Pneurevue.cz » Fórum » O všem, co hýbe gumařinou

O všem, co hýbe gumařinou

 

pondělí, 14. května 2012

Pravidla registrace a diskuze na fóru

 
 
 
 
Shambo
Shambo Dobré odpoledne přátelé, ten údaj o ceně pneumatiky jsem získal z otevřených zdrojů, znělo to takto: ,, Několik dnů starý ( mladý ) údaj analytika z Deutsche bank hovoří o tom, že průměrná výrobní cena osobní pneu v západní Evropě je 8 euro. Což je - cituji - výše než v jiných regionech .,, Pochopitelně, jedná se o výrobní náklady, bez nákladů na výzkum, vývoj, obchodní síť atd. Ale k příspěvku kolegy SJM doplním toto - přepravní náklady na dopravu pneumatiky od břehů např. Číny nejsou nijak závratné. Za dopravu od čínského přístavu třeba do Hamburku nebo Amsterodamu si dodavatel naúčtuje např. u 385/65R22,5 okolo 15 USD - 300 korun. Dále něco stojí překládka a poplatky v přístavu, doprava do Čech atd. atd. Není to podstatné pro pochopení výše nákladů po moři. Tato cena dopravy po mořích a oceánech odpovídá odhadem tomu, co by se reálně mělo zaplatit za dopravu stejného jednoho kusu zboží autodopravou českého distributora mezi Ostravou a Prahou. Komerční dopravce bude mít cenu na kus vyšší. A to je kilogramová exportní cena čínské nákladní pneu odhadem 3,50 - 4,00 USD za kilogram. Porovnejme si to s údajem o kilogramové ceně na výrobu osobní pneu v Evropě. Je zde ovšem velká neznámá - např. velkorysá dotační politika čínské vlády, reálné režie na výrobu atd. Spotřeba materiálová by měla být - jak odhaduje SJM - obdobná. A otázkou za milion dolarů je to , kolik stojí kilogram obchodní čínské značky Švejkčužu ve srovnání s japonským gigantem Fukišuki. Pojďme dále. Pokud budeme dopravovat po moři elektroniku nebo osobní auto, tak na příkladě osobního vozu střední třídy z Koreje nebo Japonska v hodnotě 20 000 USD vychází kilogram výrobku na úrovni 18 až 20 USD. Údaje jsou opravdu jen orientační, ale ukazují tendenci možné kalkulace. A navíc - asijští baliči automobilových dílů a agregátů jsou mistři oboru, ti toho do kontejneru naloží opravdu hodně. A bez vzduchu. Problém je jiný - jak ty kontejnery dostat s minimálním nákladem do Číny, Koreje nebo Japonska, když méně vyvezeme a více dovezeme. Ale to už je úkol pro jiné borce. Pěkný den, přátelé!
sobota, 23. března 2013
 
SJM
SJM Dobré odpoledne páni gumaři, měl jsem v úmyslu se zde kouknout až večer, ale na dílně mého dalšího jobu je taková zima, že jsem musel si skáknout domů se ohřát a při té příležitosti jsem si početl. Přístup Yokohamy, resp. p. Moši je na naše kraje hodně neobyklý, ale bojím se jedoho, a to, že u nás více než kde jinde platí, že každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Bořek píše, že zasedají vrcholová vedení a řeší nastalou situaci. Samozřejmě nevím, jen si domýšlím, ale od lidí těchto charekterů bych neočekáva výstup tipu " to jsme ale volové, to jsme to pohnojili a pod.", spíše si dokáži představit reakci: " ten Moša se asi zbláznil, co nám to tu zavádí za pořádky chlapec, tak to mu dáme vyžrat, my to s matkou za zády ustojíme atd." . To je česká povaha, toho se bojím.Pokud se prohloubí i díky stavu evropské ekonomiky cenová válka, která se přenese z úrovně vo prodejců na výrobce, to bude teprve mazec. K této úvaze mě vede skušenost s čínskými pneumatikami. Dokud existoval cenový rozdíl podstatný pro zákazníka proti zavedeným značkám, mohli jsme proti nim brojit, ale přesto měli své kupce a dnes? Alespoň u mne ani pes po nich neštěkne. A důvod. Snížení cen normálních značek. Někdo tu uváděl, že výrobní cena nové pneumatiky je někde kolem 8 €. Já bych tomu i věřil. Při dalším poklesu cen se ale narazí na přepravní náklady, které při takto nízkých prodejních cenách budou hrát významnější položku v ceně a to může být pro pneumatiky z druhého konce světa problém. Po pravdě řečeno, je to trochu proti přírodě. Stupeň vývoje a poznání je ve "vyspělých" zemích asi stejný, nebo podobný, suroviny jsou stejné, technologie taktéž, tak i špičková pneumatika z Japonska by měla být hodně podobná obdobné z EU či USA a ač si japonců co se pracovitosti a skromnosti velmi vážím, je sobecké chtít svou produkcí zaplavit svět, když navíc nemají téměř žádné přírodní zdroje. S jižními Korejsi je to obdobné. Pochopím export elekroniky, ale aut a pneumatik, kde se přepravuje převážně vzduch ? Pokud tu stojí jejich fabrika, to je o něčem jiném. Přeji hezký zbytek dne, odcházím zase parazitovat do zimi na p. Mládkovi a večer zase se podívám.
sobota, 23. března 2013
 
