Shambo Čenda: když Písek, tak bývalý Jitex, a když Jitex - tak pánský župan z postřižené plyše, k němu křeslo, doutník, sklenku sherry a pohled z oranžerie na vlastní plantáže. Gumám zdar, dobré ráno plantážníci!
středa, 2. října 2013
Shambo Nemám s Conti winter žádnou osobní zkušenost. Ale začnu to bedlivě sledovat a studovat.
úterý, 1. října 2013
Michal Souhlasím s Ferdou. Já o kvalitě 850 taky pochybuji. Loni frčeli jak na běžícím pásu a po sezoně jsem jich několik musel nechat reklamovat, protože jim vypadnul uprostřed dezénu celá kostka dezénového bloku. Reklamace conti uznané, prý chyba ve formě. Co se týče výdrže, tak je stejně mizerná jako TS830.
úterý, 1. října 2013
Anonym Co s tou blbostí Adidas sledují?Ti to klidně povím.Kupiš blbé posmolené boty s podrážkou Continental a jsi pak fakt největší frajer co jen může být na světě.O kvalitě Conti 850 taky silně pochybuji.Pár frajerů naletělo už minulý rok a gumy sjeté po 1 zimě a v 5mm berou houby a nejede to nejede!Tak to tu měním za Nokouše nakoupené z Polska a je mi dobře na srdci že ty podvodníky s Rumunconti odstřihávám.Zdarec.
úterý, 1. října 2013
Shambo http://www.conti-online.cz/www/pneumatiky_cz_cz/marketing/conti_adidas_cz.html Zvláštní situace, přátelé. Zimní osobní Conti drtí v testech kde koho, kvalita je nezpochybnitelná. A navíc to lákadlo - kup značkové gumy, naběhni do A3, pořiď si tepláky a užij si podzimu života. Upřímně by mne zajímalo, na co marketing uvedených firem cílí? Zvýšit prodej Conti winter? Zvýšit prodej tepláků a mikin s kapucí i bez? Zvýšit prodej obojího? Sezona nám přinese ještě spoustu překvapení.... Gumám zdar a pevné nervy, přátelé !
úterý, 1. října 2013
Radek Tak sem kouknu po dlouhé době a hned sem se na titulní straně pobavil. ŠKODA nově nabízí tříletou záruku na nové zimní pneumatiky = jak to mají pěkně namontované.
úterý, 1. října 2013
Shambo A jako skoro vždy - zahraniční šustot z gumařských sfér... Někdy na jaře jsem v naší rubrice Gumová drbna zmínil i plán firmy Yokohama vybudovat gumárnu v deltě Missisipi. Povedlo se, páska přestřižena. A jak bývá dobrým zvykem, když se stříhá páska, tak se i řeční. Většinou je to klišé a nuda, ovšem slova Mr. Takayuki Hamaya ( jeden z ředitelů Yokohama USA ) stojí za zaznamenání: Yokohama potřebuje v USA nové kapacity k proniknutí na trh. Ovšem velkou hrozbou jsou čínské produkty. Levných čínských pneu je tolik, že ceny musejí snižovat i značky druhého a třetího řádu. A v důsledku i prémiové značky. Šéf marketingu Yokohama USA Andrew Briggs to vidí ještě přímočařeji : čínská výroba přichází na trh a nabízí nízkou cenu. Pokud se jediným parametrem pro rozhodnutí kupujícího stane jen parametr nízké ceny, tak v dlouhodobém pohledu to poškodí i značku Yokohama. Spotřebitel vidí, že pneumatiky jsou levné, černé a kulaté, dají se použít v běžných podmínkách. Ale pokud budete brzdit v lijáku, váš vůz se nezastaví tak rychle, jak na prémiové pneu... Tolik hoši z Yokohama. Můj názor? Není sakra už na čase, aby se konečně probudili kompetentní borci těch značek, které se na našem trhu chtějí opravdu udržet a začali konat? Místo neplodných manévrů, plků o službě zákazníkům, tlachání o systémových partnerech a vyklešťování vlatních dealerů je poslední možnost přesvědčit prodejce a kupující nejen stravenkami a prací zdarma, ale i pravdivými fakty. Daty. Důkazy. Kalkulacemi. Skutečnou profesionalitou. Chci snad tak mnoho? Gumám zdar, přátelé.
pondělí, 30. září 2013
Shambo Doufám, že pracovně bude hustý jak říjen, tak i listopad a prosinec, velmi hustý leden a nářezový únor. Drobnou pauzu plánuji až na MDŽ. Všem pochopitelně přeji totéž!
