Michal Shambo, také díky za příspěvek. Já se dost zajímám o historii výrobců pneumatik. A mohu Ti říct, že některé historie mají velmi zajímavou a mnohdy i pohnutou minulost. Je zajímavé, že Yokohama přežila po druhé světové válce hlavně díky tomu, že je jejich vlastní kaučukovníková plantáž tehdy jako doslova ostrůvek přežila nálety američanů a díky tomu se mohla výroba velmi rychle znovu rozeběhnout. Firma byla založena s BF Goodrich, jakožto další divize a jestli se nepletu tak prvotní plán byla výroba kabelů. Mimochodem o kabelech jen dobře a třeba Pirelli to měla a ještě i donedávna jakožto prioritní věc svého podnikatelského záměru. Však Pirelli pokládalo kabely napříč rudým mořem a připojila k telegrafu i balearské ostrovy....Asi nejpohnutější historii má ale podle mě Firestone. Jejich historie mi trochu připomíná tzv. boží mlýny. Protože Firestone se chtěl podílet na výrobě zbraní pro americkou armádu a byl zamotaný i do tzv. "Velkého amerického tramvajového skandálu" spolu s GM, Philip Petroleum, MACK Truck a Standart Oil of California, když skoupili dopravní podniky a nahradili kolejová vozidla autobusy z čistě spekulativních důvodů, spotřeba aut, pneumatik, nafty, to je přece jen pořádný přísun zisků, před šetrnými kolejovými vozidly. Tehdy se toho moc nevyšetřilo, ale trochu si myslím, že Firestone na to trochu tehdy doplácel, viz megaproblémy s pneumatikou Firestone 500, na čemž Firestone tehdy málem zkrachoval, protože musel stáhnout celou produkci této pneumatiky a museli platit odškodné pozůstalým, protože co bylo prokázáno, tak kvůli té pneu zemřelo asi 34 lidí, na vadě tehdy byly zkorodované kordy. Tehdy Firestone zachránil Bridgestone. Ovšem problémy měla i provýbavová pneumatika pro Fordy Explorer, což vyústilo v to, že Ford s Firestonem už pak nespolupracoval. A o problémech s jejich kaučukovníkovými polem, které měli od 30. let v Liberii a které jim při občanské válce v Liberii Charles Taylor začal "pronajímat", když režim padnul, tak pro změnu UNICEF osočil Firestone, že tam nechávali pracovat malé děti. Bylo by určitě zajímavé, pokud by jsi o tom někde něco našel, protože možná v tom mám dost nepřesností a píšu to z patra, co jsem se o tom tehdy dočetl.:-)
pátek, 26. dubna 2013
Michal Ať i já odlehčím téma, protože tento týden byl opravdu pekelně horký nejen počasím, ale hlavně prací. Zítra to moc na konec ve 12 h, nevidím. Přátelé važme si práce. Některé servisy co na ně mám kontakt nebo v okolí, se již druhý den kopou do zadku a lidé prý nejezdí. Někde zavládla i nervozita a nakukování, jak je to u sousedů. Když se mě včera jeden kluk ptal, na kdy objednávám a já jsem řekl, že na 10.5., tak jsem ho div nemusel polívat vodou. Přiznám se Vám, že jsem z toho měl trochu strach, jestli mi lidé neodejdou ke konkurenci, za takové čekačky, ale všichni počkají a nemají s tím