Anonym Bořek-Třinec--Jak tu Ferda včera psal, tak tam už jsme delší dobu taky a to jsme na začátku spirály--Pokud krátkodobá deflace trvá příliš dlouho, může se rozvinout až v deflační spirálu či deflační past. Průběh je pak následující – klesají ceny, což vede ke snížení tržeb a případně zisků podnikatelské sféry, která tak musí snižovat náklady. Ovšem snížení nákladů vede k růstu nezaměstnanosti (propouštění lidské síly) nebo ke snížení mzdy zaměstnanců. Oba tyto faktory – růst nezaměstnanosti i pokles mzdy pak sníží poptávku domácnosti po zboží a službách, což tlačí na trhu opět ke snižování cen atd. ve spirále ve stále rychlejším tempu.-- SJM, mnoho lidí mi říkalo v hojnosti a pohodě podnikání ať to nevidím tak špatně i zde mne někteří napadali a Já jim pak raději ani neřekl co teprve příjde a co je v blízkém budoucnu čeká. Jsme na začátku co z nás nikdy nezažil a jen dobře vím že to bude skutečný masakr a to si přátelé dobře pamatujte a podle toho se i podnikatelsky chovéjte. Držím všem opravdovým pneuservisákům, solidním prodejcům, dodavatelům pěsti pro štěsti a zbytku ať si klidně zhnije, vykvasí a co nejrychleji zanikne. Jim vděčíme za hodně špatných věcí které tu máme naseto v oboru. Prostě skutečná čistka je velmi důležitá. Jiné cesty v dnešní době bohužel už není. Bořek Filipec http://www.pneucentrumprofi.cz/
úterý, 19. února 2013
Anonym §§§.Si to déj do vyhledavače a máš to hned.
úterý, 19. února 2013
Anonym Kdo je Pavlo Tomicová?
úterý, 19. února 2013
Anonym Bořek-Třinec---Pavla Tomicová, Adam Bednárek, Jan Drnec, Antonín Matys a Libor Pernica---zajímavá a pro mne i celkem solidní sestava. Jsem zvědav jak se toho všichni zhostí.
úterý, 19. února 2013
Anonym §§§.Na testy se v létě stéjně nikdo nedívá.Je však pravda že Michelin už není co býval.Jde to s ním do kytek.
Radek Dokonale vystizeno. Jen bych doplnil ze k tomu se naopak pneuservisy preouvaji k autoservisni cinnosti a tim se situace v oboru jeste vice dramatizuje.
neděle, 17. února 2013
Anonym SJM--hezké nedělní odpoledne přeji, konečně jsme tady u nás spatřili po delší době sluníčko a hned svět vypadá o něco veseleji. 2x jsem si projel příspěvky tohoto týdne a až na pár vyjímek nezbývá, než s vámi souhlasit. Jen pro upřesnění, v gumách jedu dál, ale přibral jsem si práci ještě z jiného soudku a pneumatiky již nejsou pro mě jediným středobodem vesmíru. To bych nevěřil, jak rychle se dá získat jistý nadhled nad pneu problematikou a jak se posunul názor na mnoho věcí, který jsem měl dříve za jedinný správný. Skutečně je to neuvěřitelné a až dnes věřím lidem, že si čas od času potřebují totálně vyčistit hlavu, protože již nejsou schopni důležité věci správně pojmout. Vřele doporučuji. Diskuzi dominovali Vraníci. Je to svým způsobem krajan, přesněji Valach a není zas tak daleko. Když se u nás v kraji rozneslo, že se pustil do výstavby na zelené louce, nenecháte to bez povšivnutí a tak jsem jednou při návratu z Trenčína sjel ty 3 km z cesty a uviděl to. Nepřehlédnutelné, fakticky dost dobré, ale v zápětí se dostavila logická otázka: To musel být ranec ? Přeci jen dělá protektory, zboží o kterém se od 89 mluví, že nastává jejich soumrak. Na druhou stranu je fakt, že zatím se prodávají a v 2011 docela dobře. Srovnatelnou konkurenci de facto, až na pár drobných vyjímek, nemá a pokud vezmeme v potaz definici ÚHSu o dominantním postavení na trhu t.j 60% podíl na trhu, to zřejmě splňuje, mohl by utvářet obecnou cenovou úroveň, což nakonec i učinil. Proč to udělal ? To je asi zřejmé a mnohokrát to tu zaznělo. Platební morálka, úvěrové zatížení a z toho plynoucí cash flow. Nic jiného