Michal
Michal Pánové pěkné dopoledne. Ani tady to na jarní přezouvání vůbec nevypadá. Min. rok touto dobou, zákon nezákon už se makalo jak na běžíčím páse. Letos nemám ani odvahu těm lidem psát ať se objednají. Nálada aspoň tady je poměrně hodně špatná. Někteří zažívají nejhorší první tři měsíce v roce za posledních 7 let. Slyším propady v obratu i 80% a to konkrétně z úst majitele autoservisu, lidé prý nejezdí ani na běžný servis a to už je co říct. V důsledku klesajících cen letních pneu začíná mít problém i kluk, který prodává ojeté pneu, protože mu zákazníci hlásí, že se mu za 750 Kč nevyplatí koupit ojetou, když může na netu novou koupit za 1100. Já osobně mám propad v obratu o cca 40% ve srovnání s loňskem, ale spíš než loňská sezona, která byla opravdu pěkná asi pro každého, bych to srovnal s normálnimi sezonami do roku 2010 a to už je celkem srovnatelné. Na druhou stran se prodávala samá velká kola, takže zisky z gum i práce byly vcelku dohnané, než na běžných rozměrech, takže na zisku se to projevilo o 17%, což bych řekl, že není takový průšvih. Letní nabídky mi vyšli zatím na 100% pro všechny uložené a stálé zákazníky. Na jaro jsem zvednul o malinko ceny za práci, tak o 40 kč+ dph, ať to zase na to jaro nepřeženu. Chtěl jsem zvednout i cenu za uložení, ale raději s tím počkám, protože kluk co za to chce 570 což je o 30 kč méně než já, říkal, že mu to lidi berou pryč, protože je to pro ně hodně peněz a radší to dají do sklepů nebo na balkon. Tak to nechám. Pokud by se sezona aspoň trochu vydařila, tak uvažuji o té geometrii, úřední šiml zatím není proti a dokonce paní úřednice naznačovala, že by i nějakou malou finanční podporu možná pustili v rámci rozvoje podnikání na stavební úpravu. Což by bylo chvályhodné, protože nejvíc z toho zatím čerpali vietnamci na ty svoje bistra a restaurace, výsledek byl takový, že jedna vyhořela a druhou zavřela higiena. Ale uvidíme, nechci dělat závěry, uvidíme, jak půjde sezona.
sobota, 23. března 2013
 
Shambo
Shambo Poznámka k Yokohamě a japonským výrobcům všeobecně. Po katastrofálním zemětřesení v Japonsku a letech dlouhodobé stagnace ekonomiky japonská vláda premiéra Abe přikročila k razantní podpoře exportu. Byl oslaben japonský jen - což v krátkodobém horizontu přispěje k snížení japonských exportních cen v poměru k euro a dolaru - a cena na kaučuk je zatím též příznivá. Jak to funguje v praxi? Např. Bridgestone v březnu oznámil zvýšení odhadu zisku v roce 2013 o 14% proti původnímu plánu. A v exportních cenách konkurenční značky pociťují snížení cen na japonské pneumatiky ve světovém měřítku. Takže všeobecně můžeme očekávat aktivitu japonských výrobců na všech frontách. K systému pobídek ještě drobnost - na nejmenovaném významném trhu na východ od nás v březnu vyhlásila Yokohama akci ,, Vstříc dobrodružství .,, Ten, kdo si zakoupí Yokohama C.drive 2, Yokohama Geolandar SUV, Yokohama Geolandar H/T-S, Yokohama Geolandar A/T-S nebo Yokohama Geolandar A/T dostanene slosovací kupon. A o co se hraje? Baťohy, navigace, fotoaparáty... takže na každém trhu je podpora prodeje jiná a odpovídá lokálním zvyklostem. Pěkný den, přátelé.
sobota, 23. března 2013
 