problém. Jeden zákazník mi dokonce řekl, že je rád, že sem jezdí a rád počká, aspoň prý vidí, že to tady funguje, když je tak narváno. Přátelé ale setkal jsem se s mnoha prasárnami, které by podle mě, mohli i zavánět pokusem o zabití. A to konkrétně ze strany několika velmi známých pneuservisů a autoservisů tady v Praze, až mě zamrazilo, když jsem viděl, na čem jsou schopní v tomto případě zákaznici pustit na silnici, ono namontovat zákaznici na superba II kola a dát tam šrouby s jinou dosedací plochou a ještě jí říct, ať si ty správné šrouby koupí někde sama, že už by to po třech sezonách používání nemuselo držet a obout ji tam nezesílené pneu, hlavně, že je kšeft, to je opravdu na pováženou. Řekněte mi, jak si tohle někdo může dovolit. Mně se nestalo, že bych si dovolil někomu říct, tohle si kupte sám, tohle si udělejte jak chcete a po mě potopa. Ale hlavně to strašným způsobem devalvuje renomé firmy, která v Praze patří mezi top a jedny z nejůznavanějších autorizovaných servisů a o kterých se tvrdí, že i pneuservis mají na špičkové úrovni. Je jasné, že u tak velké firmy se už nedá ohlídat šlendrijánství technika a možná by s ním nadřízení vymetli, ale už jen to, že tam sedí technik a řekne zákaznici (navíc fakt moc krásné zákaznici:-), která toho ale mimochodem věděla o autech víc, než kdejaký chlap) s takovou károu, ať si sežene správné šrouby, mi přijde jako vrcholná neomalenost. Možná po sezoně udělám to, že ty zničené šrouby vezmu a odnesu to tam a hodím jim to na stůl, ať vidí, co se stane, když se tam dají "nějaké šrouby". To je prostě absolutně nezodpovědné, co udělali, protože tam byl vakl jako kráva, když s tím přijela, vzal jsem za kolo a myslel, že snad není ani utažené. Naštěstí dosedací plochy disku byly OK. Přiznám se Vám, že by mi bylo stydno, kdyby ode mě zákazník odcházel a šel někam a tam po mě viděli nějakou prasárnu. Tak přeji pěknou sobotu, zase napíšu, až budu cítit trochu ruce.
pátek, 26. dubna 2013
BF Shambo díky.Yokohama mi teda jede vcelku dobře. Ta podpora servisům jde vidět a také to pociťuji. Pár chyb bych našel, ale to chce čas a pokud budou naslouchat tak to pofrčí docela dobře.Ty jejich hyerogrify jsem nepřeluštil co jsi poslal odkaz, ale mám to i v češtíně tak je to pohoda. Včera tu byl kolega s Goodyearu a říká co to máš za akci Yokohama? Tak jsem mu to povyprávěl a on smutně řekl: To je super, víš co udělali ti naši .....? Napřed poukázky jednoznačně podmínili servisem a my měli radost že konečně něco pro servisy co zaujme, pak to zrušili a my jsme nasra... protože to teď dali kdejakému jouzovi z internetu a to nás vytočilo do běla! Ztratilo to smysl a možnost perfektně nastartovat servisní síť. Řekl jsem mu že tohle je vrchol nevkusu a neucty k servisům a další podraz Prémia na jejich síť a kdy levá ruka neví co dělá pravá. Jen mi to potvrdil a smutně přikývnul.
