roman Též si myslím, že jak to dopadne s prodejem pneumatik a službami v pneuservisech v horizontu několika let záleží jen a jen na nás samotných, co si necháme líbit a co už ne. Jak se dříve říkalo: "Nevidím jediný důvod si svlékat kalhoty již teď, brod je ještě hodně daleko."
neděle, 13. června 2021
BF V článku -- Jednou z nás budou "pneu-pošťáci" s kterým v některých věcech souhlasím však také napsal---- p. Urbánek: Něco podobného bude platit i pro pneuservisy. Ty už nebudou vůbec prodávat pneumatiky, ale pouze poskytovat služby----- Tak tady bych se vsadil o hodně peněz a nejenom o ně že se pořádně tedy plete a po včerejšku jsem si hodně jistý, že to není a ani nebude nikdy všeobecně a globálně pravda. Ano, pro garáže, plechboudy a některé další i třeba solidní pneuservisy, kteří nepřistoupí na věci o kterých jsem tu velmi nedávno psal, ale celkově to není a nebude pravda. Absolutně p. Urbánek nemá představu o tom co se chystá, připravuje a co už i začíná fungovat je. Jen mohu říct, že pneuservisy nespí, výrobci je více už dnes potřebují než si sami přiznávají, vyhledávají je a problémy budou mít právě takoví prodejci, kteří si myslí o pneuservisech to co p. Urbánek napsal. Sám nejsi opravdu nic, ale skupina čehokoliv je dnes už někde zcela úplně jinde. No nic, nebudu se do toho zabředávat, ale nebojte se pneuservisy kteří půjdou s dobou. Nezůstanete jen posluhovači internetu a přezouvači dovezených kol. Záleží však jen na Vás.
pátek, 11. června 2021
Pneunm :D hezký, ke mě přišel jeden takovej nedávno pro radu, vždy když přezouvám liťáky tak je poškrábu, nevíte co s tím?
pátek, 11. června 2021
Hrouda Tak to rozhodně. :D:D to je hodně pečlivá práce. Ale mě na tom hodně pobavilo že mladík ma doma pneuservis k dopravě a všechno zvládá jen ty dodávky ty mu nejdou. :D
gp50 Dobrý den všem. Řeším tady pneumatiky 4.00-8 na přívěs sportjacht. Máte prosím někdo zkušenost s nějakou značkou, která něco vydrží? Mitaska nestojí za nic... Díky za případné tipy.
úterý, 8. června 2021
roman Určitě to není rozhodující kritérium pro výběr pneuservisu, ale někdy se to hodí (třeba u neopravitelných defektů, kdy zákazník s pětistovkou v kapce by si 2 nové gumy nekoupil, ale na kartu ano). QR platba je určitě dobré řešení, také přijímám též QR platby, ale to je spíš výjimkou. Používat bankovnictví v mobilu není (alespoň podle mně) nejbezpečnějším řešením. Ale to je každého věc, jak se chová v digitálním světě, nikoliv moje.
čtvrtek, 3. června 2021
Pneunm SAB taky si nemyslím že možnost platit kartou je rozhodující kritérium pro výběr pneuservisu.
čtvrtek, 3. června 2021
SAB Pneunm: Já mám 5min od servisu hned 3 bankomaty a nevidím jediný důvod příjmat v mém servise karty.Mám spočítané,že ročně na poplatcích bych odvedl bance jednu luxusní rodinou dovolenou a na to jim kašlu.Jak si psal přezutí trvá nějakou cvíli tak nemají problém se do bankomatu projít.Začínám mít víc a víc zákazníku,kteří mají mobilní bankovnictví a těm rád vyhovím okamžitou bezhotovostní platbou,kde si naskenují QR kód a za pár vteřin mi příjdou peníze na účet a informuje mě o tom sms ,že na váš účet pravě dorazila platba a vše je bez polatků bance.Sám nejsem příznivcem karet a využívám je úplně minimálně skoro vůbec,ale chápu že většina populace jsou naučení na kartu,ale v mém servise platí moje podmínky a pokud se to někomu nelíbí at si jede jinam a nebojím se,že právě kvůli nemožnosti platby kartou přícházím o zákazníky.
čtvrtek, 3. června 2021
roman Karty beru, hodně lidí hotovost už s sebou ani nenosí. Nebýt plateb kartou, tak bych přišel o pár kšeftů, což mi minimálně "kompenzuje" poplatky bance za platbu kartou, takže u mě karty mají zelenou.
čtvrtek, 3. června 2021
Pneunm Já taky karty neberu, mám tady kousek bankomat a když někdo nemá tak si dojde, stejně přezutí chvíli trvá. Mě přijde to procento dost, prodávám drahé zboží s malou marží. Při nákupu řeším padesátku na gumě a nechce se mi to pak jen tak dát bance.
