Michal Jenže problém je v tom, že tomu číňanovi nikdo nedokáže, že ta guma Ačko opravdu má, nebo to tam jenom naflákali. Vzhledem k tomu, že si to měření výrobci dělají sami a ty hodnoty jim určuje metodika, tak si nejsem zcela jistý jakékoliv objektivitě. Další věc je ta, že výrobci těm štítkům upravují všechno. Dezény nechají, jen vymění směsi, viz P7 Cinturato Blue, P1 Cint. Verde, Sportcontact 2 s křížkem, Energy Saver+, Agilis+, atd. Ale já si dovolím pochybovat o tom, že ty gumy budou lepší než ty stejné původní, protože všichni vidíme, že kilometrový proběh u každého výrobce se rapidně snižuje a vydrží už jen ty starší osvědčené dezény...ostatně u aut samotných je to stejné. Ty starší jsou prostě lepší.
středa, 13. března 2013
BroukPytlik Myslím, že štítkováním si výrobci nasr...i do vlastní kapsy. To co udělá goodyear může číňan mít s 1-2 ročním zpožděním. Udělat rozbor , namíchat směs, okopčit novinky v dezénu, případně přeplatit technologa od top výrobců není zase takový problém. Pokud se tedy zákazník zaměří pouze na hodnoty uvedených na štítkách, potom se hranice premiového a ekonomického segmentu velice změní. Miliardy eur které velcí výrobci investovali v Evropě za poslední desetiletí do reklamy se postupně ztratí svoji sílu. Cenový rozdíl mezi výrobou "A" a "E" pneumatiky je směšný.
středa, 13. března 2013
Shambo Pochyby o účelnosti štítkování máme všichni. Ale je zajímavé se podívat, co si o celé akci myslí výrobci. A jaké může být skutečně, leč nevyslovené pozadí celé operace? Dostal se mi pod ruku výtah tiskové zprávy mesjé Michel Rzonzefa. Není to jen tak někdo - jedná se o viceprezidenta Goodyear Dunlop pro Evropu, Afriku a Blízký Východ. Jeho názor je tento: pouze následující letní sezona prodeje osobních pneu v r. 2013 ukáže, zda štítky ovlivní rozhodnutí kupujícího a ovlivní li jej vůbec. Zdá se, že kupující zimních pneu parametry na štítcích při výběru neovlivnily. Hlučnost nebo brzdná dráha na mokru nejsou pro zimní provoz rozhodující. Koneckonců, výrobci hodnotí 50 ukazatelů spojených s funkčností pneu a na štítku jsou jen tři. A cenovka. Je jisté, že štítkování a testování a nasměrování výroby k dosažení co nejlepších parametrů ( těch tří z padesáti ) stojí kapitál. Jak se to výrobcům vrátí? V chování Goodyear Dunlop vidíme vzorec přístupu k trhu - mohlo by to vypadat takto: Goodyear ( Michel, Conti... ) se budou snažit obsadit tu část trhu, kde nebudou přímo ohroženi levnými produkty. Cituji - podle našich výzkumů se majitel pneu v třídě premium bude soustředit na výrobky s ukazateli C a lepšími. A my ( Goodyear, Dunlop ) již máme v segmentu high performance obsazeno pneumatikami s výsledky B/A obsazeno 25% trhu. Jak jednoduché. Takže chceš-li mít pocit jistoty ( a štítkům renomovaných výrobců se patrně věřit dá ), investuj do premium výrobku. A pokud chceš pro svou škodovečku ( citroenka, oplíčka ) segment ekonom, čeká tě patrně volba s parametry C a níže. Nebo orientální varianta A, B... - ovšem bez záruky. Když si k tomu doplníme, že Bridge odchází z Itálie s tím, že se chce ,, koncentrovat na výrobu premium segmentu ,, a poté co se dočteme, že v Evropě má dlouhodobou budoucnost v prodejích do r. 2020 opět jen premium segment, je zde otázka - kam se bude ubírat segment ekonom? Tlak orientální konkurence na jeho cenu není v souladu s požadavky na zvýšení kvality. Další věta mesjé viceprezidenta zní přibližně takto: výzývá vlády EU, aby se zboží s nepřesnou informací na štítku nedostávalo na trh. A chápe složitosti, které jsou spojené s kontrolou všech procesů. Mám gumídkovskou teorii - akce se štítky je dlouhodobé opatření k omezení přístupu na trh Evropy východních levných značek. A výzvou - pokud se chcete měřit s námi, investujte do takové výroby, která dokáže plnit kritéria výkonu v provozu. A příprava na plánovaný útlum výroby ekenom segmentu v evropských závodech. Pokud si výrobce XY přesune výrobu z Evropy třeba do Keni, tak si své existující know how vezme s sebou. Zatím co východ bude muset pro skutečné splnění kriterií investovat. Nebo brát kde se dá... Co si myslíte vy?
