Michal To jsi jim řekl dobře Bořku. Fascinují mě tito vyčuránci, kteří při pojetí vlastního byznisu mají pocit, že se vše dá koupit. Osobně tohle moc nechápu. Já jsem už několikrát ať už u známých nebo i takhle co jsem viděl, že někteří prodali dobře fungující podnik v domění, že mají vystaráno, ale opak byl naprostou pravdou. Místo toho, aby si nechali běžící podnik, tak ho prodali a za pár let zjistili, že nemají vlastně nic. Je to hrozné, kam jsme to jako společnost dopracovali..
BF Evropa částečně aspoň na chvíli ožila v prodeji aut. U nás to ale nejde. Svaz dovozců automobilů už minulý týden oznámil, že v České republice se prodej nových osobních aut v období od ledna do dubna propadl o 14 procent na 51 514 vozů. V samotném dubnu klesl o devět procent. No co se dá dělat. Jak Shambo napsal--Jestli si sami sebe vážíme - musíme to překlenout se ctí i my. http://ekonomika.idnes.cz/prodeje-aut-v-evropske-unii-za-duben-2013-dhx-/eko_euro.aspx?c=A130517_090623_eko_euro_spi
pátek, 17. května 2013
Shambo Bořku, developeři jsou celosvětově nepoučitelní: místo amazonského pralesa nabídnou lidstvu mýtinu, místo servisu holou betonovou plochu a místo Karlovy studánky multiplex, diskont vysavačů a čistírnu peří.
pátek, 17. května 2013
Shambo Hohe... Čendo, berme to s humorem a nadsázkou :) Pěkný den přeji! Večer zase nějakou perlu zveřejním :) Stává se z toho pomalu ale jistě rubrika ,, Gumové listy. ,,
pátek, 17. května 2013
BF Krásné ráno přátelé. Tequilu jsem do sebe Shambo nehodil, protože musím mít jasnou mysl a hlavu a na keříky nemám půdu i když tady na těch Třineckých haldách strusky se by to mohlo uchytit. Riskovat to ale nebudu, možná by to byl špatný podnikatelský záměr a EU mi na to prachy na rozdíl od koníren herce Vydry nebo farmy Polívky nedali. Velblouda jsem taky na můj dotaz ještě nedostal, tak budu muset zase sám něco dělat a až bude v kasičce trochu peněz něco si pak třeba i koupím. Co však dnes chci napsat je, že je však až s podivem jakmile se něco děje někde ve velkém stylu a dá se z toho vytěžit, okamžitě se vyrojí různé mouchy zvané hamouni a spekulanti kteří chtějí urvat co nejvíce. Na co narážím? Za poslední dva měsíce mne oslovili tři developeři kteří chtějí můj servis, no servis spíše místo. První má otázka vždy zněla- na co to chcete? Váhavá nebo vyhýbavá odpověď nedá na sebe čekat. To mne nadzvedne a končím hovor. Pak ale všichni vyměkli. A já všem řekl. Tak, pánové předtím jste ani neštěkli když tu nebylo nic a teď když jsem středem pozornosti, jsem v super atraktivní zóně, mám kolem sebe plno obchodů, vedle mne se staví nová sportovní hala, všude kolem jsou obrovské množství parkovacích míst, mám nějakému hej počkej strejdovi třeba na zázračně tajné akcie prodat svůj vlastně život? Zachovat jak vidím nikdo servis nechcete a máte své jiné větší plány. Já mám propustit lidi kteří se mnou budovali tuto firmu? Já mám zanechat jméno které jsem si vybudoval, já mám opustit a vlastně zradit zákazníky které mám? Přestěhovat to tady už pak nejde a nemá to vůbec smysl, protože to je nemožné. Cena za takové místo je a bude svým způsobem jedinečná. Řekl jsem všem třem nezávisle: ano, vše