Michal Shambo: já jsem jsem slyšel, že Porsche vyvíjí automatickou přezouvací linku, kam zákazník přijede jako do myčky a stroje se o všechno ostatní postarají. Prozatím je to ve fázi, že kdyby se to zavedlo do běžného provozu, tak by přezutí jednoho auta stálo přibližně 17 tis Kč.
pátek, 5. dubna 2013
Michal ...tak hlavně, že tam ty lidi budou aspoň něco žvejkat....
pátek, 5. dubna 2013
Shambo Přátelé, když jsme u té staré dobré ruční práce - máme tady další novinku ze světa gum a servisů. Americká organizace DARPA ( zkráceně - obranná vědecko -výzkumná agentura ) představila svůj nový vynález zkázy. Nově vyyvinutý robot pro automatickou montáž pneumatiky by stál dnes okolo 10 000 USD, další výzkum by měl snížit cenu do 3 000 USD. Vědátoři se setkali s větším problémem, než by se původně laikům z koncernů zdálo. Montáž pneumatiky není nic jednoduchého, hlavní komplikace byla způsobena nutností správně držet instrumenty v mechanických packách. Pokud se podíváte na video, bude celý proces 8x až 24x zrychlen. Dá se říct, že zatím nám ze strany US-výzkumníků nic nehrozí. Na rozdíl od nabízečů rohlíčků, omalovánek a káviček. Práci čest! A slíbené video je zde http://www.youtube.com/watch?v=scOd9aILwPY&feature=player_embedded
Moris No vymyslet akci, že presonál pneuservisu bude zákazníkovi nabízet zákusek,mi přijde skutečně komický nehledě na to, že tu někdo psal asi před dvěma týdny, že zákusky pro zákazníky už dostal....Dobrou chuť. Úplně si dokážu představit jak to může vypadat, když nesu v monterkách zákazníkovi zákusek ,který stejně většinou chvátá a za ním čeká netrpělivě několik dalších( zřejmě mají na každýho zákazníka v sezoně dvě hodiny čas)tvůrce akcí má zřejmě vysokých praktický zkušenosti s pneuservisem v sezoně......další pecka: vést akci na službu-přezutí pneu, která je posledním nosným pilířem pro pneuservis, a je žadaná pouze sezoně kdy je práce nad hlavu, tím že ji zlevníme, je jako nosný pilíř podkopat..... já myslím že ani není co dodat.....
pátek, 5. dubna 2013
BF Poo nedivme se už dnes ničemu. Boj je prostě v plném běhu a nikdo se nedívá ani nalevo ani napravo. Každý se snaží urvat co jen jde. Jeden dává croisant s 400kč, druhý palivo, třetí poukázky na nesmysly typu parfémy, knihy, modu apod., čtvrtý úložné boxy do auta, pátý geo atd, atd. Přezouvat však např. nějakou dodávku s 235/65-16 za necelých 700 včetně materiálu je pro mne promiňte zhovadilost na kterou lze jen říct že ten pro mne neumělec který to tam v kocourkově Barumce vymyslel by si to měl zkusit sám přezout pár takových vychytávek a rychle by pak změnil názor na vážení si práce. Je jasné že si tímto tlakem budou vynucovat nějakou nadřazenostní prestiž, přesto se tomu dokáže mnoho jiných kvalitních servisů přizpůsobit a garážisti ti to hravě kdykoliv podbijí. Problém je že se devalvuje skutečná kvalitní práce a podlízaním se nikdy nic trvale nezíská. Kávu, horkou čokoládu, čaj dělám řadu let, wifi vkanclu taky mám i s tablety pro zákazniky, to není nic světaborného čím dnes zákaznika chtějí oni přilákat. To už zaspali i dobu. A ten jejich malý žvanec za to už vůbec nestojí, tomu věřte. Musíme se však připravit i na ostřéjší kávičku boje o zákaznika. A ta bude o něčem jiném a bude hodně ostrá minimálně jako břitva. Jedno Vám mohu a chci říct ale jistě. Oni výhradní a někteří další mají všichni mnohem větší problémy než si mnoho z nás pneuservisáku umí vůbec představit. Hlavu vzhůru, bojujme s paskvily a neschopnosti v pneubranži. Věřím že se to podaří mnohým solidním překonat ke spokojenosti vlastní i oboru.