čtvrtek, 3. června 2021
PM Dle mého nebrat karty je krok zpět, lidi jsou ochotní připlatit si tam kde se platí kartou, aby nemuseli do bankomatu/banky. Druhá věc je, že se lidi nechaj ukecat při přezutí třeba na doplnění klimatizace(nákup nových pneu), na kterou by v tu chvíli neměli hotovost a mají to při jednom... Docela mě překvapilo kolik lidí nezná nebo nepoužívá QR kódy, nemaj na to apku.
čtvrtek, 3. června 2021
SAB Co se týče tématu bezhotovostních plateb ,tak v mém servise nepříjmám platební karty a do budoucna to ani nemám v plánu,ale jako alternativu bezhotovostní platby využívám tzv. okamžitou platbu ,kdy si zákazník naskenuje QRkód z mé faktury a za pár vteřin mám peníze na mém účtě bez žádných polatků.Takže pokud někdo u mě požaduje bezhotovostní platbu tak není problém okamžitou platbou mu rád vyhovým :-)
úterý, 1. června 2021
roman SAB: Myslím si, že těch dobroserů je víc, než těch zmíněných 22%, ale budiž. Pokud ale je mezi námi 22% dobroserů tak to je sice dost, ale před 5 roky bylo těch dobroserů minimálně 80-90%, takže bych to viděl docela pozitivně. Posun k "lepšímu" tam je vidět. I dobroser snad časem pozná, že tudy cesta k vítězství nevede a zavede nějaké antihmyzí restrikce. Všechno chce svůj čas. Jak už napsal Bořek: "život se má prožít a ne přežít". Dělat lidem dobrosera nebo šaška znamená, že si život jenom doku*víme.
pondělí, 31. května 2021
Pneunm Na začátku Března jsem si napsal na papír Ano a Ne a za každou pneumatiku kterou jsem přezul s příplatkem 150 Kč/kus jsem si udělal čárku a naopak. Bohužel jsem ten papír koncem dubna stratil ale bylo to zhruba 80:20, v květnu bylo kolenovrtů víc ale v žádném případě by poměr nepřekročil 70:30. Z těch 30% většina odejde se slovy ok, díky, chápu nemám zájem... Ten zbytek co nas.re bych spočítal na prstech jedné ruky a stejně se tak půlka z nic do roka vrátí s úsměvem na tváři a se slovy tak co přezujeme botičky? Takže pokud někdo přezouvá internet za stejnou cenu a myslí si že natáhne nové zákazníky nebo nenaštve staré tak bohužel. Akorát ze sebe děláte...
pondělí, 31. května 2021
SAB Podle ankety máme momentálně mezi sebou 22% dobroserů ,kteří by interneťákovi přezuli auto za stejnou cenu. Pořád jich je hodně!
pondělí, 31. května 2021
BF Jinak tento týden jako i předešlý absolutně perfektní, prodej pneu byl stále velký, práce až až a jsem rád že to pomalu už končí a bude čas na jiné věci. Jak jsem již psal v dubnu jsem slavil dvě jubilea. Napřed 30let v oboru a pak ještě kulatiny, kde jsem se hodně zamyslel a také si jasně řekl, že je to pro mne určitý zlom, nejenom v osobním životě, aletaké hodně v tom pracovním. A to doslova. Od letošního roku si např. lidé už nemůžou objednat geometrii přesně na čas. Ptáte se proč? Kdysi jsem to měl rozfrcané po celém dni a jak přijel tak se hned dělala. Nevýhoda byla že lidé čekali a otravovali na servise, mašina celý den svítila, ničila se velmi drahá elektronika, a někdy se prostě časově nedařila geometrie udělat a nastal pak skluz na pneuservise. To jsem musel eliminovat. Dnes to mám tak co jsem koupil novou špičkovou geometrii že napřed mi zavolají a objednají se na den a do max. ranní 9 hodiny musí všichni kdo je objednaný postavit auto a jdou povinně pryč. Až se udělá kontrola podvozku a následně když je vše ok se zapne geometrie a v klidu se udělá. Po ukončení se zavolá zákazníkovi že má buď tu a tu vadu a nebo má geometrii hotovou. Vše se zklidnilo, šetří se špičkové zařízení, nestresuje se že nejde povolit třeba to nebo tohle a hlavně když přijede zákazník třeba na přezutí, tak se odejde od zvedáku geošky a jde se přezouvat. Předtím zákazník nechtěl čekat na přezutí až se dodělá komplet geometrie a jel pryč, teď ne, teď geometrie má čas a pneuservis jde absolutně napřed. To samé je s defekty a přehozy na sekačky, traktůrky, motorky, čtyřkolky, elektrokoloběžky apod. To zákazníci musí nechat na servise a až je to hotové třeba další den nebo dva tak se mu volá. Jednoznačně se to projevilo v produktivitě a v klidu na servise. Nehledě že se šetří stroje zařízení které stojí čím dál víc. Jsem rád, že jsem stihl objednat nový kvalitní