pátek, 26. dubna 2013
BF Krásný páteční večer přátelé. Tak jsme zase pokročili o jeden den dále v přezouvání a u mne ten dnešek byl opět hodně náročný. Pneuservis jel na plný výkon a prodej pneu byl dost slušný. Když jsem ve 20 hodin odcházel z dílny a viděl co nás čeká zítra, tak jsem si říkal: tohle snad není ani normální. Je však ale potřeba se na to podívat zodpovědně né za jeden měsíc a ještě k tomu jen duben. Je potřeba započítat i březen a pak je to možné teprve srovnávat jako sezonu jarního přezouvání. Jsem sám hodně zvědav jaké čísla letos vypadnou v porovnání s minulými 2 roky. Letos snad poprvé kdy 1 a 8.5. budu rád že je svátek. To co je letos za raketový náběh na jaro je až neskutečné a ti moji chlapi na té dílně, ale i paní v kanceláři si zaslouží nejenom obrovskou poklonu, respekt, odměnu, ale především si zaslouží a potřebují odpočinout, protože jen neděle je příliš málo na regeneraci všech sil a to co je letos předčí směle i tu nej nej náročnější zimní sezonu s okamžitým říjnovým půl metrem sněhu. I já jsem se rozhodl si trošku odpočinout a v neděli jako již řadu let se jedu podívat do Bratislavy na AUTOSALON. Moc se těším, protože to tam mám rád a přirostlo mi to hodně k srdci narozdíl o dnes již zkrachovalého a snažicího se probrat Brna které umřelo jen a jen svou vinou a nenastartuje se podle mne řadu let a možná nikdy s tím co nabízejí nejenom vystavovatelům, ale i lidem v oboru, tedy i nám zákaznikům.---- Jedna perlička na závěr--přijel dnes pán že si přijel ke mne do servisu pro gumy objednané přes internet a že jsem nějaký Ok prodej a servis. Tak mu dosti tvrdým slovem říkám: Tamhle naproti 100m vidíte je OK Elektro, tam si zajděte, tam si ty gumy naberte. Já Vám to ani teď několik dní nepřezuji na takové věci teď nemám skoro vůbec čas! Sám vidíte co tady je za práce a lidí. A řekněte jim ať si vytahnou pračku a ledničku a ať Vám to na tom perfektně přezují. Koukal na mne jak kaliméro, nechápal a myslel si že si snad dělám srandu. Nedělal a dal jsem mu to jasně najevo a tak začal žhavit telefon. Za 3 minutky už to koulel do auta a asi se hodně divil co to za neskutečnou hloupost udělal. Tak ať si to užije po servisech a že to nebude mít zrovna lehké to jsem si docela jistý. Chlapi vím že to nemáte lehké, ale napište něco do placu ať to tu nespí a ty SHAMBO piš novinky prosím.
pátek, 26. dubna 2013
Shambo Gumám zdar, přátelé. Je načase se trošku uvolnit a přestat už počítat ty naše gigantické zisky. O čem to bude dnes? Začneme putování v japonském přístavu YOKOHAMA. Mnohými je mylně považován za kolébku značky YOKOHAMA. Věřím, že ale drtivá většina z vás ví, že domovinou Yokohamy je Tokio :) A aby to bylo ještě zamotanější - japonská The Yokohama Rubber Company byla založena jako společný podnik s US firmou B.F. Goodrich Company už v roce 1917. A zatímco B.F. Goodrich po slabším začátku spolupráce výrazně zbohatl mimo jiné i na válečných zakázkách v následující válce proti Japonsku, Yokohama se svými pneumatikami mírumilovně vtrhla na americký trh až v roce 1967. Na domácím japonském trhu je ale koncern skvěle reprezentován zcela jinou značkou - ADVAN. Což je název, odvozený ze slova ADVANCE - pokrok. Kdo nevěří : http://yokohamatire.jp/yrc/japan/tire/brand/advan/advan_v105.html Pevně doufám, že nebudete mít s japonštinou žádný jazykový problém! Ale k věci - YOKOHAMA se rozhodla podpořit své nové americké akvizice a