BF
BF Krásné sobotní ráno. Teplota je v Třinci mrazivá, sněhu tak 10 cm a jaro zatím v nedohlednu. Shambo nevím zda je Yokohama laskavá, to se uvidí, ale vím že pořádně pohla s některými stojatými vodami všemocných pánubohu tady v ČR.Už není vůbec tajemstvím že se o jejich kvalitní pobídce dobře vybaveným pneuservisům mluví na nejvyšších poradách. Už není tajemství že nejenom uznávají že to je dobrá a pro ně asi i bezpodmínečně potřebná cesta hledání stálych a kvalitních odběratelů a není tajemstvím že budou muset tuto situaci řešit i blízké budoucnosti i oni. Moc dobře si vzpomínám a mám to v paměti, jak jsem se setkal s Davidem Šedivým a navrhli jsme Frantovi Mošovi že pokud tady do ČR Yokohama chce vstoupit zpátky po prodejci typu Mitas, který značku dělal roky, tak musí nabídnout něco nadstandartního pro servisy, něco co zaujme, něco co bude hlavním přínosem a motivací pro ten prodavající pneuservis, ale i zákaznika. Bylo pak velmi chytré že to výrobce podpořil touto geo akcí. A díky i tomu dnes jsou na obzoru první vlaštovky i od jiných výhradních kteří zjístili že to prostě bez kvalitních pneuservisů nepůjde. I některé velkoobchody např letos Jopeco se snaží všemožně podpořit prodej pro servisy.U výhradních se chystají poukázky ne na jídlo, ne na vytahnutí informací ze servisů o zákaznicích typu paliva, ale teď už konečně na servisní práce a vyloženě další podporu servisům na kterou oni v blahobytu prodeje kol rychle zapomněli a tím podráželi své stále a dobré odběratele. Ti se pak nazlobili a nedivme se že začali nakupovat nejenom jiné značky, ale i ty jejich nakupovali jinde a většinou i levněji. Ti se zasekli že jim informace o svých lidech nedají a nedivme se. Asi před 4-5lety jsem tu psal a našel bych v hystorii diskuze o nebezpečí poukázek typu palivo michelin. Přesně se to potvrdilo a mnozí z Vás mi pak buď osobně toto zdělili, nebo zavolali a odkývali mou pravdu jak to bylo zneužito. Vzpomínám si právě na případ Davida Šedivého a slavného Euromastru v Pardubicích. Ještě teď bych někomu plivnul do tváře za takovéto doslova svinstva. No a teď je doba kdy bozi zjístili že koza dojí krev a je moc zle tak začínají řešit to co nedávno vymysleli dva obyčejní servisáci s Frantou Mošou a co pak nastartovala jedna značka s Japonska. Budíček mají tedy pořádný. Po letech kdy byli nesmrtelní najednou přišel těžký pád a tak to musí akutně a hlavně rychle řešit, jinak by po čase nemuseli taky v kvalitních pneuservisech už nic prodávat, což by bylo pro některé v budoucnu hodně bolestné neli devastující. Je dobře že se to děje a je dobře že se někteří začínají probouzet tím správným krokem. Jestli to není pozdě ukáže jen čas.Bořek Filipec. http://www.pneucentrumprofi.cz/
sobota, 23. března 2013
 
Michal
Michal Ferdo. Jo přesně tak, mám úplně stejný pocity.
pátek, 22. března 2013
 
Michal
Michal BroukPytlík: počkej to je trochu přehnané 20%. Já to mám skoro podobné jako Ferda, mám yoko v běžném nákupu 195/65 R15H za 973 a 205/55 R16H za 1230 a hankook za 974 a 205/55 R16 za 1195. A dle mého názoru jsou japonci pořád trochu dál než korejci.
pátek, 22. března 2013
 
Anonym
Anonym Jinak Michale mám podobný názor na frenčízy jako ty.Moša i když ho osobně neznám však jedinný překvapil.Je tam cítit pohoda,žádné tlaky,nic netlačit.Ostatní mažou jen med kolem huby a Firstop raději schoval ocas a stáhnul se,protože by musel lhát jak tiskne.
pátek, 22. března 2013
 