pátek, 5. dubna 2013
Poo Kolegové co říkáte na letní akci Barum, přezuj s chutí ? http://www.bestdrive.cz/bestdrive/prezujte-s-chuti.html Nejde ani o sušenky i 400,- na servisní práce je podle mě dobrejch když budou proplacený, podobný jak zaplacená geometrie od Yokohamy. Ale přezouvat za 169,- vč. 17" Alu , dodávek a 4x4, to se teda někdo snad zbláznil.Dělat za 676,- Iveco Daily a za stejný peníze Felicii může vymyslet jen ten do je úplně mimo mísu a nemá nejmenší představu o náročnosti této práce.
Michal Mě to teda nikdy ani nenapadlo účtovat. Je fakt, že si pamatuju, že pytle dával Nokian, Pirelli, Bridgestone a Conti...teď už dostanu pytle jen od Pirelli, ostatní už jsem neviděl..no rok a půl to bude určitě.
čtvrtek, 4. dubna 2013
BF Nikdy jsem neučtoval zákaznikovi ani haléř za sáčky na pneumatiky. Beru to jako samozřejmou službu zákaznikovi a bylo by to pro mne urážkou to účtovat. Zaplatí si to za celek, tak to prostě neřeším. Pytle nejsou levné a stojí to skutečně ročně dost peněz, ale já to mám zaučtované už v práci a tak mi to i vyhovuje. Pytle mi za celou dobu co mám servis dali snad jen u AM PNEU a to jen malou část, jinak si je kupuji. Znám případ kdy je pneuservis naučtoval zákaznikovi a zapoměli je mít v ceníku a stálo je to od ČOI 50tisíc na pokutě. Takže pozor na to jak to na servisech máte.
čtvrtek, 4. dubna 2013
Moris Opět tu všechny zdravím, dělám poslední přípravy na sezonu a všiml jsem si, že se mi tenčí rok od roku zásoby s pyltema na pneu pomatuju si, že v 4/2012 - pneurevue na to poukazal i pan Moša v rozhovoru, že dostat pytle k novým pneu není už samozřejmostí, tak se chci zeptat jak je to u vás jestli máte pytle alespon k novým pneumatikám zdarma a zda je zákazníkovi počítáte?
čtvrtek, 4. dubna 2013
Shambo Pěkný den, přátelé. Pár drobností ze světa. Během vaší diskuse o pneu runflat byly zveřejněny výsledky průzkumu reakce kupujících na runflat z prvovýroby z dílny renomovaných analitiků z USA - J.D.Power. Jak to dopadlo? Výsledky a závěry jsou zajímavé. Výrobci kompletují hlavně luxusní a sportovní vozy pneu runflat s nízkým valivým odporem, ale zákazníci jsou s nimi spokojeni proti očekávání méně a méně. Ze vzorku 1000 uživatelů vyjádřilo spokojenost s obyčejnými pneu v kategorii vozidel sport 732 dotázaných, s runflat jen 665 dotázaných. V kategorii vozidel lux je to vyrovnanější - spokojenost u 739 dotázaných s obyčejnými pneu, 728 - s runflat. Ale žádné jásaní, že. Mezi dotazovanými měnilo aspoň jednu pneumatiku runflat ve sledovaném období 31% uživatelů, obyčejnou - 19%. Průměrná živostnost obyčejné pneumatiky uvádí J.D. Power na úrovni 36 310 km, u runflat je to o bratru 10 000 km méně. A navíc - zákaz oprav u runflat. Obyčejnou pneu si může nechat ovšem zákazník látat jak chce a kdy chce. Runflat jsou celkově i dražší, jednak spotřebou materiálů, jednak dražším vývojem. Ušetříme na rezervě, ale musíme dráž a častěji kupovat pneu na výměnu.Zákazníci jsou mírně zmateni i v otázce valivého odporu. Nejsou zcela přesvědčeni, že nižší valivý odpor není vykoupen zhoršením jiných důležitých vlastností pneumatiky. Majitelé sportovních vozů jsou ochotni pneu runflat konkrétní značky doporučit ke koupi svým přátelům jen ve 14% ze vzorku respondentů, u standardních pneu je to už 28% - 2x více. Takže - ne vše, co koncerny v potu tváře vyvnou, vyrobí a prosazují, zákazníci bez reptáníkoupí a upotřebí. Pěkný den, přátelé.