po stopách Toma Sawyera a Huckleberryho Finna míří do delty řeky Mississippi. Nová fabrika bude čmoudit už za dva roky v městě West Poit. Tady se pro změnu nejedná o stejnojmennou americkou vojenskou akademii. Japonci plánují vyrobit jeden milion kusů nákladních pneu, ale počítají s možností zvýšit výrobu v případně potřeby až čtyřikrát. Koneckonců - vykoupili 200 hektarů půdy, pozemek je bohatý na komáry. Konečné slovo je ale za US úředníky - na poslední razítko se čeká. A jak zní moderní budovatelské heslo Made in Japan? ,, Místní výroba pro místní trh !,, Jak prosté. Mimochodem - Made in Japan si prosím opravdu nezaměňte za legendární album Deep purple. Jedná se v tomto případě opravdu jen o podnikovou strategii. Gumám zdar, přátelé. Pokrok se zastavit nedá :) A pokud se budete večer nudit - poslechněte si ty párply : song jsem vybral speciálně pro VÁS! A pochopitelně je z alba Made in Japan !! http://www.youtube.com/watch?v=5q0eHzALxVw
pátek, 26. dubna 2013
Shambo Gumám zdar, přátelé. Máme tady něco nových historek, příhod a postřehů. NOKIAN - byl jsem svědkem sporu o tom, zda je lepší NOKIAN ruský nebo finský. Nevím. Ale - co vlastně kutí Finové v ruském městečku Vsevolžsku? Aktuálně se tam vyrábí 12 milionů kusů, ale do konce roku 2014 fabrika vychrlí celkem 17 milionů kusů osobních pneu. Ve Vsevolžsku pracuje 1100 zaměstnanců, produktivita je jedna z nejvyšších na zeměkouli. Pro zajímavost - ve Finsku se vyrábí ročně 6 milionů kusů. Ruský provoz jede na 4 směny nonstop, běžně vyrábí sto položek sortimentu. Nároky na zaměstnance - berou jednoho až dva ze sta. Ale na sedmiletý pracovní kontrakt. 50% kapacity se exportuje. Hakkapeliitta totiž je původní název pro lehkou finskou jízdu, která drancovala ( projížděla ) Evropu ve švédských službách během 30-leté války. Takže expanze nebo export - stále je to o tom jednom... :) INDIE - zde na gumařském trhu panuje zmatek. Zatímco místní velikán APOLLO hlásí oživení trhu, místní svaz dealerů AITDF ( odhadl bych to na 10 až 15 milionů členů, Indie je lidnatá ) si zatím raději nic neslibuje. Vyčkáme. CONTINETAL - a je to tady!!!! Na světě je první velká výzva - přezouvejte v létě na léto! Co umí v květnu zimní pneu v provozu? Spotřeba PHM je o 15% vyšší, brzdná dráha je delší a zásoby na skladech letních pneu jsou větší. MICHELIN - Marc Henry, finanční ředitel koncernu na straně jedné potvrzuje skvělý výsledek MICHELINu za první kvartál tohoto roku, ale vrásky na lebce mu dělají kapacity výroby - v Evropě jsou využity u osobních pneu na 75-80% a u nákladních pneu na 65-70%. Něco se musí stát. Co to asi bude? KAUČUK - každý den nové zprávy o zlevnění této zásadní suroviny! Tokijská burza a japonská JSC Corp. na základě indikátoru neboli obláčku Išimoko ( 目均衡表 - Ichimoku Kinkō Hyō ) předpovídají pro dalších 6 měsíců další snížení ceny. Dostaneme za na 2,0 USD za kg? To by mohlo vytvořit prostředí pro snížení cen.... ALE ?! Co říkají domácí KULOÁROVÉ INFORMACE? Někteří ze zásadních dodavatelů nákladních pneu na českém trhu naznačují možné zvýšení cen. Takovou malou drobnou optimalizaci. Situaci budeme pozorně monitorovat a určitě si o ní v nejbližších dnech něco pěkného napíšeme. Gumám zdar, přátelé.
čtvrtek, 25. dubna 2013
Shambo BF - Bořku skvěle, klobouk dolů! Tomu říkám výkon. Gratuluji ti nejen k takovému počtu zákazníků, ale navíc - zvládl jsi obohatit naše fórum o vlastní solidní průzkum!