je pánové na prodej, jak se tady říká za peníze v Praze dům, ale Vy musíte zaplatit nejenom to co stojí, co je na mapách, to co je na dílně a je celkově vidět, ale především to co není nikde hmatatelné a v první chvíli viditelné. Těch téměř deset let práce a života tady na servise, ty lidi které mám vyhodit na ulici, kteří by rádi třeba i zůstali v tomto oboru dál, kterých si vážím a musím je dobře zaplatit kvůli vám za vlastně vyhazov(žádné odstupné 3 měsíce-bylo by mi to hanbou) , ty zákazníky kteří byli, jsou a mohli by být spokojeni když neodejdu dalších mnoho let. Největší hodnotu má celkový morální stav ne nějaká stavba a vybavení které zbouráte a stroje někde rozdáte, prodáte nebo ještě v horším případě vyhodíte. Pokud tady nezachováte servis což vidím že je naprosto jisté, tak si to zaplaťte a také zaplatíte zlatem to si buďte jisti. Nemíním Vás nikoho šetřit. Již před léty jsem tady napsal a to stále platí: dělám byznys abych mohl dělat charitu, protože když budu dělat charitu tak nikdy nedojdu k byznysu. A ty děti, zvířata, nemocnice, sanatoria a další mi snad dají teď v duchu za pravdu. Naše společnost je v devastujícím stavu. Vznikají jen ti nesmírně bohatí, kteří chtějí být ještě více zavaleni penězi a pak už jen ti chudí. Střed se rychle vytrácí a ten také hlavně dělá ekonomiku která je těžce skomírající. Vím však jedno, nebudoval jsem a nebuduji zatím stále dál proto abych něco levně prodával kde jakému Hejhulovi, ale snažím se abych fungoval, nabízel a zkvalitňoval v rámci svých skromných možností další potřebné služby široké veřejnosti. Možnosti tu stále jsou a to mne žene vpřed. I když vím že pneuservis nikdy už nebude co byl před léty a bude závislý na dalších mnoha a mnoha věcech a aspektech. Beru to vše jako výzvu. Jestli časem podlehnu a prodám, nebo pojedu v oboru dál to nemůžu vědět a ani nevím. A taky se držím hesla-nikdy neříkej nikdy. Vím však určitě jedno. Stále zůstanu pneuservisákem tělem i duší. Hezký den přeji všem rozumným lidem v oboru pneu. Bořek Filipec. http://www.pneucentrumprofi.cz/
pátek, 17. května 2013
Shambo Gumám a pryži zdar, přátelé. Když přesně před 125 lety skotský veterinář John Boyd Dunlop nasadil svému skotačivému synkovi na drnčící tříkolku gumové hadičky naplněné vzduchem, určitě netušil, že základní surovinu pro výrobu námi oblíbených černých vzduchových hadic budou zvídaví Japonci pěstovat v pouši Arizony. Technici a laboranti ve službách Bridgestone mají tři roky na to, aby dokázali zužitkovat přírodní latex, který obsahuje vcelku nenápadný pouštní keřík guayula. Rostlina sice již má uplatnění v chemickém průmyslu nebo přípravě léčiv, pro výrobu pneumatik ji zatím nikdo nedokázal zužitkovat. Obrovskou výhodou guayuly je to, že si roste na pouštním území mezi Mexikem a Spojenými státy, nepotřebuje zavlažovat a latex získaný z guayuly je mnohem elastičtější a pevnější než latex z kaučuku. Podobné experimenty již s keříkem provádí firma Cooper. Hodně si od svého pokusu slibuje i Pirelli, které nachází vhodné podmínky pro výsadbu na prašném jihu Itálie. Budeme mičurincům držet palce. Připijme těm hochům u keříků hltem mexické tequily. Caramba, hombres! Pokud by kdokoliv z vás chtěl svůj servis, sklad nebo firmičku přeměnit ve výnosnou plantáž, zde máte drobné info o tom arizonském zázraku: http://plants.usda.gov/java/profile?symbol=PAAR5
