Pneurevue.cz » Fórum » O všem, co hýbe gumařinou

O všem, co hýbe gumařinou

 

pondělí, 14. května 2012

Pravidla registrace a diskuze na fóru

 
 
 
 
Anonym
Anonym Shambo ty nás ale zásobuješ.Musím z tebou souhlasit jak jsi napsal že na gumách se dá dřinou i vydělat, ale ne zbohatnout.Gumy nejsou to pravé na čem jde dělat škváru,ale je to jedna z možností se solidně uživit.No solidně?To platilo před pár lety,dnes je realita trochu jiná.Takový hnus co se tu děje nemá obdoby nikde v evropě,snad ještě u našich východních sousedů na slovensku je situace podobná jinde už ne.Tento týden na servise zvýšený pohyb jak lidí co chtějí a kupují gumy tak testerů co jen s papírkem nebo s chytrým telefonem jen prudí jakou to cenu našel na internetu.Jednoho jsem hned z fleku udělal tak že jsem se koukl na jeho cenu co tu vytlačil z huby a šup kilo nepřičetl na kolo za dopravu.Jsem mu řekl,že ať příště nelže ta cena má být se vším všudy tak jak zájezdy,takže ať si nechá o té jeho ceně hezky zdát zajede do čech 300km a vyzvedne si to za 60 na kolo a bude rád že má kola za super cenu.Čuměl jak ťulpas a těžce polykal sodu ode mne
sobota, 5. října 2013
 
Anonym
Anonym Shambo ty nás ale zásobuješ.Musím z tebou souhlasit jak jsi napsal že na gumách se dá dřinou i vydělat, ale ne zbohatnout.Gumy nejsou to pravé na čem jde dělat škváru,ale je to jedna z možností se solidně uživit.No solidně?To platilo před pár lety,dnes je realita trochu jiná.Takový hnus co se tu děje nemá obdoby nikde v evropě,snad ještě u našich východních sousedů na slovensku je situace podobná jinde už ne.Tento týden na servise zvýšený pohyb jak lidí co chtějí a kupují gumy tak testerů co jen s papírkem nebo s chytrým telefonem jen prudí jakou to cenu našel na internetu.Jednoho jsem hned z fleku udělal tak že jsem se koukl na jeho cenu co tu vytlačil z huby a šup kilo nepřičetl na kolo za dopravu.Jsem mu řekl,že ať příště nelže ta cena má být se vším všudy tak jak zájezdy,takže ať si nechá o té jeho ceně hezky zdát zajede do čech 300km a vyzvedne si to za 60 na kolo a bude rád že má kola za super cenu.Čuměl jak ťulpas a těžce polykal sodu ode mne
sobota, 5. října 2013
 
Anonym
Anonym Shambo ty nás ale zásobuješ.Musím z tebou souhlasit jak jsi napsal že na gumách se dá dřinou i vydělat, ale ne zbohatnout.Gumy nejsou to pravé na čem jde dělat škváru,ale je to jedna z možností se solidně uživit.No solidně?To platilo před pár lety,dnes je realita trochu jiná.Takový hnus co se tu děje nemá obdoby nikde v evropě,snad ještě u našich východních sousedů na slovensku je situace podobná jinde už ne.Tento týden na servise zvýšený pohyb jak lidí co chtějí a kupují gumy tak testerů co jen s papírkem nebo s chytrým telefonem jen prudí jakou to cenu našel na internetu.Jednoho jsem hned z fleku udělal tak že jsem se koukl na jeho cenu co tu vytlačil z huby a šup kilo nepřičetl na kolo za dopravu.Jsem mu řekl,že ať příště nelže ta cena má být se vším všudy tak jak zájezdy,takže ať si nechá o té jeho ceně hezky zdát zajede do čech 300km a vyzvedne si to za 60 na kolo a bude rád že má kola za super cenu.Čuměl jak ťulpas a těžce polykal sodu ode mne
sobota, 5. října 2013
 