čtvrtek, 25. dubna 2013
BF Stroje pomalu usínají a průzkum dnešního dne dopadl následovně. Z mých dnešních celkových 51 zákazniku bylo 18 žen. Někdy to bylo jak na trhu jak se typovalo a hádalo kolik toho tam má a musí být. Hloubku 1,6mm vědělo 17 mužů a jen 4 ženy. Zimní test dopadl ještě hůř. 4mm vědělo 15 mužů a jen 2 ženy. Takže nelichotivé čísla. Lidi nechtějí vědět kolik můžou mít mm, chtějí jezdit co to jen jde. Je potřeba upravit hlavně u letních pneumatik normu 1,6mm která je dnes už jen přežitkem a nemá to co na vozidle dělat. Problémem je že honěním za co nejmenší valivý odpor a nejmenší spotřebu, či nějakého pofiderního gramu na km si výrobci snižují hloubku dezénu už teď jak se jim líbí a také vyspí. Ať se nestane v budoucnodsti že budeme kupovat nové pneumatiky s 5-6mm a povoleno budeme mít max. 3-4mm. I tak to může dopadnout když se na to podíváme z jiného pohledu. Hezký večer a pište přátelé. Vím je toho asi hodně ale ještě nespěte a napište třeba nějaké perličky z vašeho servisu. Bořek.
Shambo Stroje umlkly a zeměkoule se točí dál. KAUČUK: tady nás čekají velké změny. Cena v roce 2012 byla cena kolem 3,60 USD za kg. Prognóza na rok 2013 byla na úrovni 4,50 USD za kg. A realita? Jsme na úrovni 2,50 USD za kg. Toto bude mít výrazný vliv na hospodářský výsledek výrobců. A co ceny pneumatik??! Jak říkal nejmenovaný politik - zdroje tu jsou. VIANOR EXPRES: Nokian se snaží bojovat s časem a konkurencí. Čím více Vianor, tím lépe pro Nokian. K zajímavému kroku přistoupil Nokain na východních trzích. Koncept VIANOR EXPRES je dostupný pro toho, kdo má: servisek u cesty nebo benzínky, jedno stání, dvě parkovací místa, regály na pneušky a tři prapory. Rozpočet na vizualizaci má výrobce ve výši 7000 euro. První VIANOR EXPRES je v Gruzii, dalších deset už zkrášluje Ukrajinu. VIANORů je v Evropě celkem 1037. Expres vyjíždí, pánové. YOKOHAMA - evropská centrála ústy svého bosse hlásí mj. toto: i na evropském ( rozvinutém trhu ) jsou výrazné rezervy v práci s produktem. Německý trh je stabilizovaný a vyvíjí se. Pracuje s vlastnostmi produktu. Ale např. italský trh je roztříštěn a kupující se dívají na pneumatiku jako na spotřební položku. A nadějí pro jiný přístup může být jen změna národního charakteru. Což se nestane. A jedna drobnost - štítky byly zavedeny i na japonském trhu. A skončilo to rozčarováním. Co nového u MICHELINu? Po oznámení výsledků za 1. kvartál 2013 hodnota akcií společnosti klesla o 4,6%. Pro zájemce - akcie se dnes obchoduje za 57,23 euro. A ty výsledky: celkové prodeje v tržbách klesly o 8,1%, poptávka po osobních pneu mišáků na trhu je nižší o 9%, v Německu o 23%, ve Skandinávii o 11%. Nákladní pneu v Evropě - celkově stagnace, tržby se zvýšily o 5% díky zvýšení tržeb ve východní Evropě o neuvěřitelných 24%. Ajajaj. Tady se asi ceny nesnižovaly, že. Bylo by zajímavé získat komentář kmenového zdroje Michelinu. A perlička z DÁNSKA: zde se potvrzuje stanovisko YOKOHAMY k určité odborné omezenosti kupujících. MICHELIN provedl reprezentativní průzkum se skupinou 1000 respondentů. Což je dost. Výsledek? 50% Dánů nezná značku pneumatik, které používají na svých vozech. A o tom, že nějakých 1,6 mm je limitní hloubka vzorku, vědělo 67% mužů a pouze 37% žen. Přátelé, akce na zítra - ověřte si to zítra u svých zákazníků a hlavně zákaznic. A uvidíme, jak dopadne souboj Dánsko versus ČR. Gumám zdar, přátelé.
středa, 24. dubna 2013
Shambo BF, SJM: jasně, večer dáme pravidelnou dávku emocí. A při vší skromnosti říkám - bude to zajímavé. :) Ale nejdříve musí umlknout stroje.