čtvrtek, 16. května 2013
Michal Bořku, no, tak můžu říct, že od pondělí je dost mrtvo. Jak jsem předpokládal, tak pátkem to hlavní přezouvací období skončilo a teď už je to opravdu jen pár aut za den. Co takhle začínám pozorovat, tak jezdí čím dál méně lidí z těmi běžnými auty, taková ta střední vrstva s fabiema, atd. To se dost odráží na prodejnosti 13-14, těch bylo letos tedy pomálu. Trochu se obávám, co bude dál. Včera jsem mluvil s jedním klukem, který si účtuje za přezutí, tak mezi 500-1000 od 13 do 20. Jezdila k němu ta a teď mi promiňte ten výraz finančně slabší část motoristů, ale zase ne vyloženě nějaký socky, kteří by byli schopní tam namontovat kde co do 500 za gumu.:-) Řešili jsme cenu práce. Já mu říkám, že by měl zdražit, protože má opravdu skvělý stroj od loňska, mnohem lepší než máme my, on na tom obuje opravdu všechno, koupil to tehdy výhodně a není problém pro něj obout opravdu kdejaké auto. Když jsem mu řekl, že by měl zdražit, tak říkal, že by chtěl, ale lidi to nezkousnou, zkusil to a rychle to vrátil do původních cen, že zrovna min. týden přezouval 20" X5, chtěl za to 1100 a frajer ještě hbitě smlouval, jak je to drahý....trochu si nemohu pomoci, ale trochu mi to připomíná přísloví, jak si ho vychováš, takovýho máš. Když jsem mu řekl, že já přezouvám 16" kola alu na běžnou octavii za 900, tak jsem ho div nezvedal a jen se zeptal: a to lidi dají? No dají a letos ani jeden ani jediný neceknul na zdražení. Ale ono to prostě jinak nešlo a pánbuh díky za to, že jsem to risknul a povedlo se to. jak se zásobami, tak s prací.....Ale co bude dál, pokud bude recese Bořku probíhat dál opravdu ani nechci předvídat....Ale jednoznačně myslím, že jsem zvolil správnou cestu. Má klientela jsou lidé, kterých se recese nějak zvlášť nedotkla a vzhledem k jejich profesím myslím, že mohu být ještě chvili relativně v klidu. Ale o něj se opravdu trochu bojím a nejen o něj....no musíme věřit, že se to trochu zlomí a bude zase lépe a mít trochu pozitivní náladu, jak jen to jde....Jinak co Vám mohu říct, že jsem se trochu začal porozhlížet a takové ty firmy co dělali ten slavný SLEVOMAT, už od toho nějak opustili, aspoň ti, o kterých jsem věděl....asi pochopili, že pár šušňů a dřiny jako blázen se přežít nedá....
čtvrtek, 16. května 2013
Shambo Bořku a všichni ostatní - dobré ráno. Tak rád bych viděl kromě slunce nad hlavou i světélko na konci tunelu. Ale pokud p. ministr financí hovoří o oživení ve druhé půli roku, tak mám obavu, že se tradičně na náš úkor ukájí. A k těm investičním stavbám - pokud nebudeme stavět a budovat infrastrukturu, žádné oživení nebude. Dosluhující dýchavičná D1 pokrok do pohraničí nepřinese. Kde nejsou komunikace, není obchod a výroba. Služby. Na druhou stranu si každé ráno říkám - žijeme v míru, nehladovíme, tak zatněme zuby a vpřed. Naši předkové přežili i dobu husitských válek, i zmar po Bílé hoře. Jestli si sami sebe vážíme - musíme to překlenout se ctí i my. Gumám zdar, přátelé.