úterý, 12. března 2013
Shambo Mám bohužel tentýž pocit. U nákladních pneu už štítky neřeší absolutně nikdo. Tedy údaje hodnocení.
pondělí, 11. března 2013
Michal Shambo nijak zvlášť. Jen motají tu vnější hlučnost s vnitřní a když už tak jsem se setkal jen se spotřebou paliva, mokro jim bylo celkem u zadku celou zimu, ale spotřebu paliva řešili dost, ale, že by kvůli tomu někdo nevzal gumu, to ne. Jak píše Ferda, je to naprostá blbost. Efekt nulový. číňani tam naflákali áčka a goodyear byl v éčku..takže o ničem.
pondělí, 11. března 2013
Anonym Brouku Pytlíku DOT řeším tek,že mi nikdo nepošle nic staršího než 1rok.Teď mám 95%-2012.Minulý týden to jedni zkusili s 2011 a hned je měli zpátky.Řekl jsem -5% jinak si to vemte.Nechtěli dát slevu tak se jim hezky prodražila doprava.Shambo štítky mám Já u zadku,nikdo je neřeší, nikdo nic nechce vědět,chtějí doporučení.Dojem mám už od začátku,je to pro úplný ho...,nesmysl,blbost a vyhozený čas a prachy.Kdyby raději vymysleli něco rozumného a potřebného tak udělají mnohem lépe.
pondělí, 11. března 2013
Shambo Máte někdo zkušenosti se štítky na osobních pneu? Jak reagují zákazníci? Vyžadují je? Hledají informace? Jaký z toho máte dojem?
pondělí, 11. března 2013
Michal mě je to celkem jedno. Podle situace a gumy. Pokud je to 2011,2010, tak to nějak neřeším, ale když přijdou 08,09, tak to se ozvu a nikdy problém nebyl.
pondělí, 11. března 2013
Poo Na staré DOT si teď při přejímce dávám obzvlášť pozor, dříve se i stalo že přišli bez upozornění pneumatiky dvouou letý, letos ale z předobjednávek vše "čerstvé" (podzim 12 a novější) Což mě celkem překvapilo když je všude takový humbuk co toho na skladech zbylo z loňska.
pondělí, 11. března 2013
BroukPytlik Zajímalo by mě jestli někdo z vás odmítá staré dotky které výrobci někdy posílají a jaké s tím máte zkušenosti.
pondělí, 11. března 2013
Michal Já jsem co se týče objednávání na léto stále skeptický. Chci vytřískat sklad a zbytek budu řešit operativně.
SJM Velmi stručne BP--je to za hotové a záleží na momentálním kurzu. Trošku jsem to střílel od pasu, dnešním kurzem vychází 769,48,-. Za týden to ale může být 775 nebo 760, to neovlivním. Nicméně jsem v klídku, není kam spěchat. Když neprodám, je sebelepší cena dvě věci.
