BF Krásné nedělní ráno přátelé. Na konci týdne je třeba zhodnotit týden jak takový. Byl velmi, velmi náročný a hektický. Hloubám do své paměti a asi si ani nevzpomínám kdy nástup jara na dílnu byl tak rychlý, energický až jak to tady někdo nazval brutální. Mohu li to nějak přirovnat tak tenhle týden byl jako kdyby v říjnu napadlo najednou půl metru sněhu a všichni se zblázní, aby byli přezuti okamžitě. Je to samozřejmně i tím velikonočním sněhem kdy napadlo neskutečné množství a to zcela zbrzdilo letošní sezonu přezutí. Minulý rok se již kolem 15-20.3 přezouvalo o sto šest a letos je to téměř o měsíc posunuto. Taky čísla prodeje a práce za březen 2013 tomu jasně nasvědčují že to bylo jednoznačně nejhorší březnové číslo v hystorii. Tedy aspoň u mne. Někteří kolegové to doslova vytrpěli a jen se modlili aby to už najelo do jakštakš normálu.
neděle, 21. dubna 2013
BF Krásné nedělní ráno přátelé. Na konci týdne je třeba zhodnotit týden jak takový. Byl velmi, velmi náročný a hektický. Hloubám do své paměti a asi si ani nevzpomínám kdy nástup jara na dílnu byl tak rychlý, energický až jak to tady někdo nazval brutální. Mohu li to nějak přirovnat tak tenhle týden byl jako kdyby v říjnu napadlo najednou půl metru sněhu a všichni se zblázní, aby byli přezuti okamžitě. Je to samozřejmně i tím velikonočním sněhem kdy napadlo neskutečné množství a to zcela zbrzdilo letošní sezonu přezutí. Minulý rok se již kolem 15-20.3 přezouvalo o sto šest a letos je to téměř o měsíc posunuto. Taky čísla prodeje a práce za březen 2013 tomu jasně nasvědčují že to bylo jednoznačně nejhorší březnové číslo v hystorii. Tedy aspoň u mne. Někteří kolegové to doslova vytrpěli a jen se modlili aby to už najelo do jakštakš normálu.
neděle, 21. dubna 2013
Gumar1 Kolegové,mrkněte dnes 17.30 na ST2, velký test pneumatik...
sobota, 20. dubna 2013
Michal Tohle byl asi nejlepší den z celého týdne, prodejně takový průměr z tohoto týdne, ale bylo to klidné a udělalo se toho hodně. takže spokojenost. Ferdo, úplně jsi mi to vzal z úst, na ty dodávky jsem se chtěl taky zeptat, protože já prodal zatím 4 céčka dohromady. Vůbec ani náznakem je neočekávám, že by se to změnilo..
pátek, 19. dubna 2013
Anonym CELÝ TÝDEN BYL MASAKR!A ZÍTRA TO BUDE BRUTÁLNÍ!!!Tolik práce co je najednou na pneu to řadu let nepamatuji.Zasmolené aprílové počasí to všechno posunulo a teď to všichni chtějí okamžitě.Gumy jdou na prodej jak po másle jen dodávky nevidíme skoro vůbec.Zase budou dojíždět zimáky,takže tam bude houby kšeft.
pátek, 19. dubna 2013
Tire za 10let možná i za 5let budou jezdit formule obuté do no name China :-) sakra to byl dneska den ufff a zítra ta sobota... ale je to dobré když je práce :-)
pátek, 19. dubna 2013
Shambo A jedna bleskovka ze světa mezi dvěma zvedáky: Pirelli má smlouvu dodávky pneumatik pro formuli 1 jen do konce roku 2013. Vzhledem k tomu, že mj. situace s technickými podmínkami a parametry pro obutí pvní autoligy na světě nejsou zatím jasné, Pirelli váhá s konečným rozhodnutím. A čas rozhodnutí se přibližuje. Rozhodujícím kriteriem totiž nebude reglament technický, ale finance. A kdo stojí za zády Pirelli a čeká na svou příležitost? Hankook. Korejský výrobce se osobních jednání o možnosti dodávek s všemocným vládcem F1 Bernardem Charlesem "Bernie" Ecclestonem ( roč. narození 1930!!! ) účastnil již v roce 2010. Tak vyčkejme :) Korea válí.