Anonym
Anonym PYTLÍČKU 20%? MÁŠ ASI TEPLOTU?YOKOUŠE 195/65r15 V H MÁM V NABÍDCE UŽ PO PŘEKUPU ZA 940KČ,205/55r16 v H ZA 1170KČ.A HANKOOK I KDYŽ JE DOBRÝ TAK ALE ZA -20% JI TY NIKDY NEKOUPÍŠ TAKŽE SE HOĎ DOLEDU A VYCHLADNI.NEBO MÁŠ TAK BLBÉ NÁKUPKY,ŽE SE RADĚJI POSTARÉJ ABY JSI LÉPE NAKUPOVAL.ZDAR.
pátek, 22. března 2013
 
Shambo
Shambo BF : Shinsetsuna Yokohama! Jazykem našich otců - laskavá Yokohama! :)
pátek, 22. března 2013
 
BroukPytlik
BroukPytlik Pěkné, ale není to tak , že to yoko pro český trh prostě strašně přestřelila a jen napravila chybu? I po dorovnání ceny je o 20% dražší než Hankook, a to také není špatná guma.
pátek, 22. března 2013
 
BF
BF Yokohama mne dnes skutečně velmi mile překvapila. Když se chce tak to jde. Stačí si o tom povědět, probrat problém s kolegy pneuservisáky a obchodním zástupcem, zavolat do Rakouska a když je rozumné vedení a hlavně když chce tak tu změnu prostě udělá. Tady slovo -nejde- neznám. Buď to jde špatně nebo se mi nechce. Tady to špatně vůbec nešlo a hlavně to chtěli změnit a hned rychle změnili. Je to o kvalitní komunikaci mezi jednotlivými stupni pneubranže i samé podpoře. A ta zatím funguje. Já za to tedy moc děkuji.
pátek, 22. března 2013
 
Poo
Poo Asi myslíš jeden nejmenovaný INTERNETOVÝ OBCHOD (ne velkoobchod ! ) z Šenova. 20" Yokohamy na Q7 se slevou 71% na koncového zákazníka a více než 100 ks skladem , hmmm zřejmě dobrej oddíl ... Jo hned jsem si vzpoměl na to jak tu Shambo psal o výrobní ceně....
pátek, 22. března 2013
 
PneuservisZatopek
PneuservisZatopek Pánové,jsem v šoku!! V době falešných cenových polik,podlizaní,zatajování informací vyhradních dodavatelů,dělaní z nás stádo hloupých ovcí je tu pravý opak ! Yokohama dorovnává marži na rozměrech,který cenově zprznil jeden nejmenovaný "velkoobchod".Tomu říkám podpora,nevěřil jsem,že ještě existují féroví výhradní dovozci.Jen tak dál Yokohamo,Point-S a Františku....a ostatní výhradní se můžete přidat.
pátek, 22. března 2013
 
BF
BF Shambo, tohle jsem řešil včera na 245/75-17,5. Zadky mu odjeli napřed. Naštěstí šli jen do svodidel a on lehl na nápravu. Vina je jen a jen řidiče. Nekontrolují dotažení kol a když jsou povolené tak to tříská jako blázen! Oka na šrouby upravené do elipsy.Neslyší, nevidí a pak to někdy dopadá špatně. Majitel mu to ale pěkně spočítá. Chybama se člověk učí.
pátek, 22. března 2013
 
Shambo
Shambo Není to moc veselé, ale pro gumaře poučné. A přece se točí. http://www.youtube.com/watch?v=1ggO0AhKYK0
pátek, 22. března 2013
 
BroukPytlik
BroukPytlik Jinak je potřeba číst mezi řádky a nevěřit všemu co se nabízí. Mnoho lidí má poněkud velkou fantazii a rádo se honí za fantaziemi, které třeba neexistují.
pátek, 22. března 2013
 
BroukPytlik
BroukPytlik Jo Zeitgeist to je vydatný.. netreba stahovat stačí shlédnout zde: http://www.youtube.com/watch?v=ZhnMdN1yg6g
pátek, 22. března 2013
 
Hrouda
Hrouda Děkuji pane Mensa za odpověď. Přeji krásný den.
pátek, 22. března 2013
 
Milan
Milan Tak včera jsem konečně mohl sednout k novému pneurevue a detailně prozkoumat. Hm bude ještě sranda. Jinak omlouvám se za odkaz který sem dám ale je to dokument o nás všech. http://ulozto.cz/xLwbrUV/duch-doby-avi Asi hodinu co jsem to viděl jsem jen seděl a nemohl nic jen jsem nechápal. Takže takhle nějak to vše je a takhle nějak si nás i v pneu oboru výrobci pohrávají. Jen se na to koukněte někdy když budete mít blbou náladu. Jinak si tu dobrou hnedka pohnojíte. Cus
pátek, 22. března 2013
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz