SJM Nazdar klucííí. Tak jsem to 4tý nebo 5tý týden po sobě nonstop 14-16 h denně vzdal. Tělo začalo stávkovat, hlava bolí jako střep, z nosu teče proudem. Chod servisu nachávám na mých lidech. Zatím se jim do toho nemontuji a je vidět, že kompetence jim zatím vyhovují a docela se snaží. Uvidím, jak dlouho jim to vydrží. Co slyším, minulý týden se postupně rozbýbával, v pátek se čekal šrumec, byl docela dobrý, ale nikoliv vyčerpávající. Zatím klasika, celá kola, 3 - 4 mm vzorku a dotka 05 dení sebemenším důvodem byť jen k zamyšlení nad koupí nových. Prodeje malých,jak říká Michal u nás zatím katasrofální a to jsem nastavil loňské zásoby 30-50 Kč nad nákupku a mám je tak +- jako KK a ani ťuk. Podržel jsem jen práci na loňských cenách 660- 800 ( 13 -16) + 30 ventil. Každý večer zde mrknu co nového a musím říci, že to koresponduje s referencema mých kluků. Nyní z jiného soudku. Jak jsem dříve předeslal, často se nyní potuluji po strojírenských fabrikách. Tam kde bzučí samá CNC, investovali miliony do software a pc odborníků a zaplatili je, prozatím mají práce tak akorát, tam kde malinko zaspali, skučí jak staré štětky. Byl jsem ve firmě, kde nástupní plat programátora ( po prověření) je 45000, po roce + 10000, po druhém 5000 a pak každý další podle inflace +1%. U strojů jim dělá 40% inženýrů. Pročpak ne, za 40000. Náročnost na lidi, přesnost, pořádek, preciznost je mimorádná, přesto tam nepanuje nervozita. Dělají mimo jimé pro Airbus i McLaren. Majitel i manager v jedné osobě nosí obyč. košili a zná výrobu do posledního šroubku. Doslova se omlouval, že po 15ti létech si dovoli koupit CC, ale na delší cesty ho prý potřebuje. Jaký rozdíl proti firmě, kde jsem byl před týdnem. Na parkingu G a X5, kanceláře kůže a mahagon, za to v provozu boží dopuštění a bordel. Ti somrovali o kooperaci jako diví. Při odchodu jsem si v duchu říkal "chcípněte" a pokud se tu najdou šikovní lidé, těch usraných 16000 co jim dáváte, jim dozajista dají i jinde i když s prací je to tu obecně problém. No páni, letos nás žádná selanka nečeká. Docela často mě napadá otázka, jak to bude vypadat na silnicích, až přestanou jezdit všichni ti agenti s teplou vodou, obchodníci s deštěm a desetitisíce podobných rádoby podnikatelů. Lidé konečne začínají chápat i jsou donuceni, koupit méně, za to kvlalitu, zjišťují že kvalitu v marketu je hledat jako jehlu v kupce sena atd. Kam mířím. Lidi nejsou tady úplni trotli, za komančů ale na vše byly tzv. ČSN a pak tu nastal tu divoký západ. Po dvaceti létech přicházíme na to, že není možné mít 1kg šunky za 80 kč, když 1kd masa stojí 160, stejně jako že čínanská guma za 1200 nebude asi to samé jako mišák za 2000. To, že číně takto dramaticky klesá odbyt pneumatik, nezpůsobyly štítky, ale jedině a pouze 3 věci. Lidé již v Evropě nejsou tak bohatí, aby mohli kupovat levné věci, za druhé lidi již jsou alergičtí na záplavu čínských šuntů, za třetí je to snížení cen evropských výrobců. Já čínu prodával a tak před 3-4 rokama nastal sešup poptávky a dnes i v tomto chudém kraji ani pes po nich neštěkne. Také krámky s levnýma hadrama již zavřely a dále zavírají jeden po druhém. Asi se pomalu dostáváme zase k podstatě, jak nás učili soudruzi na příkladu T. Bati: "Baťa se na své nekvalitní výrobky snažil nalákat lid nízkou cenou. Takové boty jste si koupili a za 10 či 15 roků mohli jíti pro druhé". Hezký večer přátelé.
