SJM Zrdavím po malé odmlce všechny slušné lidi. Včera jsem se vrátil po týdnu z lyží. Když dovolíte, podělím se o zážitky z českých hor, přesněji Krkonoš. Perfektní týden,bytování, terény, čekačky, vše na jedničku. Musím vyseknout poklonu tamním rolbařům. Nicméně ani na horách se nejde vymanit z gumového prokletí. Začíná to již na parkovišti pod sjezdovkou, sledováním značek pneu, stop ve sněhu, výškou vzorku - asi to máte mnozí stejné, tím pádem jste neustále pozadu za rodinou a terčem poznámek. Zásadní rozdílem proji jiným rokům, pro nás příjemným, pro místní naopak velmi nepříjemným, byl markatní úbytek Němců, Poláků a Holanďanů. Místní lidé závislí na této klientele byli totálně zaražení. Obchody se sportem, půjčovny, potraviny, hospody, restaurace, vše zelo práznotou až neskutečně. To mě nedalo, abych se nedal s personálem do řeči a ti jen nevěřícně kroutili hlavou, že neví co se stalo, že v únoru se cizinci vytratili a netuší proč. Nebýt pražáků, kteří v pátek dopoledne dorazí do svých apartmánů, byla by prý situace katasrofální. Vyjma nezvyklé pohody a klidu, panující na sjezdovkách, parkovištích, restauracích si nešlo nevšimnout jakéhosi postupného chátrání domů, silnic, penzionů i vybavení areálů. Oproti jiným rokům z parkovišt až na vyjímky zmyzela drahá auta a převažuje nižší, max. střední třída, každý 4tý či 5tý objekt je na prodej nebo k pronájmu. Místní, ač neradi, pomalu přiznávají, že místní areály těm lépe situovaným zkrátka nestačí, nemohou z mnoha důvodů konkurovat Alpám. Letos zatím jen spekulují, že se stávají drazí i pro tzv.střední třídu, která ze známých důvodů chudne a asi rychle se i zmenšuje. Na otázku, co chtějí dělat dál, nikdo, opakuji nikdo z oslovených neznal odpověď, unisono ale vidí problém v dotacích EU. Za ty peníze, které získaly společnosti neznámých vlastníků, se zbudovaly nové sjezdovky, moderní lanovky, nové penziony, které za normálních podmínek by nikdy nevznikly a výsledkem je, že prodělávají všichni. Když se k tomu navíc přidá pátým rokem hluboká recese doma a neradostné vyhlídky v EU, výsledek se dostavil. Přátelé, nepřipomíná vám to něco? Pokud ano, nejste sami. Pan vlekař mě pravil: Vy si dobře zalyžujete, ale já nevím, zda tu za rok budu stát, nějak to ale do důchodu překlepu. Moje dcera ale si pronajala stánek s občestvením a ta letos zkončí, lidi zkrátka nemají peníze a já se jim nedivím, že mají jiné starosti než lyžovačku. Dovětek: napadá mě dávno vyslovené "Naše země nevzkvétá a nálada je více než blbá". P.S. Za leden a únor mám pokles odvodu DPH 42%, při jeho zvýšení o 1 procentní bod. Je nad slunce jasné, že jsme za vrcholem Lafferovi křivky a napadá mě snad jedinné, kde můžeme konkurovat a něco nabídnout - alkoholové nájezdy Dánům, pro které je naše pívo na Václaváku za 100 Kč příjemné pití. Já být ze země, kde je průměrná mzda 115000 Kč, opiji se na Václaváku také.
neděle, 10. března 2013
Shambo BF - doba není dobrá. Ale pokud ji důstojně přežijeme a prožijeme - budeme dobří. Lepší.
neděle, 10. března 2013
BF Michale,SHAMBO přeji krásnou pohodouvou neděli a za sebe moc, moc děkuji, protože i takovéto články jsou nesmírně důležité a potřebné. Excelentní projev vyjádření a pro mne famozní přístup k problémům dnešní ne zrovna dobré doby. Díky.