středa, 24. dubna 2013
SJM Dobré ráno vážení, stále doufám ještě kolegové.V dnešní divné době jsou vaše příspěvky pro mě jakousi vzpruhou po ránu. Dík Shambo, Bořku, Michale a další. I já mám něco k pobavení. Manželce dosluhuje již asi 5 let její autíčko a tak pro chvilkové vyskočení z kolotoče jsem zcela vážně zabrousil do okolních autosalonů s jednoduchým předsevzetím: 4 válce, spotřeba cca 5L benzínu, 4-6 airbagů, man.Klima, pozink plechy a za to jsem na dřevo ochoten vysolit cca 200-220 t. Prvotní představa bylo, Polo, Fiesta, i20 a pod. Myslím, že nepatřím k sociální spodině, když uvažuji o těchto modelech, přesto jsem všude, vyjma Korejců cítil jisté opovrhování a u Fordu (letos pokles prodejů v ČR o 50%) doslova urážky, kdy mě poslali se podívat na Dacii, že to je auto pro mě. Nevím zda jsou tak hloupí nebo nemyšlení, spíše asi obojí, ale rozhodně až na vyjímky žijí ve vlastním vyrtuálním světě, nahony vzdálenému dnešní tvrdé realitě. S letáky a canama aut, kterých máme každý den plné schránky si můžete - však víte co,protože v reálu je tam tolik dodatků, podmínek a kliček, že nemá cenu to číst. Na poslední otázku,proč za to vyhazují peníze a dělají z potencionálních zákazníků blbce se mě dostalo odpovědi,že to tak dělají všichni. Co dodat. Žijeme holt v Česku.
středa, 24. dubna 2013
BF Shambo zase jsem to po probděné noci u objednávek a papíru kolem pneumatik otevřel a zapl a den se rozjíždí do dalšího až neskutečně živého přezouvacího cyklu. Večer nám zase prosím napiš co se děje nejenom z našich luk a hájů. Tak hurá na to ať to stojí za to! Hezký den přátelé gum.
středa, 24. dubna 2013
Shambo Pánové, umlkly stoje a utichly agregáty. Co se děje kolem zvedáků na našich dvorcích - to víme. A co se děje ve světě? USA: místní administrativa si vyšlápla na čínského výrobce OTR Hangzhou Zhongce Rubber a dodatečně jim navýšila dovozní cla ve výši skoro 113%. Důvod? Číňané dodávali na trh část produkce za cenu nižší, než byly výrobní náklady. BĚLORUSKO: Zahájilo provoz v prvním závodě na ekologickou likvidaci pneu. Plánované tržby na jednoho dělníka jsou na úrovni 109 tisíc USD. Netušíme, zda je to za pětiletku nebo za měsíc. MICHELIN: odhad snížení prodejů všech výrobců na trhu Evropy ( včetně Turecka i Ruska ) je u osobních pneu za březen o 11%, u nákladních pneu je nárůst +3%. Chci vidět, kde ty plusová procenta našli. U nás to nebylo. Hůře dopadla prvovýroba - osobní pneu -15%, nákladní hlásí -4%. Srovnáváme data s březnem 2012. YOKOHAMA: firma potvrzuje svoji strategii pro evropský trh - soustředí se pouze na segment premium, žádné plýtvání sil a zdrojů na ekonom segment. A basta. NEXEN: v pravidelném hodnocení osobních pneu