neděle, 14. dubna 2013
Michal Bořku přesně tak. A tady je vidět, to jejich zcestné předzásobení. Teď si vemte jaký průšvih to je, když pak zůstanou z předchozího roku pneumatiky. Což ty malé do 16ek, kterých mi zbylo nejvíce, tak to je v pohodě, tam se to neměnilo, ale taky mi tu zbylo asi 24 ks 17ek, naštěstí jsem tento týden neponechal nic náhodě a zbývá jich už jen 8, ale přiznám se, že jsem byl rád, že jsem jim to narval doslova za nákup, že tam nebyla ztráta a to jsem ještě 14 dní vymýšlel, kterému zákazníkovi to konkrétně namontuju, který mi to nebude pitvat. Ale teď si vemte ten průser, když někomu těch 17ek a výš zbylo třeba i jen 100 nebo více. s dorovnáváním od výrobců můžou počítat tak maximálně ti největší a ti normální jako my, tak máme smůlu a musíme bojovat. Ono se to dá, já se s tím letos doslova nesral a všude zdražil o kilo práci, zatím nikdo ani nebrlbnul. Ale je to jediná cesta, jak to přežít ziskem z práce. Nic víc nic míň, protože ta poptávka po letních pneu bude letos opravdu malinká. Malých gum bylo zatím co by na prstech dvou ruk spočítal, octavky začali až tento týden, takže hlavní zisk byl z nákupu a prodeje velkých kol v neběžných 17ák a výš, kde si pořád držím marže okolo 500 na kusu. Ale malá kola zatím nic moc a to jsou právě ti lidé, kteří budou šetřit nejvíc. Což je škoda, protože ty jsem pomalu dělal radši a ti by mi chyběli, kdyby to nechali na zimákách. Ale je to klasika, ti co jezdili na plechách a mají uskladněné liťáky, tak ti už jsou objednaní....ti co přezouvají kompletně, tak ti se ještě ani neozvali:-)))Letošní jarní sezona není rozhodně o pokusech, je třeba dělat vše na jistotu se ziskem, protože toho bude o dost méně než v minulých letech a v těch gumách co leží z loňska se pokusit aspoň něco vytěžit nebo s min. ztrátou. Ale můžu Vám říct jedno, ve společnosti panuje opravdu hodně blbá nálada, protože lidé jsou podráždění, nervozní, nepříjemní....to nikdy nebývalo.....jak píše Ferda, toho se velmi obávám, protože v Evropě žijeme a nepokoje by nebyly pro lidskou stránku dobré....to jsme to teda dopracovali...A stejně mi nikdo nevymluví, že za to celá ty blbá Eurozona a vůbec celá EU nemůže. Naopak, kdyby to bylo po staru, že každý stát měl své měny, bylo by to pro každého lepší...aspoň tak to vidím.
neděle, 14. dubna 2013
Anonym PÍŠEŠ TO BOŘO JEŠTĚ MOC SLUŠNĚ.Vše svinsky zdražilo od energii přes zaměstnance po náklady na nesmysly typu různých revizí a oni najednou zlevňují pneumatiky.Houby kaučuk zlevnil,tři prdele nenažraných prasat to je!Sklady napráskané pod střechu a ještě i venku na place to leží a nemají to komu prodat.Výrobci v celé evropě pozavirají brzy plno fabryk a pošlou lidi maximálně na socku.Nepokoje,stávky,vášně vypuknou a plameny spálí tyto prasata které ještě ani neví která vůbec bije.Evropa jde do haj... a ten fekál zatím jen smrdí.Až bude potřeba ho vyvézt teprve se bude zvažovat co s tím a bude stéjně pozdě.Kdy to bude?Moc času nezbývá při tom jak se na ten humus koukám.Shambo napiš nějakou prestižní vyhlídku evropy ať se tady ti panáci v saku a kravatě přiučí a nesedí jen nad tabulkama,výročními zprávami a obchodními blbostma typu výsledovka.Takové bych já rád nakopal do spisovně řečené řiti.A že jich je!Zdar.
neděle, 14. dubna 2013
BF Míšo ano vše je dražší a důvody zlevnění jsou absolutně taky jasné. Někdy až nenažranost, hamyžnost, čím dál tím větší ziskuchtivost a doslova okrádaní. Tohle nebylo a není podnikání na úrovni, tohle byla a je pro mne někdy až zlodějna. Teď jim některým hřebínek pěkně klesl a ještě i klesne. Čistka bude velká a pořádná to si buďme všichni jisti. Vše je teprve v rozběhu. Někteří ani ještě netuší co se bude dít. Je to však nezbytná potřeba.