čtvrtek, 16. května 2013
BF Krásné sluncem prolité ráno z Třince přeji všem lidem z oboru pneuservisního. Míšo to co jsi tu dal je realita a jestliže Kalousek mluví o oživení v druhé půli roku je jen slabou záplatou, protožee tomu já osobně vůbec nevěřím. Momentálně se rozbíhají sice stavební práce, ale není toho ani třetina co kdysi. A bez stavební činnosti to nejde jen tak nastartovat. Návaznost na to mají mnoho dalších oborů včetně nás od gum. Mám trochu štěstí že 250m od mého servisu se staví nová multifunkční Werk aréna a vedle mne bude nová hlavní příjezdová cesta a parkoviště pro minimálně 600 vozidel. Hokejisté už na sezonu 2014-15 budou v novém. Náklady překročí 750mil. korun. Jak to ale vidím 1miliarda padne jako nic. Dotace EU zatím nabráno za 160 milionu. Ten cvrkot na stavbě vidím každý den už od října 2012 kdy na to naběhli. Ať je slunce, déšť nebo bylo -20 tak jeli na plný výkon. Je to skutečně impozantní sledovat dění na stavbě. Betonu v zemi tisíce kubíku, hlíny odvezeno 20 000 nákladních aut, speciální nakladače, různé vrtáky do země s průměrem až 1,2m které vrtali až 30m hluboko piloty a pak to zalili betonem,apod. Tak pak to může dobře fungovat, protože práce mají všichni skutečně dost. A návaznost na vše kolem je jasná. Kéž by to ale bylo všude u nás, ať je dost práce pro všechny. Bohužel se musíme smířit s ekonomikou jaká je. Lepší to ale zatím nebude ba naopak. Místy to může vypadat dobře ale jako celek to bude hodně špatné a na dno jsme si ještě vůbec nešáhli to jsem si jistý. Až začne skutečný problém s auty a vývozem to bude pak teprve veselo! A na závěr jedná malá vsuvka. Když už v Praze propouštějí kvalifikované lidi je to jasný ukazatel že je něco ve vzduchu černého a hodně smradlavého. Míšo, Čendo jaká je tam situace?? http://praha.idnes.cz/nezamestnanost-v-praze-0v6-/praha-zpravy.aspx?c=A130514_1928317_praha-zpravy_sfo
BF Hezký večer přátelé. Shambo neberou mi to tam. Mají dnes asi velkou schůzi----Dnešní celkem pohodový den naplněn sluníčkem byl zpestřen rakouským motoristou který na hranicích Slovenska prorazil na své Škodě Superb pneumatiku a jeho nouzová originál opravná sada jaksi vůbec nezabrala. Mazlavá utěsňovací směs akorát zašpinila vše co se jen dalo. A protože to byl kolega mého váženého zákaznika musel jsem se o to postarat. No nic tak si zavolali odtahovku a šupli mi to tady hezky na plac. Překvapilo mne že na voze ještě teď v polovině května Rakušák používal krásné téměř nové zimní pneumatiky Pirelli 225/40 R18. No nic, tak jsem mu po kontrole disku jestli vůbec pořežil kaskadérskou jízdu po defektu, protože pneumatika už nebyla jízdou po prázdném kole pneumatikou nabídl pneu na dojetí co jsem tady našel na place, stejnou novou zimní a pak 2 sady letních co tu mám na skladě. Bohužel pro mne si vybral tu nejnáročnější verzi protože letní má doma a tak toužil po jedne nove zimní. Co naplat, náš zákazník náš pán a jak se říká za peníze v Praze dům. Nezbývalo mi než nastartovat svého oře a vyrazit do Šenova do KK pneu. Po příjezdu jsem uviděl tři známé mechaniky které znám roky rokoucí, pozdravili se podali ruce a prohodili jsme pár vět. Po příchodu na prodejnu mne příjemně uvítali další chlapi se kterými se znám roky rokoucí a kteří jsou už doslova inventářem firmy. Je opravdu hezké a příjemné přijít někam a vidět že před dvěma, pěti, deseti lety tam byli ti a ti stejní lidé a je třeba zdůraznit a ocenit že na tomhle je pak kolikrát postavena kvalita firmy. Zaměstnanci dělají ve velké míře firmu a o tom se nebudu s nikým dohadovat. Sám to vidím když zákaznici říkají, že je to profesionální, super, hodně perfektní a důvěřivé že vidí ty samé mechaniky(ksichtíky) co před lety a léty. Dali jsme se do krátké řeči, probrali stav jara pneusektoru 2013. Přidali se i další chlapi které jsem poznal teprve dnes a jde vidět že jsou tam lidé na svých místech. Vysoká profesionalita, preciznost, čistota a duch kvality na mne dýchal ze všech stran. Škoda jen, že majitelé nemají takové upřímné srdce a cítění pro nás pneuservisáky jako např. právě tito chlapi předvedli třeba dnes k mé osobě. Bylo mi s nimi dobře a hezké vzpomínky na dávnou minulost této firmy zůstávají v paměti velmi dobře zaryté. Musel jsem však vyletět za rakouským cestovatelem a tak jsem vyfrknul s KK hnízda. Na servise v Třinci jsme to nahodili, udělali geometrii a milý pán přijel, zaplatil a vystřelil v dáli našich krásných cest. Čert teď ví jestli zase někde nestojí u Olomouce či Brna protože naše cesty jsou tak krásné a kvalitní že je radost po nich opravdu jezdit. No co se dá dělat. Jednou se snad mé děti dočkají cest úrovně právě třeba zmiňovaného Rakouska. Sen to je hezký, skutečnost vzdálená.
středa, 15. května 2013
Shambo Gumám zdar, přátelé. Dnes mám pro vás informaci přímo exkluzivní. Přelomové jednání, které může ve svém důsledku ovlivnit situaci na evropském trhu, se odehrálo v Číně 13. května. Představitelé Ruska a hostitelské země řešili možnost výstavby nového závodu nedaleko Nižního Novgorodu. Investice ve výši 250 milionů euro by měla nastartovat výrobu celkem 4 milionů kusů nákladních a osobních pneumatik značky TRIANGLE. Ještě nikdy nebyl otevřen čínský závod tak blízko našemu území. Z Nižního Novgorodu je to na naše hranice odhaem 2000 kilometrů. Pouze. Tuto vzdálenost překoná kamion za 3-4 dny. A vzhledem k tomu, že zboží vyrobené na území Ruska může být vybaveno požadovanou dokumentací, odpadne i nutnost hradit při dovozu např. k nám dovozní clo. Jak se před několika dny vyjádřil další asijský tygřík investující v ruské stepi - zástupce BRIDGESTONE - o hlavní výhodě a důvodu pro výstavbu závodu v Rusku? Jde o rychlost dodání a zjednodušení logistiky. Je velmi vysoká pravděpodobnost, že to TRIANGLE dotáhne do vítězného konce. Máme se na co těšit, přátelé gum. Tak zase zítra. A kdo chce napsat či zavolat do TRIANGLE už dnes: zde je kontakt! http://www.triangletire.com/index_english.html
středa, 15. května 2013
Michal Bořku, no, to jsi udeřil hřebíček na hlavičku. Mně to vnucovali taky už jak to začalo, tehdy jsem ho už během tel. hovoru odpálil, ale leto nějak v lednu jsem se nechal překecat na zřízení přístupu, když mi řekl cenu 6000, tak mé další slovo bylo, že končím hovor. Já tyhle nabídky nemám vůbec rád, takže když mi někdo něco nabízí, nejsem vůbec diplomatický a vůbec ne slušný, i když vím, že ten člověk je na druhé straně většinou zaměstnanec, tak mě to dost vytáčí, že mi někdo něco nabízí. Když něco potřebuji, tak si to seženu. Nicméně jsem se v tom lednu na to nechal ukecat, na nějaký demo přístup, s tím, že mi bylo řečeno, že za 14 dní skončí a pak to všechno zmizí a pro plný musím zaplatit. takže jsem to otevřel asi jednou, zjistil, že jsou tam ceny bez dopravy a k tomu připočítávat dopravu a tím jsem to neotevřel. Pak mi přišlo po těch 14 dnech, že přístup je uvolněn a o žádných 6000 ani zmínka, jen nějaké ty kredity. Od té doby ty upozorňující maily a různé nabídky typu pirelli 195/65 R15 za nějakou brutální slevu, mažu jako spam. Podle mého názoru jsou tyto platformy zcela o ničem. Když sháním gumy, tak prostě si rád otevřu přímo dodavatele a ne nějaké prostředníky jako b2b a jiné nesmysly. Máš naprostou pravdu, že tam jsou dosti nebezpečné věci a za sebe mohu říct, že se mi to vůbec nelíbí a nehodlám to ani používat ani podporovat. Ono pochybuju, že by získali takové zákazníky jako GPD. U KK si už tam jistý nejsem, ale to GPD je nesmysl. Ono vůbec všechny VO, aspoň co já znám se začali více starat a orientovat na své stálé zákazníky a nové si dost prověřují, protože se dost spálili. Což je dobře, v dnešní době se pustit do nějakých harakiri projektů není zrovna rozumné.