Shambo
Shambo Bratři gumaři, před pár dny jsem se zde mírně ( až přátelsky ) otřel o firmu Titan pana Maurice Taylora, zvaného Grizzly. Titan si totiž po několikaleté plichtě a tahanici s francouzskou vládou o závod Goodyear v Amiensu poopravil svou zeměpisnou orientaci a vrhl se na východ. Od června se šířily zvěsti o chystaném prodeji kontrolního balíku akcií závodu Voltyre, který se proslavil na našem trhu nezničitelnými industriály VL 30. Pokud se podíváte na mapu, závod Voltyre se nachází zhruba tam, kde dostala natlučeno 6. armáda maršála Pauluse v roce 1943. A pokud vám něco uvízlo v hlavě z hodin dějepisu, stačí si vzpomenout na slovní obrat Stalingrad – strategické vítězství. A jste doma. Titan podle posledních zpráv 115 milionů USD za fabriku zaplatil, ovšem zda to bude strategické vítězství nebo naopak drtivá porážka, to se dozvíme za několik let. Co neurvalého a agresivní Grizzlyho na východních pláních láká? Proč se proboha všichni stěhují do stepi a země, kde už včera zkontrolovali to, co teprve zítra vyrobí? Podle čerstvé studie globálních tržních analytiků z TechSci má růst ruského trhu s pneumatikami až do roku 2018 strmě stoupat o neuvěřitelných 13% ročně. Přeloženo do selské češtiny je to dvojnásobek prodeje za 6 let. Velké širé lány Rusi a na druhé straně jen 280 osobních aut na 1000 obyvatel jsou velkým příslibem. A nedělejme si iluze, že v regionech za Uralem drnčí 280 vozidel na tisícovku potencionálních řidičů, tam to bude tak desetina. Takže kdo má ambice a nutkání se prosadit, už se v na ruském trhu zakopává. Připravil jsem vám seznam těch odvážných značek, které buď již pneumatiky v Rusku vyrábí, nebo již minimálně lijí beton do základů. Tady to je – Nokian, Continetal, Michelin, Yokohama, Bridgestone, Pirelli, Mitas, Titan, Goodyear. Zatím se soustřeďují hlavně na osobní segment, pokud pomineme výrobu značky Matador a Continental v Nižněkamsku. A z domácích matadorů ( ne Matadorů ) zůstávají ve hře Nižněkamsk ( KAMA ), Cordiant ( Tyrex ) a dýchavičný Altaj. Snad jsem na nikoho nezapomněl, pokud ano, žádám příslušné PR oddělení postižené společnosti o tiskovou zprávu na můj email. Ptáte se, kde jsou Číňané? Čínské pneumatiky mají na ruském trhu obrovský podíl, ale zatím jen Triangle otevřeně projevil zájem o investici do výroby. Pochopitelně se můžete ptát, co mi s tím vším máme společného? Hodně. Rusové nakoupili technologie a licence, naučili se vyrábět moderní a výkonné pneumatiky, které v našich zeměpisných šířkách předčily očekávání. Nákladní KAMA především a TYREX v jejím závěsu se stávají dobře rozpoznatelnými na našich silnicích. O nic horší nejsou ruské osobní pneu, jejich expanzi naštěstí pro naše zavedené dodavatele a domácí výrobce brání dočasné nepochopení té správné marketingové a obchodní politiky na trhu. Pokud by se Rusům podařilo na trh dostat část hlavně své zimní produkce a obejít naše internetové partyzány a záškodníky, tak by se mohly dít věci. Ale to jsem drobně odbočil. Co říci závěrem? Trh je stále více a více propojenější a provázanější. A to až tak, že se naše Mitaska vyrobená v Tatarstánu na žírných lánech Povolží utká v přímém souboji s gumami Titan Grizzlyho Taylora, vyrobené pod Stalingradem. Pěkně se nám to zamotává, což? Kdyby si někdo z vás z dlouhé chvíle o víkendu chtěl zmíněnou studii TechSci přečíst, tak cena za přístup k datům se pohybuje od 1600 USD do 4500 USD. Já ji pochopitelně také nevlastním. Na gumách se dá dřinou i vydělat, ale ne zbohatnout.
sobota, 5. října 2013
 
Michal
Michal Bořku, naopak, já moc děkuju. Jsem moc rád, že jsem měl možnost se s Tebou a Lukášem osobně setkat, díky moc, že jste si na mě vzpoměli a že jsme se potkali. Je vidět kluci, že jste fakt na svém místě a byla fakt radost vidět konečně fakt srdcaře z oboru, kteří to mají v hlavě tak dobře srovnané...Bořku bojuj, jen tak dál! díky
pátek, 4. října 2013
 