pro prvovýrobu v USA se v kategorii standardních osobních vozů NEXEN umístnil díky hlasům spotřebitelů na 9. místě. NEXEN to nadšeně hodnotí jako velké vítězství této mladé korejské značky nad tradičními soupeři. Jak málo stačí ke štěstí! NASDAQ: borci této americké burzy varují pře unáhleným nákupem akcií kompanie GOODYEAR. Status je jasný - prodávat. Činovníci GOODYEAR sice na letošním sezení akcionářů hýřili povinným optimismem, ale akcionáři již tak nadšeni nebyli. Nic se nedaří podle plánu. APOLLO: tento výrobce v jihoafrickém přístavu Durban ( mj. jiné vyrábí Dunlop pro místní trhy ) si vybral pro svou expanzi nový perspektivní učástok - osobní i nákladní pneu pod značkou REGAL míří do Ruska. Plánovači z APOLLO asi netuší, že místní ruská KAMA naopak slaví výrobu už prvního milionu kusů své řady KAMA 22,5. V Rusku se dá očekávat horká sezona. Asociace ETRMA naopak neví, zda snížení prodeje v Evropě v r. 2013 osobmích pneu o 12% a nákladních o 1% je už úplné dno, nebo ještě je kam padat. Podle mne se ještě padat dá. Ale nahoru vyfárat už bude velmi obtížné. A dobrá zpráva na závěr - mezi stovkou světových firem na světovém trhu máme i naše čtyři všudybyly - na 21. místě MICHELIN, na 27. místě GOODYEAR, BRIDGESTONE - 28. a PIRELLI na 33. místě. A kdo letos vyhrál? BMW, WALT DISNEY a ROLEX. Sláva vítězům, čest poraženým.
Anonym Evropa jde do kotrmelců a padne na hubu tomu věřím já.TÝDEN NA SERVISE BYL MASAKR!!!!!!!!!Takhle to stojí za houby.Roboty tři prdele a nemáš čas se ani najíst.Hodíš pár žvanců do sebe během dne,pak se večer dopereš a je to na nic.Prodej gumek je super bomba.Smradlavý internet na servise nevidím ani ho neřeším a je s ním pokoj.Jinak k tomu Nokianu.Má pěkně nahnáno.Jak mi kámoš říkal Hybš Z nokouše má pořádně po ptákách a bude mít brzy stres jako prase,protože si myslel že je mistr světa a snažil se tak vehementně povyšovat a vytvářet tlaky kde se nemá že nasral super pneu borce co jim odřekli několik kontejnerů nákladních gum.To se bude potit až na koulích.Kvalita nákladních ČÍNSKÝCH Nokoušů stojí za hov... a teď se s nimi mohou tak maximálně vyfotit.Je potřeba takové lidi vyměnit protože obchodu vůbec nic nedávají a jen przní co se jen dá.Divím se že ho nesesadili a nevyměnili po těch jeho podrazích v zimě za které může hlavně on.To ještě nějak ustál,ale nákladní Nokian který je v současnosti díky své činuš kvalitě nepoužitelný ho může konečně odstřelit.Nebude to škoda.Bořo pak mi zavolej,nebo raději tady napiš jak to dopadlo s těmi 18koly ať to víme jak se k tomu hoši v Nokianu postaví.Je mi jasné,když řekneš že je to reklamace výrobce tak je to pravda.Jinak zdar a sílu všem pro příští týden na servisech.
