Pneunm Přeji Hroudovi i všem ostatním hlavně zdraví, vše ostatní už nějak zařídíme.
čtvrtek, 31. prosince 2020
BF Hezký Silvestrovský večer přeji přátelé gum. Chtěl bych všem rozumným lidem v oboru pár desítek minut před koncem roku 2020 popřát mnoho štěstí, lásky, pohody, spokojených zákazníků, tak i dodavatelů, Rozumné kroky v uvažování a rozvaha bude určitě taky potřeba. Hlavně však přeji zdraví, které je ze všeho a pro všechny nejdůležitější. Rok 2021 bude zkouškou pro mnohé z nás a věřím že se s tím popereme všichni z co nejmenšími ztrátami a osobními chybami. Držím pěsti pro štěstí přátelé gum. Bořek.
čtvrtek, 31. prosince 2020
Shambo Hrouda: posílám co nejvíce energie a pozdravů do špitálu.. ještě doufám dáme kávu/ čaj a moudré hovory o pryži, co nás hryže! Hrdinům gumařiny - zdar!
středa, 30. prosince 2020
BF Hroudo kamaráde, uzdrav se co nejdříve a už se konečně šetři, není ti 20 ani 30!!! Spíše se divím, že jsi na ORL a že tvá páteř ještě celá drží. Zdraví máme jen jedno a věř, že jsem to po 40 taky razantně zvolnil a jde to i tak dělat dobře, zodpovědně, poctivě. Udělat méně za větší peníze není hřích, je to dnes už i povinnost a nutnost. Nenič si své stroje, své zařízení a hlavně SEBE. Zdraví máš opravdu jen jedno a další možnost už v životě není. Měj se a vrať se brzo domů.
středa, 30. prosince 2020
Hrouda Tak přátelé, vzhledem k tomu, že jsem marod a ležím v Ústí nad Labem na ORL, tak mohu označit rok 2020 jako docela slušný nářez. Práce hodně, což je fajn, než to přestanete ovládat.
Prodej pneumatik:
Nákladní – měřeno na množství „dá se přežít” měřeno na ziskovost. Dost dobrý, na tak malé množství prodaných pneumatik takový balík. No KAMA tu nenahradíš.
Osobní pneu – Byla to fuška prodat to, co potřebujeme prodat, protože zisk není na každé značce, ale jen na některých. Budu jmenovat LASSA, ... POINT S a dál, dál nic. Ale dost mě letos těšil zájem zákazníků s vlastními pneumatikami nebylo jich mnoho, ale byly opravdovým finančním přínosem. Děkuji jim proto, protože nás letos dost podpořili a my si pořídili nový stroj pro jejich potřeby, poděkování patří i e-skladištím pneumatik a různým dopravcům DPD atd.
Zemědělský pneuservis
Pořád dobré, jako každý rok. Montáž 42“ je pořád ještě v dobré cenové. Prodej o ničem, zboží za 50 000 Kč a na stole vám zůstane sotva 3 000 Kč a to fakturou: “čísla jsou jen orientační a pro představu". V sektoru zemědělství se nerad rozepisuji, protože nerad bych zase napsal, jaký jsou to zloději ti zemědělci, a to za to nestojí.
Trošku jsem se potýkal s dnešní nekvalitou duší všech rozměrů od 15.3“ nahoru. Pokud tento problém nemáte budu vděčný za info. o dodavateli. Už teď děkuji.
Jinak na to, co je schopno se v této zemi dít, a to zcela legálně nebo pod rouškou legality se tu gumařině docela daří. A pokud to půjde, tak bych ještě rád pokračoval stou gumařinou. K prodeji dolů už se nedostanu, Pana Ber… asi zašijou a ti další parchanti by mě pomohli z montérek do tepláků.
Takže vlastně u mě dobrý .
A doufám že ten další rok bude alespoň trochu klidnější a bez covidu19.
Mějte se krásně přátelé.
