BroukPytlik Záleží na tom jak živá témata na tomto foru budou. dnes jsem si věiml že pneuservis Hohenberger , tedy cenda hohen nabízí při zakoupení pneu na www.nejlevnejsipneu.cz slevu na servis 20%. Tak by mě zajímalo, jestli je to pravda a pokud ano , co to přináší?
čtvrtek, 28. února 2013
Michal Pane Mensa, tak uvidíme, jak se bude diskuze dále ubírat. Já si myslím, že prakticky skončí, protože nás tu moc nezůstane. Nutno říct, že Vaše počínání chápu a asi bych na Vašem místě nečinil jinak, akorát bych možná postupoval trochu jinak. No uvidíme.
čtvrtek, 28. února 2013
Radek Uz jsem si rikal ze to trebas pecou spolu :-)
čtvrtek, 28. února 2013
mensa Díky za upozornění Skutečnému Ferdovi a p. Zátopkovi se omlouvám. Psal jsem to narychlo před odchodem z redakce. MM
středa, 27. února 2013
Anonym Jen poopravím omyl jestli mohu p.Menso.Neodpovidal jste p.Částkovi,ale p.Zátopkovi.Mají podobné logo.
středa, 27. února 2013
Michal BroukPytlík: ano přesně tak, máš pravdu. Však já tady o tom psal už v létě, že se ti lidé stěhují do autoriz. servisů. Viděl jsem to na sobě, dkyž jsem se dřív objednával na prohlídku, tak mě vzali ještě týden nebo ten další, teď už čekám pomalu tři týdny, protože nemají dřív místo. U nových aut se tam lidi hrnou kvůli záruce mobility a pokud je to leasing, tak ten jim to mnohdy ve smlouvách i nakazuje, kam musí jezdit na běžný servis. Na tomhle taky právě profitují Chára s Procházkou, protože u některých leasingovek jsou jako firmy, kam mohou jezdit na přezutí. Do toho máte leasingy, které nesmí ročně najet víc jak 20 tis. km, po roce dostávají nové auto, takže servisní náklady 0 Kč, nebo to platí ve formě pronájmu včetně servisních úkonů. Další problém je diagnostika, protože těch aut a diagnostik je čím dál víc a musí neustále investovat do upgradu. Mnohdy už u některých bez napíchnutí na diagnostiku nevyměníte ani žárovku, protože ji to bez toho nevidí. Před 14 dny jsme tu měli pána s S-Maxem v nějaké top výbavě a nesvítila mu žárovka, tak jsem mu nabídnul, že mu ji vyměním. On mi řekl, že už tam nová je, že akorát musí jet do forda, aby to napíchli na počítač a vyresetovali to, jinak ji to prý bere jako vadnou...Největší dorážečka ale byla včera. Volala mi nějaká paní z nějakého premiového oddělení České spořitelny, že shání pro klienta Nokiany WR A3, říkám, že máme, že ho klidně může poslat. Ona že ne, že na to mají zase jiný smluvní servis a jestli bych ty pneumatiky mohl tomu klientovi dovézt k němu do firmy, že si je tam "office manager" převezme zaplatí a pojede s tím do smluvního servisu. Tak jsem se ho pak ptal, že co je jako vedlo volat do české spořitelny kvůli pneumatikám, on jen pokrčil rameny a řekl, že to takhle dělají se vším, od kancelářského papíru, přes objednání servisních služeb na auta, nákupu letenek a obědů, že tuto službu jim spořitelna nabízí v rámci nějakých premiových služeb....jsem celkem nechápal, co všechno je možný...
středa, 27. února 2013
mensa Pane Částko, samozřejmě tohoto jsem si vědom, chtěl jsem to i zmínit, ale nechtěl jsem lidi zas tolik poplašit. My máme dva stupně registrace a pro vstup do fóra nyní stačí ten nižší stupeň. Samozřejmě máte pravdu, že u části z registrovaných to nic neřeší, pokud si např. na seznamu udělají schánku se jménem pepazdepa. Ta druhá část registrovaných na té nižší úrovni má např. v doméně jméno své firmy, takže tam je to již dostatečná identifikace. Uvidíme, jak to bude fungovat. Toto řešení bylo nejrychlejší. Pak bychom mohli požadovat tu tzv. plnou registraci, která je zatím povinná jen pro ty, co chtějí komunikovat v MarketPointu. Myslím, že to by asi byla pro diskuzi konečná. Bez ohledu na to, že si v administracii můžete zvolit, jaké údaje chcete a nechcete zveřejňovat. Takže ve výsledku byste byl navenek stále jen pepazdepa, ale už byste byl dohledatelný, kdyby došlo na to pověstné lámání chleba. Čili resumé je takové, že doufám, že alespoň tato řekněme symbolická registrace pomůže tento web kultivovat, uvidíme.
