SJM Dobré popoledni páni. Jo jo, taky to tady upadlo a dělá se již jen v poklidu celý den, někdy je i 15-20 min. prodleva - neobjednáváme. 15 a 16" se prodávají, řekněme na tu bídu normálně, za to menší, to je totální fiasko. Myslím, že zkrátka klientela těchto rozměrů úpí pod tíhou ek. situace a vůbec neřeší venkovní teplotu, ale obsah vlastní šrajtofle a ten je čím dále tenší. Pevně věřím, že ještě něco přijede a i něco si koupí z těch malých, ale bude to rozplyzlé do 2-3 měsíců a celkově to bude stát za h.., no raději za starou Belu.
úterý, 30. dubna 2013
Hrouda Hurá já dnes prodal a hned 2X No a 4X internet +2X infihliny z kelly ACHJOOOO. Jinak krásný den slunko na obloze V Praze to bouchá 2X Hurá jen o trochu vedle. Ne dííívadlo zbourat, ale parlament tak se polepšete pepíci Pražský.
úterý, 30. dubna 2013
Michal Bořku, ano, už je to zaplať pánbuh klidnější, mám to stejně, práce dost, zatím se pořád prodává. Jenže co jsem slyšel od kolegů tady, tak někteří včera přišli, že se od čtvrtku už kopají do zadku a měli dohromady 6 aut za dva dny. Když jsem jim řekl,ž e objednávám už na 9,5., tak jim vyskočili velké bulve. Už to začíná opadávát a říkali, že prodeje teda katastrofa, že se jen dělalo a neprodávalo. Možná si tedy říkám, že jsem na tom ještě dobře. Bohužel se tak evidentně stalo to, co jsem říkal, že čím později to začalo, tím dříve to skončilo. No doufejme, že ten konec bude hodně pozvolný a dlouhý co to půjde...
úterý, 30. dubna 2013
BF SJM není potřeba nikoho napínat. Situace je přesně jak jsi popsal a ještě o dost horší. V automobilovém průmyslu dochází pomalu a jistě k totálnímu kolapsu a pokud nepříjdou rychle aspoň nějakém rozumné pobídky tak se prodej aut propadne do čísel na které není nikdo a ani nikde zvyklý. To pak sveze vše od prodeje pohoných hmot, prodej náhradních dílů, pneumatik po pracovních příležitosti, nezaměstnanost, až k chudobě atd, atd. Není potřeba to rozebírat. Popovídat si upřímně s lidmi z druhé strany kdysi společných hranic mi bylo velkým přínosem. Proto jsem zatím moc rád že i ten dnešní den na servise byl pohodový, pěkně plynulý, vůbec už ne stresující, prodávající pneumatiky a takový který mi přináší radost. Hezký večer přátelé.
pondělí, 29. dubna 2013
Shambo SJM: pěkné, Julo Satinský :) Připomenul jsi mi jiný kulturní klenot : Vodňanský - Skoumal = S úsměvem idiota ! :)
pondělí, 29. dubna 2013
SJM Bobrý večer, tak nás Bořku nenapínej, ale Míra s Petrem říkali, že spoření zkončilo a od nynějška zase utrácíme. No nevím, byl jsem v jednom nejmenovaném autosalonu. Tvářili se, že prodává se normálně pro toto období. Tak jim povídám, že pokud se budeme bavit jako na ideologické konferenci ODS, odcházím a šel jsem. Ven za mnou vyběhl jeden z prodejců a povídá, abych se nezlobil, že není takový pitomec, ale mají nařízeno šířit optimismus a držet ceny. Realita je ovšem taková, že zatím co v březnu 12 prodali 20 ks, letos 3 ks a zam. se bojí o práci. Hroudo, to zdražení nákladních Barumů má asi vyvolat dojem, jak se dopravci mohou po tomto zboží utlouci. Můj známý byl v pátek na ek. fóru kde mimo dalších, přednášel i prof. Zelený. Vyhlídky jsou více než chmurné a ode dna se budeme odrážet ješte pár let a protože je dobrých zpráv čím dále méně, je je třeba těm méně dobrým dávat alespoň ůsměvná hesla - pravil Julo Satinský v komedii století.