úterý, 29. prosince 2020
BF Ještě snad podotknu, že buďme všichni pneuservisáci rádi za to, že jsme momentálně v tomto oboru a ne třeba v pohostinství, hotelnictví, wellness, nebo jiném kterého se časté omezení a zavření dotklo nejvíce. My jsme sice byli taky nejedenkrát defacto vypnutí, ale nějak jsme přece jen fungovali a záleželo na nás jak jsme to udělali dle svých potřeb. Vděčím nesmírně prozíravosti, kdy jsem si před léty nechal udělat rezervační kalendář na některé služby a to mi letos opravdu nahrálo. Svět internetu je prostě díky viru v pohybu a lidé si díky tomu našli cestu právě pro i tu rezervaci služeb. Prodej pneu se řešil dalšími úspěšnými kanály obchodu na servise a jsem rád, že internetem tvrdě bojuji léta proti internetu. Letos jsem byl jednoznačný vítěz a díky za to, že investice vložená např. a zrovna do rezervačního systému mi napomohla k tomu co jsem chtěl a potřeboval. Dovezených nových pneu na servis bylo v zimní sezoně že bych to spočítal na prstech jedné ruky, protože již léta neustupuji ze své politiky kdy tyto pneu podle mne nepatří na servis. A pokud ano, tak zaplať základní cenu a nebreč, že ten druhý má slevu třeba 50%. Jinak si kup stroje, nebo ať ti to ten internet, který ti to poslal klidně přezuje. Vidím to jasně v letošní sezoně u kvalitních cykloservisů. Přestávají brát kola a elektro zvlášť z internetu a odjinud na opravy, servis apod., protože se věnují svým zákazníkům. Nemají čas na kola z Tesca, nebo od nějakého interneťáka který jim to jen pošle a finíto. To končí i u nich a tak to má i být. Každý je vlastně strůjcem svého štěstí a je jedno jestli to je Cykloservis, nebo zrovna ten pneuservis. No nic, dnes už dost. Popřeji všem rozumným lidem v oboru krásné Vánoce, bohatého Ježiška, zdraví a klid v duši při rozvaze jak jít třeba zase dál.
čtvrtek, 24. prosince 2020
Shambo Tým PneuB2B - důležitá srozumitelná informace pro všechny, díky. Jen upřesním, že předpokládaný náklad 30-50 Kč za pneumatiku je pochopitelně za pneu osobní resp. lehkou nákladní.
sobota, 19. prosince 2020
BF Hezký den přátelé gum. Jaký byl rok 2020 z mého pohledu. Opravdu různotvárný. Jestliže leden a únor byl slabým měsícem kdy teplá zima nenahrála tomu aby řidiči dokupovali a nakupovali zimní pneu, protože se dalo doslova jezdit na letních pak březen umřel úplně. Sami víme že uzavřením díky viru který začal útočit se i servisy mohli nějak rozhodnout. Já se rozhodl to na 4 týdny zavřít a absolutně toho dnes vůbec nelituji. V polovině dubna se konečně rozjelo přezouvaní , které však letos bylo jiné. Velké množství lidi nepřijelo na přezutí, velké množství lidí si vůbec nevyzvedlo uskladněné letní pneu a tak jsem zpozorněl co se asi bude dít na podzim. Léto pak probíhalo obdobně bez nijak povzbudivých výsledků práce a prodeje. Jsem rád, že jsem si v květnu včas řekl že to prostě nebudu řešit a totálně odepsal jsem jarní a letní sezonu za celkově odpískanou. Řešil jsem především odpočinout si, nabrat sílu, energii jít nějak dál a hlavně přemýšlet jak udělat co nejlépe na zimní sezonu, aby ten rok 2020 nějak ještě vyšel. Prošel jsem si od svých uloženek, přes známé které jsem kontaktoval a hlavně taky doslova koukal kolem sebe a viděl že tohle by mohla být velmi silná sezona, která se dá dobře využít. Ano a nakonec i bezesporu byla. Napsal jsem a zavolal mnoha svým zákazníkům a naskladnil jsem dostatečné množství pneu které pokryly ty největší špičky které nastaly v období přezouvání. Ziskovost z pneu a práce byla taková, že pokryly nejenom ztráty za xx měsíců, ale přinesly potřebný skvělý užitek pro další rozvoj a důležité investice. Není umění jako to dnes dělá mnoho servisů prodávat obrovské množství gum za jak říkám hloupé peníze, ale je umění prodat pneu s velmi dobrým a požadovaným ziskem a za práci si nechat taky i dobře zaplatit. To dělám roky a kvalita vždy bude převyšovat kvantitu. Tedy aspoň u mne. Ve středu mi dovezli novou velmi kvalitní vyvažovačku, koncem roku přijde špičková nová geometrie 3D od John Bean a tak vím, že přes všechny negativa které zavládli v tomto roce jsem nakonec za sebe maximálně spokojen. Díky za to, že jsem nepodlehl něčemu co bylo a soustředil se na nejdůležitější část roku a sezonu, která byla absolutně a bezesporu klíčová. To však zatím nemohu říct o roce 2021 , kde nejsem zatím vůbec pozitivně naladěn a jsem dokonce přesvědčen, že to bude rok velmi těžký, velmi náročný a bude silně ovlivněn situaci v ČR, která se vyvíjí velmi nepříznivě. Osobně svůj názor mám teď takový, že kdybych zavřel 1.1. 2021 do poloviny dubna komplet servis, tak by se nic nestalo a mělo to určitá i pozitiva, ale bohužel díky lidem které mám, zákazníkům a dalším okolnostem to není vůbec jednoduché a vlastně je to i nemožné. Škoda, protože bych možná zase více ušetřil, než vydělal a netrávil času na servise já i mi lidé kolikrát zcela zbytečně. Určitě zase omezím pracovní dobu, zaměstnancům dám více volna, protože není teď už doba kdy si kdejaký zákazník může ještě poroučet jak to chce a hlavně kdy to chce. Jsem přesvědčen že je doba kdy servis musí konečně nastavit jasná pravidla a zákazník se musí už i podřídit. To už dělám delší dobu a vidím že to i dobře funguje. A jestli si vezme zákazník volno na přezutí protože má servis díky nákladům, díky omezené pracovní době už třeba kdy on chce a kdy si usmyslí zavřeno, nebo si přijede na geometrii a bude muset odstavit auto až prostě bude prostor bez možnosti objednávky na přesný čas je pro mne více jak běžná věc a myslím si že to má být standardem. Ustoupit už totiž podle mne není kde, protože pokud je majitel servisu sám, tak budiž, ale pokud má dobré a věrné zaměstnance a nechce je brzo v dnešní době ztratit , pak musí hrát už na ně a ne jen se otáčet za některými lidmi kteří nás berou jen jako odpad autoservisních služeb. Pak už jen popřeji pevné nervy těm, kteří to nedělají a honí se pro nic a za nic. Můj osobní názor.Hezký zbytek neděle přátelé gum.
sobota, 19. prosince 2020
TymPneuB2B Podrobně jsme naše partnery k tomuto tématu informovali v 03/2020
pátek, 18. prosince 2020
TymPneuB2B K doplnění a problematice povinnosti povinných osob a zákonech o dopadech. Nakupuje-li zboží od zahraničního subjektu, který na naší platformě PneuB2B není označen "RPFREE", znamená, že není registrován jako osoba povinná, což nemusí být všichni zahraniční dodavatelé, např. VANDENBAN plní povinnosti osoby povinné, měli byste se registrovat u spol. ELTMA jako "Účastník" a kvártálně podávat hlášení o počtu takto nakoupených pneumatik. Nákladově to pak představuje částku 3,73 od roku 2021 x Váha k nákupní ceně. To může být v průměru 30-50 kč za jeden kus takto nakoupené pneumatiky. Pro doplňkové nákupy to představuje minimální administrativní zátěž, hlášení se podává standardizovaně on-line do systému ELTMA, který pak následně vyčíslí výši recyklačního poplatku k hlášenému objemu. Pro zájemce rovněž poskytujeme jednoduchý přehled, který pravidelně zasíláme jako podklad pro hlášení, obsahuje počet takto nakoupených pneumatik, váhu v jednotlivých kategoriích za časové období atd.. Pokud se chcete úplně vyhnout této problematice, doporučujeme nakoupovat od dodavatelů, kteří jsou označení zmíněným RPFREE, což představuje přes 95% realizovaného objemu na portálu. Uvedenou problematikou jsme se zabývali již v minulosti podrobně, proto Vám umíme v případě zájmů být nápomocni či poskytnout detailnější info, např. k registraci účastníka, nebo i zkušeností z uskutečněných kontrol.
pátek, 18. prosince 2020
hohencenda Kdo se k takovému obchodu a za kolik asi dostane?
SAB PM: A ostatní doporučení zní nenakupovat u zahraničních dodavatelů a to i přes platformu b2bpneu bez Českého IČ.
středa, 16. prosince 2020
BF PM, psal jsem tady už to několikrát. Byli tady u mne před časem celníci s defektem a ti mi vyloženě řekli. My máme čas, ale dobře o Vás pneuservisech víme že jste vozili gumy z ciziny a mnozí to nelikvidují jak mají a měli, takže na každého se dojde časem a vše se doplatí. Máme dost možností pro kontrolu dovezených gum ze zahraničí i u malých pneuservisů. Takže asi tak k tomu.
středa, 16. prosince 2020
Shambo PM: povinná osoba = ten, kdo uvádí pneumatiky na trh. Nejde o "papírování". Od 1.1.2021 např. importující servis musí vytvořit na své náklady 534 sběrných míst na území ČR, složit kauci na vázaný účat s sesbírat za rok 70% váhy ze svého dovozu, v roce 2022 už 80%. Nebo vstoupit do ELTMA a platit 3,73 Kč za každé importované kilo. Včetně auditu ze strany ELTMA o parametrech jeho dovozu. Pokud se nenahlásí jako dovozce - půl mega pokuta. Atd atd. Vše je zde už několkrát popsáno.