BF
BF Hezký večer přátelé gum. Protože po návratu mého týmu z tajné mise z dovolené vidím jak může kolektiv fantasticky fungovat a také funguje rzhodl jsem se tenhle týden před náporem lidí věnovat dva dny za náročným výletem po servisech českých luk a hájů. Nebyly to vždy však kolikrát vůbec povzbudivé chvíle. Navštívil jsem jak vyloženě jen pneuservisy, tak i pneuservisy s rozšířenými dalšími činnostmi, autoservisy které dělají také pneumatiky, ale i výhradně autosalony. Bylo jich celkem dost abych si mohl udělat takovou svou malou skutečnou fyzickou analýzu trhu nejenom pneu prodeje, ale hlavně i činnosti kolem nich. Nebudu to tady jednotlivě rozebírat případ od případu, to by trvalo hodně dlouho. Myslím také že by to mohlo někoho možná urazit, možná někomu ublížit, možná by to někoho zdeptalo, ale mohu za sebe říct že mne to v celku jen utvrdilo že samostatný pneuobor prochází velmi těžkým vývojem který je v současnosti v krizi a podle mne i před kolapsem. Bylo mi někdy až smutno co jsem na vlastní oči viděl a slyšel a to nejenom od majitelů, ale především i od těch skutečných dříčů z dílen. Bylo jedno jestli to bylo na jihu Moravy, na Vysočině, na Ústecku či v Praze kde již taky není pro pneuservisy tak blaze jak si možná někteří ještě stále myslí. Většinou však zavládl pocit nejistoty, obav a strachu z budoucnosti. Bylo zde úplně patrné a jasné kdo je ten kdo má to černé kulaté opravdu rád, kdo je pneuservisák, kdo je mimo mísu a je jen tlučhuba, kdo jen sotva jede že dýchá a ztěží přežívá, nebo ten kdo to má jako hru jestli to půjde či ne a snaží se vydojit z vola mléko. Bylo až k neuvěření sledovat některé kolegy jak nechápali že jako majitel a pneuservisák jsem dva dny pryč mimo servis a vše naprosto funguje, prodávají se zimní pneu v dost slušném počtu, práce na servise je velmi solidně a oni někteří obrazně houpali nožkama na stole a byli očividně nervozní. Vysvětlil jsem jim některé věci které jim asi moc tak nevoněly, ale já už jsem prostě takový a co mám na srdci to i na jazyku. Jsem také moc rád že jsem se potkal a seznámil s tady našim Michalem a probrali jsme v krátkosti nelichotivou situaci. Míšo ještě jednou moc děkuji za tvůj jistě drahocenný čas. Nesmím také zapomenout na p. Husárika z Ústí kterému jsem tak rád podal ruku po článku v kterém myslel na své zaměstnance a který mne velmi vřele přivítal. Shambo ty prosím piš, piš a znovu piš. Máš to totiž písemně nařízeno. Jsi naděje pneu humoru a potěšení nás všech. A jinak tenhle týden na mém servise za mne osobně slušná 1. Ten mumraj teprve začne, teď je to taková ještě docela malá pohodička, ale krásně naplněná prodejem a prací. Hezký večer všem přátelům gum.
pátek, 4. října 2013
 
Michal
Michal Viděl bych to asi tak stejně. Nadějný, únavný, psychicky vyčerpávající...plný zákaznických výplodů a nesmyslů a v neposlední řadě rušení objednaných pneumatik, nejlépe obutých na nových discích....takže bacha na kretény kolegové....už aby to vypuklo na celé čáře, tohle vysírací období nemám rád..ale jinak dobrý....
pátek, 4. října 2013
 
Shambo
Shambo Pánové, byl to vypečený týden. Nadějný. Únavný. Povzbudivý. Ale to hlavní a rozhodující máme v sobě, před sebou a ještě hodně dlouho před námi... Jak u vás, plantážníci? Biče dopadají na vlastní záda? V podpalubí cákají litry potu od vesel? Držte kurs, napněte plachty a doplujeme. Hodně sil všem vám.
pátek, 4. října 2013
 
Shambo
Shambo Bratři gumaři, žijeme v převratné době. Někdy i převrácené. Každý na to máme svůj názor, ale je zajímavé si přečíst, jak ten klokot kolem nás vidí profíci - analytici z Tire bussines. Zde to máte: uplynulo již 25 let ode dne, kdy si překvapivě Bridgestone pořídila ryzí americký gumařský klenot - značku Firestone. Možná si to neuvědomujeme, ale čekají nás stále více a více převratné změny ve vlastnictví i řízení pneumatikářských firem. V těchto dnech se odehrávají další velké dvě události. Indická značka Apollo tyres si kupuje americký Cooper tire a čínská značka GITI si otevírá technologická centra jak v Hannoveru, tak i v Ohio. GITI bude prvním čínským výrobcem, který si v USA zakládá svůj výzkumný ústav. Před čtvrtstoletím se svět gum začal převratně měnit - Continental získal v USA značku General tyre, Pirelli si vyšlápla na Amstrong rubber, Michelin pohltil Uniroyal Goodrich tirea a Yokohama si přivlastnila Mohawk rubber. Ryze americké společnosti zůstaly v USA tehdy již jen dvě - Goodyear a Cooper. A právě Cooper se stává indickým. Krok GITI znamená jedno - začnou se vyvíjet pneumatiky speciálně určené pro americký a evropský trh. Pokud se to těmto průkopníkům podaří, budou je následovat další a další asijské společnosti. Před čtvrtstoletím si Bridgestone nakročil koupí značky Firestone a všeho, co k ní patřilo, ke světovému prvenství. Kdo je bude následovat?
čtvrtek, 3. října 2013
 
Shambo
Shambo Dostal se mi do ruky velmi zajímavý materiál o stěhování národů ( gumařů ), technických center a fabrik z kontinetu na kontinet. Snad to bude zajímavé i pro vás. Večer vám to sem lupnu. Zatím mi jedou stroje a drčím telefon. Mám první zájemce o proutěné košíky. A taky dotaz, zda ten košík bude prázdný. Bude, přátelé, bude.
čtvrtek, 3. října 2013
 
BroukPytlik
BroukPytlik Ať tam bude kdokoliv, regionu to rozhodně pomůže. Nikdo zatím neví o velikosti potencionálních výrobních kapacit takže je to stále velká spekulace. Tato továrna ale může změnit trh v ČR. Hankook už postavil v Maďarsku a typnul bych si , že se bude soustředit na zlapšení efektivity, něž na stavbu a přesun kapacit do jiné země. Kumho se pomalu zvedá z těžké krize kterou si prochází od 2008 a podpora prodejů v evropě by se mu rozhodně hodila. Nexen loni otevřel v Koreji prý největší továrnu na světě, takže další kapacity asi nepotřebuje. Otázkou zůstávají kontrakty uzavřené s automobilkami, kde množství dodaných kusů může zásadně vyplnit výrobní kapacity. Já to vidím na Kumho.
čtvrtek, 3. října 2013
 
Michal
Michal Gumař: No, to máš pravdu, ohebnější záda máme....ale jestli to nebude hlavně tím, že jsme víc bezpáteřní než maďaři:-)))
čtvrtek, 3. října 2013
 
Shambo
Shambo Hlavně o tom nic něříkejme korejským investorům, mohli bychom je odradit. Snad nečtou toto fórum... :) Mitas měl v holešovské průmyslové zóně také velké a reálné plány, ale stačilo jedno občanské sdružení a zóna je zatím stále neobsazena. Miliarda z našich daní leží zahrabaná v zasíťovaném poli. Vyrábět se bude prostě jinde.
čtvrtek, 3. října 2013
 
Gumar1
Gumar1 Fabrika má stát v Nošovicích vedle Hyundai,tudíž zřejmě Hankook,kterému v Evropě chbí výrobní kapacita.Po fiasku s pracovní produktivitou,který má v Madarsku se stěhuje do Čech.My máme ohebnější záda než Madaři..
čtvrtek, 3. října 2013
 
Michal
Michal Já bych to Radku viděl na Kumho.
čtvrtek, 3. října 2013
 
Shambo
Shambo Radek: přikláním se k tvé variantě, jaká bude cena pro vítěze? Dáme fanfáry a provolávání slávy? Ovace? Nástup na rudý koberec? :) Hlavně aby to regionu pomohlo.
čtvrtek, 3. října 2013
 
Radek
Radek 1.)Nexen 2.)Kumho 3.)Hankook
čtvrtek, 3. října 2013
 
Shambo
Shambo Čendo, k těm proutěným košíkům mi šikovný výrobce jako bonus nabízí i ručně zhotovená březová košťátka. Nejsou levná, ale aspoň někdo si umí ocenit po zásluze starou dobrou českou ruční práci.Košťátko se dá v průběhu velikonoc po nazdobení mašlí použít jako lidový donucovací prostředek na neplatiče.
čtvrtek, 3. října 2013
 
Shambo
Shambo Michale a všichni dobré ráno, dáme si tipovačku? :) 1/ Kumho 2/ Nexen 3/ Hankoo?
čtvrtek, 3. října 2013
 
Michal
Michal Ta kluci koukám, že jsem ten min. týden nebyl daleko od pravdy: http://www.novinky.cz/ekonomika/314985-do-moravskoslezskeho-kraje-by-mohl-zamirit-jihokorejsky-vyrobce-pneumatik.html
středa, 2. října 2013
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz