Pavel Nová omezení pro maloobchod a služby oznámil vicepremiér Karel Havlíček. Zavřeny jsou všechny obchody a služby s výjimkou: prodejen potravin, pohonných hmot, hygienického zboží a drogerie, lékáren, prodejen krmiva a potřeb pro zvířata, prodejen brýlí a kontaktních čoček, provozoven poskytujících odtah a opravy vozidel,
Hrouda No super. Nejhorší je že jsou zavřené i zbraně a střelivo.
sobota, 27. února 2021
Shambo Vláda s účinností ode dne 15. února 2021 od 00:00 hod. do dne 28. února 2021 do 23:59 hod.
I. zakazuje
1. maloobchodní prodej a prodej a poskytování služeb v provozovnách, s výjimkou těchto provozoven:
l) provozoven servisu a oprav silničních vozidel,
m) provozoven poskytovatelů odtahů a odstraňování závad vozidel v provozu na pozemních komunikacích,
n) prodejen náhradních dílů k dopravním prostředkům a výrobním technologiím
Co se změní od 1. března 2021 - vláda tyto výjimky ruší a jejich provozování nepovoluje.
Jedinou výjimkou má činnost, která dříve v předchozím opatření uvedena nebyla
j) provozoven poskytovatelů odtahů a odstraňování závad vozidel v provozu na pozemních komunikacích
Pneunm Tak pandemie tu podle mě je. Co se týče výkonu naší vlády tak to je každopádně katastrofa.
neděle, 7. února 2021
SAB Víte, jak se pozná, že žádná skutečná pandemie není? Podle toho, že státní moc musí přirozený strach ze „smrtelně nebezpečného viru“ nahrazovat strachem z pokut, aby lidi přinutila dodržovat údajně „rozumná“ a „nezbytná“ opatření.
čtvrtek, 4. února 2021
Hrouda No to máte docela štěstí u nás chcipnul pes. Defekty jedou , ale moc se neprodává . Trošku jezdí internetoví vy....i no za ty prachy proč ne.
pondělí, 18. ledna 2021
Tire Zdravím v novém roce, potvrzuji první dva lednové týdny se toho přezulo opravdu dost, prodej nových gum mile překvapil, tak snad to půjde takto dál...
pondělí, 18. ledna 2021
BF Hezký večer přátelé gum. Víc jak 2 týdny za námi v novém roce a konečně tady máme sníh a zima tak jak má být. Stalo se přesně co jsme mnozí předpovídali. Teď na servis přijíždějí lidé s defekty, kdy mají na zimních s bídou 4mm a ti co nemůžou vyjet první kopeček se zimními gumami a diví se že tam mají jen 2,max. 3mm když to měli ještě v létě dobré. Štěstí je, že se prodej pneu rapidně díky tomu zvýšil. Jen řeknu za sebe, že oproti minulému roku kdy leden až březen byl prodej pneu na bodě 0 je prodej teď tak jak byl klasicky před léty. Každý den, jdou sady různých rozměrů a to co se prodalo teď od nového roku jsem neprodal za 3měsíce minulého roku. V pondělí jdou další 3sady a rozdíl je diametrální. Jak dlouho to však bude takhle dobře trvat je opravdu jen ve hvězdách. Jedna perlička která mi ale utkvěla. Přijel pán s Kodiqem, že má 2 měsíce nové gumy 215/65-17, nebyl u něho sníh tak jezdil v pohodě, ale teď se nemůže ne na kopečku, ale na rovince na tom sněhu co je vůbec rozjet! Podívám se a říkám: proč jste si tam dal takové asymetrické Čínské mr..y? On, že mu to tam dali někde v pneuservise. Jak to bylo doopravdy nevím, ale je mi to jedno. Tak jsem mu je na jeho přání sundal, dal co jsem měl hned skladem a ty jeho úplně nové jsem mu jen zabalil do sáčků a naložil do toho jeho vozu. Co na to říct? Určitě za sebe bych si na takovéto auto nenechal doporučit nebo nasadit ty gumy co tam měl. Dnes už ale stačí a popřeji všem ať se Vám všem rozumným daří v těchto těžkých dobách které jsou a hlavně které teprve brzo už příjdou.
PM Zajimalo by mě kolik pneuservisú o tom neví a dostane se díky tomu do průšvihu...
sobota, 16. ledna 2021
Shambo Sankce za nedodržení zákona o VVUŽ jsou skutečně likvidační.
sobota, 16. ledna 2021
PM Oproti tomu kdo to nezapatí, proč by se neplatič neměl bát sankcí?
pátek, 15. ledna 2021
PM Aha takže už letos, díky za upřesnění. Pani z Etmy povídala, že tu registraci na ministerstvu snad udělají za pneuservis (pokud jsem to správně pochopil). Stále to zvažuji, 4 x ročne hlášení plus placení poplatků, nevím jestli se to vůbec pro menši servis vyplatí. Jak jsem pochopil z článku, panuje strach, že to někdo nebude dodržovat a nebude platit za dovezené pneu, to by pro ně ale mělo být téměř likvidační ne? Jak je možné ,že jeden si to nedovolí nezaplatit a je tím pádem ve velké nevýhodě oproto
pátek, 15. ledna 2021
Shambo Zákon o VVUŽ platí už od 01.01.2021. Pokud servis vstoupí do ELTMA, uvedené platí. Registrovat se musí především na ministerstvu živ. prostředí.V ČR se množí "nabídky" od firem, které slibují vytvořit za dovozce/ výrobce sběrná místa, plnit kvóty povinného sběru odpadních pneumatik atd. Zákon toto nedovoluje. Buď kolektivní systém (zatím jen ELTMA), nebo každý individuálně svým jménem a na své náklady. Tzv. pověřená osoba se povoluje pouze tehdy, pokud výrobce/ dovozce nemá sídlo v ČR.
pátek, 15. ledna 2021
PM Zdravím, zrovna studuji zákon o vybraných výrobcích s ukončenou životností (článek v Pneurevue) moc nechápu jestli už platí letos nebo až od roku 2022? Jestli jsem to správně pochopil, tak jako pneuservis, který nakupuje část pneumatik v zahraničí musím být zaregistrovaný v kolektivním systému (nebo ho vytvořit :)) a platit za každé kilo dovezené pneu 3,73 kč s tím ,že odhadnu kolik asi za kvartál dovezu pneu a zaplatím zálohu, po ukončení kvartálu buďto doplatím nebo mi vrátí přeplatek a takhle každé čtvrtletí. Vyplním každý čtvrtletí hlášení o počtu dovezených pneumatik a je to? Je to opravdu takhle "jednoduchý" ?
pátek, 15. ledna 2021
Shambo Budu stručný. Evropská unie se prostřednictvím Evropské komise jmenovitě o délce životnosti pneumatik nezmiňuje. Nejlépe situaci popisuje Nokian: "Zákon nestanovuje životnost pneumatik ani datum výroby, nicméně pouze pneumatiky vyrobené během posledních pěti let mohou být považovány za „nové“ a jako takové i prodávány. Doporučená doba užívání pneumatiky je šest let a maximální doporučené stáří je 10 let." Zákazník bude o parametrech/ kvalitě/ technických datech pneumatik informován prostřednictvím NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2020/740 ze dne 25. května 2020 o označování pneumatik s ohledem na palivovou účinnost a jiné parametry, o změně nařízení (EU) 2017/1369 a o zrušení nařízení (ES) č. 1222/2009. Máme se něčeho bát? Nemusíme. Inovovaný systém tzv. energetickcý štítků by měl více ovlivnit možnost rozhodnutí zákazníka o vlastnostech pneumatik. Proč? Více a více se zvyšuje podíl internetového prodeje pneumatik. Zákazník zboží ani nevidí, ani nekonzultuje vlastnosti výrobku s prodejcem. Změny platí od 1. května 2021. Čeho se týkají? Navíc máme možnost ověření dat QR kódem. Zjednoduší se značení pneumatik. Štítek bude doplněn údajem o přibližné nájezdu pneumatiky, toto ustanovení bude platit po doladění legislativy. Spotřeba paliva: místo 6 tříd bude pouze 5. Štítek uvádí přibližnou úsporu PHM na 100 km. Průkaznější bude údaj o brzdné dráze na mokru. Zimní pneu - doplněny o symboly pro jízdu na sněhu/ ledu. Štítky jsou povinny uvádět e-shopy. Zpět k otázce skladování - je logické, že naskladněné pneumatiky vyžadují péči a ochranu hlavně proti mechanickému poškození vlastní vahou výrobků. Tvrzení, že "... evropské normy stanovují, že pneumatiky mohou být skladovány nejvýše tři roky" je blábol. Možná tak ještě nekalý marketingový tah. Nic víc. Pryži zdar.