pondělí, 30. září 2013
BroukPytlik Dobrý večer přátelé pneumatik. Po přečtení reakce p. Grilla a jsem si pouze s úsměvem povzdechl. Další ze série pohádek mně vlastně ani nepřekvapila. Pokud se dá z Nankangu a Goodridu přes noc udělat "špička premiového segmentu" a z Vredesteinu "pravidelného vítěze testů", potom rozdíl mezi desítkami a 1000 už je zanedbatelný. Pochybuji, že Tomket platí 4 kč za kilo, když všude je běžná cena 0,5 -1,5 Kč / kg. Dodnes u tomketu nefunguje zpětný odběr pneumatik , a tak drtivá většina pneumatik od NP končí na skládkách, v lepším případě ve sběrným dvoře. Tyto pneumatiky nikdy nedojdou zpět k prodejcům a výrobcům a likvidace se platí z fondu obcí, tedy z daní všech. Některé argumenty podpořené brilantními počty připomínají předvolední rétoriku. Druhé téma které p. Grill uvedl je také velmi zajímavé. Souhlasím, že by bylo skvělé, kdyby se podovdy s dph neděly, a je chvályhodné že p. Grill proti tomu bojuje, nicméně moje zkušenost z roku 2004-5 je přesně opačná. Detaily si nechám pro sebe, jelikož nemám zájem ani chuť běhat po soudech abych obhájil svuj názor. Mimochodem úniky na dph se odhadují již na 109 miliard korun. http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/penize/clanek.phtml?id=790896 To je velký problém. Pokud by vám nové neznámé firmy nabízely pneumatiky za podezřele nízké ceny, potom doporučuji podat podnět k prošetření ředitelství FÚ. Jinak konkurencí již nebude samotný internet s minimální marží , ale hlavně podovdníci, kterým se nebude dát ani z daleka konkurovat. Abych nekončil tak depresivně, musim řict, že lidi už nějakou dobu chodí, ptaj se, a objednávaji se na přezutí včas, a přislíbené prodeje pneumatik zatím vypadají slibně. Doufám, že jste přes léto nabrali síly, protože říjen bude hustej...
pondělí, 30. září 2013
Michal Jojo je to tak. Já se Bořku moc omlouvám, že jsem Ti to zapoměl napsat, jak jsme si psali maily, já to vím asi 14 dní...V pirelli zahajují tímto dobu temna.
pondělí, 30. září 2013
Gumar1 Dobrý den přátelé,jistě máte taky hodně perliček v podobě "žádosti o cenovou nabídku".Já tu mám jednu s posledních dnů a bořeček je tak snaživý,že ji rozeslal celé severní moravě.Hold je to majitel Renaultu,má to vyznačené na přední kapotě co je zač... Cituju: Prosim o vasi cenovou nabidku pneumatik na me auto.
Pneu ma rozmery 165/65 R15
Auto - ramault clio
Chci vas pozadat o kompletni bezplatnou cenovou nabidku na
1) Vsechny 4 zimni pneu koupim u vas, necham si je u vas i namontovat, budu je chtit i vyvazit- to znamena cena vcetne zavazi , vyvazeni a montaze. Cenu uvedte vcetne DPH. Znacky - SAVA, Barum, Matador - zkratka ty levnejsi, ale podle testu docela kvalitni - napriklad SAVY vysly v testech jak zcela jiste vite nadprumerne dobre.
2) Pouze montaz 4 zimnich pneu vcetne zavazi, vyvazeni a montaze, kdy si nove zimni pneu donesu sve. Likvidaci starych pneu po vas samozrejme tady chtit nebudu. cenu uvedte vcetne DPH.
Oslovuji nekolik poneuservisu, z dodanych cenovych nabidek si vyberu a vitezny pneuservis nasledne oslovim.
dekuji a zdravim
Dušan M.......
pondělí, 30. září 2013
BF Tak přátelé je to tady. Další kabátník se převlíká do nového. Blahořeji p. Smutnému z útěku od Goodyearu který tak krásně neřídil do Pirelli. Jsem osobně zvědav na jak dlouho to tam teď bude. Nepochopím, že takovéto honosící společnosti nemají ochráněno, že si např. pánové hrající si na vrcholné manažéry nemůžou vlézt kde a jak se jim zachce. Pak se nedivme že je tu to co tu máme. Pokud budou takovíto lide přebíhat a převlékat kabáty pak tady dlouho nebude pořádek, ale jen neskutečný chlívek.