pondělí, 29. dubna 2013
Shambo Hrouda: Regulovat cenu je svaté právo každého výrobce.Zvýšení koncových cen o 4% znamená zvýšení prodejních ceny pro partnery BA, CO nebo MA o cca 2,5%. Což není opticky mnoho. Pokud je způsobena tato změna cen zdražením eura vůči koruně ( oficiální verze ), tak i toto vysvětlení vypadá pravděpodobně. Od konce dubna 2012 euro zdražilo za rok cca o 3%. Na druhé straně ceny základních surovin ( kaučuk ) se velmi prudce a dlouhodobě snižují. Což se vzhledem k stávajícím zásobám neprojeví okamžitě, ale v horizontu měsíců to výrobci pocítí v kladném dopadu na hospodářský výsledek. Poptávka na trhu je bídná, své podmínky si klade kupující. A zvýšení ceny byť o 1% je v dnešní situaci nepříjemné spíše pro prodávajícího, než pro kupujícího. Ten si alternativu vždy najde. Může jít o kalkulaci vycházející jak ze snížení výroby produktu na straně jedné, tak i potřebu za každou cenu splnit finanční část prodejního plánu. Mohu se pochopitelně mýlit. Chtělo by to názor kohokoliv povolaného. Jsme na diskusním fóru :) Ale není to poslední koncern, který v květnu bude optimalizovat ceny na nákladní pneumatiky. Gumám zdar, přátelé!
pondělí, 29. dubna 2013
Hrouda Barum continentál zdrazuje nákladní o 4% dnes jsem dostal aktuální ceník platný od 1,5,2013. To to bude zase o něco těší prodat.
pondělí, 29. dubna 2013
Shambo Tabulky s přehledem naleznete úplně dole na odkazu. Odvahu!!!
BF Krásný večer přátelé gum. Hroudo jsem rád že žiješ a píšeš. Tak jsem se dnes projel do nádherně sluneční Bratislavy na autosalon a byl jsem osobně dost překvapen. Nebylo to však to příjemné na které jsem byl doposud vždy zvyklý. Jestliže ukázka a výběr nových osobních a dodávkových vozidel byla velmi slušná, tuningová auta burácela a luxusní vozidla lákaly na stánky automobilek, tak servisní zařízení bylo téměř nulové. Říct katastrofa je zatím sice silné slovo, ale blížící se skutečností. Zoufalost na mne ale docela zapůsobila. Při rozhovoru s jedním dodavatelem mne až mrazilo v zádech když mi prozradil některé pikantnosti ze slovenského trhu. No raději toho už dnes nechám a jdu se připravit na zítra kdy zatím pozitiva s názvem práce a prodej pneu převládají před chmury z černé budoucnosti, která je možná blíž než si všichni jsme schopni připustit.
neděle, 28. dubna 2013
Michal Hroudo, já jsem tam dal také pár fotek pro zasmání, ale na Tebe teda nemám..:-)))))))
Hrouda Ahoj chlapcí. Žiju jen nemám sílu psát. Práce nad hlavu , prodej tak jako celej rok na hovno. Ale práce dost a dost , Defekty nestačím dělat thermopres jede skoro nonstop a Autokelly s Tomketem prodávaj víc než bych chtěl. :C
Nákladní pneumatiky prodej v normě. Montáží nákladních až nad hlavu . Až budu mít více času tak napíšu pár perliček, ze servisu. Ať se daří čau.