neděle, 10. března 2013
Shambo Michal - dočetl jsem, přemýšlím. Jak říkáš - hlavně, aby si lidé kupovali a pořizovali to, na co doopravdy mají a co opravdu potřebují, bez čeho se neobejdou. Tak to je. Howgh!
sobota, 9. března 2013
Michal Pánové můj osobní názor na to, v jaké marastu se nyní Evropa náchazí je ten, že to najednu stranu způsobila neuvěřitelná nenažranost lidí, honba za penězi, majetky a statky a ruku v ruce to, že se lidé příšerným a mnohdy zbytečným způsobem zadlužovali. Bylo jasné, že pokud budou lidé zadlužení, tak to není jen o konkrétním jedinci, ale ten obraz se přenese do celé země, která je tím pádem také zadlužená. Vezměte si, jakým způsobem se žilo v posledních 15 letech, všechno na dluh, hypotéky na několik desetiletí, auta na leasing, všechno je to pozlátko. Vždyť takové absorudity, že si někdo vezme úvěr na dovolenou nebo vánoční dárky, taková věc by zde z morálního hlediska vůbec neměla být možná. Honba lidstva za novými technologiemi za novými statky a mnohdy i nesmysly dospěla tak daleko, že tyto věci pro běžného člověka nemají v současné době význam, protože jim mnohdy neporozumí a ekonomické kolo, které se roztočilo velkou rychlostí na bázi iluzí se nyní zastavilo. Jenže, jak tu napsal Shambo. V současné době těžko najdeme nového Henry Forda, Carla Benze, Daimlera, pány Laurina a Klementa nebo Johna Boyda Dunlopa. Tehdy ale byly lidské hodnoty, ale i uvažování úplně jinde. Bylo to období patentů, průkopnictví a hlavně se vše ubíralo k lidské práci. Dnes tohle ale očekávat nemůžeme, ale situace je obdobná, lidstvo svými technologiemi a moderními výdobytky překročili hranici běžného lidského chápaní a došla lidstvu šťáva, protože ta doba posledních let byla tak strašným způsobem uspěchána, že běžný člověk se v ní začíná ztrácet a je tou dobou doslova zahlcen. Podívejme se třeba na trh mobilních telefonů. zkuste si promítnout jaký telefon jste měli před 13 lety a hlavně jaké firmy tehdy vedly trh. Byly to Ericsson, Siemens, Motorola, Alcatel, Nokia, takoví giganti....a kde je jim konec dnes?, protože co jsem tak četl, tak nokii už se také pomalu dělá křížek. A vůbec kde je konec běžnému telefonu? Já jsem se totiž po dlouhé době 7 let díval na nabídku telefonů, protože můj už dosluhuje a úplně jsem se zděsil. Nabídka velká, ale taky je tam velké prd možností pro běžného obyčejného uživatele a to je přesně ten problém. Ta jednoduchost, která osloví úplně každého se naprosto vytratila. Všude se na nás krčí telefony, které už k telefonu mají hodně daleko a hlavně výše zmíněné firmy mezi nimi prakticky nejsou vidět. Jenže ty firmy až na americkou motorolu, měli jedno společné. Byly to evropské firmy, které zde hrály důležitou roli před 15 lety, měly zde továrny, které zaměstnávaly lidi. Jenže dnes už trhu vévodí korejci a číňani a Evropské firmy se nemohou prosadit. jenže jaký je důvod? Těch faktorů je moc, od toho, že jim došly nápady, nestíhali, ale také od nenažranosti, po naprosto debilní politiku evropy, která otevřela svůj trh až moc a jsme nyní zavalovány levnými výrobky z asie. A tohle jak vidno čeká i automobilový průmysl. Korejci se svojí agresivní cenovou politikou likvidují evropské firmy a ubírají jim zákazníky. Pravdou je, že evropské automobilky zaspali dobu, velmi to podcenili a zde jsou následky. Ale sakra od čeho teda máme EU, snad mimo pokřivenou byrokracii také od