nůžkový zvedák s přízdvihem na geometrii ještě v únoru, protože teď bych za něho dal o dalších 90 000,- navíc. Tak vše zdražuje!!! Zvedák minulý týden přijel do obchodního zastoupení a někdy v létě ho v klidu namontuji po malých úpravách u sebe. A proto i říkám, je čas nastavit ceny, služby, tak jak to vyhovuje absolutně servisu, ne někomu jinému. Pravidla jsou na majiteli a ne na lidech kteří by chtěli vše jen zadarmo a ještě doslova doplatit(((-: A co se týče letošní zimy, tak tam to bude hodně divoké. Např. obrovský nedostatek se očekává v dodávkových pneumatikách, takže že by příležitost?? Jen jedno Vám upřímně řeknu 30let v oboru je dlouhá doba a každý si musí uvědomit co je v životě důležité a vím že vola opravdu blbce nikdy a nikomu jsem nedělal a ani už nebudu, protože život se má prožít a ne přežít. A já chci ještě prožívat tu práci kterou miluji a i když jsem někdy hodně unavený, smutný, nešťastný, naštvaný a i vytočený přesto vím že bít se za to v co věřím je správné a nezradím sám sebe už proto že bych se nemohl podívat nejenom některým které osobně z Vás znám do očí, ale ani už vůbec ne do zrcadla. Poctivý pneuservisák pro mne hodně znamená a navždy to tak zůstane. A proto přátelé bojujte jak umíte, co vám síly, vůle a chuť stačí. Bořek.
neděle, 30. května 2021
BF A ještě snad proto by měla být v anketě dáno cena základní bez slevy a jak psal Roman, všude je to jiné, ale podstata je jedna. Omezit tyhle gumy na pneuservise, protože stroje, vybavení, a hlavně lidi a zdraví stojí příliš peněz, času a zdraví. Pneuservisy se v současnosti potýkají s obrovskými problémy s lidmi. Za pár let to nebude mít kdo dělat a to není fráze to je holá skutečnost. Lidi na servis nejsou, nehrnou se a ani nebudou, bohužel je to tak a smiřme se s tím, nezmění se to ani náhodou lusknutím prstu. Proto je čas aby kvalitní pneuservisy měli komplet služby od objednání přesných vybraných gum, rezervace na přesný čas až po komplexní služby kdy zákazník jen přijede a zaplatí za službu. Ten čas nastává a je blíž a blíž. Takhle to bude v budoucnu vypadat na kvalitních pneuservisech, ostatní budou dělat jen ty zbytky, poskoky a sluhy. Bohužel je tomu tak a za pár blízkých let si na toto vzpomeňte. Svět se posouvá jinam a jak říkám bojuji a budu více ještě bojovat svým internetem proti tomu druhému internetu a jsem rád, že to zatím krásně jde.
neděle, 30. května 2021
BF Pneunm tady se musím opravit. Kontrola dovezených pneu, test těsnosti apod, není nic zakázaného i když se provádí jen u dovezených nových pneumatik a může být v ceníku. Podle mne by měla už být součástí každého pneuservisního ceníku. Zákon jasně říká, že ručíme za práci a tohle může být v ceníku a sám to mám a provádím test těsnosti za 400, ale i za 1000,- dle velikosti gum, což je oproti mým nové zakoupeným pneumatikám jednoznačný rozdíl. Taky jsem dostal pochvalu a nic nenamítali, takže ano tahle položka může být použita u internetových apod. dovezených nových pneumatik. Svoje nové máme pojištěné ze zákona, tyhle dovezené ne takže je na nás jak je příjmeme , omezíme a kontrola může a podle mne i musí být zpoplatněna a je mi jedno jestli to je nějaká sra... nebo Michelin, absolutně jedno. Zaplať a jeď(((-: A úspěch slavím s tím když na závěr u placení jim ukážu že kdyby si gumy koupili u mne tak to mají za slevových 1000,- a teď platí 1890,- a ani nemrknou. Říkám, nemůžete mít cenu stejnou jako zákazník který si kupuje u mne pneu. Naopak musíte ji mít dražší a v zimě Vás v sezoně absolutně nepřzuji, protože to mám na stránkách , na servise všude napsáno a řeším jen svoje lidi a gumy ode mne. Není čas na hlouposti a když jste to koupil na internetu tak si to buď tam i přezujte, nebo si kupte stroje a luskejte si to v garáži. Ani nepípnou a hodně, opravdu hodně lidí se vrací a kupují pak u mne, protože zjistí že ty především velké rozměry jsou těžké jako prase a neumí to jen tak někdo přezout. A co nepříjdou mi fakt nikdy nevadilo a nevadí. Jsem znám svým postojem už dá se říct léta letoucí a vím, že nikdy neustoupím. Pravidla nastavuje servis ne zákazník z ulice a už vůbec ne interneťák. Asi tak.