Gumar1 Milane,je to internetový prodejce s Bludovic u NJ.Teď si hraje i s velkoobchodem.Takové "Dobré pneu" v jiném balení.
čtvrtek, 4. dubna 2013
Milan Pánové jeden dotaz co to je pneuvo.cz? Jste někdo přihlášený? Díky
čtvrtek, 4. dubna 2013
mensa Dobré ráno, to by bylo určitě zajímavé téma, zapřemýšlím, kdo by se k tomu mohl vyjádřit. Nejlépe kdyby to byli ti lidé, co testy dělají...Co se týče technického dotazu, stačí najet na domovskou stránku a kliknout na odkaz O všem, co hýbe gumařinou, která je u každého ze tří posledních diskutujících. Ve složce Fórum budeme asi muset nějak zvýraznit tuto složku, např. ji dát úplně nahoru, protože v ní se diskutuje průběžně, na rodzíl od jiných, které jsou účelové jen k nějakému tématu.
čtvrtek, 4. dubna 2013
FAKE Pane Menso, navrhoval bych do některého čísla PNEUREVUE zařadit zamyšlení, resp. zhodnocení pneutestů. To že někdy dochází k různým výsledkům je zřejmě dané rozdílnou metodikou výpočtu výsledné známky, ale nechápu jako může například Michelin Energy Saver Plus vyhrát v Adacu a potom zcela propadnou například v testu Auto Straßenverkehr http://www.adactest.cz/novinky/letni-testy-pneumatik-2013-205-55-r16-vysledky-auto-strassenverkehr/ Tak propastný rozdíl na mokru přece nemůže být daný pouze zvolenou metodikou. Myslím, že by to mohl být zajímavý článek.
středa, 3. dubna 2013
BIB Pane Mensa článek je v mém profilu ve fotkách - tam se na něj podívejte. Tady už se podle mě zašlo daleko aniž by to mělo racionální základ, jó kdyby jsme měli na pneu marže jako na textilu anebo kdyby se prodávalo za ceníkové ceny tak by šlo dávat za každý rok stáří třeba 10% slevu, ale v běžné praxi to je špatný vtip a nesmysl. Když nabízím pneu na felicii na které mám běžně třeba 130.- zisk, je stará 2,5 roku tak bych ji mel slevnit a prodavat s 50.- kč zisku nebo jak? Přitom pneu je bez vady a bude sloužit třeba 8 let bez problému..
středa, 3. dubna 2013
mensa Zajímavé by bylo, kdyby ten článek někdo měl a mohl ho sem dát. Oni se snaží hrát roli zastánců a ochránců českých motoristů, protože to dělá novinám dobrou reklamu. Už je moc nezajímá, jak to zapůsobí obchodně. Nezapomeňte ale, že řadu z těchto Jobových zvěstí vypouští první výrobci, pak se do toho nějak zamotají a neví kudy kam. Vždy je to vedeno snahou prodat tady, teď a za každou cenu. Vzpomínám si na nejednu tiskovou zprávu typu - "kupujte zimní penumatiky, můžete na nich jezdit bezpečně i v létě". Pak následují tiskové zprávy typu "nebuďte sněhulák". Výzva "nekupujte pneu starší dvou let, případně jen s velkou slevou" má za cíl přesvědčit lidi, aby měnili pneumatiky rychleji, častěji. Zvlášť v dnešní době je taková výzva k smíchu, navíc jen prohloubí problém s přezásobením. Aniž bych chtěl někoho omlouvat, ti novináři do obchodních věcí prostě nevidí, nemají tušení, co tomůže způsobit. U lidí z byznysu je to ale něco jiného. Ale nejsou v tom jen výrobci, nedávno tu někdo dával odkaz na webshop, kde výslovně třídili pneu podle stáří a dávali slevy na starší. Vždy se někdo utrhne a dělá věci hlava nehlava, jen pro jakoukoli nepatrnou tržní výhodu, která se pak promítne do velkého problému celé branže.