toho, aby chránila evropský trh a nenechala ho devastovat. Já chápu, že kvalita korejských aut a výrobků je na vysoké úrovni, ale hergot jsme v evropě a prioritně musíme přece hájit své zájmy, protože zde žijeme, je jasné, že se jinak prodává společnostem se sídly v asii, než evropským společnostem sešměrovaných byrokracií, vysokými náklady na provoz, daněmi, atd. Toto může zachránit už jen jediná věc a tou je návrat ke kořenům, nemyslím, abychom se vrátili na stromy, ale aby se vrátili původní hodnoty, aby se vyráběly kvalitní věci, kvalitní auta, kvalitní elektrické spotřebiče, kvalitní domy, aby se zemědělství dostalo z té kaše, obnovil se průmysl, aby to mělo zase nějaký systém. Vždyť zemědělců je jak šafránu a průmyslu také. Ono bez lidské práce to nepůjde. Všude je mraky marketingových firem, ale výrobních je čím dál méně a to jsou ty, které vytváří hodnoty. Však se podívejte, máme ve firmách neuvěřitelné množství managerů, kteří by chtěli jen řídit, ale těch dělníků je strašně málo. A v některých firmách už je to tak postavené na hlavu, že na jednoho zaměstnance jsou 4 nadřízení nebo manageři. Společenské vrstvy jsou strašně špatně rozložené. A ta střední paradoxně nejsilněji zastoupená, tak té už dochází dech a mele z posledního. Ty nůžky se tak rozevřeli, že jsou tady ti, kteří nemají co jíst a na druhé straně ve velké míře ti, kteří přehazují prachy vidlema. Je třeba najít rovnováhu a nějakou cestu ke stabilizaci, ale hlavně přestat vymýšlet kraviny a nesmysly, které lidé nepotřebují a začít pracovat opět na tom, že 1+1 jsou 2 a ne 1,88 nebo 2,15. Ale hlavně, aby si lidé kupovali a pořizovali to, na co doopravdy mají a co opravdu potřebují, bez čeho se neobejdou, protože to jsou pak hotové peníze a ne imaginární čáry s čísly v podobě úvěrů a hypotek - ty totiž nejsou obrazem bohatství lidstva, ale pouhá iluze. Omlouvám se za tak dlouhý příspěvek. Možná zcestný, ale já to tak vidím.
sobota, 9. března 2013
Hrouda Možná budu za blázna Shambo co jsi zač???????????? Shambo mám pocit že jsi to co tu potřebujem . Ale každý ať si udělá obrázek sám. Dobré články.
sobota, 9. března 2013
Shambo Včera jsme inaugurovali prezidenta republika. Bylo hodně řečeno o proslovech, praporech, kravatách a slibech. Nikdo si nevpomněl na to, že prvním prezidentem u nás nebyl tatíček Masaryk, ale dvouválcový řadový ležatý dvouválec s motorem Benz o obsahu 2,714 l a výkonu přibližně 5 kW (6,6 k). V roce 1897 totiž byla v Kopřivnici zahájena sériová výroba jednoho z prvních vozů na světě - automobilu Praesident. Dával tehdy po zahřátí solidních 20 km/h. Měli jsme díky svým pradědečkům a prababičkám neuvěřitelný náskok před celým světem ( v Japonsku běhali s pasažéry v nosítkách a v Číně bez nosítek ). V roce 1905 se přidává Laurin a Klement. 1906 - v Liberci osobní Linser a ihned po něm tamtéž nákladní RAF. 1909 - Praga. 1911 - Walter. A dále Zbrojovka Brno, Škoda, Jawa. Pokud chcete vidět krásný vůz - najdět si třeba prostějovský Wikov 7-28 Sport. Aero, Minor. Poválečný Velorex. Avia. Karosa. Koneckonců - nebýt studií rodáka z Vratislavic Ferdinada Porsche v liberecké průmyslovce, kdoví čím by se živil. Často na um a fortel předků zapomínáme. A často o něm už ani nevíme. Takže pokud by bylo po mém, lid by včera nekvílel u pomníku Masarykovu oblíbenou Ach synku, synku , ale pogoval by u Highway to Hell od AC/DC. Pěkný den vám přeji.