bych vtom nehledal. Jediný problém vidím v souběhu několika událostí, které ale v době spuštění projektu mohl stěží predikovat, navíc to bylo v době, kdy se protektorům mimořádně dařilo, jak ostatně to říká sám P. Vanča na první stránce. Snad jediný, kdo v době hojnosti tady předvítal a několikrát upozorňoval na to co příjde, byl Bořek a dnešek mu dává za pravdu. Co se teda stalo, dle mého. Po mimořádném roce 2011 (zákon o povinnosti zimních pneu) byli všichni natěšeni a následující sezonu naskladnili více než bylo zdrávo ( i já ) a vlastně zcela logicky naopak nastal pokles poptávky. Tak se stalo, že všem zůstalo 30-50%, což je reálný problém hlavně pro dovozce a výrobce. Ti logicky reagují cenou, ve snaze urvat konkurenci to málo, co letos se z novýma DOTkama prodá. Velkým problémem budou i výprodeje strarších DOT, jak zde zaznělo např. Albert, kde mohou být ceny i pod výrobními náklady! Samozřejmě situaci nepřispívá ani celková ekonomická situce ve státě, slabá kupní síla, zvyšování daní, reálný pokles mezd a výrazný růst základních životních nákladů, které reálně značně postihují 50% české populace a tvrdě dopadají na koupěschopnost všeho, včetně PHM a tím i nových pneumatik. A jako poslední velký problém v počtu servisních míst. Nyní mne nechytejte za slovo, ale před 5,6 lety zde bylo + - 1500-2000 pneu servisů, dnes je údajně 4500 míst, kde koupíte a přezujete pneumatiky. Ta nová servisní místa ale nevznikají v reakci na rostoucí trh a poptávku po pneumatikách, ale z důvodu zachování si příjmu, z důvodu holého přežití, z důvodu nalákání potencionálního zákazníka atd. K čemu dochází: autoservisy rostou jako houby po dešti a velké nemají dostatek práce, tak snižují stavy. Propuštěný šikovný servisák si v 90% otvírá garáž a kontaktuje zákazníky bývalého servisu. Bere díly, za čas dostane i pneu stroje za pár kaček a do dvou let má na švarc i mechanika. Pak stačí jeden větší konflikt a "zaměstnanec" se z 50% osamostatní a jde to do nekonečné spirály. Ideální navíc je, když ještě přeruší živnost, odejdou na UP a rozjedou to bez dokladů, díly berou na spřízněný servis, kterému to naopak zlepšuje odběry a všichni jsou spokojeni. To je česká realita alespoň tady.
neděle, 17. února 2013
Anonym Petr - myslíš borce z B2B obchodníka s daty, kterému všichni velcí vlezli okamžitě do zadku a on je převezl tím, že to poslal do jakýhokoli kanálu včetně maloobchodu. Nevyšlo by to nastejno, kdyby se neskovávali za takovýhle všelijaký webovky a šli do ulice svým webem? Zejtra vytvoří podobný projekt franta novák a šup už tam budou všichni zase, a pořád dokola. Co prodejce žene k tomu bejt všude, zisk to rozhodně už není. Je to malost českého člověka, ego, nebo našeptávač v podání obchodního zástupce ? Kdyby se všichni starali o prodej pneumatik okolo svýho komínu tak by je to vyšlo ekonomicky stokrát líp.
sobota, 16. února 2013
Anonym 789 jo Petře takto jsem to myslel. Když to plánuješ více rozjed, vem provozní úvěr nebo kontorent, ale zaplať a ono už si každého banka proklepne, zda na základě výsledků minulých let mu něco pustí a za kolik%. Pak by nebyly ty prasárny, kdy přijede machýrek v X6, vezme kotel gum na faktůru a pálí to do ulice z 50 kč a chláme se nám, jací jsme tupouni a když to neprodá, no tak má problé jeho dodavatel a tak mu nasype ještě větší rabat a delší splatnost v naivní naději, že mu tak pomůže splatit i jeho minulé dluhy. Centrální bod je dobrá věc, jenže tady to nikdy nebude fungovat z jediného důvodu a to proto, že velcí hráči tam jednoduče nedají své dlužníky, aby neukázali karty, kam všude to perou. To bychom se teprve divili.