pondělí, 30. září 2013
Michal Bořku, Ferdo, Shambo shrnuli jste to naprosto přesně kluci
pondělí, 30. září 2013
Shambo Bratři gumaři, k palčivému tématu likvidace pneu si dovoluji vám doporučit k letmému nahlédnutí následující článek. http://moderniobec.ihned.cz/c1-37652770-ojete-pneumatiky-radnicim-nezbyva-nez-za-ne-platit-jak-dlouho-jeste Pravda, není z nejčerstvějších ( 2009 ), ale dle mého názoru obsahuje jak zajímavá data, tak i pro dnešek reálný popis skutečnosti. Pozorně jsem si prostudoval text v poslední Pneurevue o kauze p. Brouk pytlík vers. společnost Tomket. Z uvedeného pro mne osobně je zajímavá hlavně argumentace p. Grilla o údajném ,, nezaplacení ( nákladů na likvidaci ) při 1000 ks cca 30000 Kč.,, Sám kolega Pytlík uvádí dovoz v řádu ,, desítek pneumatik ,,. Kolega Grill ve své oponentuře přitom hovoří v úvodu své argumentace jen o ,, stovkách kusů pneu p. Pytlíka,,. Čert vem desítky, stovky nebo ten tisíc kusů. Hlavním argumentem p. Grilla je údajný rozdíl v prodejní ceně p. Pytlíka v porovnání s předpokládanou cenou pořízení a předpokládaných nákladů s odkazem na údajně nerealizovanou likvidaci v řádu 30 Kč za kus. Pokud dokázal p. Grill či jeho specialisté odhalit v cenotvorbě servismana p. Pytlíka tento cenový rozdíl, tak klobouk dolů. Pokud skutečně byly odhaleny podobné diference u ,, stovek subjektů ,, - což p. Grill v uvedeném textu nerozporuje - tak prostě zírám. O elasticitě individuální cenotvorby na nabízenou pneu v libovolném prodejním místě v kombinaci položek zboží + práce, která absolutně nemá souvislost s porušením toho či onoho, každý víme své. A patrně mezi v seznamu uvedených ,, stovkami subjektů ,, nebudou právě ty, které nejmenovaná prodejní společnost uvádí na svých stránkách jako firmy, ve kterých ,, ... nejsou pneumatiky prodávány, ale jsou zde pouze poskytovány služby pneuservisu pro naše zákazníky. Tito smluvní partneři si účtují za služby dle vlastních ceníků.,, Což máme ,, stovky subjektů ,, na údajném seznamu státního orgánu a minimálně půl sta dalších, prověřených a ověřených. Proč mám sakra pocit, že se v tomto případě spíše jedná o konkurenční boj, než o tažení za čistotu trhu? Můj názor - problém s realizací likvidace, neevidovaných dovozů či placení DPH je skutečný. Pokud by stát opravdu tyto problémy řešit chtěl, tak systémové řešení najde. Ale tažení proti ( v tomto případě ) p. Pytlíkovi a dalším ,, stovkám subjektů ,, spíše zaměstná naši byrokratickou mašinu tak, že velké tlusté ryby se v klidu budou množit v rybníčku, ti střední dravečci si své žížalky ochrání a podměrečné běličky a plankton budou bojovat jako vždy o kyslík. Vycházím pouze z uvedeného textu, kde argumentace p. Grilla je pro mne nepřesvědčivá. O nějakých stejných podmínkách se nedá vůbec hovořit. K tomu by napomohl jen kompletní výlov rybníka. P.s. : kde jsou uvedeny uvozovky, tam cituji.
neděle, 29. září 2013
Anonym Zdar.Já to řeknu ručně stručně.Je to jen zapráskaný bonzák a práskač co tady vozí šroty a myslí si co je za borec.Zkur.. tady jako jeden z prvních co jen šlo a teď tam brečí jak malý Pepíček.Takovými si utítrám řiťa ještě je spláchuju.Ubožák jeden zapráskaný.Likvidaci šrotu máme většinou všichni normální servisy pořešenou takže ať si příjdou toho se nebojím.Strach musí mít takoví jako je on a další skunci internetu.Pak taky takoví jako náš milovaný mrtvý Fako pako co se zakopal hluboko do země.Zima před náma,roboty jak na kostele.Nemám strach o sebe ani o ty kteří ještě uvažují,hlavně umí robit ne jen skučet ,brečet.Ostatní srákoty co se jen vezou na ocase skončí v propadlišti dějin a na hnoji.Už aby to bylo stéjně jako takoví jako je ten posmolený bonzák.Zduř.
neděle, 29. září 2013
BF Hezké nedělní dopoledne. Shambo východisko je vždy ať je pozitivní či negativní. Světlo na konci tunelu existuje, někdy je ve velké dáli či za velkou zatáčkou ale já věřím že existuje a to je důležité. V dnešní době jak píšeš musíme vyčistit hlavy a zatnout zuby. Zimní sezona je před námi a věřme že bude aspoň o něco lepší než ta předešlá. Míšo k tvému článku nelze z mé strany nic dodat. Je přesně to na co myslím já když jsem si přečetl odpověď člověka který v tomto oboru ještě nepovolil ani ventilek aby se náhodou nezašpinil a který chce poučovat o věcech které sám nedodržuje. Ještě bych rád znal názor našeho Brouka Pytlíka. V pondělí tohoto týdne mne zavolal obchodní zástupce společnosti Michelin, že je u něho sám nejvyšší bůh z ČR a že by mne rád poznal a takové ty kidy kolem. Řekl jsem mu: raději ke mne s ním na servis nejezděte, protože by to mohlo zbytečně dopadnout špatně. Vy si klidně přijeďte sám, dovezte co máte za propagaci pro Points, dáme kafe a je to ok. Ale pana nejvyššího mi tu netahejte. Já ho ke svému životu nikdy nepotřeboval a ani nepotřebuji a jak jsem zjístil mnoho pneuservisů letos takhle vyprovodilo Michelin ze svých servisů za jejich obchodní politiku minulých let. Jak se říká - kdo chce kam pomozme mu tam a podle reakcí mnohých servisů se tohle pořekadlo zcela naplnilo. Např. jen tím že nepřistoupili na centrální fakturaci kterou měli u nás v síti navrženou ale díky své někdy až povýšenosti ji neudělali a tím ztratili tisíce kol. Čísla nelžou a michelin je u nás ve velmi těžké pozici. O Goodyearu se nemá už vůbec co bavit, ten překročil letos hranici slušnosti vůči svým pneuservisům v síti PREMIO tak že pěst na oko je slabou záplatou. Jak mi řekl nedávno kolega s Premia a už jsem to psal, přijít mi na servis teď někdo z vedení tak ho vynesou nohama napřed. To svědčí o tom jak to je situačně u nich. A jestli je pravda že tento bůh přechází již brzy do vedení Pirelli u nás tak se můžeme těšit na další perličky např. v této značce. Jo přátelé trh se hýbe, trh je nevypočitatelný jen naše stroje tiše stojí v rohu dílny a čekají na nával v podobě zimní sezony. Tak ať se pořádně točí a rozžhaví ať je zase v klidu vyděláno na další těžké chvíle které jistě budou chvíli trvat a ti nahoře ať se třeba postřílejí mezi sebou. Dobrou chuť a hezkou slunečně prozářenou neděli přeji všem rozumným lidem v oboru a snad jen si budu přát, kéž by to světlo naděje osvítilo i ty co mají v hlavě ten temný černý tunel.
neděle, 29. září 2013
Shambo Bratři gumaři, částečně dobré zprávy přináším vám. Naše země se podle statistiky Evropské asociace výrobců automobilů překvapivě drží v prodeji ( registraci ) užitkových a nákladních vozidel za období leden až srpen 2013 v plusových číslech. Vykazujeme sice nepatrný roční růst +1,5% ve srovnání se stejným obdobím minulého roku, ale při pohledu na TOP 20 evropských zemí jsme přímo úderníci. Pro srovnání - průměr EU je pokles -5,5%, Německo klesko např. o -8,2%. Kdo má zájem a potřebu, příslušná data nalezne zde http://www.acea.be/images/uploads/files/PRCV-130807-FINAL.pdf Výrazně horší je situace v registraci nových osobních vozů. Za stejné období roku 2013 náš trh vykazuje pokles -9,8%, celoevropský průměr je pokles o -5,2%. Data naleznete zde http://www.acea.be/images/uploads/files/20130917_PRPC-FINAL-1308.pdf Naše firmy se silou vůle drží, občané mají do kapsy stále hlouběji. Musíme zatnout zuby, vyčistit si hlavy a najít východisko. Vždy je východisko. Vždy. Pevné nervy a odvahu, přátelé.
sobota, 28. září 2013
Shambo Bratři gumaři, trochu odlišný pohled na čínský trh pneu a jeho budoucnost z pera a úst pana Surindera S. Kandhariho, bosse globálního prodejce Al Dobowi ( mj. sídlo Dubai a značka Infinity ). Uvádím jen stručný výtah, podstatné ponechávám. ,, Neuvěřitelný rozvoj čínského gumárenského průmyslu je jedním z fenoménů uplynulého desetiletí. Místo investic do zahraničních aktiv se Čína soustředila na rozvoj vlastních výrobních kapacit. Existuje mylný, leč rozšířený názor, že čínský trh je zaměřen hlavně na export a roste díky exportu. Ovšem nezapomínejme, že v Číně se vyrábí již 24% světové produkce automobilů, pneumatiky jsou určeny především pro první pokolení čínských řidičů. Čínský autopark je již dnes největší na světě, ovšem na druhé straně osobní automobil vlastní pouze 80 obyvatel z 1000. Srovnejme si toto číslo např. s 500 automobily na 1000 obyvatel Británie. To hlavně rozvoj a vývoj vnitřního trhu stimuluje i zahraniční expansi. Podívejte se na svůj mobilní telefon - název možná ještě odráží ducha Finska nebo Kalifornie, ale stále více a více komponentů jsou z Číny. Proč právě Čína? Nejedná se jen o primární úsporu nákladů, čínská výroba již může nabídnout stále rostoucí kvalitu. Čína se vyvíjí tak, jak se vyvíjelo Japonsko před několika dekádami nebo Korea v 80. letech. Před 50 lety byly japonské pneumatiky v Evropě nechtěné, stejně jako korejské výrobky před 20 lety. Čeká nás velká generační výměna. Za několik let se zcela změní rating první TOP 20 světových výrobců. Evropský a americký trh dosáhli svého vrcholu. Abychom pochopili, kde se trh nalézá právě teď, musíme se zaměřit hlavně na ty regiony, kde je sice automobilový průmysl a jeho spotřeba sice na počátku rozvoje, ale přesto s velkou dynamikou růstu. Toto vše může přivést ke vzniku zcela nových značek a nových produktů. Jsme svědky procesu, který je neuvěřitelný a zasluhuje si naši podporu. Je to proces, který přivede k různosti volby i vyšší kvalitě, stejně jako k možnosti prodeje. A to bude výhodné v prvé řadě pro nás, prodejce. ,, Toto pravil moudrý Sikh v turbanu a s metrovým vousem omotaným kolem hlavy, ctihodný pan Kandhari. Budeme se muset více otáčet, bratři gumaři. Ke strojům.
pátek, 27. září 2013
Michal Pánové, jen k článku s p. Grillem. Já se v problematice dovozu pneumatik nevyznám, tak do toho nechci zabředávat, protože z ciziny jsem nikdy nevzal ani ventilek bez čepičky. Ale vskutku mě se slzou v oku dojala péče p. Grilla o situaci na českém pneutrhu a jeho snaha o rovné a čisté podnikatelské prostředí. Člověk, který je spojený s počátkem a totální devastací našeho trhu s pneumatikama, který se neštítil reklam, které byly za hranou nejen etiky, slušného chování, ale i poškozování dobrého jména spousty lidí a firem z oboru, které dokázali asi tak 100x více než on. Zakládá různé "vodní světy" na pobřeží berounky v chatové osadě v pražských černošicích...krásný vodní svět i Kevin Costner by se divil. Nabízí se tak otázka, pokud pan Grill má na srdci blaho našeho trhu a rovnosti a čistoty podnikání, neměl by především mít sídlo firmy tam, kde opravdu fyzicky podniká? všem je nám jasné, proč má sídlo v Praze, o tom není pochyb a lukrativnost adresy v tom nehraje ani tisícinkovou roli. A pokud se p. Grillovi nelíbí, že jsou si při dovozu z ciziny někteří rovnější a je s tím moc práce, tak na to je jednoduchá rada...ať sem ty sračky nevozí. To je totiž to, co by našemu trhu a životnímu prostředí vůbec, opravdu pomohlo. Akorát zamořuje naší krásnou zemi tímto asijským šmejdem, protože kdo ví, jaký odpad možná i radioaktivní do toho ty číňani přidávají a který se může uvolňovat do prostředí při zahřátí a provozu. Takže já moc děkuji p. Mensovi a redakci za sprostředkování odpovědi p. Grilla a za utvrzení v tom, že je to člověk, o kterého nelze opřít ani na měrku ojetou pneumatikou Tigar, protože by to byla degradace a ponížení té pneumatiky.