středa, 27. února 2013
Radek Myslím že to takto bude lepší p. Mensa. Toto opatření především zamezí tomu aby se sem každý "nevyzvracel" kdy se mu zlíbí. Pokud někdo bude chtít napsat něco pod co se úplně nechce podepsat tak si nějaký ten email zřídí. Doufám že unese registraci i p. Filipec. Jinak jak píše Michal takovou bídu jsem za leden/únor v posledních 15letech ještě nezažil.
středa, 27. února 2013
BroukPytlik Já včera mluvil s vedoucím servisu v Opelu. Auta prodávají bez zisku, ale servis má nárůst každý měsíc. Dělají akce se slevama pro starší vozy, cíleně zvou zákazníky na servis s něčím zdarma atd.... Ty auta se postupně stěhují z autoservisů do autorizovaných autoservisů. Dneska aby passat nebo nebo i oktávka jela do běžného servisu??? moc ne. Leasingy jsou na 4-5 let , tudíž zákazník ve většině případů jezdí tam kde auto koupil. Pokus nemá servis vybudované dobré jméno a to poctivou prací, potom to v dnešní době nebude mít lehké.
středa, 27. února 2013
Michal BroukPytlík: a tak já myslím, že by i obhájili, ale lidi na to stejně neslyší, protože chtějí mít všechno co nejlevnější. Já jsem v pondělí byl v jednom velké autoservisu na kus řeči. ředitel říkal, že do loňska se krizi jenom smál, že teď zažívají největší krizi za posledních 8 let. Lidi nejezdí na prohlídky, nechtějí měnit díly, firmy shánější díly po vrakovištích, nebo na netu. Auta tam dávají jen opravdu na to nejnutnější. Při prohlídkách odmítají podle nich zbytečné kontroly, nebo tam dají auto s nějakou závadou, se kterou se peklí týden než na to přijdou čím to přesně je, řeknou jim cenu za díl a práci, lidi jim řeknou, že nemají peníze, že to nechajít tedy opravit až na to ušetří. Při servisním prohlídkách chtějí jen vyměnit olej za ten nejlevnější a jiné kontroly dělat nechtějí, protože za to platí. Už se setkali prý i s tím, že lidé nechtějí dělat geometrie, že málo najedou, tak že to nemá cenu a gumy se jim tak rychle nesjedou. Docela mi za ně bylo ouzko, když jsem ho poslouchal. Na servisu neměl v tu chvíli ani jedno auto, jen felda se tam krčila s přeskočeným řemenem a pán na to šetří. A to se to tam dřív denně hemžilo passatama, tiguanama, touaregama, golfama, octaviema, fabiema, fordama, denně udělal tak 8-10 aut v pohodě. A teď říkal, že mají 70% pokles oproti loňskému únoru.
středa, 27. února 2013
PneuservisZatopek Dobrý den pane Mensa,musím říct,že Vaše rozhodnutí chápu a schvaluji.Na jednu stranu na tomto fóru bude asi nuda,nebudou tady gradovat žhavé témata,ale na druhou stranu snad to přispěje k větší slušnosti přispívajících autorů.Nezasvěcení čtenáři si museli někdy myslet,že pneuservisáci jsou pěkné "prasata".Nejednou tady padl pravdivý ale třeba neoblíbený názor a je smutné,co si autor leckdy musel o sobě přečíst.Ale vysvětlete mi prosím,jaký je právní rozdíl mezi anonymem a přihlašeným autorem ve stylu "pepazdepa nebo včelka mája"? Zda to něco řeší,nebo to po pár dnech bude sama přezdívka a nic se nevyřeší. Pěkný den
středa, 27. února 2013
BroukPytlik V létě jsem četl od Hrušky příspěvek o letáčku pro zákazníky pneuservisu s agrumenty proč nakoupit v servisu a ne na internetu. Myslim, že by bylo dobré tady pár dobrých argumentů napsat. Nedávno jsem navšívil několik kolegů ze servisů v okolí a oni úplně rezignovali na ceny z internetu. Neumí si obhájit svoji vyší cenu za kvalitní službu. 1. víte co kupujete, 2. řešit záruku je jednoduché, 3. likvidace starých je zdarma , 4. lepší cena na montáž, 5. jsme tu pro vás celý rok, když potřebujete opravu, vyvážit kola, poradit... atd. Co používáte vy proti nesmyslným internetovým cenám?