pondělí, 11. března 2013
BroukPytlik Rekl bych , že toho máme na léto dost. Kdo chce hned dostane to, kdo chce něco speciálního, tomu to objednám. SJM ty procenta mi nějak nesedí. Opravdu Barumku koupíš za 760,- ? to je přes 44%
pondělí, 11. března 2013
SJM Pánové, jak jste na tom s novým předzásobením u Vás. Já zatím nevzal letos ani kus, mám z minula i když za vyšší ceny proti současným. Emaily se jen hrnou, ve stínu jsou někde pěkné kupy sněhu a někdo má již 3tí akci na letní, někdo posílá přímo materiály na servis, někdo dokonce celé www stránky. Měl jsem cukání, že bych tak do stovky ks vzal 3 rozměry, který by nám mohly chybět, ale když to vidím, dokud mám základ, posečkám třeba do května a dokoupím jen to nejnutnější, myslím že dražší to nebude. Měl jsem tu dvě nabídky na Barumy z venku. Poprvé dali 38, ani jsem nehnul brvou a nechal bez odpovědi, za týden tam přistálo 40%. Tak je testnu, že nějaký zájem by byl za 42. Uvidíme. Ty ceny nekopíraují přesně Barumku, Při 40 vycází Octv,v T za 760. Kdybych na to mrsknul 250, tak s dph mohu sázet za 1222. to je snad slušná cena 80 Kč pod PP+ a ceny servisu 865 i s ventily a dph.
neděle, 10. března 2013
Michal SJM: moc jsi mi tu chyběl. Tvé poznatky z hor jsou naprosto skvěle zhodnocené. Ano, já sám mám také takovou nemoc, na parkovišti nejdříve oběhnu všechny auta kolem a prohlédnu kola:-) Já měl podobný pocit loni v létě, jak jsem tu psal o dovolené na šumavě, že takové mrtvo jsem nezažil a jak vidím v jiných střediscích to není jiné ani v zimě. Já jsem si "zpříjemňoval" nedělní obět u televize nad OVM. A přátelé mohu Vám říct, že se absolutně nestačím divit. Pominu li výstupy pánů Bárty a Babiše, kdo je větší zloděj a o možném propojení pražských dopravních podniků s energetickými společnostmi zabývajícími se fotovoltaikou, tak hřebíčkem do rakve slunečného nedělního odpoledne byla náměstkyně ministerstva zemědělství, ze které vypadlo, že obchodní řetězce jsou velký problém. Nedá mi to...A na to sakra přišli až teď??? tento problém je zde už 16 let. Ano, tady máme následky tehdejší "podpory a konkurenceschopnosti" ze strany našich tehdejších zákonodárců, kdy po malé privatizaci sem za symbolické 1 Kč (slovy jedna koruna česká) vpustili zahraniční řetězce, kteří hodili atomovou pumu do našeho potravinářského průmyslu. Dnes už koloniál, nebo obchůdek s potravinami, kde by byl český podnikatel a živnostník prakticky nenajdete. Jak je tomu v jiných částech republiky nevím, ale vcelku jistě mohu říct, že v Praze není podle mě ani jeden. Všichni jsou zkrachovali nebo se na to vykašlali zavčasu. Jenže tito lidé chybí celé ekonomice a to hlavně peněžně, protože jejich odvody, daňě, spotřeba, ale také služby, které oni potřebovali, počínaje odvozem odpoadu, úklidem, servisováním mrazáků, opravy střech, fasád, servisování jejich aut a samozřejmě i pneumatik, teď celé ekonomice chybí. Tito lidé, kteří dnes už neexistují chybí teď naší ekonomice a to citelně. A oni se teď ptají, jak z toho ven? Na to možná zná odpověď je skupina ztohoven.:-) Už za první republiky bylo jasné, že živnostenské a soukromé podnikání je devizou státu, čím kvalitnější je podnikatelská sféra, tím je stát bohatší, protože to jsou ti, kteří okysličují a pomáhají dobrému krevnímu průtoku ekonomice země. Ale systematickým narušováním a házením granátů do tohoto průtoku se to celé zastavuje a oni se teď diví, jak je to možné? Jenže stát je v případě naší republiky velmi špatný hospodář a ještě horší sluha. Protože dokud zde budou vládnout lidé, kteří si zákony postaví tak, aby je mohli oni sami beztrestně porušovat, tak není cesty ven. Je jen otázka času, kdy se u nás budou zavírat pobočky zahraničních továren nebo společností, kterých zde máme jako šafránu a já se jen děsím toho, co by se stalo, kdyby třeba Škoda Auto uzavřela továrnu v Mladé Boleslavi a přestěhovali výrobu do Asie, pro naší zemi by to byl naprostý krach, protože nenajdete kraj, ve kterém by nebyla nějaká firma, která pro ty auta vyrábí nějakou tu serepetičku, díl, potahy, rohožky, loketní opěrky. My bychom se hlavně měli snažit, aby takových škodovek zde u nás bylo více a ne jen jedna. Kde je Tatra Kopřivnice, Zetor, Liaz, ČZ, Jawa. sice nějak fungují, ale je to podle mě pouhé přežívání. Vy co jste z jejich kraje, třeba víte více než já. Ale stát by měl hlavně pomoci těmto firmám, jak jen to jde, aby dělali takové výrobky, které by byly úspěšné. A tak by tomu mělo být i v zemědělství. Vždyť celé ty slavné dotace jsou o tom, že si někdo vezme dotace na chov koní, na kterých královsky vydělává a i na nějakou tu audinku zbyde. Já už kolem prahy nevidím nic jiného než chov koní. Ale klasická zvířata už vidím hooooodně daleko od Prahy. A to jsme tady měli Agro Jesenice, kde ještě před 13 lety byly velké kravíny a prasečáky. Je to všechno absurdně postavené na hlavu.