Bořku to stím OKAY volem to je pecka :D:D:D:D
neděle, 28. dubna 2013
Shambo Gumám zdar, přátelé. I v neděli si nedáme vzít příležitost podívat se, co se děje kolem nás. PIRELLI: už druhý týden technici Pirelli zkoumají defekt měsíce. L. Hamilton byl nemile překvapen píchlou gumou na své formuli. Překvapeni jsou ovšem i odborníci. Příčina je jednoduchá - stále nikdo netuší, proč na GP Bahrajnu pirellka vypustila vzduch. Škoda, že se nedá na závodech formule 1 v praxi uplatnit moudrost Ivana Mládka - čím dříve zalepí, tím dříve může začít hustit. DOUBLE COIN - v roce 2012 čínský výrobce zvýšil svou výrobu o 10% na 7,5 milionů kusů. Což je pochopitelné. Svůj zisk ale dokázal zvednout o 65% - což je neuvěřitelné. Příčina fenomenálního úspěchu? Otevření nové moderní výrobní linky a hlavně úspora na ceně kaučuku. Cena kaučuku nás bude provázet celý tento rok... TITAN - generální ředitel ranař Maurice Taylor se vyjádřil k aktuálním výsledkům své firmy. Z toho nejzajímavějšího - počet traktorů na 1000 farmářů podle zemí je tento: Kanada 1824, USA -1526, Francie 1406, Německo 1018, Rusko 96, Brazílie 61, Indie 6 a Čína 3. Budoucnost bude mít výroba potravin a trhy Ruska, Ukrajiny a Latinské Ameriky. Zajímavý citát finančního mága Warrena Buffeta v této souvislosti: mladí bankéři z Walll street by se měli stát farmáři, protože tam se budou dalších 25 let vydělávat největší zisky. Změníme profesi, pánové? AL DOBOWI - tato původně dubajská společnost v čele s váženým a koloritním Indem Surindere S. Kandharim se chce více zaměřit i na evropský trh. Takže se máme těšit na ještě větší expanzi např. čínské značky WESTLAKE, kterou AL DOBOWI zastupuje. Číňané spolupracují s AL DOBOWI více než dvacet let, což je doba, kdy jsme ještě ani netušili, že existují nějaké čínské pneumatiky. A není se co divit, že generální ředitel čínské společnosti HANGZHOU ZR, vlastnící mimo jiné značku WESTLAKE, obdržel od pana Inda za věrnost a píli zlatý pamětní kinžál. Já jsem dostal za urputnou snahu od svých dodavatelů propisku, přání k vánocům a zvýšený plán prodeje. A kdo se chce seznámit blíže s Surinderem S. Kandharim a naladit se na získání zlatého kinžálu, má možnost zde: http://www.youtube.com/watch?v=__djtPTGMAU Gumám zdar, přátelé.
neděle, 28. dubna 2013
Shambo Michale, velké díky - dobře se to čte. Opravdu! Také mne baví hledat různé souvislosti, spojené s historií vzniku výrobců pneu. Máš pravdu - značka Firestone se dotýkala v období největší slávy skoro až hvězd a pak následoval brutální pád. Já jsem se s Firestone ( stejně jako s dalšími značkami pneu ) poprvé setkal na stránkách prehistorického Světa motorů. Ta nášivka s výrazným logem na bílých kombinézách pilotů Formule 1 a hrdinů 500 mil v Indy se nedala přehlédnout. V paměti mám třeba Mario Andrettiho - ten byl šampionem v tolika různorodých soutěžích, až to bere dech. Le Mans, Indy, Formule 1, NASCAR. Bohužel, série tragických nehod jak v Indy, tak i ve Formuli 1 působení Firestone v té nejvyšší lize ukončila v první polovině 70-tých let. Takový Jack Stewart s vizáží skotského farmáře, chladnokrevný Ronnie Peterson nebo naopak ďábelský Francoa Cevert byli spojeni s Goodyear. Někdy příště stojí za zmínku i historická mise amerického městečka Akron v rozvoji gumárenských firem - vždyť tam byly založeny čtyři značky - Goodyear, Firestone, BF Goodrich a General Tire ( dnes součást Conti ). Čtyři z jednoho místa v dalekém a pro nás exotickém Ohio - to už není náhoda :). A za nejpodivuhodnější výrobek Firestone osobně považuji plastové skořepiny do americké pěchotní helmy M1. Nikdy vás nenapadlo, proč si američtí pěšáci helmy neuchycují řemínkem pod bradou? :) Za vším hledej Firestone :) Pěkný den, přátelé. A Michale napiš - budou-li síly. Budu se těšit.