BF Abych ale nebyl jen zas pozitivní tak jen pro připomínku a oživení co se děje a blíží. Když byla poslední finanční krize v roce 1772/1773 v Anglii, Skotsku a Nizozemsku díky jedné významné Anglické bance bylo to hodně těžké se z toho dostat, ale co teď pomalu začíná propukat např. v Nizozemsku může být smrtící pastí pro celou evropu a jejich slavné EURO. Španělé, Portugalci, Malta a další jsou před kolapsem, další země se ktomu blíží mílovými kroky! Vůbec nevěřte bankám, protože mnozí dopadnou třeba jako mnoho obyčejných živnostníku na Kypru. Kde jim vzali nebo na mnoho let zablokovali až 80% úspor v bankách. Pozor na to! Proto přátelé sledujte i jiné aktivity než jen ten náš pneusektor. Hezkou neděli přeji. Bořek Filipec. http://www.pneucentrumprofi.cz/
neděle, 21. dubna 2013
Michal No všechno můžu podepsat Bořku...já měl březen taky mizerný. Jen jsen to doháněl velkými koly a díky zimě ještě před třemi týdny šli na auta nové zimáky. Což zase bylo dobrý. Já doufám, že se teď léto dostane do normálu, protože ve čtvrtek a v pátek už to bylo "normálnější", nevím co se všichni hodlali v to pondělí a úterý zbláznit, že muselo být všechno hned. Na druhou stranu zase doufám, že to v tomto duchu aspoň tři týdny vydrží, protože já se obávám, že čím později to léto začalo, tím dříve skončí. Ale je kolem spousta pláče, spousta, že se jen přezouvá a neprodává se, prodeje letos budou malé, to už je teď jasné, ale já jsem celkem spokojený:-) Podařilo se mi hned v první vlně vytřískat, byť za cenu ztráty, ale naštěstí jen malinké, ta velká kola z loňska a z roku 09:-))))))) a už mám jen letošní pneu, jsem docela rád, že jsem udělal předobjednávky jen malé a letos je třeba říct, že Michelin, Kleber, Nokian, Dunlop a Barum s Yokohamou hrají hlavní roli. Hodně je SUVček, houby v dodávkách. A paradoxně nic moc Continental, no, zajímavé, tří sezony hráli jednoznačně č. 1 a letos nic moc zatím. Na zítra se těším, bude to klidnější, ale je tam mraky prodejů, tak zaplať pánbuh za to.
neděle, 21. dubna 2013
BF Dokončím to, zase to odešlo když člověk nechce---Prodej os. a off. pneu je zatím nadstandartní. Dodávky zatím spí. Tam jsem měl 2 auta po 2 gumy a na příští týden asi 16 nových kol co vím. Dodávkaři budou dojíždět do mrtva a to si musíme už pomalu a jistě zvyknout. Překvapením je pro mne letošní letní Nokian hlavně ve velkých kolech kde to frčí o sto šest. Snad jedinou kaňku na značce vidím kdy jsem známé přezouval dva roky použivané ale 5,5mm měřící krásně sjeté 225/40-18 a 2 pneu jsou popraskané v rameni jen ve vnitřní části pneu. Jednoznačná reklamace bez jakýkoliv výmluv a jsem zvědav jak to dopadne, protože tady není o čem diskutovat. Nokian ČR však má a bude mít pokud rychle nezmění systém, přístup a politiku dost dalších problému o kterých napíšu někdy jindy až bude více času. Je tam potřeba ale rychlé změny protože se loď z názvem Nokian ČR může taky docela rychle v některých oblastech pneu potopit. Ten samý příklad se mi stal na zimních Continentálech taky 225/40-18 a okamžitě byly nahrazeny novými bez jakýkoliv okolků s velkou omluvou. Tak uvidíme jak to bude s Nokianem a všechny Vás budu informovat. Když se vrátím k tomuto týdnu, ještě jednou musím zopakovat že to byl nesmírně náročný týden s maximálním vypětím, kdy práce průměrně začínala v 6.30hod a končila v 19hod, kdy náročnost na psychiku byla velmi vysoká, kdy prodej pneu byl skvělý, servis absolutně na 1s ***** a hlavně také, kdy ze servisu odjelo za celý týden max. 2-3 lidí kteří nechtěli čekat a chtěli to hned je pro mne osobně obrovským úspěchem. Všichni ostatní pochopili situaci, počkali, odstavili si tu auto klidně na několik hodin, přeobjednali se na jindy a to je pro mne to co mne hodně těší, že mají většinou pochopení. Následující týden, dva očekávám ještě taky hodně hektické, protože vím co mám ještě nasmlouvané + to co přijede z ulice je bonus. Je to jen dobře, protože po měsících doslova temna se vyjasnilo a hřeje pocit, že nejsme zbyteční a že jsme naopak velmi potřební pro mnohé rozumné motoristy. Jaký byl chlapi podle Vás tento týden u Vás na servise ?