středa, 15. května 2013
BF Přátelé dnes bych se chtěl podělit s dojem který mám ze včerejší schůzky se zástupcem společnosti pneu B2B který mne navštívil. Mladý ambiciozní muž byl celkem příjemný a snad mohu jen vyčíst někdy trochu až moc vnucující svůj projekt měl prezentaci velmi dobře v malíčku a vždy si věděl rady na mé otázky řádně a fundovaně odpovědět. Snad jsem ho jen trochu rozhodil s vyslovením slova www.pneumatikátor na který našel sice nějaké ale přece jen slušné vysvětlení. Nikdy jsem nebyl zastáncem některých systémů prodeje a super vizí které mi připadaly příliš nebezpečné jako celek. I zde jsem našel mnoho ALE a myslím si že i tady hrozí dost velké riziko. Projekt za rok co je v provozu nabral na síle a směřuje svým specifickým směrem, ale být trochu skromný by určitě i zde neuškodilo. Věřit a prohlašovat o brzkém polapení do svého projektu KK, GPD a dalších prodejců bylo pro mne jen nelibé vychloubání a věřím že se třeba tohle nestane právě kvůli té nebezpečné monopolizaci o které si myslím své. Jsou tam bezesporu velká pozitiva jak pro servisy, prodejce i výhradní dovozce, ale pozor jsou tam a jasně vidím v tomto projektu i velmi nebezpečné věci které můžou v budoucnu přinést více zlosti a nekalosti než celkový přínos pro pneu obor. Není to asi to pravé pro všechny, není to asi i pro každého a to je i velmi dobře protože jeden celek a tedy monopol by byl velkým nebezpečím pro další rozvoj sektoru prodeje pneu. Dát 6000 kč za rok bylo a je pro mnohé v dnešní době prodeje a internetu čehokoliv nepředstavitelné a protože např. tento systém se naplnil hodně různými prodejci a musím uznat že i významnými jak u nás tak v zahraničí, čímž získal atraktivitu pro mnohé včetně výhradních dodavatelů kteří získávají např. velmi levně data o cenách na trhu v zahraničí na které si může sáhnout či dostat třeba český malý servisák. Nenaplnil se však zatím kupujícími díky a právě ceně za službu. A tak museli na trh vyrukovat s kreditní formou. Je to určitá cesta prodeje a je možné ji použít avšak je to podle mne jen i vlastně lákadlo, protože potřebují právě ty kupující tedy nás servisy zlomit k nákupu na jejich B2B. Dostal jsem bonus 300 kreditů zdarma na zkoušku a sám mohu a samozřejmě budu sledovat jaké služby a ceny vyskočí na této síti prodejců. Prvních pár dnešních testů zatím pro mne nepřineslo žádné velké + překvapení. Přístup je sice částečně omezen, ale pro potřeby cenové nabídky stačí. Co říct závěrem? Služba má dobrou myšlenku, nápad, zapálení lidi kteří moc dobře jak, proč a hlavně za co to dělají avšak já v tom vidím nejenom velká pozitiva ale i skutečná možná negativa které s tímto prodejem souvisí. Bylo to však příjemné posezení, vyzkouším a hlavně mi to rozšířilo pohled trochu hlouběji do dalších systémů rozvíjecího prodeje a nákupu pneumatik na našem trhu. Děkuji i za to.
úterý, 14. května 2013
Shambo Dobrý večer, přátelé. Jako pravidelného uživatele nejen D1 mne už velmi dlouho zajímá, jakou brzdnou dráhu má standardní kamion na běžných pneumatikách s běžným nákladem v létě ( např. +25 tepla ) a v zimě ( dejme tomu -10 mrazu ). Případ, kdy řidič jede stovečkou a musí razantně brzdit. Povrch vozovky - suchý. Vyhřátý nebo naopak vymrzlý. Hloubka dezénu - v normě. Má s tím někdo zkušenosti? Pokud víme, že rozdíl v brzdné dráze u osobního vozu na zimních pneu je při určité rychlosti proti letním pneu měřitelný v metrech, jak to vypadá u těžkotonážního kamionu? Mám na mysli pochopitelně vliv změny teploty, ne kluzkou vozovku. Směs v nákladních pneu je zcela odlišná od směsi v osobních pneu, poměr přísad a kaučuků přírodních a syntetických je výrazně rozdílný. ALE - otázka zůstává. A ještě k zimním osobním pneu v létě a bezpečnosti provozu - stačila například drobnost - alespoň jeden z poslanců mohl navrhnout užití zimních pneu v zimě a letních v létě. Mohl se státi váženým mužem. Leč nestalo se tak. Na vojně jsme měli zimní výstroj a letní výstroj. V horších případech kalamity i doupovky. Všem to bylo jasné a nikdo nezaváhal. Gumám zmar, pádla povolit a kanady na volno, pánové!
úterý, 14. května 2013
BF Ano, to je absolutní pravda. Třeba Conti a Goodyear měli jarní podporu prodeje a stejně to vyloženě nepřineslo to pravé ořechové. Místo toho měli udělat spoty na zimní gumy jak hučí v horku a řidič neslyší co mu manželka povídá za hezké a milé věci, nebo že na přechodu nezabrzdil protože je o 5m delší brzdná dráha a tak narazil do maminky s kočárkem pod. Vzít to s humorem ale i s důraznou vážností. Mám taky dost panáčka, a dalších zbytečných reklam typu, palivo, poukázky na bambule, jídlo apod. Kdy už konečně bude v autosalonu a dalších motor. pořadech kvalitní test zimních pneu v pařáku léta, kdy bude jasná a tvrdá pravda venku, aby jsme se tady jen pořád nedohadovali jak to je, když třeba chorvati na zimní pneu u moře nedají dopustit protože to tam v serpentynách lépe funguje než kterákoliv letní pneumatika! Kde je pak pravda? Pojďte výhradní touto cestou a donuťte konečně své výrobce pneu udělat skutečné testy a pak i reklamu proč ne zimní pneu v létě, proč je nebezpečná, proč ji nedoporučujete a ne že jedná bába povídala a udělali jste si testy sami a pro sebe a pak jen tvrdíte, že je to tak jak tvrdíte. Psát články typu Conti a Dunlop je příliš málo. ZATÍM TO VYPADÁ A TAKÉ JE JEN A JEN HLOUPÝ LOBING. NIC VÍC NIC MÍŇ.
Anonym Články-Continental odrazuje od zimních pneu v létě a také Dunlop lobuje proti zimním pneu v létě jsou sice hezké ale na houby přínosem.Poradím vyjimečně některým výhradním ať se konečně vykašlou třeba na hloupou zimní reklamu a dají teď pořádný 10-20sec. spot upozorňující na nebezpečí zimních pneu v létě.Delší brzdná dráha,nestabilita,větší spotřeba,hlučnost.Jak by se dalo natočit hezkých pár vtipných a jasně cílených spotů na místo kravin typu panáčka michelin apod. a je to tak jednoduché.Chtějí lobovat ale u koho?Začít musí od normálních lidí z ulice a masírovat je spoty které budou mít cíl.Zimní gumy v létě prostě nejde ujet a basta fidly!Zdar.