středa, 27. února 2013
BroukPytlik Sakra to to tady zhoustlo. Už se těším na nové číslo. Jsem zvědavý co "silný hráč" z hlavní strany vymyslí na léto 2013. Že by mu jeho eshop www.nejvyhodnejsipneu.cz už nestačil a bude chtít opět získat důvěru pneuservisů?
středa, 27. února 2013
mensa Pane Hruško, dobrá otázka, nicméně jistě vás nepřekvapí, že zde nehodlám rozebírat ekonomickou stránku Pneu revue. Předplatné nám roste, což je samo o sobě na trhu anomálie. Většina časopisů business-to-business žije výhradně z inzerce, což, myslím není nejlepší cesta. My kombinujeme oba zdroje, jedno bez druhého se neobejde. Mohu vás však ubezpečit, že s tou "loajalitou" k profesnímu odbronému časopisu stran předplatného to není nic moc. Zdaleka ne všichni jsou předplatiteli. Periodicky děláme určité akvizice, nábory, ať už zasíláním časopisu nebo telefonicky. A pozitivně vím, že i hodně lidí, kteří chodí sem do diskuze, předplatiteli nejsou. Inzerce je však přirozenou součástí periodika, jako je Pneu revue, takže ani toho se pochopitelně nebudeme vzdávat. Ještě k Michalovi: mám dojem, že se pohybujeme v kruhu. Kritický článek v časopise a neřízená, právně postižitelná diskuze jsou dvě rozdílné věci. To první dělám vědomě a máme to tak říkajíc pod kontrolou, to druhé je mimo naši kontrolu, ale riziko plné. Já také připouštím, že z anonymní diskuze mohou vzejít i pozitivní věci, ale toho Černého Petra držíme jenom my. Takže to, že vydávám časopis, mi nezadává nějakou povinnost podstupovat věci, které podstupovat nechci. Samozřejmě mě mrzí každý čtenář, o kterého přijdu, ale já věřím, že se to časem vrátí v dobrém. Za tu dobu, co vydávám Pneu revue, jsem vedl různé "žabomyší" války, ale všichni slušní oponenti, a těch byla většina, vždycky nakonec uznali, že nám nejde někoho poškodit či očernit, a pak byly ty vztahy třeba ještě lepší než na začátku. Pánové, omlouvám se, řekl jsem k tomuto tématu maximum, už bych se jen opakoval. Takže kdo chce, ať mě pochopí, kdo ne, tak to snad není důvod se nenávidět. O život zase nejde. MM
Anonym Ano diskuze na mojich strankach byla vloni. Byla registrovana a registrovalo se tam asi 6 clenu. Pochopil jsem ze o registrovanou diskuzi neni zajem. Myslim si ze i tady registrovane diskuze nijak nepokvete. Je malo lidi kteri jdou transparentne s kuzi na trh a chteji a jsou schopni prezentovat svoje nazory. Ze sve zkusenosti Vam muzu rict ze kdyz jsem nepsal tady na foru a pred mojim vyjadrenim v Pneurevue k Michelinu, jsem se dostaval k informacim mnohem snaze. Od te doby vsichni vedi ze se mnou neni radno redit zakulisni veci a kdyz mi nekdy nekdo rekne citlivou informaci tak neopomene dodat. Ja Vam to reknu ale prosim Vas to nikde nepiste na internet :-)) Souhlasim s panem Mensou ze o prakticke kroky neni zajem. Hodne se tu pise o Point-S. Nekdy jsou to informace i zavadejici a nepravdive. Ja sam jsem tady psal ze at se mi kdokoliv ozve na mail nebo telefon a vse vysvetlim a podam informace, ale musim vedet s kym mluvim. o koho jde. Nikdo se neozval. Je zajem pouze o anonymmní čerpani zajimavých informací pro svou potrebu. Spousta lidi tu chce vystupovat jako velci hraci a pronaset velka slova a pritom si pouze hoji svoje mindraky ze nekdo ma lepsi servis a nebo prodava vic gum. Zeptam se? Pane Mensa, kolik je predplatitelu Pneurevue? A kolik utrzite za inzerci od velkoobchodu ktere tady lezi vetsine z nas v zaludku za kazeni cen a stojicich za neustalym snizovanim marze na prodeji pneu. Mirim tim k tomu ze mne osobne opravdu vadi ze nekdo pouziva odborny casopis k reklame pro cinnost ktera oboru prokazatelne skodi. Myslim ze ocictenim se od techto firem by vas casopis dostal uplne jiny punc odbornosti a mohl si dovolit i uplne jiny postoj ke spouste problematickych otazek v oboru.? O kolik by se musel casopis zdrazit, aby Vam nahradil prijem z prodeje usly zisk z inzerce techto firem? A byl by o to z Vasi strany zajem? Nebo jsem uplne vedle? Myslim ze tady je to tak daleko ze je skoda to zhatit ?
středa, 27. února 2013
Michal Pane Mensa, je mi jasné, že to je namířené proti mě za co Vás na jednu stranu chápu. Ta loajalita by pochopitelně zůstala, kdybyste se nepostavil na druhou stranu barikády. Loni jste Vy svým časopisem udělal velký krok dopředu a velmi jste začal trhu pomáhat a ničeho jste se tehdy nebál a já jsem z toho měl opravdu upřímnou radost a to jsem Vám psal i na konci roku. Vzpomeňte jak jste pokládal dotazy do Goodyearu loni touto dobou na akci Excellence, nebo když jste napsal článek Důvěra je křehké zboží. To bylo něco, co do té doby nikoho ani nenapadlo, šlápnul jste tehdy do mnohem hlubší kaluže a našil jste to po právu do Goodyearu a do Michelinu do jejich zastoupení Pokud si to dobře pamatuju, tak Vy sám jste v reakci na tuto událost psal a v jednom úvodníku narážel, že se černá ovce vždy najde. Spoustě těch lidí, kterým se chování této trojky, jejich jednání a zásahy do už tak chatrného trhu nelíbilo a nemohli se ozvat jste dal šanci, že jejich pocit, který cítí jako obrovskou nespravedlnost a nejsou v tom sami a že se mohou bránit a že se s tím dá něco dělat. No a ono to fungovalo, najednou ty jejich kramfleky přestali být pevné začali sklízet co sami zaseli. Nic víc, nic míň.. Nedivte se, když uděláte tohle, že následuje zklamání a že opět ta druhá strana, který rozbíjí ten trh jak se dá a kdykoliv jen může zvítězila a že je všechno marné. A co horšího, že se s tím začne svážet i to, co s tím nesouvisí jako Bořkova odpověď mě na to DPH. Kdybych to otevřel o 2 min. později, tak jsem ani nevěděl, že mi odpovídal...
úterý, 26. února 2013
mensa Dobrý večer pane Gumo, dotaz ohledně diskuze u pana Hrušky mi vůbec nevadí, pokud se podíváte na dnešní forum a můj příspěvek asi o tři stránky dál, sám jsem psal, že si diskuzní forum může dnes otevřít každý na svých stránkách a spravovat si ho, jak chce. Ano, mimo toho, že se směrem, jakým se v poslední době ubrala diskuze, resp. její část se osobně neztotožňuji, řeším i čistě praktické věci, tj. morální a první zodpovědnost tohoto fóra. Jsem si jist, že nikdo z vás, který nyní volá po pokračování anonymity diskuze, se nám nebude skládat na advokáty v případě, že v zájmu odhalování tržních praktik porušíme zákon a někdo to bude úspěšně žalovat. Myslím si právě naopak, ještě včera mě tu spousta lidí poklepávala po ramenou, jak že je to skvělé, a za tři dny titíž lidé tu deklarují, že odhlašují přepdlatné a odcházejí z webu - tomu říkám loajalita. Přitom my nic nerušíme, žádnou cenzuru nezavádíme, jen říkáme, od této chvíle se budeme podepisovat pod to, co píšeme. Jako registrovaní si můžete informace vyměňovat mezi sebou prostřednictvím vlastního účtu, vytvářet skupiny, přátele - to vše jsme tady vybudovali a nikdo to nevyužívá. Blog tu nenapsal nikdo, vlastní diskuzní skupinu založil snad jeden... je to dost frustrující. Problém má tedy více aspektů. Loni jsme chtěli uspořádat formu gumařů, bylo ticho po pěšině. Atd., atd. Na nikoho se ale nezlobím, ať si každý vybere, ale zase respektujte a snažte se pochopit i můj názor.
úterý, 26. února 2013
Anonym Nevím o žádné diskuzi u Hrušky na webu.Nic tam není.To bylo snad vloni né?