úterý, 15. prosince 2020
Shambo PM. vztahuje. Zákon o odpadech č.185
„(3) Povinná osoba podle § 38 odst. 3 plní své povinnosti stanovené pro zpětný odběr použitých pneumatik, zpracování a využití odpadních pneumatik, informování konečného uživatele a zpracování roční zprávy o plnění povinnosti zpětného odběru
a) v individuálním systému, a to samostatně, organizačně a technicky na vlastní náklady, nebo
b) v kolektivním systému, a to uzavřením smlouvy o zajištění plnění povinnosti zpětného odběru použitých pneumatik, zpracování a využití odpadních pneumatik (dále jen „smlouva o společném plnění“) s právnickou osobou oprávněnou k provozování kolektivního systému podle § 38c (dále jen „provozovatel systému“).
úterý, 15. prosince 2020
PM Chápu to správně, že pokud pneuservis bude od 1.1.2021 nakupovat pneu v zahranični, tak bude muset řešit papírování (a placení)ohledně likvidace pneu. Na pneumatiky nakoupené do této doby se to ale nevztahuje?
úterý, 15. prosince 2020
Shambo SAB: pokračujeme ve výkladu dále.. v případě, že se firma uvádějící pneumatiky na český trh rozhodne jít cestou individuální zodpovědnosti, musí počítat a vytvořit následující. 1/ Výrobce (v našem případě dovozce) , který plní své povinnosti v individuálním systému, je povinen před uvedením vybraného výrobku na trh poskytnout dostatečnou kauci zajišťující nakládání s výrobky s ukončenou životností, nestanoví-li tento zákon jinak. Kauce je dostatečná, pokud dosahuje nejméně 20 % ročních nákladů daného výrobce na zajištění zpětného odběru, zpracování a využití nebo odstranění výrobků s ukončenou životností. 2/ Výrobce (dovozce) poskytuje kauci složením peněžních prostředků na zvláštní vázaný účet, který je povinen za tím účelem zřídit v České republice u banky nebo u pobočky zahraniční banky se sídlem v členském státě Evropské unie. 3/ Peněžní prostředky tvořící kauci mohou být použity pouze se souhlasem ministerstva k zajištění financování zpětného odběru, zpracování a využití nebo odstranění výrobků s ukončenou životností, které výrobce uvedl na trh. Peněžní prostředky tvořící kauci nejsou součástí majetkové podstaty výrobce podle zákona upravujícího úpadek a způsoby jeho řešení a nelze je postihnout výkonem rozhodnutí a exekucí 4/ Ministerstvo udělí na základě žádosti výrobce souhlas k čerpání peněžních prostředků ze zvláštního vázaného účtu podle § 31 odst. 2, pokud výrobce prokáže, že kauce bude i po čerpání peněžních prostředků dostačovat k pokrytí financování zpětného odběru, zpracování a využití nebo odstranění všech výrobků s ukončenou životností, které výrobce uvedl na trh a které nebyly dosud zpětně odebrány a využity nebo odstraněny. xxxxxxxxxx Tolik ke kauci.
úterý, 15. prosince 2020
SAB Shambo: Pěkně to píšeš hlavně srozumitelně. Takže si to shrneme všechny servisy,kteří nakupují nebo nakoupili pneumatiky přes platformu b2bpneu.cz u dodavatele ze zahraničí bez českého IČ. tzn.Německo,Polsko,Slovensko ,Holandsko atd. si za sebou táhnou dluh v likvidaci. Jsem zvědav kolik je takových pneuservisů,kteří takhle nakupovali a nakupují aniž by tušili do jakého maléru se dostali.
úterý, 15. prosince 2020
Shambo BF, SAB: můžeme těch dodavatelů přes hraniční čáru bez českého IČ, DIČ vyjmenovat tucet. Dva tucty. Z těch větších. První pomoc pro odběratele v ČR - faktura je bez DPH. Příklad: servisy, které roky kupovaly na Slovensku. Táhne se za nimi dluh v likvidaci, v účtu mají dovozy, registraci na Min živ prostředí nemají. Co teď? Jak jsem psal - pouze sankce za nenahlášení se je od 01.01.2021 půl mega. Good luck. A to první z řady postihů. Řada majitelů servisů/ VO si myslí, že když zboží dováží, tak stačí hodit šrot na kontejner ELTMA. Nestačí. Další významná skupina dovozců si na NE-likvidaci postavila business plán. Nic jiného neumí. Nižší náklady = nižší cena = "...no mi stačí nižší marže". Uff. Stačila, hoši, stačila. Kouzelná věta, která nás provází roky: konkurence mi proti vám nabízí lepší cenu. Ok, máš ji mít. Likviduje ta konkurence? Kolik? Je registrována? Není? Likviduj, nebo tě zlikvidují. Jiná cesta není. Howgh.