neděle, 14. dubna 2013
Michal Ono se pořád mluví o zlevnění, ale o čem je vlastně řeč? U malých pneu 13-14 je to stejné, někde i dražší, u 15 šul nul to samé, u 16ek nepatrně nižší a rozdíl je znát na velkých kolech, které výrobci poslední 2-3 roky šponovali nahoru. Takže teď je to v normálu, celá ta slavná anabáze s kaučukem byla jen hra, aby mohli zvýšit ceny, nic víc. Teď je všechno dražší a gumy padají jen proto, že není poptávka...to je celé kouzlo toho slavného zlevňování....
neděle, 14. dubna 2013
BF Shambo já narozdíl od tebe ho v tomto případě absolutně nerespektuji. Kaučuk má podíl na snížení cen pneu 00000. S kaučukem to totiž nemá vůbec, ale vůbec nic společného a to ví skoro všichni, snad jen pár jedinců ne. A Kamila pozdrav je to soused. (-:
neděle, 14. dubna 2013
Shambo BF - respektuji názor pana Foltána, ale jeho vidění situace je podle mne velmi zjednodušené a matoucí. Můžeme v tomto duchu říci třeba i toto - ceny se snížily na osobní pneumatiky o 6% proto, protože byla dlouhá zima, kaučuk se zlevňuje už od jara 2011,gumařské koncerny měly v roce 2012 absolutně rekordní zisky, Karel Gott nevyhrál Zlatého slavíka a naše sousedka si pořídila nového přítele Kamila. Všechno je to pravda. Ale .............
BF Dnes sobota na 1*. Práce až nad hlavu. Prodej celkem slušný. Ještě dodělaváme poslední 2 auta, pouklízet a šup pryč. Na příští týden se osobně moc těším. Pokud bude sluníčko které mne vždy nabijí pozitivní energii tak to bude jen dobře. Práce pak jde hezky od ruky a lépe to frčí. Hezký víkend přátelé.
sobota, 13. dubna 2013
BF Čo s tým budou robiť? Možná se smilují a budou rozdávat přebytek pneu našim a Slovenským chudým motoristům zcela zdarma. Nebo že by né??? (-:
sobota, 13. dubna 2013
Shambo Nad Tatrú sa blýska, přátelé. Slovenský premier Fico jediným podpisem svého pera ( neztratilo se ) rozhodl o tom, že na základě nové dohody s Continetal se výroba v Púchově zvýší z 11 milionů kusů pneu na 16 milionů. Podle viceprezidenta Conti p. Burkharda Koellera se jedná o strategické rozhodnutí společnosti, které ovlivní její další vývoj. Púchov by se měl stát podle téhož muže největším výrobním závodem koncernu v Evropě. Když vidím, kolik jsme včera a dnes prodali kusů gum u nás na vsi, tak mám ze strategického rozhodnutí Continetalu mírné obavy. Snad pánové z Conti vědí, čo s tým tovarom budeme robiť.
sobota, 13. dubna 2013
Shambo Pěkný den, přátelé. Zatímco v našich končinách štítky na pneumatikách nikdo nebere vážně, jinak to vypadá v Říši středu - daleké Číně. Jak světovou veřejnost informuje departament provincie Ťiang-su ( 江苏 ), evropské štítky za pár měsíců své existence již stačily výrazně ovlivnit export pneumatik z Číny do Evropy. Celá provincie pro vaši představu exportovala na náš kontinent za minulý rok zboží v hodnotě 387 milionů dolarů a je mezi čínskými exportéry pneu na druhém místě . Ale za prvé čtvrtletí 2013 dodávky v kusech klesly o 23% ve srovnání s předešlým rokem. . A to jim v období 2009 až 2011 export do Evropy rostl o 30% ročně. Ne všichni čínští výrobci jsou schopni plnit normy pro štítky. A navíc - celý proces testování se provádí pouze v evropských zkušebnách, což zvyšuje náklady není vůbec levné. Dodržení standardu REACH a štítkování jednoznačně vede ke zvýšení ceny i za Velkou zdí. Šikovní Číňané našli východisko. Vzhledem k tomu, že v USA na podzim byly zrušeny vysoká dovozní cla na čínské pneumatiky, je jasné, kam to zboží dočasně najde cestu. Zatímco v Evropě pod vlivem špatného hospodářského vývoje se zvyšují tendence ke zvýšení ochrany svých výrobců a trhů, musejí Číňané zlepšit nejen technologickou úroveň svých pneumatik, ale také se začít více orientovat na svůj vlastní trh. Například společnost Cheng Shin Rubber si za 170 milionů dolarů vybudovala první supermoderní polygon se zkušebnou v Číně. Jak jinak - dodává své výrobky pod značkou Maxxis přece pro Mercedes, Nisan nebo Toyotu a pokrok zastavit nelze. Co říci na závěr? Ony ty štítky asi jsou úplně o něčem jiném, než jsme si mohli původně myslet. Pěkný a úspěšný den, přátelé.
sobota, 13. dubna 2013
BroukPytlik Moc netušim čendo proč je ta otázka na mě, ale jasně že bysme je taky přezuli. Před tím bych mu pěkně vysvětlil a spočet kolik by ušetřil kdyby si je koupil rovnou u nás. Doprava, čas, levnější montáž, případné řešení reklamace atd. Děláme to skoro denně, lidi potom vidí, žena internetu nic neušetřili a příště přijdou rovnou k nám. Naštěstí nejsme garáž, nejsme nejlevnější a práce máme celkem dost, takže s gumama z netu za nami moc nejezdí. Jinak tento týden jsme se skoro nezastavili. Docela se i prodává a doufám, že to bude pár týdnů takto pokračovat. Pěkný víkend všem.
pátek, 12. dubna 2013
BF Krásný večer přátelé. Tak dnes jsem se konečně cítil jako ryba ve vodě. Po smutném a celkem špatném březnu konečně cvrkot na servise. Práce hezky odsýpala. Pneumatiky se prodávaly a na zítra se už těším protože to bude jedna z těch krásných sobot kdy dvanáctou hodinou to určitě nekončí. Tento týden mám dost radostný a byl pro mne dosti vydařený. Podařilo se mi to co si každý kvalitní pneuservisák přeje a to je důkaz své kvality, umu a profesionality. Když jsem minulý rok ztratil jednoho významného zákaznika, protože jsem nepřístoupil na tlaky a podrážení byl jsem sice smutný, ale věřil jsem že se brzy kvalita mé práce projeví a zákazník který si myslel že značkový servis je nejlepší dostane za vyučenou. To se i stalo a lekce to byla skutečně velká. Když mi tu firma dovezla v pondělí 60 sad pneumatik a to přesto že jsem opět nebyl vůbec nejlevnější při výběru jejich pneuservisu zajiskřilo se mi v očích a má víra v kvalitu práce se zase jen zvýšila. Vždy jsem bojoval za kvalitně odvedenou práci kterou je potřeba si ale také nechat zaplatit, neustupovat někde kde to už nemá s podnikáním nic společného. A když za mnou dnes ještě přišli pro mne významní lidé tady v regionu a požádali mne zatím o přezutí svých 10 vozidel kdy A8 na 20kolech je nejnižším základem, tak jsem se jen ujistil že ta cesta kterou chci jít a směřuji ji tam je ta správná a smysluplná. Překážek je stále příliš, ale cesta která vede přes kvalitu, osobitost, profesionalitu, férovost, a mnoho dalších věcí a vlastností bezesporu existuje. Přeji všem pneuservisákům jako je např. Martin z Olomouce, David z Hrušové, Jirka ve Vamberku, Robert z Litoměřic a mnoho a mnoho dalším ať jim to co si přecevzali, co preferuji a uplatnuji přinese vždy jen ovoce. Krásnou noc a zítra to na servisech všichni pořádně rozbalte.
pátek, 12. dubna 2013
Shambo Hohencenda: děláme, pracujeme, mírně se to pohlo, snad jde o první vlaštovky na horizontu. A to, že jsi včera obsloužil ty nešťastníky s (ne-) dobrými pneu je jen dobře - takový skutek bude odměněn! Třeba to byl kouzelný dědeček :)
pátek, 12. dubna 2013
Shambo BF - dobrá rada :) Zkusme třeba navrhnout i akce ,, operace slepého střeva svépomocí,, nebo ,, ostříhej sám sebe ,, případně ,, masáž zad vlastní rukou ,,.
FAKE Naprosto souhlasím, že je to škoda, příspěvky od Shamba tuhle diskuzi povznesly do zcela jiné dimenze, a myslím si že by byly přínosem i pro Pneurevue (tím rozhodně nechci říct, že je Pneurevue nezajímavé čtení :-) ), třeba by stačilo kdyby tam měl Shambo svůj sloupek, půlstranu, klidně anonymně ;-) Ale tak hlavně ať nepřestane psát sem ;-)