neděle, 10. března 2013
Shambo SJM - jasně, dělám, pracuji, jako my všichni. Balkánské dobrodružství ČEZu se nám bohužel projeví na našich účtech.
neděle, 10. března 2013
SJM Shambo - jsi dobrý. Malá otázka bez postranních úmyslů: Děláš něco jiného mimo přítomnosti na netu? Já nemám tak obdivný pohled na Dány. Daně a jejich procentuální výše je důležitý parametr, nicméně pro reálnou kupní sílu je nejdůležitější, jakou reálnou částkou občan či rodina disponuje. Pokud má Dán 115000 Kč a jeho zdanění bude i 50%, stále mu zůstává 57500 Kč, naproti tomu náše hrubá mzda není ani 25000 Kč. Tam je zakopán pes, pokud navíc naše energie, phm, DPH, potraviny, elektronika, volání, oblečení patří k nejvyšším v EU. Nedivím se Bulharům že hoří ulice po prohlášení cezu " o co jde, vždyť platí i tak o 30% méně než zbytek EU. Těžko se to poslouchá důchodci s důchodem 160 Leva, kterému přijde faktůra na 320 Leva. Takový člověk má jen dvě možnosti. Buď to bude platit a pojde, či zmrzne doma, nebo vyrazí do ulic a neřeší, zda dojde k zdravotní újmě, nemá již co ztratit.
neděle, 10. března 2013
Shambo SJM - přesné, výstižné, jasné. Lafferova křivka není nic děsivě nepochopitelného a pro vládu neznámého. Bohužel - vláda dělá, že problém neexistuje. Jednoduše řečeno - při určitém dalším nárůstu daní už živnostník raději daň nezaplatí ( existenčně nechce nebo nemůže ) a živnost chátrá či zmírá. Ministr financí se sice tetelí, že vyšší zdanění automaticky znamená vyšší výběr daní do státní pokladny, ale v ČR už platí skutečnost opačná - zvýšení daně vede dlouhodobě k nižší částce výběru daně. Větší firmy se stěhují tam , kde jsou daně nižší ( Kypr, Slovensko, tunely, podzemí a zákoutí, platby bez dokladů .) Země nevzkvétá. Nebo slovy klasika - mocnářství vovanula mračna. Co s tím? Možná si vydupeme takovou vládu, která bude schopna snížit daně a tím oživit hospodářství a zároveň si zajistit zvýšení výnosů do státní pokladny. Příklad z dávné historie - po první světové válce v USA snížili daně skoro třikrát, ale vybrali o něco méně než dvojnásobek. Až do krachu na burze to celkem fungovalo. Ale to je už jiná historie. P.s. Dánsko je mi sympatické. Nicméně při jejich mzdách musíme počítat i s tím, že DPH je 25% a daň při koupi auta je minimálně 105% z jeho hodnoty. Navíc si dobrovolně odhlasovali zvýšení hranice pro odchod do důchodu. Ale mají ideu. Mají hrdost. My ji teprve hledáme. Pěkný den všem.