě zářijových výprodejů zimních pneu, jako tomu bylo na jaře, tak tomu nechávám volný průběh. Hodně do toho promluví a to si myslím, že bude sakra zásadní kupní síla lidí. Já jsem byl na dovolené na horách a můžu Vám říct, že to tam bylo hodně prořídlé oproti dřívějším létům a to jezdím pořád na to stejné místo. Hotelieři, kempaři, restaurace, penziony brečí, že tak špatné léto nebylo. lidi navíc začali takhle jezdit po čechách vlakem a krosnou, vrací se na chalupy a chaty. Osobně si myslím, že jak to bude probíhat se nedá odhadnout, velmi velmi bude záležet, jak máte silnou stálou klientelu, hodně to ovlivní i to, jak se kdo k zákazníkům choval, když byl v minulých letech nedostatek a jestli je moc nesedřel, protože co rozhodně platí, že spokojený zákazník se prostě musí vracet. Viz případ tirexu, ty teď budou hodně za ty levárny platit. Vidím to teď kolem sebe, na tom příkladu servisu kousek ode mě, jak jsem psal, že zákazníkovi řekl, ať si kola umyje sám, že kyblík s vodou snad doma má. Tam se teď hodně napjatě čeká zima a po jaru se moc plakalo. Mě už se zákazníci začali pomalu ozívat, jestli mají uložená kola v pořádku nebo je třeba dát nové a někteří mě moc potěšili, třeba dneska dlouholetý zákazník, když mi řekl, ať mu tam dám, co uznám za vhodné, že jsem mu vždy moc dobře poradil. Takových zákazníků je třeba si vážit a hlídat si je. Rozhodně je nutné žádného nepodcenit. Já vždycky říkám, každý zákazník je zákazník, v poslední době jsem setkal s tím, že některé servisy k zákazníkům s felicíí přistupují poněkud laxně nebo se tím ani moc nechtějí zabývat. Ale nikdy nevíte, jestli ten zákazník nepřijede za půl roku ve fabii, za 2 v octavii a za 4 třeba v superbu na 18kách. Jestli se projeví to, co tady psal anonym pod bořkem, že výrobci utlumí výrobu, to těžko říct, to ukáže čas. Já nemám od zimy přehnaná očekávání, ale neházím flintu do žita, budu si dělat podle svého, jak jsem zvyklý a uvidím. Jak napsal bořek padni komu padni, teď je to už na každém. Rozhodně nechci přát nikomu nic zlého, ale někteří by už už přes čumák opravdu potřebovali, viz náš oblíbený taxikář. Gum si myslím bude dostatek, to už je vidět teď, když se přihlásíte na velkoobchody, že jsou tam gumy ve většině rozměrů. Myslím, že takový bordel jako to byl loni, že by to bylo tak hektické, jako jsme to zažili min. rok to nebude, ale fakt nechci předvídat. Teď je v práglu okurková sezona, všichni jsou pryč a na parkovištích se dá i zaparkovat a do centra jet v pět odpoledne bez zácpy, v září už pomalu uvidím, jak se to bude vyvíjet. Rozhodně chlapi nepodéhejte tlakům od výhradních a držte se procházkových slov z článku na konci.
čtvrtek, 2. srpna 2012
Anonym Jirka.Jak tady píše anonym.Přednostně budou zavážet car dealery,to není poprvé,je to vždy.Já se naskladním jako vocas,buď léto nebo zima,dále pak v dokupu mají velké hovno,ale pro ty prodejce aut se vždycky něco najde.To je sviňárna jak má vypadat.Pak hoši od aut zbytek vrátí,jde mu to do plnění náhradních dílů a tak dostane ještě bonus.Když to sečtu je na tom o 3-6% lépe a ještě dělaj machry.O prodeji a servisu vědí kulový,ale pro importéry je to nóbl zákazník.Jsem naštvanej sám na sebe jakej jsem debil.Kuci buci čau
čtvrtek, 2. srpna 2012
Anonym Bořek-Třinec---Jirko, Michale aj. Chlapi vidíte sami, že ještě nezačala zima a už je to řežba jak když se zakousává nejlepší motorová pila do stoletého dubu. Tady je chlapi konec srandy, každý jde proti každému, včerejší domluvy neplatí a je to skutečně válečný stav. Bitva je na začátku srpna rozehraná. Zákazník vstoupí do toho někdy v Září. Do té doby tu bude hodně horko. Kdo vyhraje válku je teď těžké určit, ale boj to bude neskutečně tvrdý, hodně i zákeřný a zde bude asi platit pořekadlo-padni komu padni. Už teď se mi to hodně nelíbí a to ještě kdoví kdo a kdoví co vymyslí.
čtvrtek, 2. srpna 2012
Anonym Celková situace prodejů v Evropě je prej děsivá. Španělsko -50%, itálie -35%, Francie, německo -20%. Výrobci mají plné sklady léta, velkoobchody taky. Zimní pneu není kam zavážet a tak jsem zvědav jak tu logistiku výrobci zvládnou. V sezóně chtěji výrobci zavážet hlavně prodejce aut a vlastní sítě, takže pro ně musí držet extra sklady a to všechno může vyvolat situaci, že výrobu utlumí a zimních pneumatik nebude tolik jak si všichni myslíme. Co si o tom myslíte?