Tire Pro Shambo loni jsem když jsem byl na nějakém tom parkovišti tak jsem se rozhlížel kolik aut jezdí na zimních pneu i v létě. Je těžké to aspoň odhanout protože jsou to dvě kategorie. 1. Jsou ti co dojíždí 4mm ti by si dle mého názoru ve většině koupili stejně letní a 2. skupina jsou ti kterým se z důvodů toho že najedou 5-6tis km za rok nevyplatí ty letní vůbec kupovat protože cena za kterou by přezouvali se jim ve vyšší opotřebení a spotřebě nevyplatila. Ale když to vezme tedy souhrně a statisticky tak v mém mikroregionu ve kterém působím to loni bylo každé 6 auto které jezdilo uprostřed letních prázdnin na zimních. Na druhou stranu často v létě navštěvuji vranovskou přehradu a tam bylo k vidění těch zimáků rozhodně míň tak každé 8 auto vyrazilo směr dovolená na zimákách. Jaký bude trend letos těžko očekávat možná o nějaké to procento to půjde nahoru že lidé přezouvat nebudou a nechají celý rok zimní ale dle mého názoru to nijak závratné nebude. A jde se makat :-)
pátek, 19. dubna 2013
BF 3-8 aut za hodinu.Je to normální průměr při přezouvání na 2 stání. Je to velmi rozdílné jestli myješ kola, vyměńuješ ventily, čistíš od lepících závaží černou lepku, děláš komplet dodávku, runflaty, 20 kola nebo jenom plechy na felicii, fábii, či octavku a nebo když přezouváš už připravené kola na discích. Těch pak zvládáš i mnohem více. Dobře načasované, zorganizované a správně vymyšlené to je základ i když to nejde skoro nikdy doladit k dokonalosti, ale celková koncepce a myšlenka musí mít náboj, smysl a funkčnost Jde vytvořit především jen tam kde se chce. Mohl bych tu uvézt příklady kde se moc nechce a pak to vypada jak vypadá. Jen řeknu svůj dlouholetý profesní názor. Nikdy žádná velká firemní struktura s mnoha servisy nemůže a ani ještě nedokázala v činnosti na pneuservisech absolutně dosáhnout ani 50-60% toho co mnozí menší a střední podnikatelé s 2-3 staními a šikovnými mechaniky. Rozdíly jsou zde tak markantní až doslova do oči bijící. Takhle kdybych podnikal, tak je to pěkně o ničem. Čísla znám docela dobře, protože i když se to tam nesmí jsou tam lidé kteří si rádi většinou ve zlosti, nebo také hodně v lítosti jak to nefunguje, co nefunguje, proč to tak je a není jinak pustí pusu na špacír. Když jsem nedávno byl na jednom setkání výrobce pneumatik, potkal jsem mnoho a mnoho přátel a věřte že tak zkleslou náladu jsem od nich nečekal. To je ale systém práce a zbytečné byrokracie. Jak tu nedávno Hruška např. napsal že na jednu stranu např. Barumka zprzní cenu za práci na letošní letní sezonu a na druhé straně nasolí ceny těm stávajícím např. operačním leas. Stéjně toho nového zákaznika na toto slabodušství cenovou podrážeností nechytnou a jen podkopávají sami sobě židli. A když za mnou přišlo za poslední 2 roky 5 takovýchto lidí kteří dělají roky rokoucí v oboru že se to tam nedá vydržet a kdybych mohl ať si je vezmu, že rádi půjdou, tak si pak říkám-hochu tam je asi fakt zle a děláš to dobře když za tebou jdou a věří ti. No nic jdu si už dnes lehnout, zítra jedeme další kolo vysokého tempa přezouvání a tak ať je dostatek sil. Krásnou noc přátelé.
čtvrtek, 18. dubna 2013
Michal BIB: my jsme pidižvíci, pokud je to kompletní přezutí, tak 2-3 podle toho, co je to za mrchu a jak je časově náročná, pokud přehazování kol, tak to klieně 4-5 a těch je většina, protože já mám 85% uloženek kompletních kol, takže tam jsou už obuté nové, připravené. Sem zase totiž moc nových zákazníků z ulice nepřijde, že by přišli a ptali se, na to je to tady moc zapadlé na najití z ulice pro běžného smrtelníka, k nám většinou volají, takže realita je taková, že objednaní jsou tak 2 na hodinu a ve skutečnosti jich je tady tak 4-5, ale víc bychom nedali, pokud někdo přijde z ulice, tak ho bereme v okamžiku, kdy je tam přehazování kol a nacpu ho tam, takže nějakou vatu tam mám. Jde o to, že stálí zákazníci a firmy jsou objednaní stejně tak týden až dva dopředu a někde jsou to i flotily a ty musím upřednostňovat a tam musí být vše připravené. Přiznám se, že už několik sezon přemýšlím, jak ten systém objednávání zlepšit, ale většinou systém vydrží tak půl dne:-)))), protože se to celé podělá, zdrží, nebo se zdrží řidič nebo do toho přijedou nějaké rychlovky, takže v realitě to dneska bylo 4 auta na hodinu.