sobota, 9. března 2013
Shambo BIB - začarovaný kruh. Přesně tak. Brutální škrty v rozpočtu snižují kupní sílu obyvatel. A čertovo kolo se roztáčí. Nemáme prezidenta Roosewalta, který postavil Ameriku po vyčerpávajíc krizi na nohy i státními injekcemi do infrastruktury. A nemáme ani Forda, který uměl vytvořit a vyrobit takové auto, které by si mohl koupit zbohatlík i zaměstnanec. Plechová Líza Ford T začínala na ceně 850,- USD v roce 1909 a dostala se díky sériové výrobě až na cenu 260,- USD v roce 1920. Dělník za Lízinku dal v roce 1914 své čtyři měsíční platy. Umíte si dnes představit auto, jehož cena po naběhnutí série klesá????? Vyřknu hříšnou myšlenku - máme hodně škrtalů, ale žádné budovatele. A naše ekonomika stojí na dříčích patřících ke střední třídy, ze kterých teče krev a pot.
sobota, 9. března 2013
BIB Shambo mě hodně připomíná oblíbeného SJM a píše opravdu krásné analýzy. S tim přesunováním výroby ze západní evropy na východ si výrobci sami pod sebou řežou větev, vysoká nezaměstnanost způsobená jejich propouštěním vede k nízké koupěschopnosti a tím pádem k jejich nízkým obratům v evropě, kde až to skončí?
sobota, 9. března 2013
Radek Shambo by mohl dělat pro pneurevue redaktora.
sobota, 9. března 2013
Hrouda Já s 34% potom za jaký procenta to dastal ten zákazník to je záhadou, nebo je to levárna nějakého zaměstnance skladu v Trmicích snad to tu někdo kompetentní čte.
sobota, 9. března 2013
BIB NR55 bych koupil u BD za 7430.- a kdo vi za kolik je davaji koncovým oni.. ale naštěstí je nikdo nechce a beru kamy které se prodávají dobře i když těch aut s 11-20 už ubývá..
Anonym Hroudo prosim te mohu se te zeptat jaka tam byla katalogova cena na tech zadnich na Tatru? a o jakou slo presne pneumatiku. Diky
sobota, 9. března 2013
Hrouda pro BIB : Tatru dostat do vzdáleného servisu je problém a ještě aby pracovala na stavbě zároveň. Ale poslat pohunka s vlekem není tak nákladné . A já to během pracovní přestávky samozřejmě tý jejich pracovní přetávky přezuju. Levně koupit a bez cestování přezout no a asi budu i krapet levnější než BD na práci. Netuším co si řekne BD za montáž . Špekulanti to určitě jsou , ale jednou jsem tu psal o zakoupení zouvačky dopravcem a tak když to neobuju já tak někdo to určitě udělá . Je to kdo to bude snášet déle. Pokud to není jak píšu tak tomu ani já nerozumím proč to dělají.
sobota, 9. března 2013
BIB Hroudo on si někdo u tebe nacení pneu, nakonec je koupí jinde a pak si je u tebe nechá přezout? Takové případy tady prakticky nemám (snad jen kdysi pneu na JDeera které si to družstvo nakonec vzalo od Nekvindy), co je k tomu vede že si to neobují tam kde koupí teda u BD, já osobně bych jim nic takového v sobotu nedělal, sobota je jen pro lepší kšefty, žádní špekulanti - aspon teda v našem servisu.
sobota, 9. března 2013
Shambo Pokud jste nebyli nikdy ve francouzském městě Amiens, představte si dvojnásobný Zlín. A stejně jako ve Zlíně mají Francouzi ve svém pěkném městečku gumárnu - Goodyear zde roky vyráběl jak osobní pneu, tak i hlavně agro program. Bohužel - několik let je výroba ztrátová ( v r. 2011 - ztráta 61 mil. euro ) a nastává rébus - co s výrobou? A co s lidmi? O práci by mohlo přijít okolo 1200 zaměstnanců. Francouzská vláda jednala o převzetí výroby mj. i s americkou společností Titan. K dohodě nedošlo. Naopak. Došlo k mezinárodní gumové patálii. Jako rozbuška zapůsobila na konci ledna t.r. výzva ministra Francie pro obnovu průmyslu mesjé Montebour k Titanu k obnovení jednání. Reakce prezidenta Titanu Mr. Taylora ( pro dokreslení - přezdívka Grizz, grizzly ) na sebe nedala dlouho čekat. Mr. Taylor se obořil nejen do vlády Francie ( zaspala dobu, což je asi pravda ), ale do francouzské pracovní výkonnosti - cituji: skvěle placení dělníci mají tři hodiny mají na práci, hodinu na oběd a tři hodiny debatují... Mr. Taylor vzkázal Francouzům za 1/ strčte si tu fabriku někam a za 2/ s takovou nejen že do pěti let ani Michelin nebude moci vyrábět ve Francii, ale Evropu zcela zaplevelí čínská produkce, což bude koneckonců i těm francouzským farmářům jedno. Hlavní je pro ně cena, že! A Titan si raději koupí fabričku kdekoliv jinde, třeba tam , kde zaplatí mzdu euro za hodinu. Francouzská strana je pochopitelně smrtelně uražena. Jak bychom se asi cítili v jejich kůže my . Do boje proti Grizzlymu vytáhli ministři, tisk i odbory. Mají v Titanu pravdu? Není to tak jednoznačné. Podle údajů OECD za rok 2011 je produktivita práce v Evropě nejvyšší právě ve Francii - hodinový výkon přinese 57,7 USD. Německo - 55,8 USD. Británie - 47,2 USD. Překvapeni? Můžeme se přidat v debatách na tu či onu stranu. Můžeme si u kafe, piva nebo vody z kohoutku říct - co mi je po amících, odborech a žabožroutech. Realita je drsnější - naše ekonomika stejně jako slovenská je mimořádně závislá jak na výrobě a prodeji automobilového průmyslu, tak i na výrobě a prodeji pneumatik ... Strategie firem jako je Titan není vůbec odlišná od strategie našeho Bati. Co by na to starý pán řekl dnes? Jak by se rozhodl? Bohužel, ze svého posledního letu z r. 1932 se už nikdy nevrátí. A možná je to tak lepší. Kdyby viděl u přistávací dráhy pole zasetá fotovoltaickými zrcátky, možná by ani k přistání už nenašel odvahu. Pěkný den vám přeji.
sobota, 9. března 2013
Hrouda Pro ty co neznají Trmice tak je tam pobočka BESTDRIVE.
sobota, 9. března 2013
Hrouda Já mám zatím práce SKUTECNYFERDO taky dost , můj problém je v tom že neprodávám nebo dost málo !! ! míň než bych chtěl. A problém není ve mě . Ceny dávám i dost nízko už ze zoufalství a pořád nic. Dnes jsem obul komplet zadek na tatru, pneu které jsem naceňoval a přesto to vzali z Trmic cedulky nelžou nechaly je přilepené na pneumatice . Moje nabídka katalog mínus 31% na zákazníka a Trmice to daly levněji. Je to boj . Ale práce je dost a to je v pohodě. A mám z toho více jak na pneumatikách a za hotoví. Jdu na oběd a natáhnout záda k telce. Přeji krásný sobotní odpoledne.