Shambo A pokud vám všem, přátelé, ještě nelezu na nervy - zde máme něco čerstvých údajů o stavu prodeje pneumatik na evropském trhu ( zdroj - ETRMA - asociace výrobců pneu a kaučuku ) za první čtvrtletí 2013 ve srovnání s rokem 2012. Takže - osobní pneu - prodáno celkem 45,6 mil. - snížení o 12%. Moto pneu - 2,7 mil ks, snížení o 13%. Agro - 463 000 ks, snížení o 8%. Nákladní pneu - 1,88 mil ks, snížení o 1%. Příčiny snížení prodeje vidí ETRMA jak v počasí, tak i v celkové kondici ekonomiky. Snížení u nákladních pneu pouze o 1% je zavádějící - jsou obrovské rozdíly mezi jednotlivými zeměmi. Za celý minulý rok se například snížil prodej nákladních pneu v České republice celkem o 21%, ale na Slovensku to bylo 39%. Nezoufejme, přátelé. Pílí a vlastní dřinou to překonáme. Nepřátel se nebojme, na množství nehleďme! :)
Shambo Přátelé, máme zde pravidelnou dávku emocí. Pokud máte zájem a pevné nervy - nová data o registraci osobních vozů v Evropě - podle zemí, značek atd. za březen 2013 ve srovnání s předchozím rokem. Propad českého trhu je 19%. Škodovka končí bilanci s -5%, což není ještě nejhorší výsledek. A skokany měsíce jsou tradičně dvě zcela odlišné značky - Dacia a Jaguar! Nárůst na úrovni 20%... :) http://www.acea.be/images/uploads/files/20130417_PRPC-FINAL-1303.xls
středa, 17. dubna 2013
Michal čendo to Ti neporadím...já jsem pro změnu sháněl AD08 205/45 R16 a 2 ks jsem sehnal u káček, jinde ne...ani yoko neměla.
středa, 17. dubna 2013
Michal To jo, testy netesty, Kleber to se prodává samo, to je frčák. Ale já jsem si paradoxně na Barum, Conti i Matador zlepšil trochu názor, přijde mi, že je to naopak lepší než dřív, ale možná se mi to jen zdá:-))))
úterý, 16. dubna 2013
BIB ano prodal se i nějaký dunlop a nokian, ale ty micheliny.. ty jedou, kleber klasicky výborný i přes podivný adac test kde propadl na vodě, barum jsme zcela zrušily, prostě u nás je nekoupí a basta. A conti zrušíme taky, minimální výdrž a za dva roky jsou styřelé až hanba.. budeme prodávat jen to o čem jsme přesvědčeni že to funguje a poslouží.. :-)
úterý, 16. dubna 2013
Michal BIB: jojo, Michelin, Kleber...a letos docela frčí Dunlop a ve velkých pirelli, to je klasika a teda strašný nárust mám u těch nových letních nokianů...ty teda fakt jedou..
úterý, 16. dubna 2013
BIB bořku je to síla, prace nad hlavu ale hlavně ty prodeje, to jsme nečekaly, kola od 15" výš jsou hodně rozprodané a pořád se něco doobjednává, menší kola přijdou na řadu klasicky později a co chtějí? Zase nejvíc Michelin.. No uvidíme jak se to vyvine dál..
úterý, 16. dubna 2013
Michal Sortiment je je jasný. Oproti loňsku narostli 13, 14ky nic, 15ky bych čekal větší a masakr je to letos od 16 výš. Takových 19, 20 co se prodalo za poslední měsíc jsem snad neprodal 2-3 léta zpátky..
úterý, 16. dubna 2013
Michal Do konce příštího týdne je plno, už objednávám na 3.5. Je to strašně nárazový. Za včerejšek se prodalo 48 gum, za dnešek 4, ale práce je strašně moc. Jen mě trochu děsí, že strašná spousta lidí už je na letních. Já se obávám, že tohle bude velmi hektická, ale krátká sezona. Všechno musí být hned, nic nepočká do zítra...
úterý, 16. dubna 2013
BF Shambo, za 14 dní to připomeň a můžeme směle psát.
úterý, 16. dubna 2013
Shambo BF - vypadá to podobně. Zvedáky obsazeny, objednáváme další zákazníky, zatím je plno. Mírně se oživily i prodeje nákladních pneumatik. Protektory jsou stabilní, zatím beze změn. Bylo by zajímavé se třeba za dva týdny navzájem pobavit, jak se změnila poptávka a prodeje osobních pneu sortimentně - po značkách, rozměrech a cenově.
úterý, 16. dubna 2013
Shambo A pro dnešek by to stačilo. Nějaké novinky si necháme třeba na zítra. Ať se nám daří, pánové. Ke strojům.
úterý, 16. dubna 2013
BF Shambo, děkuji za doplnění. Na servisech je asi veselo, že tady skoro nikdo nepíše. U mne to je pořádný záhul. Včera od 7 hod. do 20.15hod. Dnes od 6 hod do 19.30hod. Je to prostě obrovský kontrast mezi dobou temna a šilenou prací. Někdy si říkám jestli jsou lidé ještě zcela normální. Teď hned a okamžitě a zítra je už pozdě. No tak jim to udělám pokud to jde, je to v mých silách a hezky si to pak také vyučtuji. A překvapení? Že mi zatím letos neremcají a platí co si řeknu. Věřte mi, že tedy některé chytráky vůbec nešetřím. Gumy se prodávají zatím nadstandartně a bez jakýkoliv problémů. Od malých 13 až zatím po 21. Geometrie frčí o sto šest a práce mám zatím na 14 dní až až. Pořád jsou objednávky a to je jen dobře. Kapacitně toho stíháme s klukama myslím docela hodně. Je to však také o dobré organizaci, načasování, vybavenosti servisu, podpoře a motivaci zaměstnanců, využití každého volného místečka, prostoje, apod. Jak to chlapi prosím vypadá u Vás?
úterý, 16. dubna 2013
Shambo Continental AG ústy vyjádřením finančního ředitele pana Wolfganga Schaefera připustil, že snížení prodeje této značky je ,, o něco vyšší ,, než se předpovídalo. Plánované snížení mělo být mezi 1% až 3%. Bez ohledu na problémy evropského automobilového trhu je ovšem Continental AG optimisticky ( asi mírně, že ) naladěn a věří, že po 1. čtvrtletí se budou prodeje zvyšovat. Společnost nemá malé cíle - prodej má být vyšší o 5% a tržby mají být ve výši do 34 miliard euro. Pan Wolfgang mne rozveselil v okamžiku, kdy vysvětloval příčiny horších prodejů v 1. čtvrtletí - údajně to bylo špatné počasí a menší počet pracovních dnů. Nevím jak on, ale já jsem na sobě nějaký menší počet pracovních dnů nepocítil. Spíše naopak. Ale to už je jiná kapitola. Pěkný den, přátelé.
úterý, 16. dubna 2013
Shambo Michelin podle francouzského finančního periodika Les Echos využívá ve svých výrobních závodech v Evropě 75% kapacity při výrobě osobních pneu a 60% při výrobě nákladních pneu. Florent Menegaux, ředitel departamentu osobních a užitkových pneu Michelin řekl pro Les Echos toto: ,, Nevylučujeme vůbec nic. Žádnou variantu. Musíme přemýšlet o změnách na trhu a odhadnout, jak dlouho taková situace bude trvat.,,
úterý, 16. dubna 2013
BF V Itálii zavřou a v Rusku otevřou. Stěhuje se to na východ. Ještě pořád je to země neomezených možností. Západ to pochopí až bude pozdě. To bude ještě bumbum. Michelin taky ve Francii zapláče a další a další budou podle mne následovat. Je to začátek konce pro mnohé kteří svým přístupem a chováním nepochopili vůbec dobu ve které se dnešní svět nachází.
úterý, 16. dubna 2013
Shambo Přátelé, dnešní příběh bude o tom, jak chce Bridgestone přivřít kyslík Nokianu. Finský Nokian po převodu většiny své výroby do Ruska pochopitelně na ruském trhu slaví obrovské úspěchy. Je ve výrobě osobních pneu na špici místního peletonu, i když se na něj tlačí další zahraniční značky, vyráběné ( nebo chystající se vyrábět v právě dokončovaných závodech ) v Rusku - Pirelli, Yokohama, Michelin a Continental. A to nezapomínejme na domácí tygříky - Cordiant a Kamu. A ukrajinskou Rosavu. A miliony čínských gum, které prosakují přes hranice, jako by celnice a celníci neexistovaly. Finančně je ruský trh pro Nokian rozhodující. V tomto regionu údajně získává 40 až 50% svého celkového zisku. Jaké bylo ve světě světových značek pozdvižení, když se i Bridgestone rozhodl zahájit výstavbu závodu na výrobu osobních pneu v Rusku. Jakmile byla tato informace zveřejněna, klesly ihned akcie Nokianu o 3,8%. Konkurenční boj na ruském trhu ( a na trzích bývalého Sojuzu ) se ještě více vyostří. Pravda, než pilní Japonci dostaví svou fabriku, má Nokian několik let na dobudování a výrazném rozšíření své obchodní sítě. Na druhou stranu i na tomto trhu můžeme očekávat snížení marží a vykleštění prodejců. Snad jen zákazník možná uspoří. Možná. A pointa na samý závěr? Bridgestone drží aktuálně celkem 15% akcií Nokianu. Někteří z analytiků předpokládali, že Bridgestone Nokian během času ovládne. Po této ruské ruletě je to už ovšem vyloučeno. Kapitál nemá ani hranice, ani zábrany. Pěkný den, přátelé.
úterý, 16. dubna 2013
Shambo Přátelé, máme tady další zprávy ze světa. A dnes to nebude naštěstí ani o Číně a ani o kaučuku. Budeme vlastenecky jásat nad expanzí naší nefalšovaně české společnosti Mitas. Právě před rokem v městečku Charles City ( stát Iowa, USA ) byla zahájena výroba a tudíž i tažení proti všem konkurentům na vzdáleném, náročném a zhýčkaném americkém trhu. Hodnota investice - kolem 50 milionů dolarů. Amerických. Po akvizici v Srbsku ( původně značka Rumaguma, dnes Cultor ) a výrobě pod značkou Continetal ( licenčně ) si Mitas na americkém trhu vylepšil své skóre - 10% své celkové produkce už realizuje na polích Arizony, plantážích Virginie či deltě Mississippi. A to není vše - právě dnes byla podepsána v Praze dohoda mezi Tatarstánem a Mitasem o významné východní investici. Dalších 50 milionů dolarů napomůže vybudování ještě jednoho zahraničního závodu pod praporem Mitas , který bude pro změnu expandovat na celinách Kazachstánu, v ruském Povolží nebo žírné ukrajinské pláni. Jak kdyby nestačilo, že na pneumatikách společnosti Mitas sjede z výrobní linky v Evropě každý čtvrtý traktor a kombajn. Více takových dobrých zpráv o úspěších české firmy ve světě.