čtvrtek, 18. dubna 2013
BIB michale kolik aut objednavas na jednu hodinu, resp. kolik aut prumerne za hodinu dokazete udelat? My za hodinu delame 4-6 aut, mame objednano a mimo to bereme i auta co prijedou na slepo, pokud chce pneu tak ho nenecháme ujet a udela se, takze pokud nekdo rano zavola, najde se naj termin i odpoledne, sobota narvana k prasknuti, tam prostor prakticky neni.
čtvrtek, 18. dubna 2013
Michal Ale to vedro bylo až moc nějaký úmorný, na to, že min. pondělí padal déšť se sněhem a dneska bylo 28...tak kde je to jaro, chudinka jedna. Rovnou tu máme léto.
čtvrtek, 18. dubna 2013
Michal Dneska to bylo dobrý...Dost se toho i prodalo, trochu jsem měl po včerejšku strach, ale je třeba si na ty výkyvy asi zvyknout. Auta jezdili, prodalo se i hezkých pár gum, tak zaplať pánbuh za to. Ale je to pěkný výkyv. Jen považte, prodeje, pondělí, úterý, středa, čtvertek: 48, 22, 0, 20. Ale jinak je narváno a objednávám volný termín až na 2.5., dřív ani myš.
čtvrtek, 18. dubna 2013
BIB k vynikajicim prodejum osobnich a následně servise se pridal hezky prodej a servis nakladnich a agro - čili 6 mechaniku nema čas si moc vydechnout ale je to k tomu patří a je to po 1. čtvrtletí příjemná změna :-) at nám to trvá co možná nejdéle..
čtvrtek, 18. dubna 2013
Shambo Přátelé, utichly stroje a je čas se porozhlédnout po světě. Podle průzkumu, který organizovala ukrajinská asistenční organizace UMCA, 34% dotázaných místních řidičů nemá zájem přezout ze zimních osobních pneu na letní. Zásadním důvodem je pochopitelně snaha uspořit nějakou tu hrivnu. Jaký počet řidičů to bude asi u nás? Co myslíte?
čtvrtek, 18. dubna 2013
BF Tak přátelé kde jste? Vylezte už z těch dílen a kanceláři a běžte ven. Je krásně a je radost se odvázat a hlavně pracovat. Míšo, jaký jsi měl den? U mne dnes konečně lidský. Auta najížděly jedno za druhým, hezky to navazovalo na sebe a tak nevznikaly řady. Byl to skutečně příjemný den. Jinak prosím HROUDO žiješ? Napiš stav u tebe.
čtvrtek, 18. dubna 2013
BF Dnes na servise opět natřískáno. Od 6.30 do 19.30 práce neskutečně. Prodej pneu super. Jen tak aby to vydrželo aspoň minimálně 3týdny a bude zapomenut březnový propad.
středa, 17. dubna 2013
BF No to jsou dost nelichotivá čísla. Ale ještě pořád na to co teprve příjde a bude, je to dobré. Prodává se? Prodává, tak ještě je to pořád jakš takš dychající a žijící. Dobře už bylo a hůř může být kdykoliv. Zatím aspoň teď momentálně na kvalitních pneuservisech je zcela plno a to je dobře. Pokud si dá inzerát pneuservis typu šopa ala bouda jako u mne mám úsměv ve tváři jaký je to neskutečný chudák.---Pneuservis , opravy defektů pneu, prodej pneu, bez čekání, přezouvání pneu zakoupených v supermarketech nebo na internetu bez příplatku ! ! !----Nikdy to malinký kamionový dopravce nedělal, myslel si jak je to jednoduché, jak to pojede samo, tak si koupil šroty z Číny, píše nesmysly o internetovém přezutí a na vrata napsal křídou pneuservis a myslel si že je z něho mistr světa amoleta. Dílná prázdná, lid nikde a diví se že to není co si myslel na začátku. Chodí očumovat a je nanervy že většina solidních servisů jede minimálně na 120% a on nic. Jo komu neni rady tomu není pomoci. Řekl jsem mu-drž se ševče kopyta a nelez kam vůbec nepatříš jinak pohoříš. No uvidíme jak mu elán dlouho vydrží, myslím že už ho ale ani nemá. Zatím 8 měsíců a brečí jako malý Pepíček.To je ale život.
středa, 17. dubna 2013
Shambo Pane Menso, děkuji Vám za upřesnění a doplnění dalšími zdroji a daty! Pokud se držím údajů ACEA za celou Evropu, je to opravdu u Škody zatím jen - 5%. Již studuji Vaše zdroje! Propad značky Škoda o 16% na domácím trhu by v tom případě kopíroval celkový vývoj v prodeji osobních vozů v ČR.